וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה צפויה להיות מדורגת כל הדרך לשלב הבתים

16.5.2011 / 22:44

לאור האלופות המסתמנות בבלגיה וצ'כיה, לירוקים סיכוי גבוה ליהנות מהגרלות נוחות יותר בסיבובי מוקדמות הצ'מפיונס

אחרי שהחזירה לעצמה את תואר האליפות, המשימה החשובה של מכבי חיפה בקיץ תהיה לשחזר את ההישג מעונת 2009/10 ולהעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. גם הקיץ, הירוקים יצטרכו לעבור שלושה סיבובי מוקדמות עם לוח זמנים צפוף מאוד. חיפה תהיה מדורגת בוודאות בשני הסיבובים הראשונים ויש לה סיכוי לא רע להיות מדורגת גם בשלב הפלייאוף. מבט אל היריבות האפשריות מלמד ששלב המוקדמות אמור להיות מעט קשה יותר לעומת השנתיים הקודמות, אך בשורה התחתונה המשימה שעומדת בפני מכבי חיפה בהחלט ריאלית.

כזכור, אלופת ישראל הטרייה תתחרה במסלול האלופות ותוכל לקבל בהגרלה רק קבוצות שזכו באליפות הליגה שלהן. ב-12 המדינות הראשונות בדירוג אופ"א מקבלת האלופה כרטיס ישיר לשלב הבתים והעונה גם שוויץ, שבמקום ה-13, תכניס את האלופה ישירות לשלב הבתים. זאת מכיוון שהכרטיס המוענק לזוכה במפעל לא יחולק (ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד ישחקו בעונה הבאה במפעל בשל הישגיהן בליגות המקומיות). השינוי המרכזי הוא שאלופת סקוטלנד (ריינג'רס) תשתתף במוקדמות כאשר גם גנק של אליניב ברדה (אם תזכה בתואר) עשויה להיות יריבה אפשרית בגלל שהיא מחזיקה בדירוג אופ"א נמוך.

למכבי חיפה יש 21.400 נקודות דירוג ובשלב זה, לשלוש קבוצות שמשתתפות במוקדמות יש דירוג גבוה יותר - פ.צ קופנהאגן, גלזגו ריינג'רס ובאטה בוריסוב הבלארוסית. כדי שהירוקים יישארו מדורגים הם יצטרכו לבדוק את תוצאות מחזורי סיום העונה בבלגיה, צ'כיה ואוסטריה. בחיפה יקוו שגנק תזכה באליפות בלגיה ולא סטנדרד ליאז' לה דירוג גבוה מאוד. באוסטריה נאבקות שלוש קבוצות על התואר והירוקים צריכים שרד בול זלצבורג לא תהיה האלופה. בצ'כיה, מובילה ויקטוריה פלזן את הטבלה שני מחזורים לסיום ובחיפה מחזיקים אצבעות שכך המצב יישאר וספרטה פראג בעלת הדירוג הגבוה לא תזכה בתואר. בשורה התחתונה, אם שתיים מבין ספרטה פראג, רד בול זלצבורג וסטנדרד ליאז' יזכו באליפות, חיפה תהפוך לקבוצה עם הדירוג השישי בטיבו ותקווה שאחת מהחמש שמעליה יודחו בדרך.

הירוקים יפתחו את השתתפותה במוקדמות בשלב השני, יידעו ב-20 ביוני מי תהיה יריבתם הראשנה. המשחק הראשון יתקיים ב-12/13 ביולי והגומלין כעבור שבוע. היריבה הראשונה צפויה להיות נוחה. חיפה תוכל להיתקל באלופות לוקסמבורג, צפון אירלנד, ווילס, איי פארו, אסטוניה או אלבניה במקרה הנוח. יריבות קשות יותר יכולות להיות אלופת הונגריה (פ.צ פהרבאר), סקונטו ריגה הלטבית, טובול הקזחית או נפטצ'י באקו מאזרבייג'אן.

משחקי סיבוב המוקדמות השלישי יתקיימו מיד לאחר הסיבוב השני, ללא פגרה - המשחק הראשון ב-26/27 ביולי (ימים ספורים לפני פתיחת משחקי גביע הטוטו) והגומלין כעבור שבוע. מכבי חיפה תהיה מדורגת בוודאות בסיבוב הזה ועדיין צפויה לקבל יריבה נחותה ממנה על הנייר למרות שכאן כבר אפשר למצוא כמה מוקשים. האופציות הקשות יותר יכולות להיות ויסלה קרקוב של מאור מליקסון ומאלמו השבדית ובסיטואציה מסוימת גם אלופת בולגריה (כנראה ליטקס לובץ'). גם גנק ו-ויקטוריה פלזן יהיו אופציות אפשריות אם יזכו באליפות ובכל מקרה כולן, כמובן, יצטרכו לעבור את סיבוב המוקדמות השני.

כאמור, מירב העניין יתמקד בפלייאוף. המשחק הראשון בפלייאוף יתקיים ב-16/17 באוגוסט, ככל הנראה לפני פתיחת העונה בליגת העל, והגומלין כעבור שבוע. היריבות יקבעו בהתאם לדירוג. אם חיפה לא תהיה מדורגת, יחכו לה כאמור קופנהאגן, ריינג'רס ובאטה בוריסוב. גם אם חיפה תהיה מדורגת, היא יכולה להיתקל בקבוצה חזקה. היריבות האפשריות יהיו אלה שישרדו את סיבובי המוקדמות. על הנייר, המועמדות החזקות לעשות כן הן קבוצות כמו פרטיזן בלגרד, דינמו זאגרב, רוזנבורג, אפואל ניקוסיה ואלופת אוסטריה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully