וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: הבעיות שנעלמות ואלה שצצות

יובל קליין

25.4.2011 / 13:39

בעוד בוסטון וחוזה באוטיסטה מיישרים את המספרים, הקומישינר באד זליג חווה קשיים בכל החזיתות. יובל קליין עם הסיכום

אחרי פתיחת עונה קצת מוזרה, הדברים בעולם הבייסבול מתחילים להתיישר. אלברט פוחולס וחוזה באוטיסטה חוזרים להוביל את טבלת ההומראנס ובוסטון מוצאת את הגרוב בלוס אנג'לס. זה היה גם שבוע עמוס לקומישינר באד זליג, שהחליט לקחת את סאגת הבעלים של לוס אנג'לס דודג'רס לידיים וגם התחיל לעסוק בהרחבת הפלייאוף שנתקלה בהתנגדות השחקנים. מה שזליג עוד צריך להיות מודאג ממנו הוא הדו"ח החברותי בספורט של אוניברסיטת מרכז-פלורידה שיוצא בכל שנה. האוניברסיטה בוחנת את הספורט האמריקאי בתחום החברתי ומעניקה ציונים לסוגי הספורט השונים. בדו"ח השנתי נמצא שמספר השחקנים האפרו-אמריקאים ירד מ9.1% ל8.5%, המספר הנמוך ביותר בחמש שנים האחרונות. בנוסף, מספר הילדים המשחקים "ליטל ליג בייסבול" נמצא בירידה חדה. השנים הבאות יהיו קריטיות לענף הבייסבול בארה"ב ונדמה שהליגה צריכה בן אדם חזק יותר מזליג כדי למצוא את מקומה בחברה האמריקאית. כל שנותר לנו לעשות בינתיים הוא להסתכל על השבוע האחרון ב-MLB.

באד זליג קומישינר ה-MLB. Phealan Ebenhack, AP
הדודג'רס נגדו, ועכשיו גם השחקנים בליגה. זליג/AP, Phealan Ebenhack

AL מזרח

סוויפ השבוע: סופשבוע ספורטיבי אדיר בבוסטון. הסלטיקס טאטאו את הניקס, הברוינס חזרו מבור להוביל מול מונטריאול קנדיינס והרד-סוקס רשמו את הסוויפ הראשון שלהם העונה. זה הגיע מול לוס אנג'לס איינג'לס בחוץ, ואמור להיות כדור הרגיעה הרשמי ללחץ שאליו אוהדי הקבוצה נקלעו לאחר הפתיחה החלשה. אחרי הניצחון הלילה, שהושג לאחר תצוגת הגשה טובה של ג'ון לאקי, הקבוצה רשמה תשעה משחקים רצופים בהם המגיש הפותח החזיק מעמד חמישה אינינגים לפחות והרשה שלוש או פחות ריצות. בנוסף, ה-ERA של הרוטציה ברצף זה הוא 0.88, בזכות ההופעות האחרונות של ג'וש בקט ודייסקי מטסוזקה. בקט מזכיר לכולנו עד כמה הוא אס אמיתי, כשבשלוש ההופעות האחרונות שלו לא רק שאינו מאפשר ריצות, אלא מגיש עמוק במשחק. דייס-קיי, שהרד סוקס כבר לא ידעו מה לעשות איתו, מגיש בשני המשחקים האחרונים כאילו העבודה שלו בסכנה. ב”Patriots Day” הוא הגיש מול טורונטו כמו בימיו העליזים ביפן - שבעה אינינגים, חבטה בודדת והכי חשוב אצל המגיש היפני, הולכה אחת בלבד. בוסטון מתחילה את השבוע משחק אחד רחוק ממאזן שווה ועם הומר בכורה לקרל קרופורד הלילה.

מחמם מנועים: המפציץ של טורונטו, חוזה באוטיסטה חזר למקומו הרגיל וזה מקום ראשון בהומראנס באמריקן ליג. האאוטפילדר של הבלו ג'ייז שלח השבוע את הכדור ארבע פעמים ליציעים. הפריחה המאוחרת של המפציץ הימני לא ממש עזרה השבוע לטורונטו שהפסידה לשלוש הקבוצות בבית שלה. המעניין הוא שבשני המשחקים מול היאנקיז וטמפה ביי שהלכו לאקסטרה אינינגים הם הצליחו לחזור מפיגור ולנצח. כנראה שבקנדה הפריחה מגיעה מאוחר.

הנתון הסטיסטי השבועי: בתחילת העונה לא היה ברור איזה איי.ג'יי בארנט נקבל השנה. בינתיים, בארנט מראה יכולת סבירה עם מאזן 0:3 ו-22 סטרייקאאוטים, אבל דווקא נגד קבוצתו לשעבר המגיש הימני עדיין מתקשה. בארבע הפתיחות האחרונות שלו מול טורונטו הוא 3:0 עם ERA של 9.61.

חוזה באוטיסטה שחקן טורונטו בלו ג'ייז. Kathy Willens, AP
ממשיך את הפריחה המאוחרת. באוטיסטה/AP, Kathy Willens

AL מרכז

סוויפ השבוע: האמת, לא יהיה נכון להגדיר את זה כסוויפ כי בסדרה בין קליבלנד למינסוטה שיחקו רק שני משחקים. ביום שישי, המשחק שהיה אמור להיות משוחק בטארגט פילד נדחה בגלל מזג האוויר. עד אותו יום שישי התקפת הטווינס התקשתה ליצור נקודות כשעמדה על רצף של 19 משחקים בהם נכשלה לרשום 6 ריצות. זה הרצף הארוך ביותר בליגה מאז וושינגטון סנאטורס מ-1909! בשבת חזר ג'סטין מורנו לליין אפ אחרי מחלה וגרם להשפעה מיידית בהתקפה. שתי החבטות שלו עזרו לטווינס לרשום 13 חבטות מול פאוסטו קרמונה מקליבלנד ולגרום להפסדו השלישי העונה. הטווינס, שעדיין נאלצים לשחק ללא ג'ו מאוור הפצוע, רשמו שיא עונתי של 10 ריצות והשאירו את הרצף מאחוריהם.

הנתון הסטיסטי השבועי: ביום שישי פגשו דטרויט טייגרס את שיקגו וייט סוקס המאכזבת. באינינג השביעי עלה לחבוט לווייט-סוקס איי.ג'יי פיירזינסקי מול האס של הטייגרס ג'סטין ורלאנדר, שכרגיל הציג את הפאסטבול הקטלני שלו כדי לשרוף את החובט. אבל זה לא היה עוד סטרייקאאוט בהיסטוריה של ורלאנדר, אלא הסטרייקאאוט ה-1,000 שלו בקריירה. "לא היה לי מושג", אמר לאחר המשחק, "אני לא יודע אם מישהו שם לב".

ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. Duane Burleson, AP
והוא בכלל לא ידע שהוא כזה. ורלאנדר/AP, Duane Burleson

AL מערב

סוויפ השבוע: טקסס ריינג'רס החזירה את קנזס-סיטי רויאלס למציאות עם טאטוא קליל בסוף השבוע האחרון. אם למישהו היו עוד מחשבות על הרויאלס כמועמדים לפלייאוף אחרי פתיחת עונה טובה, הוא יכול לחזור לישון. המחבטים של הריינג'רס עבדו שעות נוספות, כשבמשחק הראשון בין השתיים, חמישה שחקנים שונים רשמו הומראן בארלינגטון. הבעיה של טקסס כרגע היא פציעתו של הקלוזר הצעיר נפתלי פליז. האחרון נפצע במרפק ימין ונשלח לרשימת הפצועים למשך 15 יום, מה שגרם למאמן הקבוצה, רון וושינגטון לחזור על המשפט של אוזי גיין מלפני שבועיים: "אין לי קלוזר". כרגע, וושינגטון תנסה להשתמש בדארן אוליבר או ארתור רודס, שכל אחד משניהם רשם את השמירה הראשונה שלו לעונה בסדרה זאת. בגיל 40 ו-199 יום, אוליבר הפך לשחקן המבוגר ביותר בהיסטוריה של הריינג'רס שרושם שמירה מוצלחת.

שימו לב ל: סיאטל מרינרס חששה להתחיל את העונה עם הרוקי מייקל פינדה ברוטציה, אבל אחרי הכל, אין לקבוצה שסיימה במקום האחרון בבית הרבה מה להפסיד. ההימור התגלה כמוצלח, כשפינדה משתפר ממשחק למשחק ומקנה לקבוצה המתקשה התקפית סיכוי לניצחון. ביום שישי מול אוקלנד, פינדה רשם את הניצחון הראשון שלו כשהוא משאיר קבוצה על האפס. התצוגות האחרונות של המגיש הימני בן ה-22 כבר גורמות לדיבורים לתואר רוקי השנה, אבל בסיאטל לא ממהרים והצהירו שהם יגבילו את כמות האינינגים של פינדה העונה כדי לא לגמור אותו בעונתו הראשונה בליגה. פינדה וקינג פליקס בהחלט נותנים הזדמנות לאוהדים בסיאטל להתלהב מהקבוצה שלהם, רק חבל שההתקפה החלשה מחזירה את האוהדים למציאות עם המאזן הגרוע ביותר באמריקן ליג.

"מאניבול 2011": אפשר וצריך להגיד את זה בקול רם: לאוקלנד אייס יש את אחת הרוטציות הטובות באמריקן ליג. הג'נרל מנג'ר של הקבוצה בילי בין עושה את זה שוב ללא הרבה כסף, רעש ותקשורת. ה-ERA, 2.24, הוא הטוב ביותר ב-MLB. מי שקצת ראינו אותו בשנה שעברה ואנחנו הולכים לשמוע עליו עוד הרבה הוא טרבור קהייל. המגיש הימני בין ה-23, נתן השבוע תצוגה נהדרת מול דטרויט כשהרשה ריצה בודדת בשמונה אינינגים. היכולת של קייהיל לא מצליחה למנוע ממנו להיות ילד הכאפות של הרוטציה. במהלך כל השבוע האחרון הריצו ברט אנדרסון וברנדון מק'ארתי בדיחות על קייהיל בטוויטר בגלל חיבתו ללגו ומלחמת הכוכבים. "הם מאוד משועממים וזה בסדר, אז הם יכולים לדבר עלי", אמר קייהיל, שלא מחזיק בחשבון טוויטר. בתחילת השבוע צייץ אנדרסון שאם סרקזם היה ספורט אולימפי הוא ומק'ארתי היה זוכים בזהב. עד אז הם יכולים לקבל הופעת אורח ב"צחוק מעבודה" של שלום אסייג.

טרבור קייהיל שחקן אוקלנד אתלטיקס. Ben Margot, AP
ילד כאפות מחוץ למגרש, תותח על הגבעה. קייהיל/AP, Ben Margot

NL מזרח

סוויפ השבוע: אטלנטה חזרה מחויכת מסוף השבוע האחרון מביקור אצל האלופה סן פרנסיסקו. בניגוד לסדרת הפלייאוף מהשנה שעברה, הפעם ידם של הברייבס הייתה על העליונה, כשתצוגות הגשה של טומי הנסון, טים הדסון והריליבר ג'וני ונטרס מיררו את חייה של התקפה הג'איינטס. ונטרס התחיל את העונה מצוין כשהרשה ריצה בודדת ב-11 אינינגים. בזמן שהצעירים ג'ייסון הייווארד ופרדי פרימן סובלים מחוסר יציבות, הם יכולים ללמוד מקצוענות מצ'יפר ג'ונס, שבגיל 39 עדיין חובט. צ'יפר מוביל את הקבוצה עם 16 ריביז ובנוסף רושם 6 סטרייקאאוטס בלבד. הגיל עדיין עושה את שלו ובסוף השבוע האחרון צ'יפר שיחק למרות בעיות בברך, והפסיד כבר שלושה משחקים העונה בגלל פציעות.

כמעט נו-נו: שוב מגיש של פלורידה כמעט רושם נו-היטר. אחרי שבשבוע שעבר זה היה ג'וש ג'ונסון, הפעם הגיע תורו של אניבל סאנצ'ז. בתחילת האינינג התשיעי הרשה סאנצ'ז את החבטה הראשונה במשחק מול קולורדו ורשם בנוסף שיא קריירה של תשעה סטרייקאאוטים. פלורידה נמצאת בכושר מצוין וניצחה שמונה משחקים מהעשרה האחרונים. החובט המצטיין של הקבוצה לוגאן מוריסון נפצע וייעדר יותר משבועיים, אבל המארלינס מחזיקים בבולפן מצוין שמחזיק אותם בתמונה. הבולפן מככב עם 1.79 ERA, והקלוזר ליאו נונייז מתעלם מהאופנה של הקלוזרים לאחרונה לאבד שמירה ומוצלח עם 6 מ-6.

גביע סטנלי: אנחנו חייבים לנצל את הזדמנות הזאת לאחר הסוויפ הראשון של המטס, כי מי יודע מתי יגיע עוד אחד כזה. המטס ניצחו בסופ"ש האחרון את אריזונה, לאחר שהלילה דייויד רייט ירה לשני הומראנס. הסוויפ הזה מגיע אחרי שמנכ"ל הקבוצה ג'ף ווילסון החליט להתערב בענייני השחקנים בעקבות ההפסד ליוסטון בתחילת השבוע שעבר. ווילסון החליט שהאשמה ליכולת החלשה של הקבוצה צריכה ללכת לבולפן, ולקח מהם את "סטנלי", קופסת כלים שזכתה להיות הסמל של הבולפן. הקופסה הכחולה, שעליה רשום בטוש "סטנלי", הכילה דברים כמו גוזר ציפורניים, ציוד רפואי וצעצועים. הריליוור טים בירדאק אמר: "סטנלי מת ואנחנו חייבים להמשיך הלאה". כך בדיוק עשו המטס, ובירדאק שלא הרשה ריצה או חבטה הלילה.

צ'יפר ג'ונס שחקן אטלנטה ברייבס. David Goldman, AP
היכולת לא נעלמה, זה הגיל שנותן את אותותיו. צ'יפר ג'ונס/AP, David Goldman

NL מרכז

חג שמח: ריאן ברון מצא את האפיקומן בחג הזה, כשהאריך את החוזה שלו במדי מילווקי ברוורס. האאוטפילדר היהודי חתם על חוזה לחמש שנים נוספות, בהן יקבל 105 מיליון דולר והוא יהפוך לאאוטפילדר היקר במשחק שלא קוראים לו מני רמירז. בראון מצדיק את הדולרים כשהוא מוביל את הנשיונל ליג עם שבעה הומרים ובנוסף נמצא בחמישייה הפותחת של אחוזי החבטה. הברוורס, שמנסים להגיע לפלייאוף העונה, מעודדים מאוד אחרי שניצחו השבוע שני משחקים בפילדלפיה, כולל 9 ריצות על הראש של רוי האלאדיי. השבוע הם מתחילים סדרה קשה מול יריבתם לבית ולפלייאוף, סינסינטי רדס.

ריאן ברון שחקן מילווקי ברוורס. Jeffrey Phelps, AP
מצדיק כל סנט. ריאן ברון/AP, Jeffrey Phelps

NL מערב

סדרת השבוע: הסדרה בין לוס אנג'לס דודג'רס לאטלנטה ברייבס זוכה לתואר סדרת השבוע, לא בזכות היכולות על הדשא אלא בגלל מה שקורה מאחורי הקלעים בלוס אנג'לס. לקומישינר באד זליג נמאס מהסחבת במשא המתן והסכסוכים בין הבעלים, והחליט לקחת את הקבוצה לידי הליגה מידי פרנק מק'קורט. כרגע, כל החלטות הקבוצה נעשות על ידי ועדה מיוחדת של הליגה, בה לוקח חלק גם מאמן הדודג'רס בשנה שעברה, ג'ו טורה. אנשי הדודג'רס חששו שחוסר הוודאות מאחורי הקלעים ישפיע על הקבוצה, אבל מאט קמפ הראה אחרת. יום לאחר שהעידן החדש והלא-ידוע של הדודג'רס החל, החובט המצטיין של הקבוצה רשם חבטת ניצחון באינינג ה-12 מול אטלנטה. בינתיים, הדודג'רס במאזן 3:1 בעידן באד זליג.

סיפור השבוע: זליג היה עסוק השבוע. אחרי שלקח לידיים את הדודג'רס הוא החל בתהליכים להגדלת מספר הקבוצות בפלייאוף ונתקל בהתנגדות מצד לא צפוי. מגיש סן פרנסיסקו ג'איינטס וזוכה הסיי יאנג לשעבר טים לינסקאם פתח את הפה ואמר: "אני לא יודע איפה הראש שלו נמצא, זה לא נראה לי נכון". לינסקאם טוען שלא צריך לקלקל משהו שעובד במשך שנים בצורה נכונה, וזליג מסתכל רק על הכסף ולא על רצון השחקנים. אולי אנחנו עדים לתחילת העידן הפוליטי של לינסקאם, שבינתיים מקבל גיבוי ממארק טשיירה מהיאנקיז, שאף הוא שלל את הרעיון.

רנסנס: במשחק הבית הראשון העונה, פתח אהרון הראנג כמגיש סן דייגו פאדרס. זאת הייתה החלטה מכוונת של המאמן באד בלאק. הראנג, שחתם בפגרה האחרונה בסן דייגו אחרי שמונה שנים בסינסינטי, הוא יליד סן דייגו, אבל הכוונה של בלאק לא הייתה למכור לאוהדים קשר אישי ביניהם למגיש הימני אלא בעיקר לתת לו ביטחון. "רציתי בחור עם ראש שיודע להתמודד עם הרגשות והאדרנלין", אמר אז בלאק וספק אם הוא ציפה ליכולת הזאת מהמגיש אחרי ארבעה משחקים. הראנג ניצח בינתיים כל משחק בו פתח, ולא הרשה יותר משתיים למשחק. הוא מוביל את הנשיונל ליג בניצחונות ומסיר את הספקות שליוו אותו בפגרה האחרונה.

טים לינסקאם שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Marcio Jose Sanchez, AP
פותח בקריירה של פוליטיקאי? לינסקאם/AP, Marcio Jose Sanchez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully