וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאתנייקוס גברה 69:77 על סיינה

מערכת וואלה! ספורט

6.5.2011 / 21:07

היוונים התגברו על פתיחה חלשה בעזרת משחק מצוין של ניק קאליית'ס, ומנעו מהאיטלקים להעפיל לגמר ראשון בתולדותיהם

ספורט 5

פנאתינייקוס הפכה הערב (שישי) לקבוצה הראשונה שמבטיחה את מקומה בגמר היורוליג אחרי שגברה 69:77 על סיינה בחצי הגמר הראשון, וכעת היא מחכה למנצחת במשחק המאוחר בין מכבי תל אביב לריאל מדריד. פאו הגיעה לפיינל פור בברצלונה עם המון ביטחון אחרי שהעיפה את האלופה המכנהת ברצלונה, וגם פתיחה חלשה לא מנעה ממנה להעפיל פעם נוספת למעמד השיא של הכדורסל האירופי.

הירוקים עמוסי הניסיון הטריפו את זליקו אוברדוביץ' בסדרת איבודים ברבע הראשון ואיפשרו לסיינה לחגוג בריבאונד ההתקפה ולברוח ליתרון 17:22, אבל עד המחצית השתנתנה התמונה כשניק קאליית'ס הכניס את היוונים לעניינים מבחינה התקפית, והבדלי הרמות החלו לבוא לידי ביטוי.

ברבע השלישי נבלמה סיינה על 11 נקודות בלבד, ופאו ברחה עד ליתרון שיא של 40:52. לקראת הסיום האיטלקים התעשתו וחזרו לפיגור סביר בתחילת הרבע האחרון, אבל אחוזי הקליעות האיומים שלהם מבחוץ לא איפשרו להם להשלים מהפך.

סיינה, שקלקלה את הדרבי היווני הלוהט שהיינו יכולים לקבל אם אולימפיאקוס הייתה מגיעה לחצי הגמר, הפסידה בפעם הרביעית בתולדותיה בחצי הגמר והפכה לקבוצה האירופית בעלת מספר ההופעות הרב ביותר אי פעם בפיינל פור שלא העפילה אפילו פעם אחת לגמר.

מהלך המשחק

בפתיחה הציגו שתי הקבוצות הגנות נרפות, וכבר אחרי שלוש דקות עמדה התוצאה על 7:7. קשישטוף לברינוביץ' היה המוציא העיקרי לפועל של סיינה בדקות הראשונות, ואוברדוביץ' מיהר לשלוף את מייק באטיסט מהספסל בניסיון לבלום אותו. האיטלקים איבדו במהירות את מילובאן ראקוביץ' שצבר שתי עבירות זריזות, אבל רימאס קאוקינאס שמר על התנופה וקבע 10:15. רומיין סאטו שמר את פאו בתמונה למרות סדרת איבודים לא אופיינית של הירוקים, וקירב אותם עד 15:17, אבל ג'אמפ דרמטי של ניקוס זיסיס עם הבאזר קבעה 17:21 לסיינה בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני גם הקלעים של סיינה התקררו, אבל הקבוצה מטוסקנה המשיכה לשלוט ללא עוררין בריבאונד והשיגה עוד ועוד הזדמנויות לקליעה, כשמנגד נתן ניק קאליית'ס תרומה התקפית חיונית לירוקים, שהזעיקו פסק זמן בפיגור 27:22 חמש דקות לסיום הרבע. אחרי פסק הזמן השתנתה המגמה, כשדיאמנטידיס החל להזין את חבריו לסלים קלים, ושלשה גדולה של אנטוניס פוציס העבירה את היתרון לירוקים עם 30:32. סטראטוס פרפרוגלו הצטרף לחגיגת השלשות, ופנאתינייקוס המשיכה לרוץ בדרך ליתרון 36:40 במחצית.

ברבע השלישי השתפרו ההגנות משני הצדדים, ודקות ארוכות ללא נקודות נרשמו מצד שתי הקבוצות. באטיסט היעיל היה זה שקטע את הבצורת, ויחד עם פוציס שאיפס את היד פאו ברחה ליתרון שיא של 40:52. ראקוביץ' ומאליק היירסטון החטיאו ללא הרף אצל האיטלקים, שהחזיקו מעמד בזכות בו מקאלב אבל סגרו רבע עלוב עם 11 נקודות בלבד בפיגור 56:47.

קאליית'ס הנהדר המשיך לצלוף מכל פינה, אבל סיינה סירבה להרים ידיים ואחרי שלשה נדירה של שון סטונרוק שצימקה ל-55:61 אוברדוביץ' מיהר לקחת פסק זמן. דיאמנטידיס לקח על עצמו קצת מנטל הקליעה והחזיר את קבוצתו לפער דו ספרתי עם 57:68, אחריו כבר היה נדמה שהמשחק הוכרע, ופוטיס דאג לסכל כל תקווה למהפך כשבסיום עמדה התוצאה על 69:77 לפנאתנייקוס.

סטטיסטיקה

קלעו לפנאתינייקוס: ניק קאליית'ס 17 (6 ריבאונדים), מייק באטיסט 16 (5 מ-5 ל-2, 7 ריבאונדים), אנטוניס פוציס 14, דימיטריס דיאמנטידיס 8 (9 אסיסטים), יאן ווג'יוקאס 6, רומיין סאטו 6, סטראטוס פרפרוגלו 5, דרו ניקולס 3, קוסטס צרצאריס 2.

קלעו לסיינה: רימאס קאוקנאס 13, מאליק היירסטון 12, מילובן ראקוביץ' 10, בו מקאלב 7, קשישטוף לברינוביץ' 7, דייויד מוס 6, שון סטונרוק 4 (14 ריבאונדים), ניקוס זיסיס 4, ג'ליל אקינדלה 4, מרקו צר'ארטו 2, מרקו יאריץ' שותף אך לא קלע.

* ריבאונדים: 36 לפנאתינייקוס, 46 לסיינה.

* אחוזים ל-2 נקודות: פנאתינייקוס 53%, סיינה 36%

* אחוזים ל-3 נקודות: פנאתינייקוס 33% (6 מ-18), סיינה 25% (5 מ-20).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully