וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שלא נצא מוקים: מוק הדראפט של וואלה! ספורט

תומר ספירשטיין

27.4.2011 / 21:55

האם ניוטון יילך ראשון, מי ייקח את ג'ייק לוקר ומה יעשו ניו אינגלנד ודאלאס? תומר ספירשטיין מנחש את הסיבוב הראשון

* טקסט ארוך, 3,300 מילה

הגענו לאמצע האמיתי של האוף-סיזן, עם הדראפט הבא עלינו לטובה (3:00, בין חמישי לשישי, ESPN). נכון, עברו רק חודשיים וקצת מאז הסופרבול ויש עוד כחמישה חודשים עד לתחילת העונה (?), אבל פה באמת מדובר באמצע. הדראפט מסמן את סוף העונה הקודמת ואת תחילת העונה הבאה – שחקנים חדשים, דרך חדשה וכו' וכו'. אז פרט לסיפור הפעוט הזה, הנסוב סביב השאלה "האם תהיה עונה?", יש לנו דראפט להתכונן אליו. בשביל זה בדיוק התכנסנו כאן היום בשביל להביא לכם את המוק-דראפט השנתי. אבל לפני שנגיע לבחירות עצמן, כמה דברים שחייבים להבהיר.

קאם ניוטון שחקן אובורן. Kevin Cox, GettyImages
יילך ראשון או לא יילך ראשון? קאם ניוטון/GettyImages, Kevin Cox

- כל מוק-דראפט, באשר הוא, הוא סוג של הימור. אף אחד לא באמת יודע מה מתכננים ראשי הקבוצות השונות.

- שימו לב לשתי השורות מתחת לכל קבוצה. צריך להבחין בין מה שהקבוצה באמת צריכה לבין מה שאני חושב שהקבוצה תעשה בסוף. הדבר הזה נכון במיוחד לגבי הפנת'רס שבוחרים ראשונים, אבל הוא תופס גם לגבי השאר.

- ברור לי שישנם שחקנים שנשארו על הלוח בסיבוב הזה (יש רק אחד. תנסו אתם להתמודד עם 7 סיבובים כאלה).

- אי אפשר באמת לדעת מה יעשו ג'רי ג'ונס וביל בליצ'ק. אני לא חושב שאפילו הם יודעים.

- בכל זאת, המוק-דראפט הזה יוצא מנקודת ההנחה שקאם ניוטון ילך ראשון (לא כי זה מה שצריך, אלא כי זה מה שיקרה), כמו גם מתוך ההנחה שברט פארב באמת פרש. בשני המקרים אנחנו לא יכולים לדעת עד לרגע האמת אם זה אכן מה שיקרה.

טוב, די עם החפירות וההצטדקויות העצמיות שלי. ברור לי שזה לא מה שיקרה, אבל בכל זאת הייתי צריך לתת משהו לעורך שיפרסם, לא? יאללה, מתחילים:

ג'רי ג'ונס מאמן דאלאס קאובויס. Bob Levey, GettyImages
מה יעשה עכשיו? אלוהים יודע. ג'רי ג'ונס/GettyImages, Bob Levey

1. קרוליינה פנת'רס

מה הם צריכים: דיפנסיב אנד/תאקל, רסיבר, בעלים חדש
מה הם יקחו: קאם ניוטון (ק"ב, אובורן)

מאז עזיבתו של ג'וליוס פפרס לשיקגו, אין לפנתרים מישהו שיכול ללחוץ באופן אפקטיבי על ק"ב היריבות, מה שמוביל לאחזקת כדור בעייתית, במיוחד כשההתקפה שלהם התבססה על משחק אווירי שלא קיים (ק"בים ללא ניסיון, רסיברים פצועים) ומשחק ריצה שפציעה אחת יכולה לשתק אותו. עם זאת, רון ריברה, המאמן החדש, די משוכנע ביכולות של ניוטון – שחקן במימדים של ביג בן – להוביל את הפנתרים לכיוון החדש. הם עדיין יכולים ללכת על מרסל דריוס, הדיפנסיב תאקל הבכיר בדראפט, אבל עם כל יום שעובר גוברים הסיכויים שנראה את ניוטון כפנים החדשות של הפרנצ'ייז השוקע הזה. אל תשכחו, לרוב משטר חדש אומר גם ק"ב חדש.

2. דנבר ברונקוס

מה הם צריכים: הגנה, הגנה ועוד הגנה
מה הם יקחו: מרסל דריוס (דיפנסיב תאקל, אלבאמה)

הברונקוס סיימו אשתקד במקום האחרון בליגה בסאקים – אם כי לפציעה של אלוויס דומרוויל היה קשר ישיר לכך – והמעבר המחודש שלהם לשיטת הגנה של 4-3 יחייב אותם להשקיע עוד יותר בפאס-ראש. במידה וקרוליינה יקחו את דריוס מהלוח בבחירה הראשונה, הברונקוס לא ילכו על ניוטון (גם אורטון וגם טיבו יכולים לפתוח), וילכו על וון מילר, הליינבקר של טקסס איי.אנד.אם, שיוכל לתת להם גם פאס-ראש אפקטיבי וגם יעזור בכיסוי לאחור. פטריק פיטרסון, הקורנר של לואיזיאנה סטייט, עדיין על הלוח, אבל בעקבות ההחתמה המחודשת של צ'אמפ ביילי אין טעם להחתים את פיטרסון על חוזה כבד שיבוזבז בשנה-שנתיים הקרובות, אם כי גם הסקנדרי של הברונקוס צריך שיפור.

3. בפאלו בילס

מה הם צריכים: מה לא?
מה הם יקחו: וון מילר (ליינבקר, טקסס A&M)

אם קאם ניוטון יישאר על הלוח, סיכוי סביר שהבילס יקחו אותו, פשוט כי פיצפטריק לא נתפס שם כמי שיכול להוביל את הבילס בטווח הארוך, אך אם לא, הם ילכו על מילר, שיוכל לעזור להם – באופן כמעט מיידי – להתמודד מעט יותר טוב עם הפטריוטס והג'טס. צוות האימון של הבילס אימן את מילר בסיניור-בול, כך שהם כבר מכירים אותו טוב מאוד, ויוכלו להשתמש בו בתור ראשר או בתור ליינבקר, תלוי באיזו שיטה הגנתית יעלו.

4. סינסינטי בנגאלס

מה הם צריכים: ק"ב
מה הם יקחו: איי.ג'יי גרין (רסיבר, ג'ורג'יה)

הבנגאלס בבעיה. מצד אחד, אם בליין גבארט או קאם ניוטון יישארו על הלוח הם יהיו חייבים לקחת אותם (פשוט כי אין להם ק"ב אחר), מצד שני לא בטוח שאף אחד מהם יהיה התשובה בטווח הארוך בשבילם. גרין, לעומת זאת, מציג אתלטיות גבוהה שיהיה להם קשה לוותר עליה. מהסוג שלארי פיצג'רלד מראה באריזונה. בלי טרל אואנס (חתם לעונה בלבד) וביכולת הירודה של אוצ'וסינקו, הבנגאלס חייבים אופציה התקפית חדשה, ופה בדיוק גרין נכנס לתמונה.

איי ג'יי גרין שחקן פוטבול. Christian Petersen, GettyImages
אתלט אדיר. איי ג'יי גרין/GettyImages, Christian Petersen

5. אריזונה קרדינלס

מה הם צריכים: ק"ב
מה הם יקחו: פטריק פיטרסון (קורנרבק, לואיזיאנה סטייט)

יש סיכוי שהקארדס יקחו את בליין גאברט, הק"ב של מיזורי, בעיקר משום שהם חייבים מישהו שימסור לפיצ' את הכדור, אבל הסיכויים לכך קלושים. פיץ רוצה טרייד לק"ב (מקנאב, בולג'ר או קווין קולב הם אופציה ריאלית לכך) ולא עוד ק"ב בלי ניסיון – מה שיש לו בדמות ג'ון סקלטון ומקס הול – ואריזונה יכולה להיעזר בפיטרסון, מי שרבים מחשיבים לשחקן הכי טוב בדראפט הזה. בטח ובטח אם נזכרים במשחק שלהם מול מינסוטה בעונה שעברה.

6. קליבלנד בראונס

מה הם צריכים: דיפנסיב אנד
מה הם יקחו: רוברט קווין (דיפנסיב אנד, צפון קרוליינה)

הבראונס צריכים לקוות שגם ניוטון וגם גבארט ילכו בבחירות המוקדמות, מה שישאיר להם כמה בחירות מעניינות. אם גרין יישאר על הלוח הם ילכו עליו, למרות החיבור הטוב שהיה בין קולט מק'קוי לבין הרסיברים שלו (רוביסקי, מסאקוי וג'וש קריבס), אבל מה שהם באמת צריכים זה להוסיף מחץ להגנה שלהם. הם עדיין יכולים ללכת על ג'וליו ג'ונס, הרסיבר מאלבאמה, אבל הסיכויים הם שהולמגרן ילך על שיפור ההגנה, מה שאומר שאחד מבין השלושה ייבחר כאן – פטריק פיטרסון, ניק פיירלי או רוברט קווין. כיוון שיש להם את ג'ו היידן (בחירה 7 מאשתקד), וסביב פיירלי יש לא מעט סימני שאלה, הסיכויים נוטים לטובת קווין.

7. סן פרנסיסקו 49

מה הם צריכים: ק"ב
מה הם יקחו: בליין גבארט (ק"ב, מיזורי)

אם פיטרסון יישאר על הלוח, הניינרס יקחו אותו תוך חצי דקה, אבל בהנחה והוא הולך לאריזונה, הניינרס יהיו חייבים לפחות להראות רוחות של שינוי, וזה אומר ק"ב חדש. הגיע הזמן להודות בפיאסקו של אלכס סמית' וללכת לכיוון חדש, מה שאומר בליין גבארט. מצד שני, אל תזלזלו ביכולת של סמית' לשכנע את הקבוצה לתת לו עוד ניסיון, ובהנחה וג'ים הארבו בונה על הדראפט הבא בשביל לקחת את בן טיפוחיו מסטנפורד (אנדרו לאק), הם עלולים להשאיר את סמית' לעוד שנה וללכת על חיזוק הגנתי – פיטרסון (אם יישאר), פרינס אמוקמרה (הקורנר של נברסקה) או מי מבין שחקני הקו הקודמים שציינתי שיישארו על הלוח.


8. טנסי טייטנס

מה הם צריכים: ק"ב
מה הם יקחו: ניק פיירלי (דיפנסיב תאקל, אובורן)

עם תום עידן וינס יאנג בטנסי, ברור שיש צורך מיידי במחליף לקרי קולינס, בן כיתתו של אל דייויס (כך נראה, לא?). עם זאת, בהנחה שגבארט וניוטון כבר לא על הלוח, אין טעם ללכת על ג'ייק לוקר או אנדי דלטון בבחירה גבוהה מדי. מאמן הקו ההגנתי של אובורן קיבל את אותו תפקיד בטנסי, מה שאומר שלפיירלי – עם כל סימני השאלה סביב בעיות האישיות שלו – יש סיכוי לא רע לקבל חיזוק מבפנים. בנוסף, מה שהשפיע הכי הרבה על הנפילה של טנסי לא היה מקרה וינס יאנג, אלא עזיבתו של אלברט היינסוורת', ומאז הטייטנס מחפשים תחליף. פה בדיוק נכנס לתמונה פיירלי.

ניק פיירלי שחקן פוטבול ממכללת אובורן. Ronald Martinez, GettyImages
המחליף של היינסוורת'? פיירלי/GettyImages, Ronald Martinez

9. דאלאס קאובויס

מה הם צריכים: אופנסיב ליין, דיפנסיב בק
מה הם יקחו: טיירון סמית' (אופנסיב תאקל, דרום קליפורניה)

אחד מסימני השאלה הגדולים בדראפט (למעשה, בכל דראפט). מאז שרכש את הקבוצה, אי שם בשנת 1989, ג'רי ג'ונס לא בחר ליין התקפה בסיבוב הראשון. ידוע שג'ונס אוהב את הבחירות שלו עם "פלאש", אבל בהתחשב בכך שפטריק פיטרסון כבר לא יהיה על הלוח, ג'ונס יהיה חייב ללכת על מי שמצטייר כשחקן היחידי בדראפט הזה שיכול לשחק משני צידי הק"ב, עם פוטנציאל להיות מגן הצד העיוור למשך שנים. הפציעה של טוני רומו מאשתקד הוכיחה כמה דאלאס צריכה קו קדמי, אבל אנחנו יודעים טוב מאוד שבדאלאס לא תמיד לומדים מטעויות בזמן, אז פה באמת הכל יכול לקרות. שימו לב לגייב קרימי מויסקונסין ולאנתוני קסטונזו מבוסטון שיכולים להילקח כאן. עוד שתי אופציות – פרינס אמוקמרה (קורנר) וג'יי ג'יי ווט (דיפנסיב אנד, ויסקונסין).

10. וושינגטון רדסקינס

מה הם צריכים: להחליט מה הם צריכים
מה הם יקחו: חוליו ג'ונס (רסיבר, אלבמה)

כל עוד מייק שנאהאן לא החליט אם הוא נשאר עם מקנאב ו/או רקס גרוסמן, אין ברירה אלא ללכת על נשק התקפי בשביל הק"ב של הסקינס – מי שזה לא יהיה. סנטנה מוס שחקן חופשי, וגם ככה אין להם יותר מדי אופציות אוויריות, כך שג'ונס נכנס למשבצת שכאילו נבנתה בשבילו. בנוסף, הם יכולים ללכת על פרינס אמוקמרה ולתת לו לנעול (ביחד עם דיאנג'לו הול) את הסקנדרי של הסקינס, או ללכת על ניק פיירלי – אם יהיה פנוי – ולהצהיר חד משמעית שזמנו של אלברט היינסוורת' בוושינגטון תם.

11. יוסטון טקסאנס

מה הם צריכים: סקנדרי, והרבה ממנו.
מה הם יקחו: פרינס אמוקמרה (קורנר, נברסקה)

הביזיון ההגנתי של הטקסנס בשנה שעברה (ההגנה הגרועה בליגה) חייב שינוי, שהביא את ווייד פיליפס מצד אחד של טקסס לצד השני בשביל לבנות הגנה. עזבו אתכם מהתקפה, עזבו אתכם מעוד רסיבר אקספלוסיבי – מה שיוסטון חייבת זה שחקן הגנה שיוכל לעצור (או לפחות לעכב) את פייטון מאנינג. ג'יי ג'יי ווט נלקח בחשבון, אבל בלי סקנדרי איכותי, לא יעזרו גם 500 יארדים אוויריים של אנדריי ג'ונסון. גם מריו וויליאמס עדיין משחק, כן?

12. מינסוטה וייקינגס

מה הם צריכים: ק"ב
מה הם יקחו: ג'ייק לוקר (ק"ב, וושינגטון)

הווייקינגס צריכים לארגן את עצמם מחדש אחרי הפרישה (?) של ברט פארב, וק"ב זה הצורך הראשי. עם זאת, הם חייבים גם לחץ בפאס-ראש שיעזור לג'רד אלן ושות' להחזיר לעצמם את הסוואגר שאבד, ולכן גם קמרון ג'ורדן (דיפנסיב אנד, קליפורניה) בתמונה. אל תתפלאו אם תראו פה את הטרייד הראשון בדראפט (שימו לב, אוהדי ניו אינגלנד!), אבל כל עוד אנחנו לא מכניסים טריידים למשוואה (שימו לב, אוהדי ניו אינגלנד!), הווייקס ילכו על לוקר, אם כי גם ריאן מאלט ואנדי דלטון הם אופציה בתור לוקח הסנאפים הבא.

ג'וליו ג'ונס שחקן פוטבול ממכללת אלבמה. Mike Ehrmann, GettyImages
ייתן עוד צ'אנס למקנאב. חוליו ג'ונס/GettyImages, Mike Ehrmann

13. דטרויט ליונס

מה הם צריכים: אופנסיב ליין, דיפנסיב בק
מה הם יקחו: אנתוני קסטונזו (אופנסיב תאקל, בוסטון קולג')

לליונס יש שתי בעיות עיקריות – הראשונה, חורים בהגנה האחורית שלהם, והשנייה – אין מספיק פרוטקשן לק"ב שלהם (ע"ע סטאפורד, מת'יו, כתף). למעשה, מבחינת הדראפט עצמו, לליונס יש חיים קלים, כיוון שאם אחד מהשחקנים הקודמים לא ייבחר (למעט ק"ב), הליונס ייהנו לקחת אותו, ואם לא – קסטונזו נופל להם בדיוק לידיים. עכשיו רק נותר לבנות קבוצה בעיר המכוניות.

14. סנט לואיס ראמס

מה הם צריכים: דיפנסיב ליין, רסיברים
מה הם יקחו: קורי ליוג'ט (דיפנסיב תאקל, אילינוי)

הראמס למעשה רוצים את ג'וליו ג'ונס, כך שאם הוא יישאר על הלוח הם ילכו עליו, אבל בהנחה ולא, ואין ממש טעם לעשות טרייד-אפ בשבילו, הם ילכו על שחקן שיוסיף לחץ קדמי בצד ההגנתי של הכדור. זה אומר או ליוג'ט, שלפי מספר מקורות הראמס התאהבו בו, או ג'יי ג'יי ווט מויסקונסין. בהנחה שסטיב ספאגנולו אוהב את הפאס-ראש שלו דרך האמצע, הסיכויים נוטים לכיוון ליוג'ט.

15. מיאמי דולפינס

מה הם צריכים: רץ אחורי, קו קדמי
מה הם יקחו: מארק אינגראם (רץ אחורי, אלבמה)

אל תתפלאו אם תראו את מיאמי לוקחים פה את מייק (האח-של) פואנסי לתפקיד הסנטר העתידי שלהם, אבל מארק אינגרם הוכיח שהוא יכול לשים נקודות גם בלי קו קדמי איכותי. זוכה ההייזמן ייכנס למשבצת של רוני בראון הפצוע התמידי, ויהפוך לרץ הפותח של היונקים במהרה (גם בראון וגם וויליאמס הופכים לשחקנים חופשיים).

16. ג'קסונוויל ג'אגוארס

מה הם צריכים: דיפנסיב אנד, ק"ב
מה הם יקחו: ריאן קריגן (דיפנסיב אנד, פרדו)

האמת, שכאן אני מתלבט בין קריגן לבין אלדון סמית' ממיזורי, שיכול לשחק גם בתור ליינבקר חיצוני במידת הצורך, כך שאל תתפלאו אם זה יהיה אחד משניהם. גם ד'קאוון באוורס מקלמזון עדיין על הלוח, מה שאומר שהכל שאלה של את מי ג'ין סמית' (המנג'ר של הג'אגס) אוהב יותר. שאלת הק"ב העתידי גם היא עדיין תלויה באוויר, אבל אני משער שאם סמית' רוצה ללכת על ק"ב בדראפט הנוכחי, הוא יוכל להשיג אחד גם בסיבוב הבא, כשריאן מאלט, כריסטיאן פונדר ואנדי דלטון יישארו על הלוח.

מארק אינגראם שחקן פוטבול ממכללת אלבמה. Kevin Cox, GettyImages
ישר למשרת הרץ הפותח במיאמי. אינגראם/GettyImages, Kevin Cox

17. ניו אינגלנד פטריוטס

מה הם צריכים: דפנסיב אנד
מה הם יקחו: טרייד או ג'יי ג'יי ווט

טוב, עם שתי בחירות בכל אחד משלושת הסיבובים הראשונים, אל תתפלאו אם הפאטס לא יקחו את את ג'יי ג'יי ווט, האנד של ויסקונסין, או את קמרון ג'ורדן, האנד של קליפורניה. אני נוטה יותר לכיוון ווט – בעל הייפ יותר גדול, אבל באמת שאין לכם מה להתפלא אם גם הפעם הפאטס ילכו על טרייד עם קבוצה שצריכה נואשות שני שחקנים בסיבוב הראשון (מישהו אמר מינסוטה?). אם הפאטס יחליטו להישאר במקומם, זה יהיה קרב משולש בין ווט, ג'ורדן או סמית'. אני מהמר על ווט, אבל זה באמת א שוט אין דה דארק, כמו שאומרים.

18. סן דייגו צ'ארג'רס

מה הם צריכים: דיפנסיב אנד, ספיישל טים
מה הם יקחו: אלדון סמית' (אנד, מיזורי) או קמרון ג'ורדן (אנד, קליפורניה)

אם הפאטס יקחו את ג'ורדן, הברקים יקחו את סמית', ולהיפך. הקבוצה עם הספיישל טים הגרועה בליגה אשתקד חייבת גם להתייחס לנושא הזה, אבל בהתחשב בכך שהברקים עדיין הציגו את ההתקפה וההגנה מהטובות בליגה, עדיף לחזק את הקו ההגנתי המזדקן ונחלש שלהם ולטפל בספיישל טים בהמשך הדראפט (או בכלל באימונים?).

19. ניו יורק ג'איינטס

מה הם צריכים: קו קדמי
מה הם יקחו: מייק פואנסי (גארד/סנטר, פלורידה)

שימו לב לאנתוני קסטונזו, שעלול עדיין ליפול ולהישאר על הלוח – אם הוא יישאר הג'איינטס יקחו אותו, אבל אם לא, זה יהיה פאונסי, שיכול להביא להם יציבות מקדימה. אם גם פאונסי ילך מוקדם יותר (מיאמי עוד יכולה לבחור בו), אז זה או גייב קרימי (ויסקונסין) או נייט סולדר (קולורדו). הג'י-מאן חייבים ליין קדמי, ואין סיבה שלא ילכו על זה בדראפט הנוכחי.

20. טמפה ביי באקנירס

מה הם צריכים: דיפנסיב אנד
מה הם יקחו: קמרון ג'ורדן (אנד, קליפורניה) או ד'קאוון באוורס (אנד, קלמזון)

למעשה, הבאקס ילכו על אחד מארבעת האנדים הבכירים שיישארו על הלוח, במידה ואכן יישארו שם (אם מינסוטה לא תיקח את לוקר): ווט, ג'ורדן, באוורס או סמית'. אם הם לא יוכלו לבחור אחד מהם, או לא יוכלו לעשות טרייד-אפ בשביל אחד מהם, הם ילכו על מי שנשאר – במקרה זה מדובר באדריאן קלייבורן, האנד של אייווה.

מייק פואנסי שחקן פוטבול ממכללת פלורידה. Eliott Schechter, GettyImages
לא רוצה יותר להיות האח של. פואנסי/GettyImages, Eliott Schechter

21. קנזס סיטי צ'יפס

מה הם צריכים: אופנסיב ליין
מה הם יקחו: גייב קרימי (אופנסיב תאקל, ויסקונסין) או נייט סולדר (אופנסיב תאקל, קולורדו)

הצ'יפס יילכו על חיזוק הקו הקדמי, שהראה חולשה במיוחד בשלבים המאוחרים של הליגה, וכאן אנחנו נכנסים למשולש פאונסי-קרימי-סולדר: בהנחה שפאונסי הלך כבר, השאלה היא מי הרשים יותר את סקוט פיולי – קרימי או סולדר. קרימי נחשב לבכיר יותר, שיחק יותר זמן, ולכן הוא ילך מוקדם יותר. אבל ממש לא מוקדם מדי.

22. אינדיאנפוליס קולטס

מה הם צריכים: מאמן עם ביצים. אופנסיב ליין, ובמסות
מה הם יקחו: נייט סולדר (אופנסיב תאקל, קולורדו) או גייב קרימי (אופנסיב תאקל, ויסקונסין)

הקולטס היו מאושרים אם קוסטנזו או טיירון סמית' היו נשארים על הלוח, בתור האופנסיב-ליין הבכירים בדראפט, אבל הם לא, אז הם נותרים עם מי שהצ'יפס לא בחרו. אם באיזשהו מקרה של התערבות אלוהית אחד מהשלושה פאונסי-סמית'-קוסטנזו יישאר על הלוח, הם ילכו עליו.

23. פילדלפיה איגלס

מה הם צריכים: אופנסיב גארד, קורנרבק
מה הם יקחו: ג'ימי סמית' (קורנר, קולורדו)

כמו כל קבוצה מאזור הבחירה ה-20 ומטה, גם האיגלס יקוו לשאריות שתיפולנה להם לידיים. אם אליס הובס אכן יפרוש האיגלס יצטרכו מחליף בעמדת הקורנר, לשם נכנס סמית'. אם אחד משחקני הקו הקדמי יישארו – האיגלס ילכו עליו במטרה לתת יותר מרווח נשימה למייקל ויק.

24. ניו אורלינס סיינטס

מה הם צריכים: קו הגנה
מה הם יקחו: ד'קאוון באוורס (אנד, קלמזון) או מוחמד ווילקרסון (דיפנסיב אנד, טמפל)

הנטייה של אנשים לחשוב שהסיינטס צריכים מחליף לרג'י בוש שגוייה, ואין להם טעם ללכת על רץ אחורי, היות שפייר תומאס וכריס אייבורי הוכיחו שהם יכולים לקחת על עצמם את הנטל. קו הגנה קדמי זה הצורך החשוב של הסיינטס ואחרי שהחתימו את שון רוג'רס לתפקיד הדיפנסיב תאקל, הסיינטס חייבים להוסיף מחץ לצד השני של וויל סמית' בשביל ללחוץ על ק"ב היריבה. אם ד'קאוון באוורס או אדריאן קלייבורן יישארו על הלוח אולי הם ילכו לשם, אבל גם ווילקרסון הוא בחירה ראויה במקום הזה.

ג'ימי סמית' שחקן פוטבול ממכללת קולורדו. Jed Jacobsehn, GettyImages
ייכנס למשבצת של אליס הובס בפילי? ג'ימי סמית'/GettyImages, Jed Jacobsehn

25. סיאטל סיהוקס

מה הם צריכים: ק"ב לעתיד, קו התקפה
מה הם יקחו: אנדי דלטון (ק"ב, טי.סי.יו)

הסיהוקס חייבים להתחיל לחשוב ברצינות על מחליף למאט האסלבק, ואנדי דלטון נכנס בדיוק למשבצת הזאת. אולי אין לו את היד החזקה מבין הק"בים שנשארו על הלוח, אבל הוא הכי מוכן לליגה וכפי שאנחנו יודעים מג'ון דייויד בוטי ומארק סאנצ'ז – פיט קרול יודע להפיק את המירב מק"בים שזו בדיוק הבעיה שלהם. מצד שני, עם העזיבה לשוק החופשי של ברנדון מיביין, אל תופתעו אם תראו את השחפים לוקחים את ווילקרסון, אם יישאר על הלוח.

26. בולטימור רייבנס

מה הם צריכים: קורנר, דיפנסיב אנד
מה הם יקחו: קמרון הייוורד (דיפנסיב אנד/תאקל, אוהיו סטייט)

הרבה שמועות רצות ברשת בקשר לכך שהרייבנס התאהבו בהייוורד, ובנוסף לכך הם חייבים תחליף לקורי רדינג, שהיה חלש מאוד בעונה האחרונה. אם ג'ון הארבו יחליט בסופו של דבר ללכת על קורנר, הם ילכו על ג'ימי סמית' (אם יישאר) או ברנדון האריס, הקורנר של מיאמי.

27. אטלנטה פאלקונס

מה הם צריכים: דיפנסיב אנד
מה הם יקחו: אדריאן קלייבורן (אנד, אייווה)

הפאלקונס חייבים למצוא שחקן משלים מהצד השני של ג'ון אברהמס, ואם קלייבורן יישאר על הלוח הם יקפצו עליו. מצד שני, זו כנראה עונתו האחרונה של טוני גונזאלס, ומייק סמית' יהיה חייב למצוא פתרון בדמות טייט אנד, כך שגם קייל רודולף (נוטר דאם) נכנס למשוואה. אני הולך עם קלייבורן פשוט משום שאת רודולף הם יוכלו לקחת בסיבוב השני בטרייד זול יותר.

28. ניו אינגלנד פטריוטס

מה הם צריכים: בטח שלא עוד טרייד
מה הם יקחו: אקים איירס (ליינבקר/אנד, UCLA)

דווקא כאן יש סיכוי סביר למצוא טרייד אצל ביל בליצ'ק, שיתפתה לשלוש בחירות סיבוב ראשון בשנה הבאה (עם חוזי רוקי, לא לשכוח). אם הפאטס אכן יישארו עם הבחירה הזו, הם ילכו על שני כיוונים אפשריים – חיזוק הליינבקרים שלהם עם איירס (או אם יישאר איזה אנד שייפול נמוך), או לקחת בהחלטה מפתיעה את דני ווטקינס, הגארד של ביילור, לעזור בשמירה על טום בריידי. ווטקינס מציג שחקן שהיה בעברו גם כבאי וגם שחקן הוקי בקנדה, והוא מפגין בגרות שלרוב לא מאפיינת שחקני שנה ראשונה בליגה. מצד שני, זה בגלל שהוא כבר בן 26. עכשיו בכנות – מישהו מכם יופתע אם זה מה שבליצ'יק יבחר?

אדריאן קלייבורן שחקן פוטבול ממכללת איווה. Christian Petersen, GettyImages
הזדמנות לאטלנטה. אדריאן קלייבורן/GettyImages, Christian Petersen

29. שיקגו ברס

מה הם צריכים: קו התקפה, רסיברים
מה הם יקחו: דרק שרוד (אופנסיב תאקל, מיסיסיפי סטייט)

היות וחוליו ג'ונס ואיי ג'יי גרין כבר מזמן לא על הלוח, הברס לא יתקשו להחליט מה הם צריכים – לעזור לג'יי קאטלר לשמור על הבריאות שלו. מצד שני, עם עזיבתו של טומי האריס, ייתכן מצב שבו הברס ילכו דווקא על הצד ההגנתי, מה שמשאיר את מרווין אוסטין (דיפנסיב תאקל, צפון קרוליינה) כשחקן ההגנה הבכיר על הלוח. אם בכל זאת יישאר אחד משחקני קו ההתקפה הבכירים (סולדר, סמית', קוסטנזו או קרימי) הברס לא יחשבו פעמיים. מצד שני, אנחנו עדיין מדברים על לאבי סמית', כן?

30. ניו יורק ג'טס

מה הם צריכים: נוז תאקל, וגם לשתוק קצת לפעמים.
מה הם יקחו: פיל טיילור, נוז תאקל, ביילור

עם עזיבתו של קריס ג'נקינס, הסילונים חייבים למצוא מחליף שיעזור לשפר את הפאס-ראש העייף שלהם. ג'ייסון טיילור שחקן חופשי וזקן, קלווין פייס ובריאן תומאס נחלשו, ולכן אל תתפלאו אם הג'טס יקחו דווקא את אקים איירס במידה ויהיה חופשי. הגנה, זה מה שרקס ריאן ילך עליו בסיבוב הראשון, בעיקר חיזוק השביעיה הקדמית.

31. פיטסבורג סטילרס

מה הם צריכים: קורנר, אופנסיב ליין
מה הם יקחו: אארון וויליאמס (קורנר, טקסס)

הסטילרס לא הצליחו להתמודד עם הכלים ההתקפיים של קבוצות מוכוונות מסירה בעונה שעברה (ניו אינגלנד, גרין ביי לדוגמא) והם יהיו חייבים לחזק את הקו האחורי שלהם בשביל לסגור את נתיבי האוויר של היריבות ולתת לטרוי פולמאלו קצת אוויר לנשימה, במיוחד כשוויליאמס יכול לשחק גם בתור סייפטי חופשי. אם הסטילרס ירצו בכל זאת לחזק את קו ההתקפה שלהם, הם ירצו מאוד להשיג את פואנסי ולאחד את שני האחים, אבל בשביל זה הם יצטרכו לעשות טרייד.

32. גרין ביי פאקרס

מה הם צריכים: רופא יותר טוב, דיפנסיב אנד
מה הם יקחו: ברוקס ריד (דיפנסיב אנד/ ליינבקר, אריזונה)

הפאקרס, אם יישארו במקומם, יחכו לדיפנסיב אנד שיישאר על הלוח – הייוורד, ווילקרסון, איירס – ויקוו לטוב. במידה וכולם ילכו לפני הבחירה ה-32, האלופים הנוכחיים יקחו את ריד, האנד המהיר ביותר בקומביין, שייתן פאס-ראש טוב מהצד הנגדי של קליי מאת'יוס ויחזק את ההגנה הלוחצת שלהם. זכרו שהפאקרס אמורים לחזור לעונה הקרובה בסגל מלא וכשיר, וכשנזכרים במכת הפציעות הקשה שחוו העונה, בתפקידי מפתח, אין סיבה שילכו על רץ אחורי, אם כי גם זו אפשרות. סיכוי קלוש, אך קיים.

פיל טיילור שחקן פוטבול ממכללת ביילור. Jamie Squire, GettyImages
תפור על רקס ריאן. פיל טיילור/GettyImages, Jamie Squire

עד כאן המוק-דראפט לעונה הקרובה. תרגישו חופשי לרשום פה את ההערות שלכם לבחירות, ואני מבטיח להתייחס לכמה שפחות מהן. גם ככה הייתי צריך לעשות את כל זה בלי טיפה מרה אחת. נשבע לכם. נו, רציני. דראפט מהנה לכולנו.

  • עוד באותו נושא:
  • דראפט ה-NFL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully