וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: עמוק באדמה

יובל קליין

2.5.2011 / 10:56

בעוד קליבלנד פורחת ב-AL מרכז, הווייט סוקס ומינסוטה בבור גדול. ב-NL, בפילדלפיה שוב חושפים את דפיקו?ת האוהדים

אוזי גיין מאמן שיקגו וייט סוקס. Num Y. Huh, AP
זה לא נראה טוב. על אוזי גיין עבר עוד שבוע לא פשוט/AP, Num Y. Huh

AL מזרח

סוויפ השבוע: בשבוע שעבר, מינסוטה טווינס אירחו את טמפה ביי רייז לדאבל-הדר כתוצאה מגשם מעל טארגט פילד יומיים קודם. בדרך כלל, דאבל-הדר לא אהוד על השחקנים או האוהדים, אבל בשביל בן זובריסט זו הייתה חגיגה. שחקן הבסיס השני של הרייז התפוצץ במשחק הראשון עם שמונה ריביז והוסיף עוד שניים במשחק השני, כדי להכניס עשרה רצים ביום אחד. לשם השוואה, דני ולנסיה הוביל באותו יום את הטווינס עם 11 ריביז בכל העונה. "זורילה" אמר אחרי המשחק שהכדור מעולם לא נראה לו גדול יותר. הרייז סימנו סוויפ על הטווינס המאכזבים, ובעצם ממשיכים את הקאמבק שלהם אחרי פתיחת העונה הגרועה ועזיבתו של מני רמירז.

הנתון הסטיסטי השבועי: אם אתם אוהדים של הגרביים האדומים מבוסטון, הנתון הבא הולך לתסכל אתכם ובגדול. אם אתם אוהדים של הפסים מהברונקס, אתם יכולים להדפיס את הנתון ולתלות אותו על הקיר במשרד כדי שיעודד אתכם ברגעים קשים. הרד-סוקס הם 25 מ-141 במצב של הכנסת רצים. אולי סינגל הניצחון של קרל קרופורד יוביל את המהפך.

בן זובריסט שחקן טמפה ביי רייז. Jim Mone, AP
הספק נאה לערב אחד. זובריסט/AP, Jim Mone

AL מרכז

קבוצת החודש: ספק אם שחקני קליבלנד אינדיאנס ידעו שהם הולכים לסיים את חודש אפריל עם 18 ניצחונות (שיא מועדון), שמקנים להם את המקום הראשון באמריקן ליג. הלילה האינדיאנס טאטאו את הטייגרס ורשמו ניצחון 13 רצוף בביתם. "הקבוצה הזאת קיימת 111 שנים והיו פה כל כך הרבה קבוצות טובות במהלך שנים, קשה להאמין שאף אחת מהן לא ניצחה יותר משחקים באפריל מאיתנו". ככה נשמע מני אקטה, מאמן האינדיאנס. מי שמהווה חלק עצום מהצלחת הקבוצה הוא התופס קרלוס סנטנה. ביום שישי, במצב של שוויון באינינג התשיעי, סנטנה עלה לחבוט כאשר הבסיסים מלאים. כמו בתסריט של הוליווד, סנטנה שלח את הכדור ליציעים ואת שחקני קליבלנד לחגוג ניצחון. לא רע לרשום את הגרנד-סלאם הראשון בקריירה כ"ווק אוף".

האצבעות של אוזי: הליגה שונאת את זה, חלק מהשחקנים אוהבים את זה ואנחנו חולים על זה. אנחנו מדברים כמובן על הטוויטר. ביום רביעי, מאמן הווייט-סוקס אוזי גיין הורחק אחרי ויכוח על סטרייקס ובולס עם השופט. לא עברו 20 דקות ואוזי, שידוע בפה הגדול שלו, החליט להשתמש בטוויטר כפלטפורמה להוציא את עצביו. "זה הולך לעלות לי הרבה כסף, זה מגוחך", רשם גיין בידיעה לעונש שיבוא והוסיף: "היום בחור קשוח הופיע ביאנקי סטדיום". גיין הורחק לשני משחקים וקבוצתו עדיין מתקשה, כשהיא מפסידה את חמשת המשחקים האחרונים.

הנתון הסטיסטי השבועי: ג'סטין מורנו חבט הלילה להום-ראן. הפעם האחרונה שהוא עשה זאת היתה ב-6 ביולי אשתקד. כזכור, מורנו סבל מזעזוע מוח והפסיד את החודשיים האחרונים של העונה, וכמה חשוב לטווינס לראות אותו חוזר לעניינים. באותו משחק הטווינס רשמו את הפסדם השישי ברציפות והם עם המאזן הגרוע ביותר באמריקן ליג. המגיש הלילה היה קרל פאבנו, שפשוט איבד את העשתונות לאחר שהוחלף, חבט עם מחבט בפח זבל מסכן וכמעט פגע בסקוט בייקר. מצבו של ג'ו מאוור עדיין לא ברור והוא ממשיך לשבת על הספסל.

קרלוס סנטנה שחקן קליבלנד אינדיאנס. Mark Duncan, AP
חיים בחלום. קרלוס סנטנה ואורלנדו קבררה חוגגים/AP, Mark Duncan

AL מערב

הסיפור השבועי: לפני כשבוע הלך לעולמו אביו של ג'סטין סמוק. שחקן הבסיס הראשון של סיאטל מארינרס ביקש מהעיתונאים לכבד את מותו ולא לשאול אותו שאלות שלא קשורות לבייסבול. סמוק ניסה להתרכז במשחק ובמחויבות שלו לסיאטל למרות האובדן הקשה, והוא עשה זאת בהצלחה מרשימה. מאז חזרתו לקבוצה מביתו בדרום קרוליינה, סמוק חבט לשני הומרים, דאבל ובסך הכל הכניס 10 רצים. שחקן המארינרס הגיע לקבוצה בשנה שעברה מטקסס כחלק מעסקת קליף לי והוא מסומן כאחד הפרוספקטים של הליגה.

המגיש השבועי של אוקלנד: נראה שאנחנו צריכים לעשות פינה למגישים הצעירים הקטלניים של אוקלנד אתלטיקס. השבוע ראינו שגם מגיש שאינו מהרוטציה המצוינת שלהם יכול לבוא מהבולפן, לפתוח ולהשתיק את היריבה. טייסון רוס, 24, השאיר את האיינג'לס על האפס במשך שבעה אינינגים אבל בריאן פואנטס קילקל לו את ה-W. למזלה של אוקלנד, קונור ג'קסון חבט סינגל ואוקלנד במאזן סולידי של 13:12 אחרי חודש ראשון של בייסבול.

ג'סטין סמוק שחקן סיאטל מארינרס. Charles Krupa, AP
האב המנוח נותן לו השראה. סמוק/AP, Charles Krupa

NL מזרח

האוהדים של פילי: לפילדלפיה יש גרעין קשה של אוהדים, אם זה לקבוצת הבייסבול, הפוטבול, ההוקי והכדורסל. החוליה המקשרת בין כולם היא החיים הקשים שהם יכולים לעשות לשחקנים. רק תשאלו את דונובן מקנאב שהוביל את האיגלס לסופרבול מה הוא חושב עליהם, או, כמו שסיפרה אשתו של ריאן מדסון בתחילת העונה, ברגע שעונת הבייסבול נגמרת, היא ובעלה אורזים ובורחים מהעיר כי לפעמים היא פשוט בלתי נסבלת.

השבוע אוהדי הפיליז היו שוב בכותרות. זה התחיל ברובוט שמסוגל לזרוק סטרייקים מדויקים שזכה לזרוק את הגשת הפתיחה. נחשו איך אוהדי הפיליז קיבלו אותו? ניחשתם נכון, בשריקות בוז. בשבת מול המטס, רוי האלאדיי החל את המשחק עם שיא של 18 סטרייקים רצופים (מי צריך רובוט כשיש לך את הדוקטור?), בזריקה ה-19 הוא רשם את הבול הראשון שלו. באותו רגע נשמעו קולות אכזבה מצד הקהל של הפיליז. הלילה נרשם השיא, כאשר בזמן המשחק מול המטס, בו הפיליז הפסידו ב-14 אינינגים, התוודע הקהל לידיעה על חיסולו של אוסמה בן-לאדן. הקהל מצידו חגג בשאגות "USA, USA", בזמן שהשחקנים על הדשא לא ידעו במה מדובר.

חתיכת דג: ג'וש ג'ונסון ממשיך להגיש בדרך לסיי-יאנג. נכון, נכון עוד מוקדם וראינו מה קרה לאובלדו חימנז בשנה שעברה, אבל בשישה משחקים ג'ונסון הרשה רק ארבע ריצות. בשבת היה תורם של שחקני סינסינטי לחוות את המגיש של פלורידה, שהשאיר אותם מאופסים אחרי שבעה אינינגים. ג'ונסון מוביל את הנשיונל ליג עם ה-ERA הנמוך ביותר, 0.88.

פריחה מאוחרת: טים לינסקאם וג'ייסון מארקי עמדו על הגבעה כדי להגיש לקבוצותיהם, הג'איינטס והנשיונאלס. אחד מהם הגיש למשחק שלם, ללא ריצות או הליכות, חמש חבטות ושבעה סטרייקאאוטים. ניחשתם נכון, זה היה מארקי שפתח את העונה בסערה עם מאזן 0:3. הנשיונאלס יקחו כל הופעה כזאת מהמגיש בן ה-32 כבונוס, כי עד העונה הוא אפילו לא רשם ניצחון בבית.

הרובוט של פילדלפיה זורק כדורים. Matt Slocum, AP
אפילו לרובוט שורקים בוז בפילדלפיה/AP, Matt Slocum

NL מרכז

הפומה חוזרת הביתה: סנט לואיס נראית ממש טוב בזמן האחרון. הקרדינלס ניצחו את שש הסדרות האחרונות שלהם וממוקמים במקום הראשון בבית עם 16 ניצחונות. השבוע הם הגיעו ליוסטון, מה שסימל את חזרתו של לאנס "הפומה" ברקמן לעיר בה שיחק במשך 12 עונות. וכמה שהוא הרגיש בבית - שני הומראנס ושבע הכנסות רצים במשך שלושה ימים של משחקים בעיר הטקסנית. "זה לא שבאתי לכאן עם מטען של נקמה או משהו כזה, פשוט רציתי לשחק טוב מול משפחתי ביציע", אמר ה"פומה" שהתקבל בתשואות מהקהל עד החבטה הראשונה שלו בסדרה. הוא ומאט הולידיי מובילים את הנשיונל ליג באחוזי חבטה, ואם הקרדינלס יצליחו לשפר את הפיצ'ינג שלהם, הם יילכו רחוק מאוד העונה.

הנתון הסטיסטי השבועי: קרלוס זמבראנו רשם השבוע את ניצחונו התשיעי ברציפות מחוץ לריגלי פילד. האחרון שהגיש לתשעה ניצחונות חוץ רצופים היה קליי בוכהולץ בשנה שעברה. כמה שאוהדי בוסטון מתגעגעים לימים הטובים שלו.

לאנס ברקמן שחקן סנט לואיס קרדינלס. Pat Sullivan, AP
בסך הכל רצה להרשים את המשפחה ביציע. ברקמן/AP, Pat Sullivan

NL מערב

ציטוט השבוע: "עכשיו אני הולך הביתה להקריב איזה תרנגול ולשנות את המזל". ציטוט זה לא שייך לאחד משחקני בני-סכנין, אלא לג'ו סונדרס, המגיש של אריזונה דיאמונדבקס. בחמש הופעות שלו העונה, המגיש השמאלי לא היה רע אבל מזל רע וחסר בעזרה התקפית השאירו אותו ללא ניצחון העונה. בשבוע שעבר הוא ניפנף 8 חובטים של הפיליז בהפסד הדי-באקס 8:4.

הנתון הסטיסטי השבועי: סן דייגו פאדרס ניצחו הלילה את הדודג'רס 0:7. החבורה של באד בלאק השוותה את הניצחון על האפס הגדול ביותר על הדודג'רס בחוץ, שנרשם בפעם האחרונה ב-2002.

מה יהיה, אובלדו: אחרי שבשנה האחרונה אובלדו חימנז, המגיש של קולורדו רוקיז, רשם עונת שיא והיה קרוב מאוד לסיי-יאנג, אבל השנה הוא מתקשה מאוד. בארבעת המשחקים בהם פתח הוא רשם מאזן של 2:0 עם ERA של 7.20. לשם השוואה, בשנה שעברה הוא היה עם 0:4 ו-0.95 אחרי ארבעה משחקים.

אובלדו חימנז שחקן קולורדו רוקיז. Barry Gutierrez, AP
הולך לאיבוד. חימנז/AP, Barry Gutierrez

מבט קדימה

סדרת השבוע: שיקגו וייט סוקס – מינסוטה טווינס. שתי הקבוצות זקוקות לניצחון דחוף. שיקגו עם חמישה הפסדים רצופים ומינסוטה עם שישה. אף על פי שעבר רק חודש אחד של בייסבול, מתחילים להרגיש את הלחץ בשתי הקבוצות, שמאוד רוצות להגיע לפלייאוף השנה. בשיקגו הושקעו כספים רבים העונה ולטווינס יש את הכלים לסיים במקום הראשון בפעם השלישית ברציפות.

דו-קרב השבוע: טים הדסון (אטלנטה) – זאק גריינקי (מילווקי). זו הולכת להיות הופעת הבכורה של גריינקי במדי הברוורס לאחר פציעה בצלעות שהשביתה אותו מתחילת העונה. המון לחץ וציפיות יש על זוכה הסיי-יאנג לשעבר, והברו-קרו, שנמצאים במהלך סדרת משחקי חוץ קשים, רוצים לרשום לפחות סדרה אחת חיובית. אחרי האכזבה ביוסטון, אטלנטה תהיה מקום טוב לחפש חיזוק מוראלי.

זאק גריינקי שחקן מילווקי ברוורס. Christian Petersen, GettyImages
השאלה היא איך יתמודד עם הלחץ עכשיו. גריינקי/GettyImages, Christian Petersen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully