וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: המגישים מתעוררים

יובל קליין

9.5.2011 / 11:53

לאחר העונה שעברה, גם זו מסתמנת כשנת מגישים. יובל קליין מסכם שבוע של בייסבול בסימן ההתעוררות של דרק ג'יטר

חיכינו שישה שבועות ובסוף זה הגיע, הנו-היטר הראשון העונה, ואחריו גם השני. הנו-נו של פרנסיסקו ליריאנו ממינסוטה רק פתח את השערים לתצוגת הפיצ'ינג שראינו השבוע. מאז אותו הישג של ליריאנו, תשעה מגישים סיימו משחק שלם, 13 מגישים השאירו את היריבים שלהם על האפס וכמובן, ג'סטין ורלאנדר הצטרף לליריאנו כשלא הרשה חבטה. ההישגים האחרונים ממשיכים את העונה השעברה, "עונת הפיצ'ר", רק שהפעם ריבוי מקרי הנהיגה בשכרות יעניק ל-2011, את הכינוי "שנת השיכורים". השבוע זה היה דרק לאו (ברייבס) וגם שין-סו צ'ו (אינדיאנס) שנתפסו. זה לא הפריע לקבוצות שלהם, שהמשיכו לככב השבוע כפי שתקראו בסיכום השבועי.

דרק לואו שחקן אטלנטה ברייבס. Danny Moloshok, AP
מתבייש, מתבייש, אבל הגרון יבש. דרק לואו נעצר השבוע על נהיגה בשכרות/AP, Danny Moloshok

AL מזרח

חכו עם הפנסיה: בתחילת השבוע החלו תושבי ניו יורק לדון בסוגיית דרק ג'יטר. האם ייתכן שהסמל של המועדון מהברונקס גמר את הסוס. ובכן, פתיחת העונה של השורטסטופ בן ה-36, לא תיכנס לספרי ההיסטוריה של המועדון, וזה גרם לג'ו ג'ירראדי לתהות היכן להציב את ג'יטר המתקשה כחובט בליין אפ. אחרי עוד שבוע קשה, ביום חמישי המועדון הוציא הודעה לתקשורת שג'יטר פצוע באגן ולא יהיה בליין אפ למשחק מול הטייגרס. ג'יטר, שלמד מטובי הספורטאים הישראלים, שלח את מקורביו לדבר עם התקשורת וטען שאין לו שום פציעה והוא יכול לשחק. בסדרה מול הריינג'רס בסוף השבוע הוא כבר חזר לליין אפ ויותר חשוב, ביום ראשון הוא סופסוף הגיע לעונת 2011. ג'יטר חבט לשני הומרים, הראשונים שלו העונה (זה לקח לו 259 ניסיונות) ואף הוסיף גניבת בסיס ראשונה העונה. זאת היתה הופעת וינטג' של ג'יטר והיאנקיז יצאו עם ידם על העליונה מטקסס, כשהם מובילים את הבית בצוותא עם הרייז.

אפטון ובולטימור, סיפור אהבה: ביום רביעי הורחק האאוטפילד הזריז של טמפה ביי רייז בי.ג'יי אפטון אחרי שהתווכח עם השופט על סטרייקס ובולס. לא משהו חריג בענף, אבל פעולת התגובה של אפטון היתה יוצאת דופן. טמפה ביי היתה אמורה לצאת לסדרת חוץ מול בולטימור ואפטון, שקיבל גם עונש הרחקה של שני משחקים, לא רצה להפסיד את ההזדמנות לחבוט בקמדן יארדס. "אני פשוט אוהב לחבוט שם", אמר לאחר שהסביר לתקשורת למה הוא ערער על החלטת הליגה. הערעור אפשר לאפטון לשחק בשבת, והוא הראה למה הוא התכוון כשאמר מה שאמר. אפטון סיים עם 3 מ-5, כולל הומראן ושלושה ריביז. הליגה כמובן תדחה את העירעור ואפטון אמור להיות מושעה השבוע משני משחקים.

הנתון הסטיסטי השבועי: מאז עזב את האיינג'לס, ג'ון לאקי לא רשם הפסד אחד במדי הרד-סוקס נגד קבוצתו לשעבר. השבוע, לאקי רשם את ההפסד הראשון והמאזן שלו עומד על 1:4. לאקי יכול למצוא תירוצים במשחק שנערך לילה לפני כן והסתיים אחרי 7 שעות ו-35 דקות ב-2:30 לפנות בוקר בבוסטון בגלל הפסקת גשם.

דרק ג'יטר שחקן ניו יורק יאנקיז. Matt Strasen, AP
לא עוברת עליו שנה קלה ביחסים עם היאנקיז. ג'יטר/AP, Matt Strasen

AL מרכז

שימו לב ל: כבר מסוף העונה שעברה, השם אריק הוסמר יצר באזז אדיר בקרב אוהדי הבייסבול ואוהדי הרויאלס בפרט. השבוע נקרא הוסמר לדגל בפעם הראשונה ובקריירה, מה שגרם למכירה מיידית של 4,600 כרטיסים למשחק. הילד בן ה-21, שמשחק בבסיס הראשון, כבר קיבל השוואת לג'ואי ווטו ופרשנים טוענים שתיהיו לו השפעה מיידית על הקבוצה, כמו שעשה ג'ייסון הייווארד באטלנטה בשנה שעברה. לקח להוסמר שלושה משחקים, אבל הלילה דאבל שלו הכניס את קבררה וסינגל של מאייר הכניס את הוסמר הביתה. זה לא הספיק לרויאלס שהפסידו לאוקלנד, אבל עם מאזן 18:16, הרויאלס יכולים להיות מועדדים מאוד מהחיזוק ומהעובדה שאלכס גורדון מצליח השנה.

הנו-נו של ורלאנדר: ביום שבת ג'סטין ורלאנדר זרק את הנו-היטר השני שלו בקריירה, והדבר הכי מדהים בסיפור הזה היה שככל שהמשחק התקדם, הפאסט-בול של המגיש של הטייגרס היה מהיר יותר. בדרך כלל היד של המגיש מתעייפת או נגמרת כשהוא מגיע ל-100 זריקות, אבל לא אצל ורלאנדר. בהגשה ה-106, הוא זרק פאסט-בול של 100 מייל לשעה. הוא הגיש למהירות של 99-97 מייל לשעה בשלושת האינינגים האחרונים. ורלאנדר אמר אחרי המשחק שהעובדה שכבר זרק לנו-נו אחד הרגיעה אותו באינינגים האחרונים. יכול להיות שהעבודה שהוא מגיש בדטרויט קצת גורמת לנו פחות להעריך אותו, אבל ללא ספק ג'סטין ורלאנדר הוא אחד מהטופ 10 בין המגישים בבייסבול.

הנתון הסטיסטי השבועי: ה-RA של פרנסיסקו ליריאנו, 9.13, הוא ה-ERA השני הגבוה בהיסטוריה למגיש שזרק נו-היטר.

פרנסיסקו ליריאנו שחקן מינסוטה טווינס. Charles Rex Arbogast, AP
אי אפשר להגיד שהוא הרשים עד הנו נו הזה. ליריאנו/AP, Charles Rex Arbogast

AL מערב

כלבויניק: בשנים האחרונות של לואיס אנריקה בברצלונה, נדמה שהוא שיחק בכל תפקיד אפשרי חוץ משוער. הגיל והניסיון איפשרו לו להיות כלבויניק ולמלא את החורים בהרכב באותו יום. מייקל יאנג הוא הלואיס אנריקה של טקסס. השחקן הוותיק כבר היה בפגרה עם רגל וחצי מחוץ לארלינגטון, אבל הריינג'רס החליטו להשאיר אותו ובצדק. יאנג מתחיל את היום ללא ידיעה באיזה תפקיד ישחק, אם בכלל. זה לא ממש משפיע על החובט הימני, שכבר הכניס 26 רצים העונה ומחזיק ב-34.1 אחוזי חבטה. בשבת הוא פירק את מגישי היאנקיז כשחבט ל-4 מ-4. באותו משחק הוא חבט את ההומר השני שלו העונה.

הנתון הסטיסטי השבועי: מייק סושה רשם את ניצחונו ה-1,000 כמאמן הלילה. מאמן האיינג'לס קיבל במתנה אמבטיית קרח. "תכננתי את זה כבר כמה ימים", סיפר טוריי האנטר. האאוטפילדר התגנב מאחורי המאמן בזמן שהוא התראיין לטלוויזיה ושפך עליו, כמיטב המסורת, את הג'ריקן של גייטורייד.

מייקל יאנג שחקן טקסס ריינג'רס. LM Otero, AP
מה זה משנה באיזו עמדה ישחק? הוא את הסחורה יספק. יאנג/AP, LM Otero

NL מזרח

הסוויפ השבועי: מילווקי הגיעה מאוד מעודדת מחזרתו של זאק גריינקי, אבל לאטלנטה לא היה אכפת שהיא ניצחה את ארבעת משחקי הסדרה. את הניצחון במשחק שסגר את הסדרה ביום חמישי קיבל הריליוור ג'וני ונטרס, אולי הריליוור הטוב ביותר במייג'ורס. ב-100.2 אינינגים בשנתיים האחרונות, המגיש השמאלי הרשה רק הומראן בודד. בנוסף, הוא ניפנף 112 חובטים. כמה כיף לברייבז לדעת שיש להם בחור שאפשר לסמוך עליו בבולפן.

הנתון הסטיסטי השבועי: אניבל סאנצ'ז כבר פלירטט השנה פעמיים עם נו-היטר. הלילה, טעות של מייק סטנטון עלתה לו בהישג. בכל מקרה, המגיש של המארלינס יכול להיות מעודד משיא קריירה של 11 סטרייקאאוטים מול וושינגטון.

הדילמה השבועית: למי שעדיין לא הבין, ניו יורק מטס לא יגיעו לפלייאוף השנה. כן, זה עוד מוקדם אבל קשה קשה לראות איך הם עוברים בדרך את הפיליז, הברייבז, המארלינס ואולי גם את הנשיונאלס. אז כרגע עומדת הדילמה הבאה בניו יורק: האם לעשות טרייד תמורת פרוספקטים ולבנות את המועדון מחדש ואם כן, על מי לוותר. קשה לראות שמישהו ייקח את קרלוס בלטראן או ג'ייסון ביי בגלל חוזים ענקיים, ככה שהמועמדים לעזיבה הם חוזה רייס או דיוויד רייט. נכון שרייט שווה יותר שחקנים, אבל דווקא יש ביקוש גדול יותר לשורטסטופ זריז כמו רייס. כבר השבוע סן פרנסיסקו ג'איינטס החלה בגישושים בנושא, ויהיה מעניין לראות מה יעשו המטס כדי לעזור לאוהדים המאוכזבים שלהם.

ג'וני ונטרס שחקן אטלנטה ברייבס. Chris Carlson, AP
כיבוי אורות מעמדת הסט אפ. ונטרס/AP, Chris Carlson

NL מרכז

שחקן השבוע: סינסינטי רדס ממשיכים בשלהם, כשהם מנצחים את שתי הסדרות שלהם השבוע. הניצחונות על האסטרוס והקאבס הגיעו עם עזרה של ג'יי ברוס. האאוטפילדר הצעיר היה במיטבו השבוע עם שלושה הומרים ושבעה ריביז. ההפסדים בכל אחת מהסדרות הגיעו כאשר ברוס לא הצליח לחבוט. טוב, מול יוסטון הוא קיבל יום חופש, אבל בשבת מול הקאבס הוא סיים עם 0 מ-4 והרדס הפסידו. ברוס חזר לעניינים ביום ראשון עם 2 מ-3, כולל ריצה וניצחון לרדס שסוגרים את הפער מהקרדינלס.

הנתון הסטיסטי השבועי: בעולם הבייסבול יש מאות סטטיסטיקות, אנחנו מביאים לכם מדי שבוע מספרים שקיים ספק אם השחקנים עצמם מודעים אליהם. אחד מנתוני הסטיסטיקה השמורים להארד-קור של חובבי הבייסבול הוא AGS - ממוצע תוצאת למשחק. הנתון בוחן את איכות המגיש כאשר כל מגיש מתחיל עם 50. על כל פעולה חיובית או שלילית שלו, הוא מקבל או מחסר נקודות, בדומה מאוד לשיטת הפנטזי. כאשר מסתכלים על הטופ-5 בליגה בנתון זה מקבלים, כצפוי, את ג'וש ג'ונסון במקום הראשון, ג'יימס שילדס, ג'רד וויבר, רוי האלאדיי ו... את קייל לוהש. המגיש הימני של הקרדינלס מוכיח שמאזן (2:4) זה לא הכל בחיים.

ג'יי ברוס שחקן סינסינטי רדס. Charles Rex Arbogast, AP
לוקח פיקוד על ההתקפה של סינסינטי. ברוס/AP, Charles Rex Arbogast

NL מערב

הסוויפ השבועי: הסוויפ של הג'איינטס על קולורדו הגיע להם בזמן הנכון. כן, הם השוו את כמות הניצחונות שלהם לזו של הרוקיז, אבל היה חשוב לשחקנים לנצח ביום ההולדת ה-80 של גדול שחקני הג'איינטס, ווילי מייז. "say hey kid” נכח בוורלד-סירייס האחרון, ולאחר שבריאן וילסון השיג את האאוט האחרון, הוא לא הצליח לעצור את הדמעות. יש הטוענים שווילי מייז הוא בעצם השחקן הגדול בהיסטוריה. קשה לקבוע דבר כזה, במיוחד כשמשחק הבייסבול השתנה כל כך מהימים בהם מייז שיחק (עוד בניו יורק ג'איינטס!). בינתיים, הענקים מחפשים חיזוק לאחר שפבלו סנדובל שבר את היד ויכול לשבת בחוץ כ-8 שבועות ומיגל טחאדה לא ממש מוצא את עצמו. מייק פונטנו תפס זמנית את עמדת השורטטופ וריאן ווגלסונג תפס אולי מקום של קבע ברוטציה אחרי שישה אינינגים כמעט מושלמים מול הרוקיז הלילה.

מסכן הילד: דסטין מוזלי הוא חלק מהרוטציה החצי חדשה שבנו בסן דייגו אחרי ההצלחה בשנה שעברה. בעבר כבר סיפרנו על תקופת הרנסנס של אהרון הראנג ועכשיו הגיע תורו של מוזלי. המגיש הימני צריך לברר מה קורה עם חבריו להתקפה, כי בארבעה משחקים בשהם הוא פתח, הפאדרס לא הצליחו להכניס ריצה אחת. פעמיים החבר'ה החליטו לעשות לו טובה, ורשמו שבע וחמש ריצות על הדודג'רס והברייבס בהתאמה. בשני המשחקים האלה הפאדרס ניצחו, אבל ביום שישי חזרו "לעשות דווקא" למוזלי כשהם מפסידים 6:0 לאריזונה. מוזלי מגיש לא רע, ה-ERA שלו מוכיח זאת (2.47) אבל חוסר העזרה מחבריו פוגע בו. "אני רק יכול לדמיין איך הוא מרגיש", אמר קמרון מייבין. יש לו אפשרות לתקן את העוול ביום שישי, כשמוזלי יעלה להגיש מול קולורדו.

ווילי מייז לשעבר שחקן סן פרנסיסקו וניו יורק ג'איינטס. Eric Risberg, AP
הרבה נחת מהג'איינטס לעת זקנה. ווילי מייז/AP, Eric Risberg

מבט קדימה

סדרת השבוע: טמפה ביי רייז – קליבלנד אינדיאנס. שתי הקבוצות המפתיעות באמריקן ליג יפגשו לסדרה בפרוגרסיב פילד, כשרצף הניצחונות הביתיים של קליבלנד יעמוד למבחן.

מאצ' אפ השבוע: רוי האלאדיי (פיליז) – ג'וש ג'ונסון (מארלינס). וואו, איזה משחק זה הולך להיות. יש לנו אפשרות היסטורית לראות שני נו-היטר במשחק אחד. סתם, ברור לנו שזה לא אפשרי אבל אנחנו צפויים לקבל את ה-0:1 הכי טוב שנראה השנה.

רוי האלאדיי שחקן פילדלפיה פיליז. H. Rumph Jr., AP
איזה קרב זה יהיה. האלאדיי/AP, H. Rumph Jr.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully