וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: אליפות העולם הפתוחה ביותר יוצאת לדרך

15.4.2011 / 9:21

אוסליבן רצה לפרוש, היגינס בטראומה, מיליוני סינים יצפו בדינג ומרוברטסון לא ממש תופסים. מוכנים ל-3 שבועות של סנוקר?

עבור חובבי הסנוקר זה הולך להיות חג פסח נהדר. אליפות העולם תצא לדרך ביום שבת בשפילד. 32 שחקנים, 29 מהם מהאי הבריטי, יתמודדו על התואר באחת התחרויות היותר פתוחות ולא צפויות בשנים האחרונות. ביורוספורט יעבירו לנו את התחרות שתסתיים רק ב-1 למאי בשידורים ישירים, כאשר כבר בשבת החל מ-12:00 (שעון ישראל) נוכל לצפות במשחקי הסיבוב הראשון.

רוני אוסליבן, אחד השחקנים היותר פופולאריים של העשור האחרון, ירד בעונה הנוכחית למקום העשירי בדירוג העולמי. זו ממש לא השנה של אוסליבן, שמאז שזכה בפרמיירליג בתחילת נובמבר לא הצליח לנצח באף משחק בסבב המקצועני. למעשה, אוסליבן הדהים את מארגני אליפות העולם בשבוע שעבר כשביקש לפרוש, אלא שבסופו של דבר הוא חזר בו למחרת וסיפר כי יקדיש את הזמן שנותר עד פתיחת האליפות לטובת עבודה עם פסיכולוג ספורט. אוסליבן, שזכה שלוש פעמים באליפות העולם, יפתח את התחרות במשחק נגד דומיניק דייל שיהיה אחד המסקרנים בפתיחת האליפות, רק בגלל העובדה שקשה להעריך את היכולת שאוסליבן יביא איתו לשפילד.

מי שיכול לפגוש את אוסליבן ברבע הגמר הוא המדורג 1 בעולם ג'ון היגינס, אבל עד אז הדרך עוד ארוכה. גם היגינס מחזיק בשלושה תארים מאליפות העולם, אלא שבשנה שעברה הוא הופתע בסיבוב השני על ידי סטיב דייויס הוותיק, וקצת אחרי אליפות העולם הסתבך בפרשייה הלא נעימה של מכירת משחק לכאורה. אחרי השעייה של חצי שנה היגינס חזר לסבב בגדול וניצח באליפויות בריטניה ו-ווילס כדי לכבוש מחדש את ראשות הדירוג העולמי. היגינס יפתח את התחרות במשחק נגד סטיבן לי.

אלוף העולם המכהן הוא ניל רוברטסון האוסטרלי, שהפך לפני שנה לשחקן הלא בריטי או אירי הראשון מאז 1980 שזכה בתואר. רוברטסון לא ממש שכנע העונה בסבב, ובנוסף להגרלה הקשה שקיבל, בעולם הסנוקר לא נותנים לו סיכויים גבוהים לשמור על התואר. יריבו של רוברטסון כבר בסיבוב הראשון יהיה ג'אד טראמפ האנגלי, ילד הפלא בן ה-21 שזכה לאחרונה באליפות סין הפתוחה. טראמפ נראה באותה תחרות בכושר נהדר, שהזכיר שרק לפני כמה שנים הוא נחשב לרוני אוסליבן הבא אחרי שהפך לשחקן הצעיר ביותר שביצע ברייק של 147 נקודות בתחרות רשמית. ניל רוברטסון התייחס להגרלה שלו ואמר: "זו אחת ההגרלות הקשות ביותר שאלוף עולם יכול לקבל".

מי שעלה לאחרונה למקום השני בדירוג העולמי הוא מארק וויליאמס הוולשי, שכבר זכה בעבר פעמיים באליפות העולם. וויליאמס יפגוש את בן ארצו ריאן דיי בסיבוב הראשון, בעוד משחק שצפוי להיות מסקרן והתקפי.

מארגני האליפות בשפילד ומחזיקי זכויות השידור שלה יהנו מרייטינג גבוה בעיקר מכיוון מזרח, כשעיניהם של מיליוני סינים יהיו נשואות אל דינג ז'ונווי (5 בעולם), שכבר זכה בעבר פעמיים באליפות בריטניה הפתוחה אבל מעולם לא עשה זאת באליפות העולם. ז'ונווי יפתח את התחרות במפגש נגד הסקוטי שעלה מהמוקדמות ג'יימי בארנט שאמר עליו: "אין ספק שבעתיד הוא יהיה השחקן מספר 1 בעולם, אבל בינתיים גם אני אנסה לעכב אותו".

שאר משחקי הסיבוב הראשון:

מרקו פו (סין) - מרטין גולד (אנגליה)
גראהם דוט (סקוטלנד) - מארק קינג (אנגליה)
אלי קרטר (אנגליה) - דייב הארולד (אנגליה)
פיטר אבדון (אנגליה) - סטיוארט בינגהאם (אנגליה)
סטיבן הנדרי (סקוטלנד) - ג'ו פרי (אנגליה)
מארק סלבי (אנגליה) - ג'ימי רוברטסון (אנגליה)
ג'יימי קופ (אנגליה) - אנדרו פאדג'ט (ווילס)
מארק אלן (צפון אירלנד) - מתיו סטיבנס (ווילס)
סטיבן מגוויר (סקוטלנד) - בארי הוקינס (אנגליה)
שון מרפי (אנגליה) - מרכוס קמפבל (סקוטלנד)
ריקי וולדן (אנגליה) - רורי מקלאוד (אנגליה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully