וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו בלתי נתפס

אורי שר

5.5.2011 / 14:59

שלושה תופסים ומגן פינה אחד שנבחרו בדראפט האחרון לכדו את תשומת הלב של אורי שר. עכשיו הוא מספר גם לנו מי הם

קלווין ג'ונסון שחקן דטרויט ליונס. Jonathan Daniel, GettyImages
יש טובים ויש פחות טובים. האם מישהו מהדראפט הזה יהיה קלווין ג'ונסון/GettyImages, Jonathan Daniel

טיטוס יאנג

אם נמשיל את מגרש הפוטבול ללוח שחמט, בעוד הקוורטרבק הוא מלכה, התופס הוא 'רק' סוס. מגניב ויעיל שלעיתים הוא יכול לדלג מעל כלים אחרים, אבל איך שלא תסתכלו על זה, הוא תמיד יוכל להתקדם מקסימום של שתי שורות. כמובן שלכלל זה יש יוצאים מן הכלל וג'רי רייס (בחירה 16 כללית בדראפט '85) הוא היוצא מן הכלל הבכיר ביותר שיש, וכמובן שיש עוד אחרים שהוכחו כתופסים מהשורה הראשונה. כך שבסיבוב הראשון קבוצות משתדלות להגביל את עצמן לבחירת תופס, אבל בסיבוב השני הרסן משוחרר והרשות לגמרי נתונה.

דטרויט ליונס, שהתמחתה בבחירת תופסים בסיבובים הראשונים (צ'רלס רוג'רס, רוי וויליאמס ולהבדיל, קלווין ג'ונסון) צירפה את טיטוס יאנג. יאנג עזב את אוניברסיטת בויזי סטייט כאחד התופסים הבכירים ביותר ששיחקו בשורותיה. בארבע עונות הקריירה שלו בקבוצה הוא קלט 204 כדורים ל-3,063 יארדים ו-25 טאצ'דאונים והוא מגיע ל-NFL לאחר שתי עונות רצופות עם מעל 1,000 יארד בתפיסה. בעונה שעברה הוא שבר את שיא היארדים של המכללה באוויר לשחקן בעונה אחת עם 1,215, מראה בכך 'התחממות' והשתפרות מעונה לעונה. יאנג גם היה שותף מלא למשחק ההחזרה כמחזיר ורשם כמה מהלכים מלהיבים, כמו החזרה של 100 יארד לטאצ'דאון, ובאותה מידה הראה יציבות ועקביות. אפשר לומר שהמילים הללו מתארות אותו היטב וחשובות עבורו יותר מכל. בראיון לאחד מערוצי הרשת צוטט יאנג אומר שהכי חשוב לו להיות עקבי על המגרש (ומחוצה לו). השיפור המתמיד שלו שמתבטא בסטטיסטיקות מצביע בדיוק על זה, ולמרות שמועות מסוימות על התנהלות לא נאותה על ומחוץ למגרש והבעיות של הליונס, אפשר לומר שהשחקן הזה מגיע בשביל להישאר ויהיה כוח מוביל בליגה.

טיטוס יאנג שחקן דטרויט ליונס. Dave Martin, AP
מוסר עבודה יש לו. טיטוס יאנג/AP, Dave Martin

גרג ליטל

באופן אירוני, קליבלנד בראונס בחרו תופס עם הבחירה שקיבלו מאטלנטה פלקונס, שעשתה טרייד-אפ כדי לבחור בחוליו ג'ונס. החומים בחרו בגרג ליטל, רסיבר גבוה וחזק (190 ס"מ, 105 ק"ג), שהסב את עמדתו מרץ אחורי, עם כל היתרונות המשתמעים מכך ואפס חסרונות. מדוע אפס חסרונות? מכיוון שלבחור יש ידיים מצוינות ויכולת קריאה פנטסטית של הכדור באוויר. תוסיפו לכך ניתור משמעותי ותקבלו רסיבר עם פוטנציאל פיזי להיות רסיבר כמעט מושלם בליגה. הבעיה איתו נמצאת בצד המנטלי. הוא מרגיש כוכב גדול ומצפה ליחס כזה. לפי דעת מומחים מסתתרת בתוכו דיווה שמאיימת לפרוץ ולהפריע לו בתפקוד התקין על ומחוץ למגרש. הוא אף הורחק בשנתו האחרונה במכללה בשל אישומים של לקיחת טובות הנאה.

אבל לפני שנזכיר את וינס יאנג עם ליטל במשפט אחד (בשל בעיות האופי. קריירת המכללות של יאנג היא ללא דופי) נציין שפט שורמר הוא מאמן לא פרייר בכלל ומייק וילסון, מאמן הרסיברים, היה תשע עונות תופס בסגל של ארבע קבוצות אלופות עם הפורטי ניינרס. יכול להיות שהם יוכלו להשתלט עליו ולנתב אותו לכיוונים חיוביים. בנוסף, קולט מקוי, שעושה רושם של בחור חביב ביותר, צפוי לדעת איך להגיע לנקודות הלחץ החיוביות אצל ליטל ולשמור עליו 'קצר' ומלעשות שטויות. צפוי בינגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גרג ליטל שחקן קליבלנד בראונס. Gerry Broome, AP
פוטנציאל פיזי יש לו, השאלה היא הראש. גרג ליטל/AP, Gerry Broome

טורי סמית'

בשל בעיות האופי שהוזכרו לעיל, לא פלא שבולטימור רייבנס, קבוצה שלא מוכנה לאכול שטויות מאף אחד, ויתרה על ליטל. הצורך שלה ברסיבר מהיר במיוחד הוביל אותה אל טורי סמית', שנכון לעכשיו, לפני שליטל אולי יממש את הפוטנציאל שלו, אכן נראה כמו רסיבר טוב יותר. 185 ס"מ על 92 ק"ג של מהירות טהורה ביותר, מוסר עבודה גבוה, קשיחות ואופי חיובי. סמית' נחשב למנהיג ובולטימור אוהבת שחקנים כאלה.

סמית' היה קטלני במשחק ההחזרה כמחזיר ושבר את שיא ה-ACC פעמיים (1,089 ו-1,309 יארדים בהחזרה) אך בעונה שעברה הייתה ירידה במספרים שלו, אם בשל ירידה ביכולת ואם בשל סגירה טובה יותר של ההגנות. בתפיסה, לעומת זאת, הוא הראה השתפרות מדי עונה (סך של שלוש) עם קפיצה מ-336 יארדים באוויר ושני טאצ'דאונים ל-824 עד 1,055 ו -12 טאצ'דאונים בעונה האחרונה. בשנתיים האחרונות סמית' הוביל את קבוצתו באוויר ובסך כל הקדנציה במכללה, שלוש שנים, רשם ממוצע מעולה ליארדים לתפיסה - 14.0, 13.5 ו-15.7. אוזי ניוסום, הג'נרל מנג'ר של הרייבנס, השווה אותו לפיור שוטר בכדורסל ואמר: "עם כל מה שכבר יש לנו בקבוצה הוספנו קלעי שלשות. בכל רגע נתון, הכדור יגיע לידיו ובילי (קנדיף, הבועט של בולטימור – א.ש.) עולה לבעוט את האקסטרה פוינט". בטוח שסמית' שמח על התמיכה ובאותה עת חש את הלחץ לקיים.

טוריי סמית' שחקן בולטימור רייבנס. Nick Wass, AP
יחד עם בולדין הוא בהחלט ייצור שילוב מעניין. סמית'/AP, Nick Wass

ראס דוולינג

ואיך אפשר בלי מילה על ביל בליצ'יק, האיש שנחשב לאשף ברוב רזי המשחק. בליצ'יק וניו אינגלנד פטריוטס לקחו בבחירה הראשונה של הסיבוב השני בקורנר מווירג'ניה, ראס איי דוולינג, שייתכן שעבר מתחת לרדאר של רבים בשל פציעות בעונה האחרונה שהגבילו אותו לחמישה משחקים בלבד. אפילו הציון שהקבוצה קיבלה על הבחירה הזאת, 6.6, מדגיש את הנקודה.

אך בל נשכח שמדובר בבליצ'יק ושקרוב לוודאי הוא יודע מה הוא עושה. מצפייה בראיון עם דוולינג מתגלה ילד סופר טוב, מהסוג שהפטריוטס אוהבים (למרות התדמית של בריידי כמצועצע, מוסר העבודה שלו ואפס הבעיות שלו על המגרש מוכיחים אחרת). ראס איי הוא קורנר גדול ופיזי, 185 ס"מ על 90 ק"ג, חזק ומהיר שחוטף כדורים מצוין - 8 בארבע עונות באוניברסיטה, קורא נכון התקפות ומתקל. אם הוא לא יפתח את סינדרום בוב סנדרס (חס וחלילה) הוא יהפוך כנראה לאחד מהכוחות ההגנתיים של הפטריוטס ואולי של הליגה כולה. תרשמו לפניכם את השם הזה.

ראס דוולינג (מספר 19) שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Phil Cole, AP
יכול להפוך לבורג משומן במכונה הפטריוטית. דוולינג/AP, Phil Cole

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully