וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: טולו קורה מבין עיניכם

יובל קליין

18.4.2011 / 11:46

טרוי טולוויצקי וקולורדו לוהטים, טמפה ביי מנסה למלא את היציעים בדרכים מקוריות ולאנס ברקמן מציל את סנט לואיס

איזה שבוע נהדר של בייסבול היה לנו. ראינו אין-ספור חבטות ניצחון, קליבלנד וקנזס סיטי ממשיכות להוביל את האמריקן ליג מרכז, בוסטון מצליחה ברגע האחרון לחבר שני ניצחונות ברצף וקליף לי ורוי האלאדיי רשמו משחקים שלמים אחד אחרי השני. אבל הסיפור הגדול של השבוע הוא הירידה במכירת הכרטיסים במגרשים. בסיאטל רשמו השבוע את שיא שלילי של צופים מאז פתחו את סייפקו פילד, כנ"ל בקליבלנד בשבוע שעבר, וביוסטון השבוע הקהל פעמיים רשם את כמות הצופים השנייה הכי נמוכה מאז נפתח מינט מייד פארק, מול שיקגו קאבס, קבוצה שמצליחה להביא קהל אפילו למשחקי חוץ. זה עוד כלום לעומת מה שטמפה ביי עשתה כדי להביא את הצופים למגרשים. כל זאת ועוד בפרק השלישי של בייסבול השבוע.

ג'ייסון וורת' שחקן וושינגטון נשיונאלס. Manuel Balce Ceneta, AP
ג'ייסון וורת' ו-וושינגטון פתחו לא רע בכלל את העונה/AP, Manuel Balce Ceneta

AL מזרח

סדרת השבוע: השחזור של גמר האמריקן ליג בעונה שעברה לא אכזב. למשחקים בסוף השבוע האחרון בברונקס הייתה תחושה של אוקטובר עם מזג אויר קריר וגשם ובעיקר בייסבול טוב. היאנקיז ניצחו את הסדרה 1:2, אבל הריינג'רס יכולים מעודדים בעיקר מהיכולת של מייקל יאנג שלא מתקשה, אף על פי שבכל משחק הוא מוצא את עצמו בתפקיד שונה. יאנג שילב את תפקיד ה-DH והבסיס הראשון בהצלחה עם ארבעה ריביז בסדרה. פרדי גרסיה עשה בשבת את הופעת הבכורה שלו במדי היאנקיז, והיא היתה בדיוק זו שלה ג'ו ג'ירארדי ציפה - שישה אינינגים ושתי חבטות בודדות. המשחק שסגר את הסדרה היה הטוב ביותר, כשהלהיט החדש של טקסס אלכסי אוגנדו סופסוף הרשה ריצה, או יותר נכון 6 כאלה. מצד שני, אריק צ'אבז יצא גדול עם סינגל בשמיני שנתן ליאנקיז את היתרון ואת הסדרה. הפסים ניצחו את כל ארבע הסדרות שלהם בבית העונה.

שימו לב ל: החורף האחרון לא עבר כמו שציפו בטמפה ביי, אחרי שהקבוצה נאלצה לראות את רוב הכוכבים של הקבוצה שהופיעה בפלייאוף האחרון עוזבים לטובת יותר כסף אצל קבוצות אחרות. העזיבה של שחקנים כמו קרל קורפורד ומאט גארזה הכריחה את הרייז להמר על שחקנים כישרוניים שהתקשו עד כה להוכיח שהם מסוגלים לשחק בליגה של הגדולים. סם פולד הוא מסוג השחקנים האלה. האאוטפילדר מספק מתחילת השנה תפיסות וירטואוזיות באאוטפילד, אם זה בצד ימין או בצד שמאל. השיא היה כשטמפה ביי הגיעה לבוסטון ופולד לא רק הראה כישורי הגנה, אלא היה סינגל אחד רחוק מסייקל, וזו הייתה החמצה מוזרה, אם כי ספורטיבית. פולד, שגדל במסצ'וסטס והביא את כל המשפחה למשחק, התלהב יותר מדי ושכח לעצור בבסיס הראשון. כל הספסל של הרייז סימן לו לעצור, אבל פולד המשיך בשלו לדאבל שני במשחק. הרייז התאוששו מפתיחה קטסטרופלית, מה שממש לא עזר לקבוצה המתקשה למלא את טרופיקנה פילד. אחד הגימיקים השבוע כדי למכור כרטיסים היה בחירת הקהל את הליין-אפ למשחק. זה נשמע כמו שכונה, אבל תאמינו או לא, זה עבד ובגדול. הקהל בחר לשחק עם מאט ג'יוס כחובט מספר 3 והאאוטפילד התפוצץ עם 3 מ-4. בנוסף, בחירת הקהל הביאה 13 חבטות לרייז. יהיה מעניין לראות האם טרי פרנקונה ייתן לקהל בפנוויי להחליט על הליין אפ. כמו שהרד סוקס נראים, זה לא יכול להיות רע.

הנתון הסטטיסטי השבועי: היאנקיז קבעו שיא מועדון אחרי 14 המשחקים הראשונים, כשהם חובטים ל-26 הומרים. הרבה תודה לחורחה פוסאדה ומארק טשיירה עם חמישה כל אחד.

סאם פולד שחקן טמפה ביי רייז. Chris O'Meara, AP
דבר אחד בטוח: גם האוהדים בחרו בו להרכב. סאם פולד/AP, Chris O'Meara

AL מרכז

סוויפ השבוע: קליבלנד אינדיאנס מובילה את האמריקן ליג סנטרל. לא רק שהמשפט הדמיוני הזה אמיתי, אלא שהקבוצה רחוקה ניצחון אחד מהמאזן הכי טוב בבייסבול. ניתן להם את הכבוד, כשג'סטין מאסטרסון וג'וש טומלין ממשיכים להראות פיצ'ינג מצוין. השניים הרשו רק שלוש ריצות בסוויפ על בולטימור. הלילה, הקבוצה קיבלה זריקת מרץ אדירה (כאילו שחסר להם אחרי שבעה ניצחונות בית רצופים) עם חזרתו של גריידי סייזמור לליין אפ. סייזמור חזר בסטייל בניצחון האינדיאנס עם הומראן ודאבל במשחקו הראשון. מצד שני, בולטימור, אחרי פתיחה טובה, הגדילה את שרשרת ההפסדים לשבעה ברציפות.

דרושים סוגרים: חברים, אם אתם שומעים על קלוזרים פנויים אנא שלחו קורות חיים לאוזי גיין ורון גרדנהייר. הווייט סוקס היו כבר ביתרון 1:4 על אוקלנד כשאוזי גיין הכניס את הקלוזר שלו מאט ת'ורנטון כדי לקבל שלושה אאוטים וללכת הביתה. אלא שת'ורנטון נכשל בגדול בפעם הרביעית שלו העונה. אחרי המשחק גיין אמר "אין לי קלוזר". שיקגו לא הייתה צריכה להשתמש באחד אחרי שהפסידה שלוש פעמים לאיינג'לס בסוף השבוע האחרון, אבל כנראה שת'ורנטון יקבל הזדמנות נוספת, כשהמגיש הצעיר כריס סייל, שגם הוא לא ממש להיט כמו שחשבו שיהיה, בהיכון. במינסוטה ג'ו ניית'ן מתקשה לחזור לכושר שלו לפני ניתוח הטומי ג'ון. ניית'ן הרשה לג'וני דיימון פעמיים לנצח את המשחק עבור טמפה ביי, וגרדנהייר החליט לתת למאט קאפס את התפקיד. ניית'ן קיבל את ההחלטה ואמר: "עד שאחזור לעצמי, דבר שיכול לקחת זמן, אני לא רוצה לפגוע בקבוצה ולהפסיד עוד משחקים".

גריידי סייזמור שחקן קליבלנד אינדיאנס. Mark Duncan, AP
גריידי סייזמור והאינדיאנס בפורמה היסטרית/AP, Mark Duncan

AL מערב

סוויפ השבוע: הקבוצה הכי חמה בליגה כרגע היא לוס אנג'לס איינג'לס. המלאכים ניצחו את חמשת המשחקים האחרונים, כולל סוויפ בבית על שיקגו וייט סוקס. הקבוצה מציגה את שני המגישים היחידים בליגה עם ארבע ניצחונות מארבעה משחקים, דן הארן וג'רד וויבר. בהתקפה, שלוש ההפתעות הנעימות הן אלברטו קייאספו, מייסר איסטוריס והאווי קנדריק, שכבר עומד על חמישה הומרים העונה. כל אלה בהחלט מצליחים לגרום לאוהדי האיינג'לס לשכוח מזה שוורנון וולס משחק באאוטפילד שלהם. ושימו לב לקלוזר הצעיר של האיינג'לס, ג'ורדן וולדן, עם שלוש שמירות מוצלחות אחרי שקיבל את התפקיד מפרננדו רודני.

מופע שנות ה-70: חשבו שכבר ראינו הכל אחרי השפמים של בארי זיטו וקרל פבאנו, הזקן של בריאן ווילסון והמוהק של פליקס הרננדז, אבל קוקו קריספ הרים את הרף עם אפרו משובח. השיער של חובט הליד אוף של אוקלנד לא ממש עזר לו כשסיים עם 0 מ-4 וגם אוקלנד הפסידה לדטרויט, אבל היי, לפחות אנחנו הרווחנו. אגב, מאז תחילת 2009, קוקו הצליח לגנוב 50 בסיסים מתוך 55 ניסיונות.

קוקו קריספ שחקן אוקלנד אתלטיקס. Ben Margot, AP
עכשיו קו?קו? יכול לעשות קו?קו?/AP, Ben Margot

NL מזרח

סוויפ השבוע: יום אחד, שני משחקים, שתי חבטות ושישה ריביז - זה הנתון של דני אספינוסה הלילה. גשם בעיר הבירה גרם לשני משחקים רצופים הלילה בין וושינגטון נשיונאלס למילווקי ברוורס, והנשיונאלס ניצלו אותם כדי לטאטא את הברו-קרו ולעלות למאזן חיובי 7:8. ליבאן הרננדז וג'ייסון מרקי הרשו רק חמש ריצות ביחד והריליוורים הצעירים טיילר קליפארד ודרו סטורן השאירו את ה-W בנשיונל פארק. זה היה הניצחון הביתי הראשון של מרקי במדי וושינגטון, נקודת ציון שלקח לו שנה להגיע אליה.

כמעט נו-נו: ג'וש ג'ונסון היה קרוב מאוד להיות המגיש הראשון העונה שרושם נו-היטר. ביום רביעי הוא הוא פלירטט עם הנו-נו עד האינינג השמיני, אז הרוקי החביב של אטלנטה פרדי פרימן החליט להרוס את החגיגה. מאמן המארלינס אדווין רודריגז טוען שג'ונסון עדיין לא הגיע לשיא שלו. "הוא לומד ומשתפר מיום ליום. השנה ובשנה הבאה נראה את המיטב מג'וש". אנחנו מחכים.

הנתון הסטטיסטי השבועי: אטלנטה בשבת את המטס 2:4 וכל הריצות של הברייבס באו מסולו הומראן. הפעם האחרונה שהברייבס רשמו ארבעה הומרים של ריצה בודדת הייתה ב-1998 מול ה... מטס.

ג'וש ג'ונסון שחקן פלורידה מארלינס. Pat Carter, AP
והוא אפילו לא הגיע לשיא. ג'וש ג'ונסון/AP, Pat Carter

NL מרכז

כוכב עולה: כשהתוודענו בפעם הראשונה לסטארלין קסטרו בשנה שעברה, אני לא מאמין שמישהו ציפה כזאת פתיחת עונה. השורטסטופ של הקאבס הוא גם השחקן הצעיר ביותר בליגה ומוביל אותה עם 28 חבטות. ביום שישי האחרון, חברו לקבוצה אלפונסו סוריאנו צחק כשאמר שהוא מעולם לא ראה את קסטרו מסיים משחק עם 0 מ-4. כמובן שרצה הגורל וקסטרו סיים משחק ראשון העונה ללא חבטה, אבל כבר הלילה הוא חזר לעצמו עם 3 מ-4 בהפסד של הקאבס לקולורדו. מנג'ר הרוקיז ג'ים טרייסי סיפר שהוא רואה בקסטרו את ולדימיר גררו, כלומר שחקן שמעולם לא ראה הגשה שלא אהב ותמיד איכשהו הצליח לחבוט אותה.

הפומה מכה שנית: יש תחושה שהמאזן (8:8) של הקרדינלס קצת משקר. אלברט פוחולס מתקשה וכריס קרפנטר לא מצליח למצוא ניצחון ראשון. הלילה הוא היה כל כך קרוב, אבל לא יכול היה לצ'אד בילינגסלי מהדודג'רס, שלא לדבר על כך שריאן פרנקלין ממשיך את הכושר הרע שהוא נמצא בו. הקלוזר של סנט לואיס איבד ניצחון בפעם הרביעית השנה ונראה שלטוני לה-רוסה יש כאב ראש חדש. מי שעוזר לו להקל על המיגרנות הוא לאנס ברקמן, "הפומה" הוותיק שנתן שבוע מטורף עם שישה הומרים וזריקת עידוד לחבריו המדשדשים.

הנתון הסטטיסטי השבועי: מאט גארזה שרף בשני המשחקים הראשונים שלו במדי הקאבס 20 חובטים. מאז 1946 רק מגיש אחד, ריק סאתקליף, שרף יותר בשתי ההופעות הראשונות שלו במדי שיקגו.

לאנס ברקמן שחקן סנט לואיס קרדינלס. Harry How, GettyImages
מה הקרדינלס היו עושים בלעדיו? ברקמן/GettyImages, Harry How

NL מערב

סוויפ השבוע: קולורדו מחזיקה במאזן הטוב בליגה ובצדק. קרלוס גונזאלס וטרוי וטולוויצקי יוצרים את צמד החובטים המאיים ביותר בליגה, כשהם מקבלים תמיכה משחקנים כמו דקסטר פאולר וכריס איינטה וכמעט ובלתי ניתנים לעצירה. טולו הרג לבדו את המטס, כשבסדרה של ארבעה משחקים שלח את הקהל באאוטפילד של סיטי פילד לרדוף אחרי הכדורים שלו בכל אחד מהמשחקים. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המטס ששחקן חובט להומר בכל אחד המשחקים נגדה בסדרה של ארבעה משחקים. קולורדו שברה רצף של שבעה ניצחונות רצופים עם הפסד בשבת לקאבס, והלילה החלה אותו מחדש עם ניצחון 5:9.

יום ג'קי רוביסון: ביום שישי האחרון חגגה הליגה את יום ג'קי רובינסון. ב-15 לאפריל 1947, ג'קי רובינסון שבר מחסום את הגזענות והיה לשחקן האפרו-אמריקאי הראשון שישחק ב-MLB. מאז 2004, הליגה עושה מחווה יפה לרובינסון ולמורשת שהוא השאיר, כשכל השחקנים בליגה לובשים את המספר 42 אותו לבש רובינסון במדי ברוקלין דודג'רס. רק חבל שקבוצתו לשעבר, שכיום נמצאת בלוס אנג'לס, לא הצליחה גם לחגוג את אותו יום עם ניצחון. הדודג'רס הובכו בבית על ידי הקרדילנס, 11:2.

טרוי טולוויצקי שחקן קולורדו רוקיז. Barry Gutierrez, AP
לך תנסה לעצור את טולוויצקי והרוקיז כשהם בכושר כזה/AP, Barry Gutierrez

מבט לשבוע הקרוב

סדרת השבוע: סן פרנסיסקו ג'איינטס מגיעה לקולורדו לסדרה שתתחיל הלילה. אם קולורדו תצא עם ידה על העליונה, היא תצבור מומנטום אדיר וגם תפתח פער קטנטן על הג'איינטס, אף על פי שהעונה צעירה. יהיה מעניין לראות איך טולו הלוהט יסתדר עם הפיצ'ינג של הג'איינטס, שיקבלו את קודי רוס בחזרה מפציעה.

דו-קרב השבוע: ביום שישי הצופים באיינג'לס סטדיום יזכו לצפות בדו-קרב לאור הזרקורים בין ג'ון לסטר לדני הארן. לסטר עדיין בשלב החימום של העונה, ונראה שהוא מתחיל לחזור לעצמו. לעומתו, הארן כבר רותח וחותר להישג מרשים - ניצחון חמישי בחמישה משחקים.

דני הארן שחקן לוס אנג'לס איינג'לס בייסבול. Paul Bitty, AP
אתגר לא פשוט בפניו. דני הארן/AP, Paul Bitty

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully