וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באליפות בינונית אפשר להפוך לאחד הבלמים הטובים בעולם

2.5.2011 / 13:28

כשמסביבו שחקני הגנה וותיקים שמרבים להיפצע, טיאגו סילבה הפך לעוגן במילאן. נבחרת המחזור מצדיעה לו ולעוד כמה אלופים

חודש מאי הוא חודש ההכרעות בכדורגל האירופאי. החודש בו מוכתרות אלופות חדשות ונחרצים גורלות בתחתית. חודש בו מתגלים החזקים באמת בעלי עצבי הברזל. נבחרת המחזור הראשונה של מאי כוללת נציג מאלופת גרמניה הטרייה, אלופת איטליה הבאה וילד שאולי הכריע את אליפות אנגליה. אליהם מצטרפים שאר מצטייני סוף השבוע כולל נציגי קבוצות התחתית שניצחו את ברצלונה וריאל מדריד הרדומות. הכוכב האורח מגיע השבוע ממשחק העונה המפתיע בליגה הסלובקית.

שוער

עלי אל האבסי – וויגאן

בשתי העונות הקודמות רשם השוער העומאני שתי הופעות בלבד במדי בולטון לפני שהושאל בקיץ לוויגאן. אם הלאטיקס ישלימו את הקאמבק ויישארו בפרמיירליג, לאל האבסי יהיו לא מעט מניות בהישג. שוער סיפק העונה כמה הופעות מצוינות ובשבת הגיע לשיאו ב-1:1 הביתי עם אברטון. אל האבסי הדף פנדל של מיקאל ארטטה וסיפק שלל הצלות מרהיבות עד שנכנע לפנדל מאוחר של לייטון ביינס. ההופעה ההרואית של השוער הספיקה רק לנקודה שמנעה מוויגאן לעלות מעל הקו האדום לראשונה מזה חודשים.

הגנה

מגן ימני: פאבלו זבאלטה – מנצ'סטר סיטי

המגן הארגנטינאי, שנעדר למעלה מחודש מאחר ושהה בארגנטינה לצד אביו שנפצע בתאונת דרכים, חזר לסגל של רוברטו מאנצ'יני לקראת הדרבי בחצי גמר הגביע ומאז הסיטי לא מפסיקים לנצח. בראשון, זבאלטה פשוט התעלל בשחקני ההגנה האומללים של ווסטהאם עם פריצות סוחפות על הקו הימני. מהלך גדול שלו בדקה ה-15 הסתיים בשער עצמי של לארס יקובסן, שבעצם גמר את המשחק. מנצ'סטר סיטי בדרך למוקדמות הצ'מפיונס, ווסטהאם בדרך לצ'מפיונשיפ.

בלם: מאורו סטו – טולוז

המחזור ה-33 בליג 1 קבע כי המרוץ לאליפות הוא מעתה דו ראשי, בין ליל ומארסיי. הצלע השלישית ליון הודחה מהמאבק אחרי הפסד 2:0 בטולוז. סטו, הבלם הארגנטינאי בן ה-29, נגח את השער הראשון והשלים משחק נהדר עם הופעה הגנתית פנטסטית שלא אפשרה לליון לחזור למשחק וסידרה לטולוז הרבה אוויר בתחתית. השער של סטו היה השני של העונה והוא מגיע חודש אחרי שכבש ב-2:2 עם מארסיי. זה מה שנקרא שחקן של משחקים גדולים.

בלם: טיאגו סילבה – מילאן

הרוסונרי הבטיחו כמעט סופית זכייה ראשונה בסקודטו מאז 2004 וזה הזמן לדבר על אחד מכוכבי האליפות הנשכחים. זו הייתה השנה של טיאגו סילבה שביסס עצמו כאחד הבלמים הטובים בעולם. כשמסביבו שחקני הגנה וותיקים שמרבים להיפצע, הברזילאי הפך לעוגן בחוליה האחורית שספגה 23 שערי ליגה בלבד. מילאן הייתה עצבנית ולחוצה במשחק ההכתרה מול בולוניה בראשון (0:1), אבל סילבה סיפק כהרגלו את השקט והביטחון ורשם עוד הופעה נפלאה.

מגן שמאלי: נאצ'ו מונריאל – אוסאסונה

אחרי שני ארגנטינאים וברזילאי, המגן הספרדי בן ה-25 משלים לנו חוליית הגנה לטינית משובחת. אוסאסונה ראתה את יריבותיה לתחתית משיגות ניצחונות על קבוצות צמרת ועשתה את אותו הדבר לוולנסיה עם 0:1 גדול ששווה אולי עונה נוספת בלה ליגה. למונריאל היה משחק נהדר, הוא סגר הרמטית את האגף ולא הזניח גם את החלק ההתקפי. מונריאל חווה עונה יוצאת מן הכלל. מאמן הנבחרת ויסנטה דל בוסקה כבר מריץ אותו כיורש של ז'ואן קאפדווילה וגם ליברפול החלה לוטשת עיניים לכיוונו.

קישור

גבי – סראגוסה

כשברצלונה וריאל מדריד עסוקות במלחמת התשה אחת מול השנייה ומאבק האליפות נסגר כבר מזמן, העניין בלה ליגה עובר לתחתית והתוצאות בהתאם. סראגוסה, שנלחמת על חייה, הגיעה לברנבאו ללא רגשי נחיתות וסידרה לבלאנקוס עוד הפסד ביתי מביך. גבי, הקשר האחורי שגדל באתלטיקו מדריד, היה האיש של המשחק. הוא כבש בפנדל, הוביל את כל ההתקפות עם כדורים מצוינים לשחקני החלק הקדמי והשיג ניצחון בדרבי הפרטי. לסראגוסה מצפים כעת עוד קרבות הישרדות בעוד ריאל נראית מפורקת מנטאלית ושקועה בהרס עצמי.

צ'אבי פרייטו – ריאל סוסיאדד

מעט אחרי ההפתעה בברנבאו הגיעה בארסה לסן סבסטיאן עם חצי הרכב וגישה מזלזלת ונוצחה גם היא. הקשר בן ה-27 ביצע מהלכים נפלאים עם הכדור במרכז המגרש, הפגין טכניקה ברמה גבוהה ולא היה ראוי ממנו לכבוש את שער הניצחון בפנדל (למרות בעיטה איומה). עבור סוסיאדד היה זה ניצחון ראשון על ברצלונה מאז 2002. מקבוצה שנאבקת על שליטה בכדורגל העולמי ומכתיבה דעת קהל בהחלט אפשר לצפות לקת יותר ספורטיביות.

ארון ראמזי – ארסנל

איזו עונה עוברת על הוולשי בן ה-21. בנובמבר הוא חזר למגרשים לאחר פציעה קשה, הושאל לחודש לנוטינגהאם פורסט, חזר לסגל התותחנים ושוב הושאל לחודש, הפעם לקבוצת נעוריו קרדיף. הבלובירדז דווקא רצו שראמזי ימשיך במועדון עד תום העונה, אבל ארסן ונגר סירב. מי היה מאמין שדווקא בעונה כזאת, ראמזי, מכל השחקנים, הוא זה שיסדר לתותחנים מה שסוללת הכוכבים לא הצליחה לעשות – ניצחון על מנצ'סטר יונייטד (0:1). השער של ראמזי – הראשון שלו בארסנל מאז ינואר 2010 - מאוחר מדי עבור התותחנים שבעטו בדלי העונה. אולי הוא יסדר אליפות דרמטית לצ'לסי.

התקפה

תומאס מולר - באיירן מינכן

שמונה בעיטות לשער, שש למסגרת, שני שערים ובישול. פלא שמולר נחשב לאחד החלוצים היעילים בבונדסליגה? באיירן מינכן סיפקה לאוהדיה רגעי נחת נדירים בעונה מאכזבת, כשה-1:4 על שאלקה קירב את הבווארים למוקדמות הצ'מפיונס. מולר, אולי אחד הבודדים ששמר על יציבות העונה בבאיירן, שיפר את המספרים ל-12 שערי ליגה ו-10 בישולים.

רוברט לבנדובסקי – דורטמונד

בשבוע בו דורטמונד מבטיחה רשמית זכייה באליפות שביעית בתולדותיה, נבחרת המחזור לא תהיה שלמה בלי נציג בצהוב. לבנדובסקי מסמל היטב את העונה של הצהובים. החלוץ הפולני המוכשר הגיע מלך פוזנן בקיץ תמורת 4.5 מיליון יורו כאחד משחקני הרכש האלמונים והצעירים שהביא יורגן קלופ. בניגוד לאחרים, לבנדובסקי סבל מפתיחת עונה מהוססת כמחליף, אבל נכנס לעניינים בחלק השני של העונה וכבש שמונה שערי ליגה כולל השער השני במשחק האליפות בו ניצחה הקבוצה 0:2 את נירנברג.

פרנצ'סקו טוטי – רומא

"מלך רומא לעולם לא ימות", החמיא לעצמו קפטן הג'אלרוסי ביהירות אופיינית אחרי עוד צמד שהוביל את קבוצתו ל-2:3 דרמטי בבארי. טוטי הפך לחבר קבע בהרכב בשבועות האחרונים וכושר ההבקעה המדהים בו הוא נמצא מהווה את הסיבה היחידה לכך שרומא עדיין נאבקת על הכרטיס למוקדמות הצ'מפיונס. בראשון, טוטי כבש צמד בבעיטה חופשית ובפנדל, הנהיג את חבריו לניצחון ועל הדרך עבר את רוברטו באג'ו בטבלת המבקיעים בליגה האיטלקית. מלך.

שווים אזכור

מיכאל רנסינג (קלן) – יקבל זר פרחים מדורטמונד

לורן קוסיילני (ארסנל) – עוד יהיה בלם גדול

גטאנו דאגוסטינו (פיורנטינה) – לא ריחם על האקסית

ז'וליו בפטיסטה (מלאגה) – משאיר את פלגריני בליגה

קווין גמיירו (לוריין) – שחקן העונה בצרפת?

ז'רביניו (ליל) – הנדנדה נמשכת

ג'מפאולו פאציני (אינטר) – דחה את החגיגות האדומות בשבוע

כוכב אורח

תומאש קוניה – פ.ק סניצה

בעונת 2008/9 שיחקה פ.ק סניצה בליגת הרביעית בסלובקיה והייתה לא יותר מאשר קבוצת חובבים. אבל לראשי המועדון היו שאיפות גדולות. בסיום אותה עונה הושג איחוד עם אינטר ברטיסלבה וההתאחדות אישרה את שינוי השם לסניצה. העונה, תחת הדרכתו של שחקן העבר האגדי סטניסלב גריגה ועם סגל המורכב ברובו משחקנים מושאלים, הקבוצה הקטנה מדהימה את סלובקיה בדרך לאליפות מהאגדות. קוניה, המושאל מספרטה פראג, כבש בסוף השבוע את שער הניצחון במשחק העונה בו גברה סניצה 0:1 בחוץ על ז'ילינה, קבוצתו לשעבר של מריו פצ'אלקה. חמישה מחזורים לסיום העונה הפער בין השתיים גדל לחמש נקודות. להתראות במוקדמות ליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully