וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב מעדיף לשחק בליגה בכירה יותר מהליגה הבלגית

12.5.2011 / 9:34

קשר מכבי חיפה, שמחוזר על ידי ליל וברוז', מעדיף לשחק בליגה בכירה יותר מבלגיה. הקבוצה תועמד לדין על הקללות נגד לוזון

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

חדר ההלבשה של מכבי חיפה אמש (רביעי) היה מהול בשמחה ואיפוק. במועדון לא ממהרים לחגוג עדיין זכייה באחד התארים, לפחות עד הדרבי בשבת שעשוי להכתיר אותה סופית כאלופה. יניב קטן שנכנס אתמול לחדר ההלבשה וביקש מהשחקנים לא לחגוג את ההעפלה לגמר כדי שלא לפגוע בהכנות למשחק האליפות ביום שני, אמר לחבריו: "שיחקנו כמו גברים. אסור לנו למעוד ברגע האחרון".

כפי שפורסם אתמול מיד לאחר המשחק, נציגים של פ.צ ברוז' וליל הצרפתית הגיעו לצפות בליאור רפאלוב ו-ולדימיר דבאלישווילי (שנמצא גם במעקב של ויסלה קרקוב), שרוצה לעזוב אם יקבל הצעה טובה יותר מבחינה כלכלית. לגבי רפאלוב, השחקן מעדיף להתקדם לליגה בכירה יותר אשר הליגה הבלגית ונראה כי ליל היא אופציה טובה יותר.

תומר חמד שקיבל הצעה ממכלן לא מתכוון לשחק בקבוצה אחרת בבלגיה, אלא אם כן יקבל הצעה כספית טובה יותר מ-300 אלף יורו לעונה. סוכניו מעדיפים שייקח את ההצעה אם לא יקבל חוזה באנגליה, משום שראשי מכלן כבר הודיעו כי הם בונים עליו כשחקן הרכב. לגבי פיטר מסיללה, בנוסף לסקאוטים מהולנד המגן מחכה להצעה מקרדיף, שעדיין יכולה להעפיל לליגה הראשונה.

* חיפה תעמוד לדין משמעתי בשבוע הבא בעקבות הקריאות כנגד אבי לוזון, אותם גינה אתמול הנשיא יעקב שחר. ייתכן מאוד שדבריו של שחר יסייעו לחיפה לקראת הכרעת השופטים. יש לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שקבוצות עומדות לדין בגלל קריאות נגד היו"ר. "ייתכן שמדובר באקט שנועד להרתיע קבוצות מלקלל את מי שעומד בראש ההתאחדות", העריך גורם משפטי.

בהודעה שפרסם המנכ"ל איתמר צ'יזיק באתר הרשמי, הוא חזר על דבריו של שחר: "הנהלת הקבוצה, בראשות הנשיא יעקב שחר ואנכי, מגנה בכל פה את הקריאות כנגד נושאי משרה ובעלי תפקידים ובהם יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. מחאה הינה אקט לגיטימי אך ראוי שתיעשה בצורה הולמת ותרבותית. אני קורא לכם לחדול מקריאות אלה ולהתרכז בעידוד הקבוצה".

בנאדו: "האליפות תלויה רק בנו"

"צריך להפריד בין הליגה לגביע", אמר הבוקר אריק בנאדו בהתייחס להעפלה של קבוצתו לגמר גביע המדינה. "היה חשוב לנו לעבור שלב. נתניה קבוצה טובה שעשתה לנו הרבה צרות בליגה, אבל ידענו להתאושש. הם מסוכנים, לא מוותרים ובכל פעם משום מקום הם חוזרים למשחק. הם הבקיעו שני שערים, השני לא היה מחויב והראשון היה די ב'פוקס'. הם תקפו עם המון שחקנים ויודעים לשחק מהר.

"השער השני הובקע ממהלך כדורגל נדיר. את השער של חמד צריך לשלוח ישר לגרמניה. ידענו לעצור אותם. באנו פייבוריטים ועשינו את העבודה". לקראת המשחק ביום שני נגד עירוני קרית שמונה אמר הבלם: "ביום שני אנחנו רוצים לקחת אליפות. האוהדים שלנו תמכו בנו והבנתי שהאצטדיון במשחק הקרוב יהיה מלא. קודם נרצה לקחת אליפות, אחר כך נחשוב על הגביע".

"אליפות צריך לקחת", התייחס הבלם בנוגע לאפשרות שהקבוצה לא תזכה באליפות כבר ביום שני. "לא סתם כותבים שקבוצה לקחה אליפות. זה תלוי רק בנו. כולם בקו הבריאות ואנחנו במומנטום טוב. מה לגבי? יש עוד זמן". כפי שכבר פורסם, הנטייה בחיפה היא להאריך את החוזה של הבלם בעונה אחת וזה יקרה לאחר פגישה עם הנשיא יעקב שחר והמאמן.

בגלל שבחיפה עסוקים במאבק האליפות וגמר גביע המדינה, ייתכן מאוד ששחקני הנבחרת לא יגיעו בשבוע הבא לאימונים, אלא יישארו במסגרת הקבוצתית. הדבר סוכם עם מאמן הנבחרת לואיס פרננדז. השחקנים שזומנו הם אייל משומר, טאלב טואטחה, אייל גולסה, ליאור רפאלוב ותומר חמד.

דוידוביץ': "צריכים להתרכז בסגירת עניין האליפות"

שוערה של מכבי חיפה, ניר דוידוביץ', התראיין בגלי צה"ל והתייחס בין השאר למשחק אתמול: "היה משחק טוב עם הרבה מהפכים נגד קבוצה טובה ומסוכנת. היא עשתה לנו קשיים גם השנה וגם בשנים האחרונות, אבל אני שמח שעברנו אותם". השוער גם סיפר על ההתקרבות לתואר האליפות, ואמר: "אנחנו יודעים שאנחנו קרובים, אבל מצד שני בשנה שעברה הפועל תל אביב חשבה שהיא יוצאת בלי כלום ובסוף סיימה עם דאבל. אנחנו צריכים להתרכז בסגירת עניין האליפות ואז יהיה לנו מספיק זמן להתכונן לגביע. הולכים להיות שבועיים גורליים".

עוד סיפר דוידוביץ': "זה בידיים שלנו לסגור את הסיפור כבר השבוע, אבל אנחנו בטוחים שזה לא יהיה קל. אנחנו כמובן נדע לפני כן את התוצאה של הפועל תל אביב ואני מקווה שזה יעזור לנו למשחק ביום שני". על ההבדלים בין העונה לעונה שעברה, אמר השוער: "אני חושב שבשנה שעברה הגענו עם סגל דליל לשלבים המכריעים של העונה. ראינו שבמשחק שהיה טעון מאוד היינו קצת בהלם והשנה השחקנים התבגרו".

דוידוביץ' התייחס גם לטעות הקשה שלו בשער שספג מול אחמד סבע במשחק הליגה נגד נתניה, ואמר: "יש גורמים אינטרסנטים בתקשורת. במכבי חיפה אף אחד לא אמר לי שום דבר. עשיתי טעות ואני לא מסתתר מאחורי דבר. כשהתחלתי את הקריירה ידעתי שאני אצטרך להתמודד עם זה. בסך הכל אני מקבל בכל שנה הכי פחות שערים בליגה ולכן אני לא רואה סיבה להתנצל על זה. יש המון מתח ולחץ. אני חושב שעניין הניסיון עוזר פה מאוד כי בכל זאת עברתי דברים כאלה בקריירה. זה חלק מתפקיד של שוער להתמודד עם זה. אין איזה הכנות מיוחדות אחרי שער כזה, פשוט צריך לשמור על ריכוז ולקוות שזה לא יקרה שוב".

לגבי התוכניות של הקבוצה לעונה הבאה, סיפר דוידוביץ' את ההערכה שלו: "יש לנו בסיס נהדר, אבל תמיד יש מקום לשיפורים ואני בטוח שכל מי ששייך להיבט המקצועי-ניהולי, אם וכאשר נזכה באליפות ונתכונן לליגת האלופות, הוא יידע איפה לחזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully