וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: שישה שופטים שובצו למשחק העונה

27.4.2011 / 16:12

ההתאחדות החליטה על החידוש במשחק בין מכבי חיפה להפועל ת"א ובחצי גמר הגביע. המנכ"ל שילה: "ההשקעה תניב פירות"

ההתאחדות לכדורגל החליטה לבצע שינוי, יש יאמרו חידוש, במשחקי ליגת העל ולמשחק העונה ביום שבת תשבץ שני שופטי רחבה, כך שיהיו בסך הכל שישה שופטים על כר הדשא. זאת בדומה לפיילוט שנערך באופ"א במשחקי ליגת האלופות והליגה האירופית. ששת השופטים שיהיו במשחק בין מכבי חיפה להפועל תל אביב הם מאיר לוי, כשופט מרכזי, דני קרסיקוב ודביר שמעון כקוונים, איתן שמואלביץ' כשופט רביעי, איתן תבריזי ומנשה משיח כשופטי רחבה. בנוסף לכך, הבטיחו בהתאחדות כי גם בחצאי גמר גביע המדינה, בגמר עצמו ובמשחקי הפלייאוף השונים ישובצו שישה שופטים.

מנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה, התייחס לשינוי שביצעו בהתאחדות כשאמר: "המהלך נועד לקרב את הכדורגל הישראלי לסטנדרטים הגבוהים ביותר הנהוגים באירופה. בתחום השיפוט ההתאחדות, ביחד עם איגוד השופטים, שמו לעצמם למטרה להרחיב את השירותים הניתנים לקבוצות בתחום הזה. אני משוכנע כי המהלך יוכיח את עצמו מבחינה מקצועית וכי ההשקעה תניב את פירותיה".

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, הוסיף: "כחלק מהרצון שלנו באיגוד לתת לשופטים את הכלים האופטימלים להצלחה במשחקים, פעלנו מהקיץ לטובת יישום מהלך זה. אין ספק שמדובר במהלך שנחשב כיום לחדשני בליגות המקומיות באירופה ואנו גאים להיות מהמובילים בתחום. אני בטוח כי מהלך זה יעזור רבות לצוות השופטים לנהל את המשחק בצורה המיטבית".

אופ"א בדקה תחילה את השימוש בחמישה שופטים באליפות אירופה לנוער ב-2008 והכניסה את השימוש בשופטי רחבה בליגה האירופאית בעונה שעברה וזאת על מנת לסייע לשופט הראשי במצבים של פנדלים או כדורים שעוברים את קו השער.

העונה נעשה שימוש בשופטי רחבה גם בליגת האלופות לאחר שאופ"א הכתירה בהצלחה את הניסוי שנערך עונה לפני כן. המקטרגים טענו שהתאחדויות הכדורגל העולמיות עושות הכל כדי להימנע מטכנולוגיה ממוחשבת ושהוספת שופטי רחבה זה לא פתרון ראוי. לא פעם הועלו טענות לפיהן שופטי הרחבה לא באמת מעורבים ומעדיפים להימנע מקבלת החלטות מכריעות.

צרפת הייתה המדינה האירופאית הראשונה שאימצה את השיטה גם בזירה המקומית והעונה השתמשה בה במשחקי גביע הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully