וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: יורד ליגה

יובל קליין

16.5.2011 / 16:40

בוסטון מתעוררת? באוטיסטה מפציץ? כוכב השבוע הוא בכלל ברנדון ליג מסיאטל, בתצוגת אימה על הגבעה. יובל קליין מסכם

מרטין פראדו שחקן אטלנטה ברייבס. Paul Abell, AP
אחד ממהלכי הקלאץ' של השבוע. מרטין פראדו מאטלנטה חובט לגראנד סלאם/AP, Paul Abell

AL מזרח

סוויפ השבוע: איזה סופשבוע מצוין היה לבוסטון בניו יורק. לא רק שהרד סוקס טאטאו את היריבה הגדולה שלהם בביתה, לא רק שהם סופסוף לא נמצאים במאזן שלילי, החוליות החלשות של הקבוצה הצליחו להראות יכולת טובה. הבולפן היה יציב בסדרה האחרונה בברונקס וגם התופסים הראו טיפה של ניצוצות. ג'ייסון וריטק עם RBI נדיר וג'רוד סלטלמאקיה עם הומר בכורה.

אבל אם כבר מדברים על תופסים, חורחה פוסאדה היה הסיפור הגדול של סוף השבוע האחרון. התופס הוותיק בן ה-39 כבר לא משחק בתפקיד ובעיקר מייאש את עמדת ה-DH בצוותא עם אנדרו ג'ונס. פוסאדה נתקל בקשיים בתפקיד החדש. "זה כמו להיות פינץ' היטר 4 פעמים במשחקים", אמר פוסאדה והמשיך: "ממש קשה לשמור על רוטציה בתפקיד הזה". פוסאדה, שחובט ב-16.5 אחוז, הנמוך ביותר באמריקן ליג, ערך שיחה חברותית עם דיוויד אורטיז ביום חמישי על מורכבות התפקיד, אבל כאשר נודע לו ביום שבת שהוא הולך לחבוט תשיעי ואחרון בליינאפ של הפסים, הגאווה ניצחה את ההיגיון וחורחה ביקש מהמאמן ג'ו ג'ירארדי יום חופשי. ההחלטה של פוסאדה קיבלה הדים רבים בעולם הבייסבול. חלק חשבו שהוא לקראת פרישה, אבל פוסאדה פשוט היה גאה מכדי לחבוט אחרון בליינאפ של היאנקיז. כבר אתמול פוסאדה התנצל בתקשורת ואישית בפני ג'ירארדי. הלילה הוא התחיל את המשחק על הספסל בעיקר כי ג'ון לסטר השמאלי הגיש ופוסאדה 0 מ-24 נגד שמאליים העונה. בפיגור באינינג השמיני עלה פוסאדה לחבוט לקול שמחת הקהל בברונקס. הוא השיג הליכה ובסיום המשחק אמר דרק ג'יטר שכל עניין פוסאדה מאחוריהם, והם כבר מתכוננים למפגש מול הרייז. היאנקיז הפסידו את חמשת המשחקים האחרונים.

הנתון הסטטיסטי השבועי: חוזה באוטיסטה מוביל את רשימת ההומראנס עם 16. רק הלילה הוא הוסיף שלושה לרשימה מול מינסוטה. המעניין אצל החובט הימני הוא שבשנה שעברה רק אחד מתוך 54 ההומרים שלו הלכו ליציע הימני. הלילה הוא כבר רשם את ההומר השני לאותו יציע.

אדריאן גונזאלס שחקן בוסטון רד סוקס. Frank Franklin, AP
חתיכת התעוררות. אדריאן גונזאלס/AP, Frank Franklin

AL מרכז

סוויפ השבוע: חלק יטענו שזה לא סוויפ מכיוון שדטרויט ומינסוטה שיחקו סדרה קצרה של שני משחקים, אבל הטייגרס ניצחו כבר שבעה משחקים רצופים והתמקמו במקום השני בבית אחרי האינדיאנס המפתיעים. כמובן שג'סטין ורלאנדר, אחרי ששבר 14 ו-2/3 אינינגים ללא חבטה, מקבל את כל הקרדיט ובצדק, אבל מישהו צריך להגיד מילה טובה למיגל קבררה שממשיך בשלו. כל הבעיות של קבררה בפגרה הונחו בצד ושחקן הבסיס הראשון נמצא בעשיריה הראשונה של כל נתוני הסטיסטיקה ההתקפיים.

תמשיכו לשים לב ל: בשבוע שעבר סיפרנו לכם על עלייתו של אריק הוסמר מהמיינורס לעמדת הבסיס הראשון של קנזס סיטי. ובכן, לקח חמישה משחקים להוסמר לרשום הומר בכורה במייג'ור ליג. זה קרה ביאנקי סטדיום, בניצחון של הרויאלס בזכות חבטה הקרבת ניצחון של הוסמר בזמן שמשפחתו צופה ביציע. "חמש דקות אחרי שהודעתי לאח שלי שהתקשרו אלי מהמייג'ורס, הוא התקשר נסער וסיפר לי שהמשחק חוץ הראשון שלי יהיה ביאנקי סטדיום", אמר הוסמר. למחרת הוא הוסיף הומר ועוד ניצחון של הרויאלס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אריק הוסמר שחקן קנזס סיטי רויאלס. Frank Franklin, AP
מתסמן ככוכב גדול. הוסמר/AP, Frank Franklin

AL מערב

השבוע הגרוע ביותר: שבוע קשה עבר על סיאטל מארינרס והם יכולים להאשים את הקלוזר שלהם, ברנדון ליג, שפשוט איבד את זה השבוע. בארבעה משחקים, הרליבר נכנס למשחק במצב של שיוון באינינג התשיעי או באקסטרה אינינגס ובארבעת המשחקים הוא הרשה את הריצות המנצחות לקבוצות היריבות. ליג מחזיק כרגע ב-ERA שערורייתי 7.31 ובסיאטל חייבים למצוא פתרון דחוף. אם המארינרס היו מנצחים את ארבעת המשחקים הצמודים, הם היו רחוקים משחק אחד ממקום ראשון, אבל עכשיו כל העבודה הטובה של קינג פליקס והרוקי המלהיב מייקל פיניאדה נשכחו.

המגיש השבועי של אוקלנד: אתם יכולים לצחוק, אבל באמת אפשר למצוא בכל שבוע משהו לכתוב עליו אצל הרוטציה של אוקלנד. השבוע היה זה טייסון רוס, שבניצחון 2:6 על שיקגו וייט סוקס הרשה את ההומראן הראשון שלו העונה. ההישג הזה החזיק שמונה משחקים, עד שפול קונרקו הגיע ושלח את הכדור ליציע השמאלי של הקוליסאום. הקבוצה הרשתה רק 21 הומרים ומובילה את האמריקן ליג.

חזר ובגדול: הקלוזר הצעיר והמצוין של טקסס ריינג'רס נפתלי פליז חזר מפציעה שהשביתה אותו לשבועיים וחצי. השבוע פליז עלה לגבעה ורון וושינגטון יכול להיות רגוע באינינג התשיעי. בשלושה משחקים פליז הרשה חבטה בודדת ללא ריצה, ובנוסף רשם שתי שמירות מוצלחות.

ברנדון ליג שחקן סיאטל מארינרס. Gail Burton, AP
וואו, איזו פאשלה. ליג/AP, Gail Burton

NL מזרח

שחקן השבוע: מרטין פראדו לוקח את התואר הזה אחרי שסחב את אטלנטה כל השבוע על הגב. ביום חמישי הוא הציל את הברייבס מסוויפ מביך מול הנשיונאלס עם הומראן ענק באינינג השביעי שהשווה את המשחק. אחר כך הוא עבר לעשות חיים קשים על מגישי הפיליז בטרנר פילד. כבר באינינג הראשון כליד-אוף הוא חבט להומר והראה לג'ו בלנטון מי בעל הבית. הוא המשיך בשישי עם סינגל שהכניס שני רצים הביתה. חשוב מאוד לברייבס שפראדו נכנס לכושר, במיוחד אחרי שאתמול התגלה קרע בברכו של צ'יפר ג'ונס הוותיק, שיערוך MRI ואז תתברר חומרת פציעתו.

אס מספר 2: מדי שבוע אניבל סאנצ'ז מתקרב לנו היטר ומדי שבוע הוא מרשים יותר ויותר. בשני המשחקים האחרונים שלו, שניהם מול וושינגטון, הוא השאיר את היריבה על האפס. כבר בשנה שעברה יכולנו לראות את הכישרון אצל המגיש הימני והשנה הוא עשה קפיצת מדרגה, כשהוא עומד על ממוצע של 9.4 סטרייקאאוטס למשחק. בינתיים, המארלינס עם אדווין רודריגז בעונת הבכורה שלו כמאמן, עושים עבודה טובה, כשהם מחזיקים במאזן השני בטיבו בנשיונל ליג. צריך לתת קרדיט גם לבולפן השני בטיבו בליגה.

איזו תפיסה: אתם חייבים לראות איזה זינוק הביא רוג'ר ברנדינה מוושינגטון כדי לתפוס את הכדור באאוטפילד של נשיונל פארק.

אניבל סאנצ'ז שחקן פלורידה מארלינס. Alan Diaz, AP
מתחיל להראות סימנים של אס. סאנצ'ז/AP, Alan Diaz

NL מרכז

"החיבוק": כל השבוע עיתונות הספורט במדינות המיד ווסט התרכזו בחיבוק החם שנתן אלברט פוחולס לג'ים הנדרי, הג'נרל מנג'ר של הקאבס. זה היה חיבוק מאוד חברותי וחם וזה עושה כותרות משום שאלברט בעונתו האחרונה והקאבס זקוקים נואשות לשחקן שיוביל את הפרנצ'ייז קדימה, אבל זה בסך הכל חיבוק. אותו חיבוק שנתן פוחולס לאובמה בשנה שעברה. כנראה שפוחולס מחבק כמו שהוא משחק, באהבה ובתשוקה. בעבר אלברט סיפר על אהבתו לחבוט בריגלי פילד ובסדרה האחרונה הוא רשם שש חבטות ללא הומראן.

היריבות מספר 2 בבייסבול: לאט לאט מתפתחת לנו יריבות של ממש בין סנט לואיס קרדינלס לסינסינטי רדס. היריבות קיבלה משמעות חדשה בשנה שעברה, כששתי הקבוצות נאבקו על הכרטיס לפלייאוף. השיא הגיע כאשר קטטה פרצה בין השחקנים וג'וני קואטו הראה את יכולות הקונג-פו שלו. בסוף השבוע האחרון שוב חזרו הקרדינלס לזירת הפשע. לפרנסיסקו קורדרו היתה הזדמנות לסגור את הסיפור ולרשום סוויפ ראשון של הרדס על הקרדינלס מאז 2007, אבל קורדו החליט לעשות את זה טיפה מעניין. הוא הגיש כדור שפגע בפוחולס, דבר שגרר למחאות מספסל הקרדינלס ואז החלו קללות וסינונים מצד שני הצדדים, מה שלא הפריע לקורדרו להשיג את הסייב, תוך כדי שהוא יורד מהמגרש בצרחות על ספסל הקרדינלס. בזכות הסוויפ האחרון הרדס לקחו את המקום הראשון בבית.

הנתון הסטיסטי השבועי: קרלוס לי, האאוטפילדר של יוסטון אסטרוס, רשם את החבטה ה-2,000 שלו בקריירה והוא החובט ה-17 הפעיל שמגיע להישג זה. זה רק חלק מהחדשות הטובות מכיוון יוסטון, שנמצאת על סף סגירת מכירת הקבוצה.

פרנסיסקו קורדרו שחקן סינסינטי רדס מתגרה יחד עם אדינסון וולקז בספסל של סנט לואיס קרדינלס. Al Behrman, AP
כל הרעל יצא החוצה. קורדרו ואדינסון וולקז מתגרים בקרדינלס/AP, Al Behrman

NL מערב

סדרת השבוע: סן דייגו החלה חלש את העונה, אבל הפאדרס עושים קולות של חזרה לעניניים. בחודש אפריל הקבוצה רשמה 2.7 ריצות למשחק וכבר במאי היא שיפרה את הנתון ל-5.50. הבעיה של הפאדרס היא המאזן הגרוע במשחקי הבית, 14:7, כשלמזלם הם משחקים לא רע בחוץ. בסופ"ש האחרון הם פגשו את קולורדו בקורס פילד ורשמו שני ניצחונות, שאחד מהם הושג על ידי בראד הופ ששיחק שבע שנים בקולורדו והעניש אותם עם שתי ריצות הומראן באינינג התשיעי. בנוסף, הית' בל רשם באותו משחק את השמירה ה-100 המוצלחת שלו. הפאדרס מחזיקים את הבולפן הטוב בליגה, אבל ההתקפה מתקשה כשהיא חובטת רק ל-23.4 אחוז. העזיבה של אדריאן גונזאלס פגעה מאוד בחלק ההתקפי של הקבוצה, אבל האוהדים של הפאדרס יכולים למצוא נחמה בכך שהקבוצה רשמה יותר ריצות מהדודג'רס.

הנתון הסטיסטי השבועי: הקאבס רשמו שמונה ריצות על חשבון הבולפן של הג'איינטס ביום שישי האחרון, כשלפני זה הבולפן של האלופה לא הרשה ריצה אחת ב-18 אינינגים.

הית' בל שחקן סן דייגו פאדרס. Lenny Ignelzi, AP
הסטטיסטיקה מתחילה להתיישר. הית' בל/AP, Lenny Ignelzi

מבט קדימה

סדרת השבוע: בוסטון רד-סוקס – שיקגו קאבס: זה הולך להיות סופשבוע מאוד מיוחד בפנווי פארק. הפעם האחרונה שהקאביז התארחו בפנוויי היתה בוורלד סירייס של 1918. בוסטון ניצחה באותה שנה רק כדי לחכות 86 שנה עד לזכייה הבאה שלה, וכמו שאנחנו יודעים אוהדי הקאבס עדיין מחכים לתואר. שיקגו מגיעים עם סטארלין קסטרו המלהיב ואלפונסו סוריאנו שיורה להומרים העונה. בוסטון תציג את ג'קובי אלסבורי ואדריאן גונזאלס, שנמצאים בכושר פנטסטי בחודש האחרון.

מאצ' אפ השבוע: ג'וש בקט (בוסטון) – ג'סטין ורלנדר (דטרויט). הדו קרב הזה יערך ביום חמישי ויציג את שני המגישים החמים ביותר באמריקן ליג. בקט מגיע עם 18.1 אינינגים ללא ריצה, ורלאנדר מגיע עם כמעט שני נו-נו ונמצא אולי בכושר הטוב בחייו.

ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. Carlos Osorio, AP
עימות אדיר עם בקט. ורלאנדר/AP, Carlos Osorio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully