וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגדה והאגדה: הטעות הגורלית של מכבי תל אביב

עינב שיף

22.4.2011 / 18:06

ההיסטוריה לא היתה חייבת להיכתב כך. אירוע קטן מחולל שינוי גדול ויוצר מציאות אחרת. הפעם, על פיטורי קשטן ב-1996

ההגדה

קיץ 1996. מיד לאחר הדאבל המופלא ואחת העונות הטובות בתולדות המועדון, הנהלת מכבי תל אביב החליטה להדיח את המאמן המצליח דרור קשטן, שנחשב לגורם הדומיננטי באותה אליפות. הסיבות לעזיבה התבררו מהר מאוד עם חזרתו של אברהם גרנט. המאמן שהוציא את המועדון מ-13 שנים חשוכות לשתי אליפויות (1992, 1995), שב מעונה לא מוצלחת בהפועל חיפה לכור מחצבתו. התוצאה היתה עונה רעה מאד למכבי תל אביב וכך גם ההמשך. למעט אליפות כמעט מקרית ב-2003 והעפלה לליגת האלופות, שקע המועדון לתקופה אפלה של חילופים תכופים של מאמנים, בעיות פנימיות ובעיקר הישגים מקצועים שלא הולמים. ההגמוניה עברה לבית"ר ירושלים, מכבי חיפה ולצערם של הצהובים, להפועל תל אביב.

האגדה

השאלה "מה היה קורה אילו קשטן היה נשאר" היא ככל הנראה, שאלת המפתח הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי ב-15 השנים האחרונות. רוב אוהדי מכבי סבורים שקשטן היה עומד איתן מול שני הגורמים הבעייתיים ביותר בקבוצה, הבעלים דאז לוני הרציקוביץ' ואבי נמני. בוואקום המנהיגות שנוצר בקבוצה טפח האחרון למימדים לא פרופורציונליים ולא הגיוניים לשחקן כדורגל, גאון ככל שיהיה. עם קשטן, הסיטואציה המכוערת שהתרחשה בין נמני לשלמה שרף במשחק של מכבי תל אביב נגד הפועל חיפה (עונת 2000/2001), לא היתה אפשרית כי עזיבתו של קשטן סימנה את קו פרשת המים בין מעמדו של המאמן לחוצפתם של השחקנים. מאז אותו מקרה, מעמד המאמן במכבי תל אביב תלוי על בלימה. מניר לוין ועד מוטי איוניר.

אבי נמני שחקן מכבי תל אביב במשחק הפרישה שלו. ברני ארדוב, ברני ארדוב
בוואקום המנהיגות שנוצר בקבוצה הוא טפח למימדים לא פרופורציונליים. נמני/ברני ארדוב, ברני ארדוב

אבל כל כמו כל אגדה, גם זו רק הגרסה האופטימית של הדברים: בשנת 1996, דרור קשטן נחשב למאמן התקפי, אסטרטיבי ומעוטר. מאוחר יותר הוא חיזק את מעמדו עם תארים בבית"ר ירושלים והפועל תל אביב והגיע לנבחרת כסוג של קונצנזוס. האם התיישבות ארוכת טווח במערכת מטורפת כמו זו של מכבי תל אביב הייתה מביאה את קשטן לאותם מקומות? ספק גדול.

אפשר לקחת את הדברים האלה למקום אחר. אם קשטן היה נשאר במכבי, ספק אם הכדורגל הישראלי היה מרוויח את הפלא החד פעמי שהוא אבי נמני. אוהדי מכבי המתוסכלים יכולים לפחות להתנחם בכך שעם כל הכבוד לתארים שלכאורה אבדו, גם צפייה בנמני מביא לבדו את האליפות בעונת 2002/2003 זה משהו שאפשר יהיה לספר עליו לנכדים.

בשורה התחתונה, נשארנו עם נמני וזה אולי מוסר ההשכל המרכזי באגדה. כי בסך הכל, אי אפשר לשקר לכולם. מכבי תל אביב בכדורגל אף פעם לא היה המועדון המנוהל ברמת מועדון הכדורסל ובהדחת קשטן, אנשי המפתח של הצהובים הוכיחו זאת ועל הדרך העבירו את הכדורגל הישראלי כולו שיעור חשוב ביושר ובצניעות למדו בעצמם שלכל החלטה יש תוצאה. 15 שנה אחרי אותו אירוע, אוהדי מכבי עדיין עסוקים בלפנטז על מה היה קורה אם קשטן היה נשאר. לא הגיע הזמן לצאת מהבוץ הזה?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דרור קשטן מאמן בני יהודה תל אביב עם מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
15 שנה אחרי אותו אירוע, אוהדי מכבי עדיין עסוקים בלפנטז על מה היה קורה אם קשטן היה נשאר. לא הגיע הזמן לצאת מהבוץ הזה? קשטן ואיוניר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully