וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו: "לחץ נכון הוא לעמוד 1.90 מטרים מהשחקן"

3.5.2011 / 18:36

המאמן החדש של הפועל פתח תקוה חילק לשחקנים דפי נוסחאות בהם מפורטים סודות ההצלחה. שחקן: "אולי זה יעזור"

רק הבוקר (שלישי) חזר גילי לנדאו לכדורגל הישראלי אחרי מספר שנות היעדרות, אבל זה לא מנע ממנו להכיר מיד לשחקני הפועל פתח תקוה את שיטות המוטיבציה המפורסמות שלו. כדי להשיב לשחקנים את האמונה בעצמם, חילק לנדאו דפי נוסחאות לשחקנים ופירט על פני שישה עמודים את סודות ההצלחה.

בין היתר נגע המאמן החדש במרכיב הלחץ וכתב: "מטרת הלחץ היא לגרום ליריב לאבד אותו - לזכות בו או לשלול אותו מהיריב. אי אפשר ולא נכון ללחוץ שחקנים ממרחק של שמונה-תשעה מטרים. לחץ נכון יותר הוא לעמוד במרחק של עד 1.90 מטרים מהשחקן. זהו המרחק אליו אתם צריכים לשאוף".

בנוסף נכתב שם: "הבנת המשחק הינה הבסיס ללחץ הנכון. לחץ נכון הנובע מעמידה נכונה גורם לקיצור מרחק שעל כל שחקן לגמוע. קיצור מרחק משמע תנועה חסכונית, תנועה חסכונית משמעותה חיסכון באנרגיה. משחק קבוצתי, הבנת המשחק, מיומנות בסגירה והחיפוי הדדי וכושר גופני, הם בסיס ללחץ טוב. מה שעושים השחקנים כיחידים הוא חשוב, אך מה שקובע את טיב הלחץ, הינה עבודת הצוות או אם לפשט מה עושים כל השחקנים ביחד כקבוצה. אם שחקני הקבוצה יתפרשו משער לשער, יווצרו שטחים גדולים 'מתים', בין ומאחורי השחקנים ולא ניתן יהיה ליצור לחץ נכון. לחץ אפקטיבי הינו לחץ היוצר הדיקות וצפיפות".

השחקנים קיבלו את דפי הנוסחאות החדשים בהפתעה, אך הבטיחו לתת לזה צ'אנס. "הנוסחאות האלה זה דבר חדש, אבל זה בהחלט מאפשר לנו ללמוד משהו שונה שיכול לעזור לנו", אמר אחד השחקנים. "נקווה שזה ישפיע כבר במשחק הקרוב מול הפועל רמת גן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully