וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה-מכבי חיפה: כל אחת והתכניות שלה

נתניה רוצה פלייאוף עליון, חיפה להגדיל את הפער לפני הקיזוז. אלישע לוי לשחקניו: "תטרפו את הדשא". דגני ומעבי יפתחו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה:

* ב-10 העונות האחרונות התקיימו 43 מפגשים בין מכבי חיפה למכבי נתניה בכל המסגרות והמאזן נראה כך: 22 ניצחונות לחיפה 11 לנתניה ועוד 10 משחקים שהסתיימו בתיקו. יחס השערים במשחקים הללו הוא 42:77 לירוקים.

* ה-2:6 של מכבי חיפה על מכבי נתניה בעונת 2001/2 הייתה התוצאה הגבוהה ביותר בין השתיים בקופסה.

*הניצחון האחרון של מכבי חיפה על מכבי נתניה בחוץ היה במאי 2009, משחק שלאחריו חגגו שחקני הקבוצה את הזכייה באליפות.

* כל עשרת המשחקים האחרונים בקופסא הסתיימו בהכרעה: שבעה ניצחונות לצהובים, רק שלושה לירוקים.

*בשבעה מתוך שמונת המפגשים האחרונים בין הקבוצות (בכל מגרש) המפסידה לא כבשה.

* התיקו האחרון בין הקבוצות בנתניה הושג בינואר 2003. זה נגמר 0:0.

מפתחות והכנות

מכבי נתניה:

מכבי נתניה סיימה היום את ההכנות לקראת המשחק מחר בו תארח את מכבי חיפה. השחקנים של ראובן עטר באים במטרה אחת והיא לנצח – כשהם יודעים שרק כך הם יגיעו לפלייאוף העליון. "בשנה שעברה למכבי חיפה לא הלך בקופסה ונקווה שגם מחר נצליח לעצור אותם ולקחת את הנקודות שאנחנו כל כך צריכים. אם נתברג בפלייאוף העליון זו תהייה עונה מדהימה", אמר אחד משחקני הקבוצה. אגב, גם תיקו יספיק לנתניה בשביל פלייאוף עליון במידה שבני יהודה תנצח את מכבי פתח תקוה במשחק המקביל.

הבלם/מגן עומרי בן הרוש סובל ממתיחה במפשעה והוא בספק למשחק. בן הרוש צפוי לפנות את מקומו לטל מעבי שישוב להרכב לאחר שריצה עונש הרחקה בגין צבירת כרטיסים צהובים. גם הקפטן אוראל דגני ישוב מהרחקה ויפתח בעמדת המגן הימני. את חוליית ההגנה ישלימו מריאנו קאפורלה ולאוניד קרופניק. בחלק הקדמי ימשיכו אחמד סבע וסרג'י טרטיאק זה לצד זה, כאשר דלה ימפולסקי ופיראס מוגרבי יפתחו בקישור.

מכבי חיפה:

אלישע לוי הקרין לחניכיו קלטת של המשחק מול קריית שמונה ואמר לשחקנים: "שיחקנו טוב בכל פרמטר. שלטנו במשחק ושיחקנו בחצי של היריב. לחצנו אותם ולכן הם הגיעו למעט הזדמנויות. הם כבשו אמנם שני שערים אבל זה לא השפיע עלינו. היינו טובים וחזקים פיזית ומנטלית וצריך להמשיך ככה גם במשחק נגד נתניה. צריכים לבוא ולטרוף את המגרש".

לאחר התלבטות, המאמן החליט שפיטר מסיללה יפתח על הספסל וטאלב טואטחה יקבל את הקרדיט. נראה שמסיללה יפתח במשחק הגביע בשבוע הבא, מול הפועל חיפה. שי מימון יפתח במקום אנדריי פיליאבסקי (פצוע) שיפתח על הספסל. עידן ורד יפתח במקום מוחמד גדיר. שלומי אזולאי יפתח בהתקפה לצד תומר חמד, למרות שאתמול לא תורגל בהרכב.

יעמדו למבחן

מכבי נתניה: סרגיי טרטיאק

החלוץ האוקראיני הגיע בינואר למכבי נתניה ופתח עם שלושה שערים, אך מאז המחזור ה-25 לא שב לכבוש. תצוגה טובה על הבמה המרכזית נגד מוליכת הטבלה, תשים חותמת על העונה הטובה של מכבי נתניה וגם שלו ואולי אף תביא להתעניינות מקבוצות גדולות יותר.

מכבי חיפה: שי מימון

זהו משחקו השני בלבד של שי מימון בהרכב הפותח בשלושת החודשים האחרונים, מה שמלמד אולי על הקרדיט העצום שהמאמן אלישע לוי נותן לאריק בנאדו ואנדריי פיליאבסקי. השנים האחרונות במכבי חיפה לימדו את מימון שכל משחק ב-11 הוא מבחן לא קטן עבורו. שכל מעידה קטנה עשויה להוריד אותו חזרה לספסל. ההזדמנות הזאת היא כלי מצוין עבורו להוכיח שהוא ראוי להכביד על אלישע לוי בהמשך, אבל גם כלי מצוין עבור המאמן, שמאז שמונה לתפקיד בדרך כלל נוטה להשתמש בבלם רק כשהוא באמת צריך אותו, אבל גם יודע להתלבט ברגע שהוא מציג יכולת טובה. איזה מבחן ינצח? תשאלו את אחמד סבע.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

הרכבים משוערים

מכבי נתניה: קרלוס אריאס, אוראל דגני, מריאנו קאפורלה, לאוניד קרופניק, טל מעבי, קובי דג'אני, ניר נחום, דלה ימפולסקי, פיראס מוגרבי, אחמד סבע, סרגיי טרטיאק.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, שי מימון, אריק בנאדו, טאלב טואטחה; גוסטבו בוקולי, סיידו יאיא, ליאור רפאלוב, עידן ורד; שלומי אזולאי, תומר חמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully