וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול: בייבי, בייבי, בייבי, או

יובל קליין

11.4.2011 / 14:44

הרד סוקס יוצאים מהבור, אלברט פוחולס מתייאש, קליבלנד פורחת ואיך שיפר ג'סטין ביבר את הביצועים של טרוי טולוויצקי?

פאניקה היא המילה שאפיינה את השבוע האחרון בבייסבול. המילה הופיעה בבוסטון, שפתחה את העונה עם שישה הפסדים, המילה הופיעה בראיונות של אלברט פוחולס, שכל חבטה שלו הולכת לדאבל-פליי, והמילה הופיעה גם אצל טמפה ביי, רק שהיא הייתה מלווה בפרישה המפתיעה של מני רמירז. את מקומן של שלוש הקבוצות האלה תופסות בולטימור, קנזס-סיטי וקליבלנד, שמציגות, עד כמה שזה יישמע מצחיק, בייסבול נהדר והן בטופ של האמריקן ליג. הנה התוצאות, הסטטיסטיקה והסיפורים שעשו את השבוע האחרון בעולם הבייסבול.

מני רמירז שחקן טמפה ביי רייז. Mike Carlson, AP
הסיפור של השבוע ואולי גם של העונה כולה. רמירז/AP, Mike Carlson

AL מזרח

סדרת השבוע: אין מה לעשות, ככל ששאר הסדרות יהיו טובות, אי אפשר להתעלם מהיריבות הכי גדולה בספורט האמריקאי. היאנקיז הגיעו לפנוויי פארק, שם הם מצאו את בוסטון בפאניקה, לאחר שלא ניצחה העונה. הרד סוקס הצליחו לנצח את המשחק הראשון והאחרון של הסדרה ולהרגיע את הרוחות בעיר, כשכוכב הסדרה היה דסטין פדרויה עם 9 מ-13. עד יום ראשון, שחקן הבסיס השני היה 1 מ-22 נגד סי.סי סבאת'יה, אבל הלילה פדרויה התפוצץ עם 3 מ-4. ג'וש בקט נתן את ההופעה הכי טובה שלו מאז 2007 נגד קליבלנד עם שמונה אינינגים ושתי חבטות, ובצד של היאנקיז ראינו את סיפור האהבה של רובינסון קאנו ופנוויי פארק ממשיך עם שלושה ריביז. עוד בברונקס, הרוטציה של הקבוצה ממשיכה לעורר חשדות להמשך הדרך. פיל יוז הראה ביום שישי פאסט-בול שלא הצליח להגיע ל-92 מייל לשעה ומיד למחרת היאנקיז החתימו את קרלוס סילבה ששוחרר מהקאבס.

מני: בשבת גילינו שמני רמירז מעדיף לפרוש מהמשחק מאשר להיות מושעה מ-100 משחקים בגלל שימוש בחומרים אסורים. זו הפעם השנייה שרמירז נתפס בשנה וחצי האחרונה, וזה די מעמיד את בשאלה את צירופו להיכל התהילה. העזיבה של רמירז השאירה את טמפה ביי הפגועה במצב קשה מאוד. הקבוצה שרשמה ביום שבת את ניצחונה הראשון העונה, נמצאת במאזן 1:8, הפתיחה הגרועה ביותר של המועדון. נדמה שגם הרוטציה נגררה ליכולת החלשה, והאור במנהרה יופיע בעוד שבועיים, אז יחזור אוואן לונגוריה מפציעה.

שימו לב ל: זאק בריטון קיבל השבוע את אחת המחמאות. "לבריטון יש את היכולת להיות מה שסטיבן שטראסבורג היה בשנה שעברה: חובה לצפייה". את המחמאה הזאת שיחרר בטוויטר פרשן הבייסבול הבכיר של ESPN באסטר אולני. בריטון עמד למבחן מול החבטים המאיימים של טקסס אבל לאחר שבעה אינינגים הוא לא הרשה ריצה אחת ורק ארבע חבטות. שווה מעקב.

מבט קדימה: טמפה-ביי מגיעה לפנוויי, למפגש המאכזבות של השבוע הראשון. באק שוואלטר יחזור לברונקס לפגוש את היאנקיז ובסוף השבוע הבלו ג'ייז יגיעו לבוסטון, שם, תהיו בטוחים, הצופים במפלצת הירוקה יזכו למתנה מחוזה באוטיסטה.

זק בריטון שחקן בולטימור אוריולס. Gali Burton, AP
זה הקטן אולי גדול יהיה. זק בריטון מרשים בבולטימור/AP, Gali Burton

AL מרכז

סוויפ השבוע: קליבלנד אינדיאנס רשמו שתי סדרות מושלמות השבוע. הראשונה היתה מול הרד-סוקס, שם פאוסטו קרמונה הציג אולי את משחק חייו כשהשאיר את מרבית החובטים של בוסטון ללא חבטה. אחר כך הגיע טיול קליל לסיאטל האומללה, שם ג'סטין מאסטרסון הראה שאולי סופסוף נקבל את אותו פרוספקט עליו דובר רבות בבוסטון. הדבר המעודד ביותר בקליבלנד הוא טרוויס האפנר. האפנר מעולם לא חבט מעל 30 אחוז וכבר השנה הוא עם 37. בנוסף, הוא מרבה לעלות לבסיס בהצלחה. רק חבל שהקהל בקליבלנד לא מגיע לראות אותו בפעולה.

פציעת השבוע: צ'ויושי נישיאוקה היה אמור להיות הדבר החדש והמרענן במיניסוטה, אבל פציעה קשה שלו ביאנקי סטדיום מצאה את שחקן הבסיס השני היפני עם רגל שבורה כבר אחרי שבוע ב-MLB בגלל הגלישה החזקה (אבל המקובלת) של ניק סווישר. עדיין לא ברור מתי יחזור נישיאוקה למגרשים, ובסוף השבוע הוא אמר בעזרת מתורגמן: "אני רק רוצה לחזור כמה שיותר מהר". בטוח שהפציעה של נישיאוקה לא עוזרת לעם היפני האומלל, אבל אולי מיליון הדולר שתרמו דייסקי מטסוזקה ואיצ'ירו סוזוקי יעזרו לארץ השמש.

מבט קדימה: קנזס סיטי המפתיעה תגיעה לטארגט פילד והטייגרס יצאו לטקסס. מפגש נהדר יהיה ביום שבת, שם מארק בהרלי משיקגו יפגוש את ג'רד וויבר של האיינג'לס.

ג'סטין מסטרסון שחקן קליבלנד אינדיאנס. Ted Warne, AP
אולי סופסוף הוא מתחיל לממש את הפוטנציאל. מסטרסון/AP, Ted Warne

AL מערב

סוויפ השבוע: טקסס והמגישים שלה - דרק הולנד, סי.ג'י ווילסון ומי שמסתמן כפרוספקט ענק, אלקסי אוגנדו – השפילו את סיאטל, כשבשלושה משחקים הם השאירו את המארינרס על האפס. אוגנדו, שנקרא למלא את מקומם של טומי האנטר וברנדון ווב, אפשר שתי חבטות בשישה אינינגים. המגיש הימני הוא עוד אחת מעבודות הסקאוטינג המצוינת של הקבוצה. המגיש חתם בטקסס במסגרת חוק ה-5 (חוק המאפשר לשחקן מקבוצת מיינורס לחתום בקבוצה אחרת שרוצה אותו במייג'ורס אם לנוכחית אין כוונות להעלותו) וכבר ראה איך הוא יכול לשכוח מבייסבול, לאחר שבשנת 2005 הוא הורשע בנישואים במרמה והורחק לחמש שנים מארצות הברית. אך אוגנדו והריינג'רס המשיכו להיות בקשר, כשהמגיש שמר על כושר בליגה הדומיניקנית. בשנה שעברה אוגנדו הורשה לחזור ונתן מספר הופעות טובות בבולפן, כולל אחת בוורלד-סירייס, והוא משמש כלי מצוין לרון וושינגטון גם בבולפן וגם ברוטצייה.

הנתון הסטטיסטי השבועי: ג'רד וויבר היה בלתי ניתן לחבטה הלילה מול טורונטו והשווה את שיא המועדון עם 15 סטרייקאאוטים, שהיה שייך לצ'אק פינלי משנת 1995.

מבט קדימה: האינדיאנס החמים מגיעים לפגוש את האיינג'לס, אוקלנד, שמגיעה שמחה אחרי ניצחון בסדרה מול מינסוטה, תצא לשיקגו לפגוש את הווייט-סוקס, ובשבת נראה דו-קרב ענק בין ג'סטין ורלנדר (דטרויט) ודאלאס בריידן (אוקלנד).

אלקסי אוגנדו שחקן טקסס ריינג'רס. Ralph Lauer, AP
חזר מגירוש ונותן תקווה לריינג'רס. אלכסי אוגנדו/AP, Ralph Lauer

NL מזרח

סדרת השבוע: הברייבס אירחו את הפיליז למשחק הפתיחה בטרנר פילד ובמשחק הראשון ביום שישי, אותו פתח בובי קוקס עם זריקת הפתיחה, ראינו משהו יוצא דופן מקליף לי. האחרון הרשה 10 חבטות ושש ריצות ב-3.1 אינינגים. הברייבס קיוו ששאר הכוכבים ברוטצייה של הפיליז יתנהגו בהתאם, אבל רוי אוסוולט וקול המלס חשבו אחרת, כשהאחרון היה פנטסטי עם אפס ריצות ושמונה סטרייקאאוטים.

הנתון הסטטיסטי השבועי: צ'יפר ג'ונס ממש לא מראה סימני הזדקנות או פרישה, וביום שישי הוא רשם את החבטה ה-2,500 שלו בקריירה. ריספקט.

שימו לב ל: אתמול הייתי במשחק שבו ג'יי איי האפ עשה הכל בשביל האסטרוס, מלחבוט עד להגיש, אבל מה שהכי הדהים אותי היה הגודל של מייק סטנטון. 1.95 ו-105 ק"ג עומדים באאוטפילד של פלורידה. מדובר בשחקן צעיר (21) עם פוטנציאל עצום, שההספק שלו בשנה שעברה עמד על 22 הומרים ו-60 ריביז. הבעיה כרגע של הילד היא שהוא מתלהב ומנסה להעיף את הכדור ליציעים בכל הזדמנות, ובשבוע האחרון חבט בכדור רק פעם אחת. אם מישהו יישב לילד על הראש וילמד אותו סבלנות, אנחנו עומדים לראות את אחד השחקנים שישפיעו על הענף בעתיד.

מבט קדימה: וושינגטון, שיצאה עם היד העליונה מסיטי פילד, תפגוש את הפיליז וקליף לי, שינסה להשכיח את יום שישי האחרון. המטס, שראו לרגע את קרלוס בלטראן מצליח לחבוט, ייצאו לאטלנטה בסוף השבוע, אבל קודם יפגשו את פלורידה וג'וש ג'ונסון.

צ'יפר ג'ונס שחקן אטלנטה ברייבס. David Goldman, AP
שחקנים גדולים אף פעם לא נגמרים. צ'יפר ג'ונס/AP, David Goldman

NL מרכז

סדרת השבוע: הכל התחבר למילווקי בשבוע האחרון מול אטלנטה. שון מרקום רשם ניצחון ראשון, יובאני גאייארדו רשם משחק שלם ללא ריצות, פרינס פילדר נראה טרי ונייג'ר מורגן תופס כל כדור באאוטפילד. הברו-קרו, שהבטיח הרבה בפגרה האחרונה, נכנסים לכושר וגם בסוף השבוע האחרון הם ניצחו את הסדרה מול הקאבס. ריאן "הפטיש העברי" בראון כבר עם ארבעה הומרים וג'ון אקספורד, שנותן פייט לשפמים של בארי זיטו וקרל פבאנו, התאפס על עצמו עם שלוש שמירות מוצלחות, אחרי שאיבד שמירה במשחק הראשון של העונה.

הנתון הסטטיסטי של השבוע: בפיטסבורג עושים הכל כדי למלא את האיצטדיון הכי יפה בליגה, והשבוע פורסמו נתוני מכירת הכרטיסים לשנת 2011. הפייראטס סוגרים את הרשימה עם מחירי הכרטיסים הנמוכים ביותר. כרטיס בממוצע ל-PNC פארק יעלה 15.30 דולר ובפיטסבורג יש גם את הנקניקייה הכי זולה, 2.75. כמובן שאת הרשימה מובילים היאנקיז והרד-סוקס עם כרטיסים בממוצע של מעל 50 דולרים. הממוצע של הליגה הוא 28.81, עליה של 2 אחוזים לעומת השנה שעברה.

הופעת השבוע: הקרדינלס פתחו רע את העונה (6:3) ואלברט פוחולס מראה סימני חולשה עם אחוזי חבטה של 14.3 בלבד. הלילה הדברים נראו יותר טובים לקרדינלס כשקייל לוהש הרשה ריצה אחת בשמונה אינינגים נגד האלופה, סן פרסיסקו ג'איינטס. גם מאט הוליידי חזר מ-10 ימי פציעה בגלל ניתוח אפנדציט ונראה קליל ביותר, עם שתי הליכות וסינגל שהכניס את קולבי רסמוס הביתה.

מבט קדימה: הקרדינלס ואלברט פוחולס ינסו לחזור לעצמם באריזונה ואחר כך מול הדודג'רס, הקאבס יגיעו ליוסטון ומילווקי תנסה לשמור על המומנטום מול פיטסבורג, שמצידה תפגוש בסוף השבוע את הרדס שנראים טוב מאוד, במיוחד ארולדיס צ'פמן, שכבר הציג 103 על הרדאר.

אלברט פוחולס שחקן סנט לואיס קרדינלס. Jeff Roberson, AP
זמן להתעורר. פוחולס/AP, Jeff Roberson

NL מערב

סיפור קצר: במהלך אימוני האביב קרא מאמן הג'איינטס ברוס בוצ'י לשחקניו לאסיפה מיוחדת. בוצ'י הסביר להם שבגלל קיצוצים של הליגה, טבעת האליפות תיראה קצת שונה ופחות אלגנטית משנים קודמות. כדוגמה, הראה להם תמונה של טבעת האליפות של הליגה הדומיניקנית. הטבעת, שהזכירה יותר את הטבעות שמקבלים בביצי קינדר, עוררה מחאה מצד השחקנים, אבל פאט ברל, שכבר זכה בטבעת אחת, הרגיע את החברים כשסיפר שכבר ניסו לעבוד עליו בפעם האחרונה שזכה עם הפיליז. ביום שישי קיבלו שחקני הג'איינטס את טבעות האליפות המקוריות. מלבד שחקני הקבוצה, קיבל גם מייק מרפי טבעת אליפות. מרפי משמש כנער המחבטים מאז 1958, והיה הראשון בתפקידו לקבל את הטבעת בעלת 77 היהלומים.

רגע של תרבות: בפגרה האחרונה התחילה תופעה חדשה אצל השחקנים, שהשתמשו באתרי הרשתת החברתיות כדי לבחור את השיר שינוגן ברמקולים בזמן שהם יעלו לחבוט. טרוי טולוויצקי לוקח את העסק בצחוק, כשבשנה שעברה עלה לחבוט עם שיר של מיילי סירוס ונשאר באותו כיוון, הפעם עם קייטי פרי. את העונה טולו התחיל 0 מ-8 וקיבל החלטה ששינתה את העונה בשבילו ובשביל אוהדי הרוקיז: הוא החליף את פרי בג'סטין ביבר, ומאז ש"בייבי" מנוגן ברקע, טולו חבט ל-3 הומרים. השיר נהפך להמנון של הקבוצה והאוהדים החליטו לבצע ביצוע משלהם, כשבמקום "בייבי" הם שרים "טולו".

הנתון הסטטיסטי השבועי: סן דייגו פאדרס ולוס אנג'לס דודג'רס הציגו בסוף השבוע האחרון סדרה משוגעת, כשהמשחק ביום שישי נערך במשך שמונה שעות, שכללו ארבע שעות של הפסקה בגלל גשם ושני אינינגים אקסטרא. הלילה הפאדרס ניצחו 2:7 בעזרת הומרים של ריאן לודוויק, ניק האנדלי וקמרון מייבין. בעצם, באותו משחק הם הכפילו את כמות ההומרים שלהם, וכעת יש לקבוצה שישה הומרים.

מבט קדימה: הדודג'רס יגיעו לסן פרנסיסקו וחואן אוריבה יקבל את הטבעת האליפות שלו. בנוסף, המשחק אמור להיות מלווה באבטחה כבדה אחרי הקטטה במשחק הראשון בין אוהדי הדודג'רס לאוהד הג'איינטס, שהשאירה אותו עם פגיעה מוחית. אובלדו חימנז יחזור להגיש בשבוע הבא, כשעד אז קולורדו תיאלץ להסתדר בלעדיו מול הקאבס והמטס.

טרוי טולוויצקי שחקן קולורדו רוקיז. Gene Puskar, AP
חבל שאני לא בישראל, שמעתי שג'סטין מופיע. טולוויצקי/AP, Gene Puskar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully