וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורציאניטיס: "לא משנה לנו מה ריאל יעשו"

סנטר מכבי ת"א הפגין ביטחון באימון המסכם לפני חצי הגמר: "יש לנו הרבה אופציות מולם, מה שנעשה על הפרקט יקבע"

יח"צ - חד פעמי

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

21 באוקטובר, 2010. מכבי תל אביב מובסת 94:78 על ידי קאחה לבוראל במשחק הפתיחה של היורוליג. מי האמין אז שבתחילת מאי 2011 תהיה הקבוצה של דיוויד בלאט בפיינל פור בברצלונה ומרחק שני משחקים מזכייה בגביע? מכבי תל אביב תפתח מחר (שישי) את סוף השבוע הגדול של העונה מבחינתה בחצי הגמר כשתשחק מול ריאל מדריד (22:00, ערוץ 10 וספורט 5 HD). שתי הקבוצות יעלו לאולם "פלאו סנט ג'ורדי" כשהן כבר יודעות מי תהיה היריבה של המנצחת בגמר, שכן חצי הגמר המקביל ייערך מוקדם יותר (19:00) ויפגיש בין פנאתינייקוס לסיינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוכנים לדבר האמיתי? פארגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחורציאניטיס: "יש לנו את הרצון והמוטיבציה"

אחרי תצוגת העידוד של האוהדים שצעדו ברחובות ברצלונה, מכבי תל אביב התפנתה לערוך את האימון המסכם לקראת המשחק. סופוקוליס שחורציאניטיס נראה מתוח ודרוך, אולם כשנשאל על תחושותיו, העדיף לענות כי אין לחץ: "האם מחר המשחק הכי חשוב של העונה? אם ננצח את ריאל, אז המשחק ביום ראשון יהפוך להיות הכי חשוב", אמר שחורציאניטיס. "זהו משחק חשוב שיהיה מעניין. אני בטוח שששתי הקבוצות יגיעו לשחק חזק".

הסנטר התייחס לגודל המעמד: "באופן אישי אני מאוד שמח להיות במעמד הזה. ראינו את ריאל בוידאו, אבל לא אגיד עליהם יותר מדי. יש לנו הרבה אופציות מולם ולא משנה מה הם יעשו, הכי חשוב שיש לנו קבוצה מאוחדת. אנחנו קבוצה, יש לנו את הרצון והמוטיבציה, יש לנו מאמן טוב כמו דיוויד בלאט ואנחנו צריכים לדאוג לאיך אנחנו נגיע ומה אנחנו נבצע על הפרקט. הוכחנו את זה במשך כל העונה וככה אנחנו צריכים להמשיך לשחק, להילחם מול ריאל, לעזור אחד לשני בכדי שנשיג את המטרה המשותפת שלנו. בצורה זאת ניצחנו העונה וכך זה יימשך. אני רוצה לעזור לחברים שלי לקבוצה לעשות את העבודה ויודע שהם גם יעזרו לי".

ומי הקבוצה העדיפה? "אין קבוצה עדיפה. אין כזה דבר פייבוריטית. כולם חשבו על צסק"א מוסקבה והיא בכלל לא הגיעה לכאן. הקבוצה שעדיפה זו הקבוצה שלה יהיה את הרצון הכי טוב לעבוד ולהילחם. כמו כל פיינל פור, המעמד הזה פתוח לעולם אי אפשר לחזות מה יקרה".

טל בורשטיין, שיופיע בפיינל פור השביעי שלו בקריירה, אמר: "אני תמיד מוכן. הייתי במעמדים הזה ואני שמח לחזור לפה, אבל בשביל לנצח קבוצה כזו צריך לתת משחק טוב. יש להם גבוהים דומיננטיים, קלעים טובים והם רצים. קבוצה שמגיעה לרמות האלה, קשה לשים דגש על נקודה אחת או אפילו שתיים שצריך לעצור כדי לנצח. נצטרך להיות טובים במשך 40 דקות, אגרסיביים ומרוכזים ולקלוע יותר".

ג'רמי פארגו: "יש המון בלגאן מסביב ומנסים להלחיץ אותנו. נצטרך להיות בפוקוס כדי לנצח. אם נשחק כמו שאנחנו יודעים, נהיה בסדר. האם אני מרגיש כמו המנהיג כאן? אני לא מרגיש כמו המנהיג במשחקים האלה, כולנו בקבוצה עובדים, וכולנו שווים כאן וכולנו מתואמים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעלה למגרש מחר כשהוא כבר יודע מי ממתינה בגמר. בלאט/מערכת וואלה!, צילום מסך

פישר: "נראה לאן אפשר להגיע"

עוד לפני שמכבי עלתה על הפרקט, התאמנה היריבה שחזרה לפיינל פור לראשונה אחרי היעדרות בת 15 שנה. פליפה רייס נשאל כמה מיוחד יהיה עבור ריאל לזכות ביורוליג דווקא בברצלונה וענה: "אם נזכה, זה יהיה בדיוק כמו בכל מקום אחר. הכי חשוב זה שנזכה. אנחנו מוכנים ואם לא היינו מוכנים, לא היינו פה. המפתחות לניצחון הם ריבאונד והגנה חזקה".

קרלוס סוארז, שנקע את הקרסול במשחק ליגה בשבוע שעבר, התאמן כרגיל ואמר: "הרגשתי קצת אי נוחות, אבל עד המשחק ארגיש טוב יותר". גם פאבלו פריג'וני החליק במהלך האימון, ספג מכה ושכב מספר רגעים על הקרקע, אבל בסופו של דבר התאושש וסיים את האימון: "זה הפיינל פור החמישי שלי ואמרתי לחברים לתת הכל על המגרש ולשחק עם הלב", אמר הארגנטינאי הוותיק.

דיאור פישר נראה נרגש במיוחד: "הייתי במכבי תל אביב שנתיים ותמיד טוב לראות את החברים במיוחד כשזה על הפרקט. הולך להיות משחק מרגש ומותח. אלו שתי מעצמות שנלחמות במשך שנים רבות ואני מת לעלות לשחק כדי לראות את התוצאה הסופית. נצטרך לשחק ביחד, להגן כקבוצה ולעשות את אותה עבודה גם בהתקפה. אנחנו קבוצה וכך נצטרך לשחק. הפיינל פור הוא אירוע חשוב למועדון ולאוהדים של ריאל. עצם ההגעה היא הישג מצוין, אבל עכשיו עלינו להיות שאפתניים ולראות לאן נגיע".

ניקולה מירוטיץ' הצעיר הוסיף: "אולי מכבי אומרים שאנחנו פייבוריטים כדי להוריד מעצמם לחץ, אבל לדעתי אנחנו לא פייבוריטים ובעיניי זה דבר חיובי. אנחנו קבוצה צעירה ומוכשרת ויש לנו את היכולות להצליח במשחק הזה. השילוב עם הוותיקים מצוין והכל בידיים שלנו. שחקני המפתח של מכבי הם שחורציאניטיס, פארגו ואידסון. אם נעצור אותם, נהיה בסדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריאל היא אחת מהקבוצות המעוטרות ביבשת. סרחיו יול רוצה להחזיר עטרה ליושנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטטיסטיקה

מפגש בין מכבי תל אביב לריאל מדריד, ללא ספק שתיים מהאימפריות הגדולות של הכדורסל האירופי, זה תמיד מסקרן, אבל בטח ובטח כשזה בפיינל פור. אין קבוצות באירופה שהגיעה ליותר גמרים משאר מכבי (13 גמרים, מתוכם 5 זכיות) וריאל (14, מתוכם 8 זכיות), אבל רק אחת מהן תוכל להגיע לגמר נוסף.

המשחק בין שתי האימפריות הגדולות הללו יהיה ה-42 ביניהן, כשהבלאנקוס מחזיקה ב-23 ניצחונות, לעומת 18 של הצהובים. המפגש האחרון בין השתיים נערך בעונה שעברה, אז ניצחה מכבי 64:66 במשחק האחרון של הטופ 16 והבטיחה לעצמה את המקום הראשון. מאמן מכבי, דיוויד בלאט, מעולם לא פגש את עמנואלה מולין כשזה משמש בתור מאמן ראשי. אגב, לשניים כן יש קו משיק אחד והוא נעוץ בעובדה ששניהם אימנו בבנטון טרביזו בעבר.

למכבי זה יהיה הפיינל פור השמיני במילניום הנוכחי, לאחר שהגיעה לארבע האחרונות של אירופה בסלוניקי 2000, פאריס 2001, בולוניה 2002, תל אביב 2004, מוסקבה 2005, פראג 2006 ומדריד 2008. דרק שארפ הוא השחקן היחיד במכבי ששיחק בכל אחד מאירועי הפיינל פור הללו ויש שלושה שחקנים בלבד, תיאו פפאלוקאס, ג'יי אר הולדן ופרגיסקוס אלברטיס הגיעו ליותר אירועי פיינל פור ממנו (שמונה על אחד). אגב, סופוקליס שחורציאניטיס הוא השחקן היחיד בפיינל פור הנוכחי ששיחק גם בקודם, אז במדי אולימפיאקוס שהפסידה בגמר לברצלונה.

סגנית אלופת ישראל אמנם תיאלץ להסתדר ללא דורון פרקינס הפצוע, אך יכולה ודאי להתעודד מכך שהיא מוליכה את היורוליג בנקודות למשחק (82.2), אסיסטים (16.2 למשחק) ומדורגת שנייה בחטיפות (9.2 למשחק). מה שמכבי תהיה חייבת לעשות הרבה יותר טוב כדי להגיע לגמר הוא לשפר את האחוזים מהעונשין, שם היא מדורגת אחרונה ביורוליג (66.4 אחוזים למשחק). אגב, לריאל זה יהיה פיינל פור ראשון מאז 1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully