וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”ענף השחיה חייב לעבור בדק בית רציני”

13.4.2011 / 11:48

הוועדה שמינתה השרה לימור לבנת מצאה שהאיגוד פעל בנושא שפירא בר אור בניגוד עניינים ודרשה שמאמנו יעבוד עימו

אימג'בנק GettyImages

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הוועדה שמינה משרד הספורט כדי לבדוק את התנהלות איגוד השחיה בפרשת השחיין נמרוד שפירא בר אור מצדדת בעמדותיו של השחיין ומבקרת את האיגוד. היום (רביעי) נערכה מסיבת עיתונאים שבה השרה לימור לבנת הודיעה שהיא מקבלת את ההמלצות של הוועדה, שהתבקשה על ידי השרה לבחון את מערכת היחסים בין השחיין כספורטאי תחרותי, אגודת השחייה רבתי ירושלים, איגוד השחייה ומשרד התרבות והספורט.

כזכור, הוועדה, שבראשותה עמדה השופטת בדימוס ציפורה בראון, הוקמה כתוצאה מאירועי אליפות אירופה 2010, שאליה שפירא בר אור לא זומן לנבחרת, בהמשך לסכסוך המתמשך בינו לבין האיגוד. בפתח הדו"ח קבעו חברי הוועדה כי "ענף השחייה התחרותית בישראל חייב לעבור בדק בית רציני ביותר וכי דרושים שינויים מיידיים במבנה ובהתנהלות הגופים השונים העוסקים בו".

הוועדה מצאה כי פעילותו של איגוד השחיה אינה ראויה ומאופיינת בניגודי עניינים רבים, שמקורם בהשתייכות בכירה לאגודת שחיה מסוימת, כשהכוונה ליושב ראש האיגוד, נועם צבי, שמנהל גם את הפועל ירושלים, האגודה הגדולה בארץ. "אני מאמצת את המלצות הוועדה ודורשת מאיגוד השחיה לאמץ אותן מיידית", קבעה לבנת.

לבנת: "מחלה שלא רק איגוד השחייה לוקה בה"

לטענת הוועדה, חלק מעניין הקיפוח כמו במקרה של בר אור נובע מריבוי תפקידים כמו זה של נועם צבי, שלטענת הוועדה לא משמש רק יושב ראש איגוד השחייה, אלא מחזיק בתפקידים אחרים בוועד האולימפי ובמרכז הפועל. "הממצאים הנוגעים לניגודי עניינים הם מחלה שלא רק איגוד השחייה לוקה בה", הוסיפה לבנת. "התוצאה היא שהספורט והספורטאים נפגעים בה. זו לא מחלה חשוכת מרפא ומשרד הספורט מטפל בה כיום באמצעות מהלכים שהוא מוביל".

בין המלצות הוועדה נקבע כי יש לאפשר למאמנו של שפירא בר אור, מנו מאי, לעבוד עם השחיין כדי להכינו לאליפות העולם בשנגחאי. כמו כן, הוועדה דרשה לקבל תוכנית אימונים אישית ולאפשר לו להיות חלק מהנבחרת, כאשר מאמנו יתלווה לאימוני הנבחרת. פרט לכך, הוועדה הודיעה שתפעל לייצוג הולם לאגודות הקטנות ולשינויים בהרכב הוועדה המקצועית של איגוד השחייה.

מאיגוד השחייה נמסר בתגובה: "איגוד השחייה יבצע כל המלצה של מנהל הספורט ועומד מאחורי כל מה שהוחלט בנוגע לעתיד". לגבי הטענות לניגוד עניינים, אמרו: "מינהל הספורט מעולם לא בא בטענות לניגוד עניינים של נועם צבי. בכל מקרה, נועם צבי יתפטר מכל תפקיד אחר שבו הוא נושא". באיגוד השחייה מתלוננים על אי דיוקים שמופיעים בדו"ח, לטענתם, כמו למשל שנועם צבי הוכתר כסגן יו"ר הוועד האולימפי על אף הטענה שהוא לא נושא בתפקיד זה. בנוסף נטען כי "זה לא נכון שאין ייצוג למיעוט. בכל הוועדות יש ייצוג למיעוט".

היועץ המשפטי של איגוד השחיה פנה ליועצת המשפטית של משרד הספורט וביקש ממנה לגנוז את החלקים בדו"ח שאינם מתייחסים לכתב המינוי של הוועדה שלגביהם הוועדה לא קיבלה את תגובת איגוד השחיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תגובת איגוד השחיה

נציגי איגוד השחיה זומנו לשתי ישיבות בלבד, בראשיתה של הישיבה הראשונה ביקשה כבוד השופטת ברון לא לעסוק בעבר ולהתייחס רק לעתיד וכך פעל איגוד השחיה. לעניין אליפות אירופה בבודפשט ביקש האיגוד אך ורק לשמוע את מנהל היחידה לספורט הישגי, גילי לוסטיג, בדבר שיחה שהייתה לו שלושה שבועות לפני אליפות אירופה עם נמרוד שפירא בר אור, שבמהלכה מסר לו השחיין כי הוא אינו מתכוון לצאת לאליפות אירופה מכיוון שהוא אינו נמצא בכושר מספיק. גילי לוסטיג אכן אמר זאת לוועדה ומעבר לכך נידונה רק הפעילות של השחיין לעתיד.

לפיכך כל מה נוגע לדרך ההתנהלות בין האיגוד לשחיין ולמאמנו בעתיד, איגוד השחייה מקבל במאה אחוז ועומד מאחורי הדברים כפי נכתבו בדו"ח.

לעומת זאת, לגבי ההתייחסות של הדו"ח לאיגוד ולמוסדותיו, אין איגוד השחיה יכול לקבל את הדברים וזאת מאחר שהוועדה כלל לא ביקשה את התייחסות האיגוד להאשמות הכבדות והדברים נכתבו על סמך תלונות שהתקבלו מצד אחד בלבד מבלי שלצד האחר תינתן לפחות זכות התגובה כפי שמקובל וראוי. תמוה במיוחד שהועדה קבלה מכתב מפורש מאיגוד השחייה השואל אם יש נושא כלשהו נוסף שהועדה מתכוונת להתייחס אליו ולא נתקבלה כל תגובה מהוועדה.

לגבי החשש לניגוד עניינים של יו"ר האיגוד עו"ד נעם צבי: תמוה ביותר ששופטת בדימוס מותחת ביקורת על ניגודי עניינים בלי לשאול את הנוגע בדבר ובלי לדעת אפילו את הגדרות התפקידים שלו. העובדה שצבי כלל איננו סגן יו"ר הוועד האולימפי כפי שנכתב בדו"ח מלמדת שהוועדה קיבלה נתונים מצד אחד בלבד וכתבה אותם כעובדות, מעשה שלא יעשה.

לגבי תפקידיו של צבי כיו"ר ועדת הספורט בוועד האולימפי וכיו"ר אגף הספורט בהפועל, הוא כבר הודיע על סיום תפקידיו אלו, גם אם אין בתפקידים משום ניגוד אנטרסים. יש להדגיש שמנהל הספורט לא העלה מעולם את החשש לניגוד עניינים בפעילות יו"ר איגוד השחיה. הנה רק השנה מונה צבי לחבר בוועדה לניסוח הקוד האתי לפי הנחית שרת הספורט. אם יש חשש לניגוד אינטרסים כיצד הוא ממונה לוועדה לניסוח הקוד האתי? ועדיין, ולמען הסר כל ספק הקל שבקלים: צבי יהיה הראשון לקבל כל המלצה של מנהל הספורט לראשי איגודי ספורט בדבר תפקידים שיש בהם חשש לניגוד עניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully