וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם זמנו של דרוגבה בצ'לסי

9.5.2011 / 15:20

הוא עשה הכל כדי לנצח את יונייטד, אבל 13 שערים בכל המסגרות העונה אפילו לא מתקרבים ל-37 מאשתקד. יוכין מנתח מחזור אירופי

זה אמיתי – פארק ג'י סונג

הרבה לפני הכתרת מנצ'סטר יונייטד, נכתבו העונה מיליוני מילים על השיאים של ריאן גיגס, והמדור כבר הכתיר את נאני לשחקן העונה בפרמיירליג ושיבח את צ'יצ'אריטו על היותו היורש של אולה גונאר סולשיאר (למעשה הפך המקסיקני לשחקן הראשון של יונייטד מאז רוד ואן ניסטלרוי שמגיע ל-20 שערים בעונת הבכורה). כעת, בתום הניצחון הענק על צ'לסי במשחק העונה, חייבים להדגיש את התרומה העצומה של שחקן שאף פעם לא מקבל את הכותרות הראויות. פארק ג'י סונג, האיש ששלח את הכדור הגאוני להרננדז בדקה הראשונה, הוא אחד הגיבורים השקטים של השדים האדומים מאז 2005, ואלכס פרגוסון יודע שהוא יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות.

הסגולה הבולטת של הקוריאני נעוצה ביכולתו למלא מגוון רחב של תפקידים בקישור, תוך שמירה על יציבות מופלאה. אז נכון, הוא לא השחקן הטכני ביותר בעולם, אבל יש לו ראיית משחק נהדרת והיא באה לידי ביטוי לא רק בדיוק גבוה במסירות אלא גם בתנועה חכמה ללא כדור – הן כאשר יונייטד מחזיקה בו, והן כאשר הוא נדרש לעצור את התקפות היריבה. בנוסף, פארק יודע להתעלות ברגע האמת והעונה הוא חיסל בו רגליו את צ'לסי פעמיים. בגומלין ברבע גמר ליגת האלופות היה זה הקוריאני שצץ לפתע ברחבת הכחולים שניות אחרי שדידייה דרוגבה השווה ל-1:1, וגנז את התקוות למהפך עוד לפני שהלונדונים הבינו מה קורה. אתמול (ראשון) היה זה כדור העומק שלו ששם קץ לקאמבק של קרלו אנצ'לוטי בליגה, וב-89 הדקות שנותרו הוא היה השחקן המצטיין במגרש, עם כמויות אנרגיה עליהן נוהגים שחקני יונייטד להתבדח בהתפעלות בחדר ההלבשה.

החשיבות של פארק לקריסתה של צ'לסי אירונית למדי כי לפני שש שנים הוא היה קרוב מאוד למעבר לסטמפורד ברידג'. חוס הידינק, האיש שטיפח אותו בנבחרת דרום קוריאה בה הפך ללהיט ענק במונדיאל-2002, הוא זה שהביא אותו לאיינדהובן, וקשריו ההדוקים של ההולנדי עם רומן אברמוביץ' סללו לכאורה את דרכו של פארק ללונדון. כאשר נכנס פרגוסון לתמונה, הקוריאני ניצב בפני דילמה בלתי נסבלת – האם לשמוע לעצתו של המאמן הנערץ או ללכת עם הלב ולהעדיף את המועדון אותו אהד מילדות. "כשהחלטתי לחתום במנצ'סטר, הרגשתי שאני בוגד בהידינק, וזה היה רגע קשה מנשוא. ידעתי היטב שהוא רוצה מאוד שאעבור לצ'לסי", נזכר פארק. בצד הכחול בוודאי מצטערים על כך עד היום.

כעבור שנה, נלחמו יונייטד וצ'לסי על קשר נוסף, ג'ון אובי מיקל, ובסופו של דבר שילם אברמוביץ' למנצ'סטר 12 מיליון ליש"ט על מנת לזכות בשירותיו בתום סכסוך משפטי ארוך. אם נשפוט לפי ההופעות של הקוריאני והניגרי אמש, סביר להניח שצ'לסי לא היתה מתנגדת להעביר לשדים האדומים סכום דומה רק כדי להחליף ביניהם. מיקל נכשל כמעט בכל מהלך והוחלף במחצית, פארק היה הגיבור הגדול של הערב.

זוהי סדום – ניגוד האינטרסים שובר שיאים

לפני שלושה שבועות בלבד הופנו הזרקורים בגרמניה לדילמה הקשה של יופ היינקס שהתארח עם לברקוזן במינכן, תוך ידיעה שהוא עלול למנוע מעצמו השתתפות בליגת האלופות בעונה הבאה. המאמן הוותיק כבר חתם בבאיירן, ולפי הדיווחים הוא צפוי להביא איתו לאליאנץ ארנה את הקשר הצ'ליאני הנהדר ארתורו וידאל. היינקס ניסה לשדר עסקים כרגיל, אבל התוצאה היתה מדהימה – לברקוזן הובסה 5:1, בעוד וידאל סיפק את המשחקו הגרוע ביותר אי פעם, תוך שהוא כמעט "מבשל" את אחד השערים של באיירן. סיכויי "נברקוזן" להקדים את דורטמונד ולזכות באליפות אפסו באותו יום, ובינתיים באיירן המשיכה להפציץ וניצלה את הקריסה של האנובר כדי להבטיח לעצמה לפחות את המקום השלישי. כעת, לפני מחזור הנעילה בבונדסליגה, היא מפגרת בשלוש נקודות בלבד אחרי הקבוצה של היינקס וחולמת לעקוף אותה כדי להימנע מהשתתפות מסוכנת בסיבוב המוקדם בצ'מפיונס. לשם כך, היא זקוקה להפסד של לברקוזן בשבת הקרובה, ונחשו מה... אנו שוב עדים לניגוד אינטרסים מזעזע.

במחזור האחרון תתארח לברקוזן בפרייבורג, אשר מאמנה רובין דוט כבר חתם רשמית כמחליפו של היינקס בעונה הבאה. המשמעות – אם ינצח דוט בשבת, הוא עלול למנוע מעצמו העפלה ישירה לשלב הבתים בליגת האלופות. מה הסיכוי שהכל ילך כשורה? את הרמז לבאות קיבלנו כבר במחזור החולף – עומר טופראק, הבלם המבטיח של פרייבורג שסיכם על מעברו ללברקוזן בעונה הבאה בעקבותיו של דוט, הורחק בהפסד למנשנגלדבאך וסידר לעצמו השעיה ממשחק מול קבוצתו לעתיד. גלדבאך, אגב, ניצלה זאת עד תום כדי להשיג נצחון שלישי רצוף, והיא עשויה להשלים קאמבק אדיר ולהישאר בליגה על חשבונה של פרנקפורט הקורסת, שכבשה 10 שערים בלבד ב-22 המשחקים האחרונים. בתום המחזור ה-11 דורגה איינטרכט במקום הרביעי, אך כעת סיכוייה להינצל קלושים.

ואם כבר מדברים על מאבקי התחתית בגרמניה, אז היה לנו השבוע גם גיבור אמיתי שהתעלם לחלוטין מניגוד האינטרסים הפרטי שלו. סרג'ן לאקיץ', חלוץ קייזרסלאוטרן, סיכם כבר בינואר על מעברו לוולפסבורג ללא תמורה, ונחשף בשל כך לשריקות בוז קטלניות מצד אוהדיו. כושרו ירד פלאים – אחרי שהבקיע 11 שערים בסיבוב הראשון, הרשית הקרואטי רק ארבע פעמים ב-2011. למרות זאת, הוא הצליח להיפרד עם מתנה יקרה על חשבון קבוצתו לעתיד. לאקיץ' נגח את שער השיוויון במהפך שביצעה לאוטרן בנצחון 1:2 בוולפסבורג, וכך מנע מהזאבים את הבטחת המקום בליגה. האם "ייענש" על כך וישחק בעונה הבאה בליגה השניה?

זה מתחמם – התחתית בספרד בוערת

מאבק האליפות חתום וסגור בכל ארבע הליגות הגדולות, אבל קרבות התחתית יספקו הרבה מאוד אקשן בשבועות הקרובים. על הבונדסליגה כבר דיברנו וגם באנגליה, איטליה וספרד המצב מרתק לא פחות. בפרמיירליג נאבקות שש קבוצות כנגד הירידה, כשנותרו שני מחזורים לסיום, ורק אחת (וולבס) ניצחה בסוף השבוע. אברהם גרנט פספס הזדמנות אדירה להשיג שלוש נקודות על חשבונה של בלקבורן, מול מנג'ר אשר בפירוש אינו מוכשר ממנו, והקרב בוויגאן בשבוע הבא עלול לחרוץ את גורלו. הפעם לא תהיה לו הזדמנות לספר על תקוותיו לקראת המשחק הבא.

בארץ המגף הפסידה סמפדוריה בדרבי הלוהט של גנואה בדקה ה-97, וכפי שהתנבאנו כאן לפני חודשיים נמצאת הקבוצה שהחלה את העונה במוקדמות ליגת האלופות בדרך לירידה.

זה מרגש, אולם המצב בספרד מרתק אפילו יותר. אלמריה והרקולס כבר אמרו שלום לליגה הבכירה, אבל 10 קבוצות ייאבקו בשלושה המחזורים האחרונים כדי לא לסיים במקום ה-18. הפער בין לה קורוניה שירדה מתחת לקו האדום אחרי שסבלה משערוריית שיפוט בתיקו 2:2 בחיחון, לבין אותה חיחון שניצלה מהפסד ומדורגת במקום התשיעי, עומד על ארבע נקודות בלבד. גם סראגוסה, חטאפה, סוסיאדד, אוסאסונה, מלאגה, סנטאנדר, לבאנטה ואפילו מאיורקה מעורבות בדרמה. מלבד מפגשים מותחים בין הקבוצות עצמן, רבות יהיה תלוי במשחקיהן מול אלה שסיימו מעשית את העונה. קחו לדוגמא את ברצלונה שפוגשת בשלושה המחזורים האחרונים את לבאנטה, לה קורוניה ומלאגה, כשהדבר היחיד שמעניין אותה הוא גמר ליגת האלופות. בספרד זוכרים היטב את הבזיון מלפני שנתיים, אז נשארה אוסאסונה בליגה בזכות נצחונות על בארסה וריאל מדריד בשני המחזורים האחרונים, רק בגלל שהגדולות לא התאמצו. לקטלאנים יש חובה מוסרית לא לחזור על הבושה המחפירה.

זה מתקרר – מרגישים סוף עידן בסטמפורד ברידג'

קרלו אנצ'לוטי עומד על הקווים בצ'לסי בשנתיים האחרונות, אך הקבוצה שלו דומה מאוד לזו שבנה בזמנו ז'וזה מוריניו. יציבות זה נהדר, אבל כאשר סופרים תעשה מ-11 השחקנים בהרכב הפותח באולד טראפורד שהיו שם תחת הדרכתו של "המיוחד" שעזב ב-2007, מקבלים את התמונה המלאה. הכישלון בכל החזיתות העונה יחרוץ את גורלם של שחקנים רבים, כשרומן אברמוביץ' מתכנן מהפכה גדולה ומתבקשת בקיץ. לא ברור אם המאמן האיטלקי ימשיך, אך בכל מקרה יש צורך לבסס את הקבוצה מחדש, והוותיקים יצטרכו לפנות את הדרך להזרמת דם חדש בסטמפורד ברידג'.

לאוהדי צ'לסי כדאי להגיע לאיצטדיון ביום ראשון הקרוב. המשחק מול ניוקאסל עשוי לשמש הופעה ביתית אחרונה לאליליהם הרבים, ובראשם דידייה דרוגבה. החלוץ שהגיע יחד עם מוריניו ב-2004 והפך לשחקן המזוהה ביותר עם הכחולים, אולי אף יותר מג'ון טרי ופרנק למפארד, אמנם משדר נכונות להישאר בקבוצה, אך הסיכויים לכך נמוכים. חוזהו מסתיים ב-2012, וזו ההזדמנות האחרונה של אברמוביץ' לעשות קצת כסף ממכירתו, מה גם שהוא כבר חגג 33 לפני חודשיים. הדיווחים לפיהם מעוניין המאמן הפורטוגלי להביא את דרוגבה לברנבאו תמורת 10 מיליון יורו נשמעים אמינים למדי. גדול שחקני חוף השנהב בכל הזמנים לא הסתיר את דמעותיו כאשר מוריניו עזב את לונדון, וזו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה שלהם לשוב ולשתף פעולה. אתמול השתדל דרוגבה בכל כוחו מול הגנת השדים האדומים, אך 13 שערים בכל המסגרות העונה אפילו לא מתקרבים ל-37 שהבקיע אשתקד. זמנו תם.

זה המשחק – ההיסטוריה של סטוק

מאז עלתה סטוק לפרמיירליג ב-2008, רבים הדביקו לה תווית של קבוצה מיושנת שדוגלת בסגנון האנגלי המסורתי מהעשורים הקודמים. זה נכון חלקית, אך אסור להתעלם מההתקדמות המדהימה שעושה המנג'ר טוני פוליס. הקבוצה הנוכחית, שהביסה את בולטון 0:5 בחצי גמר הגביע ופירקה את ארסנל לחתיכות בתצוגת תכלית אתמול, מגוונת הרבה יותר מכוח פיזי, כדורים ארוכים והוצאות החוץ המטורפות של רורי דלאפ. היא מסוגלת לפתח התקפות מסודרות לתפארת, בעוד שחקנים כמו החלוץ קנווין ג'ונס והקיצוני ג'ונתן וולטרס שבילה את כל הקריירה בליגות הנמוכות ניחנים ביכולת טכנית שממש לא מוערכת כראוי. גמר הגביע בוומבלי בשבת אולי משמעותי מאוד עבור מנצ'סטר סיטי, אך מבחינת המועדון הצנוע של פוליס זה המשחק הגדול בהיסטוריה. אל תזלזלו בשום אופן בחבורה באדום לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully