וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן נבחרת ישראל לשעבר, יוסף מרימוביץ', הלך לעולמו

5.5.2011 / 11:38

מאמן נבחרת ישראל לשעבר וכוכב מכבי ת"א נפטר בגיל 86. הלוויתו תתקיים בשישי. ”דריקס: ”הוא היה אוטוריטה בכדורגל”

יוסף מרימוביץ' הלך הבוקר (חמישי) לעולמו. כדורגלן ומאמן העבר של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, מהדמויות הבולטות ובהיסטוריה של הענף, היה בן 86 במותו. הלוויתו של יוסל'ה מרימוביץ' תתקיים מחר (13:30) בבית העלמין בקיבוץ חורשים (כביש 6 צפון, אחרי מחלף קסם, יורדים למחלף חורשים).

מרימוביץ' נולד בקפריסין ב-1924, וערך את הופעת הבכורה שלו במדי מכבי תל אביב ב-1943. במהלך 15 השנים שלו במועדון היה אחראי מרימוביץ' על כך שהקבוצה עברה לשחק במדים צהובים, לאות הזדהות עם הטלאי הצהוב שלבשו היהודים באירופה בתקופה השואה. מרימוביץ' היה מלך השערים בעונה הראשונה של הליגה הבכירה אחרי קום המדינה ב-1948/49, ובסך הכל הוא זכה בשש אליפויות ושישה גביעים כשחקן, ורשם 14 הופעות במדי נבחרת ישראל.

לאחר שפרש ב-1958 הוביל מרימוביץ' את מכבי תל אביב לזכייה נוספת בגביע כמאמן, וכעבור שש שנים הוא מונה למאמן נבחרת ישראל, עימה זכה באליפות אסיה ב-1964. לאחר מכן חזר למכבי תל אביב והדריך אותה בזכייה באליפות ב-1968. ב-1982 הוא שב לקדנציה נוספת בנבחרת, ואחרי ארבע שנים בתפקיד הוא נחת פעם נוספת במכבי תל אביב עד שפרש מאימון ב-1989.

שפיגל: יוסל'ה הוא אגדה"

אלי דריקס, ששיחק תחת מרימוביץ' במכבי תל אביב ובנבחרת, אמר בעקבות ההודעה: "מרימוביץ' היה אדם מדהים, איש נעים הליכות, שהיה מאמן גדול בתקופה שבה שיחקתי. בתחילת שנות ה-80 הוא הצליח להביא לי חוזה כדי לשחק בלידס יונייטד. עוד לפני פיני זהבי, היה החלוץ של הקשרים בין הכדורגל הישראלי לאנגלי. כשהוא הביא לי חוזה לשלוש שנים התלבטתי, ולצערי נשארתי בארץ. שיחקתי אצלו גם בנבחרת ומכבי תל אביב ואין ספק שהגוטמן והקשטן של היום הוא המרימוביץ' של פעם, מבחינת רמה של מאמן. הוא היה אוטוריטה בכדורגל".

גיורא שפיגל מסר: "יוסל'ה הוא לא רק מאמן. תמיד היינו בקשר והוא מבחינתי היה אגדה. מדובר באדם טוב לב, חביב, אהב מאוד את החיים והיה באמת גבר לעניין. הוא לקח אותנו לאנגליה, כי היו לו המון חברים. מדובר באחת הדמויות שהשאירו חותמם על הכדורגל הישראלי, והכל מתקופה שבה לא הייתה מקצוענות ולא היה כסף. בתקופה הזאת הייתה חברות, אחדות והרבה כוח ליכולת של מאמנים ליצור קבוצות שהן משמעותיות, בלי כל מה שסובב היום את הכדורגל. מושגים של לימוד ונתינה. הנחמה היא שהוא נפטר בשיבה טובה".

ניסים בכר: "מרימוביץ' העלה אותי לבוגרים בגיל 16, ולעולם לא אשכח לו את זה. הייתי ילד והראשון שהגיע מקבוצת הנוער לבוגרים מכל התותחים של אז. זאת הייתה קבוצה שרק בחלומות קיימת. הוא היה מורי ורבי, הצטערתי מאוד לשמוע על מותו, משום שמדובר באדם מיוחד במינו. הכדורגל היה כל חייו, היו לו קשרים ענפים באנגליה והוא מקובל במדינה הזו אצל רוב המנג'רים. כולם היו חברים שלו ואהבו אותו".

גילי לנדאו, ששיחק אצל מרימוביץ' בנבחרת במוקדמות גביע העולם ב-1986 ובנבחרת האולימפית: "שמעתי, ומאוד כואב לי. אהבתי אותו, הוא דמות מיוחדת. הקפדתי לשמור איתו על קשר במהלך כל השנים אחרי שאימן אותי. לא מדובר בעוד דמות בכדורגל הישראלי, אלא בדמות נערצת". מאמן הפועל באר שבע ניר קלינגר הוסיף: "מרימוביץ' היה מאמן גדול ואדם נעים הליכות בצורה יוצאת דופן. הוא היה איש עם קלאסה".

מאמן מכבי תל אביב מוטי איוניר דיבר על מרימוביץ' במסיבת העיתונאים השבועית של הקבוצה ואמר: "הוא היה חלק מההיסטוריה של המועדון שלנו. הוא היה דמות מאוד מיוחדת ואדם מאוד אהוב ואם יעברו אצל אנשים, לא תשמע מילה אחת רעה על האדם הנחמד והחביב הזה. אני באופן אישי שיחקתי אצלו גם בנבחרת וגם במכבי תל אביב והיה לי את הכבוד להיות אצלו. אני אזכור אותו לעולם ואני מעריך שבשבת גם המועדון יחלוק לו כבוד אחרון. הוא לא היה מאמן קשוח וזעפן, אלא תמיד חייכן ונחמד והיה כיף אצלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully