וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלוץ הגדול הבא של גרמניה?

ערן לוי, ברלין

28.4.2011 / 18:51

הוא הגיע כמחליף לרכש היקר ביותר של הרטה ברלין, אבל כבש את מקומו בהרכב ומשגע את גרמניה. זהו פייר מישל לאסוגה

לאוליבר ר?ק עבר עשיר בבונדסליגה. במהלך 20 שנות משחק מקצועני, רשם לזכותו כשוער ורדר ברמן שתי אליפויות, שני גביעי גרמניה וזכיה אחת בגביע אירופה למחזיקות גביע המנוח. עם שאלקה 04 זכה בעוד שני גביעים מקומיים לפני שפרש מכדורגל בתום עונת 2002/3 והוא בן 38. עד היום ר?ק נחשב לשוער האפקטיבי בהיסטוריה של הבונדסליגה אחרי ששמר על רשת נקיה ב-173 מתוך 471 משחקי ליגה.

ר?ק אם כן, הטביע את חותמו על הכדורגל הגרמני, אך לאחרונה מוזכר שמו דווקא מסיבה אישית יותר: לפני 12 שנים נשא השוער לאישה את קרסטין לאסוגה והיה לאביו החורג של פייר-מישל, אז ילד בן שבע, שובב וגדול ממדים, וכיום חלוץ מבטיח ואחד מהשמות החמים בעולם הכדורגל הגרמני.

שחקן הרטה ברלין, פייר מישל לסוגה. Joern Pollex, GettyImages
אחד מהגורמים העיקריים לחזרתה של הרטה ברלין לבונדסליגה הראשונה. לאסוגה/GettyImages, Joern Pollex

***

לאסוגה, שחגג בדצמבר האחרון 19 חורפים, תפס מקום של קבע בהרכב הרטה ברלין בעונתו הראשונה כמקצוען, הבקיע 12 שערים ובישל חמישה נוספים ב-23 משחקים בבונדסליגה השניה. הוא אחד מהגורמים העיקריים להבטחת חזרתה של הקבוצה לליגה הבכירה בתום עונה אחת בלבד ולהיותה המבקיעה הפורה ביותר בשתי הליגות עד כה עם 64 שערי זכות, שנייה רק לבאיירן מינכן (67) נכון לכתיבת שורות אלה.

בפגרת הקיץ עוד השתייך לאסוגה לבאייר לברקוזן ושיחק במדי קבוצת הנוער והמילואים שלה. הרטה ברלין, היורדת הטריה לליגה השניה, רכשה את חלוצה הקנדי של בורוסיה מנשנגלאדבך רוב פרנד תמורת 1.8 מיליון יורו והביעה עניין בחלוץ הצעיר כדי שישמש כמחליף. רודי פלר, המנהל המקצועי של לברקוזן ופעם מלך השערים של הליגה השניה (37 שערים במדי מינכן 1860 בעונת 82/3) תמך ברעיון: "זוהי עיסקה מצויינת עבור פייר! הרטה היא מועדון בכיר והכתובת הנכונה עבורו". מרכוס באבל, שקיבל המלצות חמות על השחקן ממאמן נבחרת גרמניה עד גיל 20 ריינר ווידמאייר, נתן את אישורו המקצועי ולאסוגה נחת בברלין.

את שאירע מאז הגעתו לבירת גרמניה לא חזו גדולי האופטימיסטים. בתחילת מחנה האימונים של הקבוצה זכה לכינוי הלא מחמיא "לזניה" (משחק מלים עם שם משפחתו: Lasogga – Lasagne) על שום ממדי גופו הגדולים וכבדותו. לאסוגה עבד ביתר שאת על כושרו הגופני וכבר במשחקי טרום העונה החל להפגין יכולת גבוהה ואף הפתיע כשהבקיע את מספר השערים הרב ביותר במחנה האימונים. את העונה הסדירה פתח על הספסל והחל מהמחזור השישי החל לשחק בליגה, לרוב לקראת הרבע האחרון של המשחק, תמיד כמחליפו של פרנד.

התקציב הגבוה בליגה וההצהרה הרשמית על עלייה כמטרה יחידה, נתנו את אותותיהם על שחקני ומנהלי הרטה. כל שער שספגה הקבוצה וכל משחק שהסתיים ללא שלוש נקודות לזכותה, הכניס במהרה את המערכת ללחץ עצום. במחזור ה-11 הפסידה הרטה – לראשונה העונה - לפאדרבורן והשתוותה במספר נקודותיה לעולה החדשה והמפתיעה ארצגבירגה אווה. רוב פרנד, שלא הבקיע שער מזה חמישה מחזורים, נעדר ממשחקה הבא של הרטה מול בוכום ואת מקומו תפס לאסוגה.

מאמן הרטה ברלין, מרכוס באבל. Boris Streubel, GettyImages
קיבל המלצות חמות על השחקן ממאמן נבחרת גרמניה עד גיל 20 ריינר ווידמאייר, נתן את אישורו המקצועי ולאסוגה נחת בברלין. באבל/GettyImages, Boris Streubel

***

בהופעת הבכורה שלו בהרכב הראשון הבקיע לאסוגה את שני שערי המשחק וניצח את בוכום 0:2. המגזין "קיקר" העניק לחלוץ את הציון הגבוה 1.5 (1 – הגבוה ביותר), לאסוגה חתם קבע בהרכב הפותח והסופרלטיבים החלו להישפך בכל מדיום תקשורתי בגרמניה. מאמן קבוצת הצמרת גרוייטר פורת מייק בוסקנס, סיפר שעקב אחרי לאסוגה עוד כששיחק בלברקוזן וקיווה כי ישחק תחתיו. מאמנה של אנרגי קוטבוס קלאוס-דיטר ווליץ, היה ישיר יותר: "לאסוגה נחת כמו פצצה. הוא האחראי הישיר לכך שאיש אינו מדבר יותר על כך שהרכישה היקרה ביותר של הרטה יושבת על הספסל". חשבון הנפש של רוב פרנד החל.

הרטה מצידה עטפה את הנער בכפפות של משי ואסרה על כל ראיון עמו מחוץ למתחם האימונים והאצטדיון, כמו גם על נושאים שאינם קשורים באופן ישיר לכדורגל. לאסוגה מצידו, סירב להסתחרר מהקדחת התקשורתית סביבו, המשיך לעבוד קשה ושוב היה במקום כדי להוציא את הקבוצה מהמשבר העמוק אליו נפלה לקראת סיום הסיבוב הראשון: עם פתיחת הסיבוב השני, במשחק החוץ באוברהאוזן, ניצחה הרטה 1:3. לאסוגה הבקיע – שוב – צמד שערים והוביל לכיבוש השער השלישי אחרי שהכשלה שלו ברחבת היריב הביאה לבעיטת עונשין מוצלחת מ-11 מטרים (מרגלי מיודענו הגיאורגי לבאן קוביאשווילי). למעט הפסד אחד כואב בדרבי המקומי מול אוניון (1:2) לא הפסידה הרטה בסיבוב השני ואף רשמה בו לזכותה 11 נצחונות ליגה ו-39 שערי זכות, עשרה מהם של לאסוגה.

פייר מישל לאסוגה הוא מזן החלוצים שקשה למצוא כיום: הוא מסיבי (1.89מ', 88 קג'), מהיר ועם יכולת ראיית כמה מהלכים קדימה. חלוץ רחבה טיפוסי ובאותה מידה שחקן רבגוני שבא לידי ביטוי בעת הצורך גם באגף ימין ואף במרכז השדה. כשלאסוגה מתקדם עם הכדור קשה מאוד לעצור אותו. שעיטתו קדימה פיזית מאוד ומזכירה את זו של רוני רוזנטל, אם כי ביכולתו הטכנית עולה לאסוגה על האחרון. מאמן נבחרת גרמניה הצעירה ריינר אדריון, שזימן אותו בתחילת ינואר לסגל וקיבל תמורה בדמות שער ובישול בשני משחקיו הראשונים, לא מפסיק להביע את התלהבותו מהחלוץ: "פייר הוא חלוץ מרכזי אמיתי. לא מוצאים כיום שחקנים מסוגו. מרבית השחקנים מעדיפים לחתוך למרכז מהאגפים".

כיום ישנם בנבחרת גרמניה שני חלוצי רחבה, אך מירוסלב קלוזה הקרוב לסיום הקריירה הבינלאומית משאיר את מריו גומז לבדו במערכה, לעת עתה. יואכים לב מאמין בצעירי הליגה ומזמן אותם לנבחרת הבוגרת כשהבולטים בהם הם מריו גצה, קווין גרוסקרויץ (בורוסיה דורטמונד) ואנדרה שורלה (מיינץ 05), כך שיכולתו הנוכחית של לאסוגה והעובדה שבעונה הבאה ישחק בליגה הבכירה תדבר בשמו ותעזור לו ללא ספק למצוא את מקומו גם בסגל של לב.

שחקן נבחרת גרמניה הצעירה, פייר מישל לאסוגה. Alex Grimm, GettyImages
מאמן נבחרת גרמניה הצעירה, ריינר אדריון, מתלהב: "פייר הוא חלוץ מרכזי אמיתי. לא מוצאים כיום שחקנים מסוגו. מרבית השחקנים מעדיפים לחתוך למרכז מהאגפים". לאסודה במדים הלאומיים/GettyImages, Alex Grimm

***

במחזור ה-31 נפגשה משפחת לאסוגה באצטדיון בדואיסבורג – פייר-מישל בהרכב הרטה, אוליבר על ספסל דואיסבורג מתוקף תפקידו כמאמן שוערי הקבוצה, קרסטין ביציע. הרטה ניצחה 0:1 משער של אדריאן ראמוס ובכך השיגה את מטרתהה עם הבטחת העלייה שלושה מחזורים לסיום העונה. ללאסוגה חוזה לשלוש שנים בברלין ולמרות שבאייר לברקוזן עיגנה בהסכם את האופציה להחזירו לשורותיה בתום כל עונה תמורת 700,000 אירו, רודי פלר הודיע כי לא יממש סעיף זה.

לאסוגה מצידו מעוניין לשחק בבונדסליגה עם הרטה ברלין כחלק טבעי מההתפתחות המקצועית שלו ועל מנת לשמור על המסגרת שאפשרה לו מלכתחילה את הפריצה הגדולה. קצת לפני העונה המרתקת המצפה לו ולהרטה ברלין בבונדסליגה יישב לאסוגה ביציע האצטדיון האולימפי בברלין, יחזה במשחק גמר הגביע הגרמני בין שאלקה לדואיסבורג ויקווה שלפחות לערב אחד תחזור התהילה אל אביו החורג.

המנהל המקצועי של לברקוזן, רודי פלר. Stuart Franklin, GettyImages
לברקוזן הודיעה שלא תממש את האופציה להחזיר את לאסוגה והוא יוכל להמשיך להתפתח בהרטה. רודי פלר/GettyImages, Stuart Franklin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully