וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן כדי להישאר: נבחרת המחזור של אירופה

25.4.2011 / 13:00

אחרי שלא קיבלו דקה בצמד המשחקים מול ברצלונה, קאקה והיגואין הזכירו מה הם שווים בהצגה הגדולה של ריאל מדריד במסטאיה. איתם בנבחרת המחזור חבורת שחקנים שרק רוצה לשרוד בליגה

השבוע האחרון, ללא צל של ספק, עמד בסימן ריאל מדריד. החל מהמלחמה הפסיכולוגית, דרך הזכייה המרגשת בגביע המלך וכלה בשישייה הנפלאה לרשת ולנסיה. לצד הצמד שכיכב בשבת במדי ריאל והוכיח שהוא כאן כדי להישאר, ניתן למצוא בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט רשימה ארוכה של שחקנים שסייעו בסוף השבוע לקבוצותיהם לעשות צעד חשוב בדרך להבטחת ההישארות בליגה. ובפינת הכוכב האורח: כישרון צעיר שלא שכח ובטח שלא סלח.

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו. רויטרס
שחקני הספסל שלו עולים בהרכב בנבחרת המחזור. מוריניו/רויטרס

שוער

רלף פהרמן- פרנקפורט

האם בעונה הבאה, בה הגמר ייערך באליאנץ ארינה, באיירן מינכן כלל לא תשתתף בליגת האלופות? בהחלט יכול להיות. הבווארים ירדו בשבת למקום הרביעי בטבלה, כשהתארחו במגרשה של פרנקפורט ונתקלו ביום גדול של רלף פהרמן. מירוסלב קלוזה חבר בחוד למריו גומז, אבל פהרמן תסכל את שניהם בסדרת הצלות ולבסוף נכנע רק לפנדל של גומז שקבע שוויון בדקה ה-89. השוער הצעיר קיבל באמצע השבוע גיבוי ממאמנו כריסטוף דאום למרות כמה טעויות שביצע לאחרונה, והוכיח שהוא ראוי לאפודת השוער הראשון אחרי שהביא במו ידיו נקודה שעשויה להתברר כקריטית למאבקי ההישרדות של פרנקפורט.

הגנה

מגן ימני: לורן בונאר - מונאקו

הקבוצה מהנסיכות השיגה עוד ניצחון חשוב במלחמת ההישרדות שלה, ופעם נוספת הייתה זו ההגנה שלה שעשתה את ההבדל מול קבוצת צמרת. מונאקו ספגה רק 32 שערים העונה - ההגנה הרביעית בטיבה בליגה - ואחרי שהפתיעה עם ליל לפני שבועיים הגיעה תורה של ראן. לורן בונאר, שהגיע בקיץ ממארסיי ולא שיחק בהפסד 3:2 לניס בדרבי בשבוע שעבר, חזר לעמדת המגן הימני, עשה סדר בהגנת מונאקו וגם תמך בהתקפה כשנדרש. שלוש הנקודות הקפיצו את מונאקו למקום ה-15, אבל היא עדיין קרובה לקו האדום ותצטרך עוד כמה הופעות טובות מצד שחקני החלק האחורי שלה.

בלם: גארי קייהיל - בולטון

הסיפור הגדול של המשחק בין בולטון לארסנל היה כמובן השער הדרמטי של תמיר כהן, שריגש את כולם עם החגיגה האמוציונאלית ובמקביל גנז באופן סופי את תקוות האליפות של התותחנים. אלא שהקשר הישראלי שיחק רק חמש דקות, ואיש המשחק נקבע עוד קודם לכן. גארי קייהיל, ולא בפעם הראשונה העונה, הצטיין מול קבוצה גדולה והתאושש יחד עם חבריו מטראומת החמישייה בחצי גמר הגביע. מלבד הנגיחה שהובילה לשער הראשון, הבלם האנגלי שלט בכדורי הגובה, ניצח במרבית התיקולים וגם הציל מהקו ניסיון של סמיר נאסרי. גם אואן קויל יודע: "קייהיל יעבור בקרוב למועדון גדול".

בלם: נונס - מאיורקה

כמו קייהיל, גם הבלם השני לא ממש זר לנבחרת המחזור שלנו. נונס הפורטוגלי רושם אצלנו הופעה שנייה העונה, אחרי משחק נהדר בניצחון 0:2 על חטאפה. ניצחון שהשאיר למעשה את מאיורקה בליגה. האזולונס חיפשו ניצחון ראשון אי פעם באי, החזיקו יותר בכדור, אבל לא באמת סיכנו את שערו של דודו אוואט. נונס ואיבן ראמיס, אולי המתואמים מבין בלמי הליגה, היו במקום כדי לבלום כל ניסיון התקפי של חטאפה. נונס המנוסה, שהגדיר את המשחק כחשוב ביותר של קבוצתו העונה, סיים משחק נקי מטעויות בהגנה וגם עלה לעזרת ההתקפה כדי לכבוש את שער הבכורה שלו העונה. בדיוק בזמן.

מגן שמאלי: פדריקו בלצארטי - פאלרמו

גם בלי זלאטן איברהימוביץ' וכשהנקודות שלה מושגות ממש בקושי, מילאן לא צריכה לדאוג יותר מדי באשר להשבת תואר האליפות. ככה זה כשהיריבות שלך לא מפסיקות לפשל. הפעם נאפולי איבדה יתרון בסיציליה והפסידה 2:1 לפאלרמו ההפכפכה, ששוב הציגה את פדריקו בלצארטי המצוין. המגן השמאלי ירה מהאוויר את שער השוויון ששינה את התמונה, ולמעשה הגיש את האליפות לרוסונרי. רק לפני חודש טען כריסטיאן זקארדו מפארה כי שמע מחבר משותף על מעבר צפוי של בלצארטי למילאן בקיץ. עכשיו השידוך הזה נראה בלתי נמנע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קישור

מקסי רודריגז - ליברפול

הרחק הרחק ממאבקי האליפות, ליברפול צוברת את הנקודות בצורה מרשימה, יוצרת תשתית ראויה לעונה הבאה תחת הדרכתו של קני דלגליש ואולי עוד תזכה בכרטיס לאירופה. בשבת בירמינגהאם הייתה הקורבן, כשהגיעה לאנפילד ויצאה עם חמישה חורים ברשת. בעקבות פציעתו של אנדי קארול הציב דלגליש את מקסי רודריגז בהרכב, והארגנטינאי סיפק את הסחורה עם שלושער נהדר (ראשון שלו מאז 2004, אז שיחק באספניול) בניצחון הגבוה ביותר של ליברפול בשנתיים האחרונות. מקסי הבקיע רק שבעה שערים ב-49 משחקים במדים האדומים, אך בכל פעם שעשה זאת ליברפול ניצחה.

ג'ורדן הנדרסון - סנדרלנד

תשעה משחקים ללא ניצחון סיבכו את סנדרלנד בתחתית הלוהטת של הפרמיירליג, אבל דווקא כשהייתה עם הגב אל הקיר ידעה לחזור מפיגור ולנצח בבית 2:4 את וויגאן. האיש המרכזי בקאמבק של החתולים השחורים היה ג'ורדן הנדרסון הצעיר, שבשבועות האחרונים ספג לא מעט ביקורות בעקבות היכולת החלשה שלו ושל חבריו. הנדרסון בן ה-20 לקח אחריות במחצית השנייה, השלים מהפך עם ביצוע נהדר ובחלוף 10 דקות כבש את השני שלו. הניצחון הבטיח לסנדרלנד כמעט בוודאות עוד עונה בליגה הבכירה, והנדרסון שוב יכול לצאת מהבית.

קאקה - ריאל מדריד

בשני משחקי הקלאסיקו נגד ברצלונה ישב קאקה על הספסל וחזה בחבריו מציגים מלחמה חסרת פשרות וגם מניפים את גביע המלך. בשבת חזרה ריאל למסטאיה וזכתה לקבלת פנים חגיגית משחקני ולנסיה לפני ובמהלך המשחק, כשקאקה קיבל הזדמנות כחלק מההרכב המשני שהעלה ז'וזה מוריניו והזכיר נשכחות. הברזילאי פרח לצד קארים בנזמה וגונזאלו היגואין (אליו עוד נגיע בהמשך) וכיכב עם שני שערים ושני בישולים ב-3:6 המדהים של ריאל. "קאקה היה פשוט פנטסטי", החמיא מוריניו בסיום. "המשחק הזה היה מצוין עבור הביטחון שלו, בתקווה שבעונה הבאה נראה אותו בשיאו". ואולי הוא יהיה השפן החדש מול ברצלונה?

התקפה

גונזאלו היגואין - ריאל מדריד

עוד אחד שלא קיבל דקה במשחקים נגד ברצלונה הוא גונזאלו היגואין, שבמסטאיה הראה שהפציעה הקשה כבר מאחוריו כשמצא את הרשת לראשונה מאז ה-20 בנובמבר. והוא לא הסתפק בשער אחד. היגואין חגג על ההגנה הפרוצה של ולנסיה, ארב לטעויות וידע לכבוש שלוש פעמים וגם לבשל פעמיים. כל השערים של ריאל היו פשוטים וקבוצתיים, כשהשלישייה הקדמית לא הפסיקה לפרגן וחתמה את המשחק עם שישייה ראשונה של הבלאנקוס במשחק חוץ מאז עונת 1987/8. בדיוק כמו קאקה, גם היגואין השתוקק למשחק כזה.

קלאודיו פיזארו - ורדר ברמן

את אנחת הרווחה של אנשי ורדר ברמן שמעו בכל רחבי גרמניה. אחת הקבוצות המלהיבות באירופה עברה עונה קשה ורק בסוף השבוע הבטיחה את הישארותה, עם ניצחון חוץ יקר 1:3 על סט. פאולי האחרונה. פעם נוספת נוכחנו לגלות עד כמה תלויה ברמן בקלאודיו פיזארו, שבכל פעם שהבקיע העונה הקבוצה גם ניצחה, למעט ההפסד לנירנברג. הבעיה היא שהחלוץ הפרואני הוותיק, הזר עם מספר השערים הרב ביותר בבונדסליגה, היה פצוע בשלבים רבים של העונה. בשבת הוא הבקיע את הצמד הראשון שלו העונה כדי לסיים בחיוך תקופה שלוותה בלא מעט כאב.

אמאורי - פארמה

מה שכמה חודשים יכולים לעשות לשחקן. לפני שנה וחצי היה אמאורי חלוץ המריבה בין נבחרות ברזיל ואיטליה וכיכב ביובנטוס. שנה רעה גרמה לפיחות ניכר במעמדו, עד אשר הושאל לפארמה בינואר. עכשיו הוא שוב פורח. החלוץ בן ה-31 מחזיק במו רגליו (וראשו) את פארמה מעל הקו האדום, ואחרי השער לרשת אינטר הוא הוסיף צמד נהדר מול אודינזה והעלה את מאזנו לשבעה שערים מאז המעבר. החזרה לכושר הפכה את אמאורי שוב לחלוץ מבוקש, כאשר פיורנטינה והאקסית פאלרמו כבר בעקבותיו. עוד דוגמה לסקורר שנולד מחדש.

שווים אזכור

פטר צ'ך (צ'לסי) - הבחירה של גרנט

טאייה טאיוו (מארסיי) - שמר על הגביע

אליאס (אתלטיקו מדריד) - מתחיל לפרוע שטרות

לוסיו (אינטר) - בא לעזרת חבר

אלסנדרו דל פיירו (יובנטוס) - לא יכול לבד

חאבייר הרננדז (מנצ'סטר יונייטד) - יודע מתי לכבוש

קאקאו (שטוטגרט) - שתיים סוכר

כוכב אורח

ג'ורג'יניו ויינאלדום – פיינורד

זוכרים את ה-0:10 ההיסטורי של פ.ס.וו על פיינורד בתחילת העונה? השבוע הגיע שלב הנקמה. פיינורד קמה מההריסות, הציגה במהלך העונה קבוצה צעירה ומלאת פוטנציאל, ובראשון כל הכישרון הזה התפרץ. הקבוצה של מריו ביין הצליחה לתקוע מקל בגלגלים של איינדהובן, עם ניצחון 1:3 שגם שיחק לידיה של היריבה המושבעת אייאקס במירוץ האליפות המשולש. אוהדי אייאקס צריכים להודות בעיקר לג'ורג'יניו ויינאלדום, שסיפק עוד הופעה מעוררת השראה וגם כבש בשתי נגיחות. ומה אמר הכוכב בהתהוות? "פ.ס.וו השפילו אותנו במפגש הקודם, אבל אני חושב שהנזק שגרמנו להם הוא גדול יותר". הנקמה הושלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully