וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי הישראלי גילה את אמריקה

10.4.2011 / 13:06

יו"ר הוועד האולימפי האמריקאי לארי פרובסט ביקר בארץ וחתם על הסכם שיתוף פעולה ספורטיבי עם ראשי הוועד הישראלי

קובי אליהו

צילום וידאו: קובי אליהו
עריכה: גדי ויינסטוק

יושב ראש הוועד האולימפי של ארצות הברית לארי פרובסט המבקר בארץ השתתף היום (ראשון) במסיבת עיתונאים בצוותא עם ראשי הוועד האולימפי הישראלי. במעמד הזה הוצג הסכם שיתוף פעולה ספורטיבי בין שני הוועדים, שמטרתו היא שספורטאים ומאמנים משתי המדינות ייעזרו אחד בשני במסגרת ההכנות האולימפיות.

פרובסט אמר במסיבת העיתונאים: "לשתי המדינות יש יחסים מצויינים ומיוחדים, וצריך שיהיו כאלה גם בספורט. אני מאוד נהנה מהביקור כאן, הייתי במוזיאון החוויה האולימפית ואני מאוד מקווה שנוכל לעשות משהו כזה גם בארצות הברית". יו"ר הוועד האולימפי הישראלי צבי ורשביאק הוסיף: "יש לנו הסכמים עם כמה מדינות באירופה, אבל זו הפעם הראשונה שבה אנחנו חותמים על הסכם עם מדינה מחוץ לאירופה, ועוד מדינה ענקית ומוצלחת. אני משוכנע שההסכם הזה יקדם את הספורטאים בישראל, פחות לקראת לונדון ויותר לקראת ריו 2016. אני מאמין שהאיגודים והמאמנים ידעו לנצל את ההסכם הזה ושגם אנחנו נדע לתרום משהו לאמריקאים".

היו"ר האמריקאי פירט עוד בנודע להסכם עצמו ואמר: "נוכל לשלוח לכאן ספורטאים ומאמנים ולהחליף מידע בכל מה שקשור לניהול ספורט ורפואת ספורט". פרובסט נשאל בנוסף האם הוועד האולימפי האמריקאי מתכוון להביע סולידריות עם המשלחת הישראלית שתציין במשחקי לונדון 40 שנים לטבח י"א חללי מינכן ואמר: "אנחנו נשמח להשתתף בכל טקס זיכרון שיהיה, אני חושב שכל אחד בתנועה האולימפית צריך לזכור את זה".

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי נכח גם הוא במסיבת העיתונאים, והעניק לפרובסט מתנה, שעון יד של הסגל האולימפי האמריקאי שהיה מיועד למשחקי מוסקבה 1980 שבסופו של דבר הוחרמו על ידי ארצות הברית וגם ישראל. גלעדי אמר לאורח מארצות הברית כי המתנה נועדה להזכיר את ההפרדה המוחלטת שצריכה להיות בין ספורט לפוליטיקה. בנוסף העניק גלעדי למוזיאון החוויה האולימפית את לפיד משחקי הנוער האולימפיים שהתקיימו בסינגפור. זה יהיה הלפיד האולימפי ה-19 במספר שקיים במוזיאון בהדר יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully