וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוער ששבר את גב הגמל

ערן לוי, ברלין

16.4.2011 / 11:40

הנהלת באיירן מחלה לוואן חאל על הכל, עד שתומאס קראפט התחיל לעשות שטויות. עכשיו נותר המאבק על הצ'מפיונס

עד לפני כשבוע היה אמור מפגש הליגה הקרוב בין שתי בין באיירן מינכן לבאייר לברקוזן להיות מאבק של שש נקודות על המקום השני, אך הנצחון של לברקוזן על סט. פאולי במחזור ה-29 (1:2) ואיבוד הנקודות של באיירן בנירנברג יום קודם לכן (1:1) יצרו פער של תשע נקודות בין שתי הקבוצות, כל זאת חמישה מחזורים בלבד לסיום העונה. את לברקוזן, שצמצמה את המרחק מהמוליכה בורוסיה דורטמונד לחמש נקודות בלבד, לא מעניינות בעיותיה של באיירן. אצלם אפילו אפשר לחלום, ולו לרגע, על אליפות, גם אם איש במועדון לא יעז להעלות זאת על דל שפתיו.

ההתמודדות היחידה שנותרה לבאיירן לקראת סיום העונה תהיה מול האנובר 96 שערב המחזור תופסת את המקום השלישי המוליך למוקדמות ליגת האלופות. סביר להניח כי האנובר, כמו גם הפתעת העונה השניה מיינץ 05, יהיו מסופקות גם עם כרטיס לליגה האירופית אחרי שהפתיעו בעצם יציבותם בצמרת במשך כל העונה על חשבונן של קבוצות בכירות כהמבורג, שאלקה 04, וולפסבורג ו-ורדר ברמן. בבאיירן ייחשב הישג דומה לחותמת הסופית על העונה הכושלת. פרנק ריברי הסכים עם הדברים, אם כי בדרך ציורית יותר, כשאמר: "הליגה האירופית היא זבל".

שחקני באיירן מינכן, אריאן רובן עם פרנק ריברי. Lars Baron, GettyImages
"הליגה האירופית היא זבל", הביע פרנק ריברי את מה שחושבים בבאיירן על המפעל אליו הם עשויים להגיע/GettyImages, Lars Baron

***

אם ההכרזה הפומבית על סיום תקופת לואיס ואן חאל במועדון בתום העונה לא הספיקה באו פיטוריו של המאמן במחזור ה-29 ומינוי עוזרו אנדראס יונקר לתפקיד וסיפרו למי שעדיין לא ידע איך פועלות הנפשות בבאיירן – בשביל מאבק על המקום השלישי לא צריך קוסם, אפשר להסתפק בשולייה. כשוואן חאל עירער את יסודות ההגנה עם שחרורם של מארק ואן בומל ומרטין דמיקליס והוריד את דניאל ואן בויטן לספסל מחלה הנהלת באיירן על כבודה. גם החולשה הכללית של הולגר באדשטובר ופיליפ לאהם, כמו גם היחסים העכורים המתמשכים עם המאמן, לא ריסקה את רוחם ובניגוד גמור לרוח העניינים במועדון האריכו את חוזהו של ההולנדי בשנה נוספת.

הקש ששבר את גב הגמל היה חוסר הנסיון של השוער הצעיר תומאס קראפט, אותו העדיף ואן חאל על פניו של השוער הוותיק האנס יורג בוט. אולי הונס והקולגות לא סלחו למאמן על כך שבניגוד גמור לדעתם – אותה הביעו בפניו במחנה האימון של הקבוצה שנערך בחורף בקטאר – החליט להביע אמון בשוער הצעיר וחסר הנסיון על חשבונו של בוט הוותיק לקראת פתיחת הסיבוב השני בבונדסליגה.

בהופעותיו הראשונות עוד הציג קראפט יכולת טובה, אך ככל שהתקדם הזמן הוא החל לאבד בטחון וספג מספר שערים שטותיים. זו הייתה גם הסיבה להפיכת שמו של שוער נבחרת גרמניה ושאלקה 04, מנואל נוייר, לשגור בפי הנהלת באיירן. שער השוויון של נירנברג לפני כשבוע, שהובקע ממרחק של כ-40 מטרים אחרי עוד הרחקה גרועה של קראפט – השניה באותו משחק - סתם את הגולל לא רק על הקריירה של ואן חאל ב"כוכב הדרום" כי אם גם על מעמדו המקצועי של קראפט, ובוט אמור לפתוח בשער באיירן במשחקים שנותרו עד לסיום העונה.

הונס, שלא חסך שבטו מקראפט ("אם בוט היה נשאר בשער לא היה מתרחש תאטרון נוייר"), זכה לתמיכה מפתיעה מואן חאל, שאמר בסיום המשחק מול נירנברג ויממה לפני שפוטר: "מותר לטעות, אבל גם לטעויות יש גבול". את הונס זה ממש לא עניין, ובתוך יממה הוא שיחרר לעיתונות הודעה בה הפנה מלים קשות להולנדי והביע את סלידתו מאישיותו ומהחלטותיו המקצועיות שלטענתו פגעו בקבוצה.

אם זה לא מספיק, ישנה בעיה נוספת. אריאן רובן, שהגיע לבאיירן בעונה שעברה בעקבות ואן חאל, לא הצליח לשלוט בעצמו בסיום אותו משחק נגד נירנברג, פלט מלים קשות לשופט וספג כרטיס אדום בעקבותייו ייעדר משני משחקי הקבוצה הבאים. כשכל מה שנותר לקבוצה הוא המאבק על המקום השלישי אין זה דבר של מה בכך. במשך רוב שלבי העונה קמה ונפלה באיירן על יכולתו של רובן. לפרקים החזיק הקשר ההולנדי את הקבוצה כולה על כתפיו ובלעדיו יכולה היתה התמונה להיות שחורה עוד יותר. דווקא במפגש עם באייר לברקוזן החזקה תיאלץ באיירן להסתדר בלי רובן, ורבים הפסימיים על האופטימיים בכל הנוגע ליכולתה בלעדיו. רובן, שהצהיר זה מכבר כי לא ישחק בליגה האירופית, עלול לצפות מהצד בקבוצתו מגיעה לשם ולא יוכל להושיע.

לואיס ואן חאל מאמן באיירן מינכן. Alexandra Beier, GettyImages
ההנהלה לא סלחה לוואן חאל, שבניגוד לדעתה החליט לשים מבטחו בתומאס קראפט הצעיר/GettyImages, Alexandra Beier

***

בינתיים רודי פלר כועס. מאוד כועס. המנהל המקצועי של באייר לברקוזן לא אוהב את הספקולציות הקושרות בין עזיבתו הצפויה של מאמנו יופ היינקס לבאיירן מינכן בתום העונה ובין סיכויי הצטרפותם של של הקשר האחורי הצ'יליאני ארתורו וידאל ושוער הנבחרת רנה אדלר למועדון הבווארי. בראיון שנערך בסוף חודש מרץ למגזין "קיקר" העביר פלר מסר כפול כשהביע את אמונו המלא ביופ היינקס וביושרה המקצועית שלו ובמקביל הציג את עמדתו בסאגת ההעברות: " בין אם וידאל ובין אם שחקן אחר – מי שמאמין שיופ יעשה צעד שכזה אינו מכיר אותו כלל. הוא אינו רק מאמן על, הוא גם קורקטי לחלוטין, איש ספורט מכף רגל ועד ראש. בשנתיים בהן יעבוד בבאיירן (היינקס חתם במינכן על חוזה לשנתיים, ע.ל) הוא לא יצרף אליו אף שחקן מבאייר לברקוזן, לא בקיץ הקרוב ולא בקיץ הבא. אנו משוכנעים בכך לחלוטין!".

רגע לפני שיופ היינקס מפנה את עמדת המאמן בלברקוזן לרובין דוט (פרייבורג) ופורק את חפציו בבוואריה הוא עדיין יכול לחלום על אליפות. דווקא בעונה שנראתה עד לפני כמה שבועות כשייכת בלעדית לבורוסיה דורטמונד החלו לנשב רוחות אליפות קלות בנחיריה של לברקוזן לקראת הישורת האחרונה. חמש נקודות אינו פער של מה בכך ושאיפת המועדון דה פקטו היא המקום השני, אך אסור להתעלם מיכולתה הנוכחית של לברקוזן, שהשיגה חמישה נצחונות רצופים (לעומת שמונה נקודות ליגה בלבד לדורטמונד באותה תקופה) וכמו שבאיירן נראית בשבועות האחרונים במפעלים המקומיים והיבשתיים נראה כי היינקס יסדר לכל הפחות לדוט, כיום מאמן פרייבורג, מקום בשלב הבתים של ליגת האלופות כבר בסיום המחזור הקרוב. האירוניה בדבר היא שהצלחה שכזו עלולה לחרוץ את גורלו של היינקס לקראת העונה הבאה ולשלוח אותו ואת באיירן לתהומות הליגה האירופית.

באיירן מינכן לא תלמד דברים חדשים בחמשת המחזורים האחרונים, וייתכן כי החלפת המאמן בשלב כה מתקדם של העונה תהיה הזעזוע לו נזקקה המערכת ותעורר את השחקנים. כבר במשחק 'ההזדמנות האחרונה' הראשון שלה תפגוש באיירן את לברקוזן, הקבוצה המצליחה ביותר עד כה בסיבוב השני. פלר יודע שאין סכנה אמיתית למקום השני בו נמצאת לברקוזן. פער הנקודות גדול מדי ולברקוזן היא הקבוצה המצליחה בליגה מפתיחת הסיבוב השני. אבל הוא גם יודע שלעולם אסור לזלזל בבאיירן מינכן: "לא חשוב מי יושב על ספסל באיירן, אסור להמעיט בערכה של הקבוצה הזו. החשוב לנו מכל הוא השמירה על המקום השני, והשם של מאמן באיירן לא אמור לעניין אותנו בדרך לשם".

המנהל המקצועי של לברקוזן, רודי פלר. Stuart Franklin, GettyImages
משוכנע ש"יופ היינקס לא ייקח שחקנים מלברקוזן לבאיירן מינכן". רודי פלר/GettyImages, Stuart Franklin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully