וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגדה והאגדה: הפטריוטס משתלטים על העשור

18.4.2011 / 19:00

ההיסטוריה לא היתה חייבת להיכתב כך. אירוע קטן חולל שינוי גדול ויצר מציאות. בפסח נבחן זאת. הפעם: הצ'אנס המקרי של בריידי

ההגדה

במחזור השני בעונת 2001, הקוורטרבק של ניו אינגלנד דרו בלדסו נפצע בחזהו ומוחלף על ידי שחקן צעיר שנבחר במקום ה-199 בדראפט 2000, טום בריידי. התוצאה של האירוע: בריידי מוביל את ניו אינגלנד לשלוש זכיות והגעה לגמר נוסף בתוך שש שנים. הפטריוטס מקובעים כקבוצת העשור בפוטבול.

האגדה

נפוליאון אמר כי הוא לא מאמין בצירופי מקרים, הוא מייצר אותם. אבל ביל בליצ'יק, מאמן הפטריוטס בעשור החלוף, הוא לא נפוליאון, ואת האינצידנט שבו מו לואיס מהג'טס נכנס בבלדסו והוציא אותו מהמשחק באותו ספטמבר אף אחד לא יכול היה לחזות. רק מספר שבועות לפני כן חתם בלדסו על חוזה לעשר שנים, שהיה משאיר בידיו את המפתחות לו נשאר בריא, מי יודע עד מתי. אבל לא מדובר פה רק בבריידי, אלא בעוד חלקיקים רבים שהפכו את הפטריוטס לקבוצה אלופה: הניצחון של הג'טס באוקלנד שהבטיח להם שבוע חופש, חוק ה"טאק" המטופש שהשאיר בידיהם את הכדור גם לאחר שבריידי השמיט אותו מול אותה אוקלנד והבעיטה הבלתי אפשרית של אדם וינאטיירי בשלג כבד באותו משחק. בלי כל אלה, גם המצלמות הטובות ביותר בנמצא (בליצ'יק הואשם והודה ב-2007 ברמאות באמצעות מצלמות בכל השנים שבהן אימן בניו אינגלנד) לא היו עוזרות.

ביל בליצ'יק מאמן ניו אינגלנד פטריוטס עם טום בריידי. Jim Rogash, GettyImages
ממש לא נפוליאון. בליצ'יק עם בריידי/GettyImages, Jim Rogash

מכיוון שה-NFL היא הליגה המקרית ביותר בעולם, הדבר היחיד שידוע בוודאות מכל הסיפור הוא שלולא אפקט הפרפר הזה, הפטריוטס היו נשארים אותה קבוצה סתמית ונטולת שאיפות לאורך העשור. אבל אם יורדים לרמת התאוריה, הנפגע העיקרי, כנראה, מהתופעה הוא פייטון מאנינג מאינדיאנפוליס קולטס, האיש שרבים טוענים אפילו היום כי הוא הקוורטרבק הטוב בהיסטוריה. אפילו, כי למאנינג יש רק טבעת סופרבול אחת להצדיק את הסופרלטיב הזה, מעט מדי בהתחשב בעובדה שהגיע כל כך הרבה פעמים לבאר ולא הצליח לשתות. הוא עולה לפלייאוף בכל שנה ומפסיד בכל שנה. בשנים היפות ביותר שלו, 2003 ו-2004, מאנינג הפסיד מכיוון שנאלץ לשחק בחוץ, בשלג, מול אותו בריידי ואותם הפטריוטס.. כשכבר ניצח אותם, ב-2006, זכה בסופרבול אבל לא ידע לנצל את המומנטום ולהוריד את הקוף מהגב. בראייה היסטורית, בלי בריידי היה לנו, כפי הנראה, מאנינג יותר מעוטר, יותר מוערך והרבה יותר גדול.

המעגל, אגב, נסגר ב-2007, כשניו אינגלנד הפסידה בסופרבול לניו יורק ג'איינטס בגלל תפיסה מוזרה של דייויד טיירי בסיוע הקסדה, משחק שממנו הפטריוטס מעולם לא התאוששו. למאנינג, אגב, זה לא עזר. גם הוא הגיע פעם נוספת לסופרבול. והמשיך להפסיד.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
פייטון מאנינג שחקן אינדיאנפוליס קולטס. AP
בלי בריידי היה לנו, כפי הנראה, מאנינג יותר מעוטר, יותר מוערך והרבה יותר גדול. מאנינג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully