וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרגיי ריכטר הוא הישראלי הראשון בלונדון 2012

הקלע הישראלי בן ה-21 זכה במדליית הכסף בגביע העולם בדרום קוריאה, וסיפר: "מרוצה מקצב ההתקדמות שלי ומתרגש"

עכשיו זה רשמי, כשמשלחת ישראל תצעד ב-27 ביולי 2012 לתוך האצטדיון האולימפי בלונדון אל טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים, סרגיי ריכטר יהיה שם. הקלע הישראלי בן ה-21 ממכבי רעננה השיג לפנות בוקר (שבת) את כרטיס ההשתתפות למשחקים אחרי שזכה במדליית הכסף בתחרות בסבב גביע העולם שנערכת בצ'אנגוון שבדרום קוריאה.

לאחר הזכייה אמר ריכטר: "היה ברור לי שזה יקרה מתישהו ושאני אשיג את הקריטריון לאולימפיאדה. אני מרוצה מקצב ההתקדמות שלי ומתרגש מההישג. כעת אני פונה לשני גביעי עולם נוספים ולאליפות אירופה שתתקיים השנה". על תקוותיו להשיג מדליה אולימפית, אמר: "זה עובר לכל ספורטאי בראש, וזה טבעי לגמרי. כשנגיע לשם, אני אחשוב על זה".

ריכטר הוא הספורטאי הישראלי הראשון שמשיג את הקווטה האולימפית. ריכטר קבע 597 נקודות מתוך 600 אפשריות בתחרות ברובה אוויר למרחק 10 מ' ועלה מהמקום השני לגמר. בגמר הוא הוסיף עוד 104.6 נקודות שסייעו לו לשמור על מקומו.

זה התחיל לא כל כך טוב מבחינת הקלע הישראלי בן ה-21. כבר בסט הראשון הוא איבד נקודה חשובה כאשר בכדור התשיעי הוא קבע 9 נקודות וסיים עם 99 נקודות. הסט השני היה מושלם עם מלוא 100 הנקודות. גם הסט השלישי היה כמעט מושלם ובכדור ה-29 שוב ריכטר איבד נקודה חשובה, שהורידה אותו למקום ה-5 בדרוג, כאשר ארבעת המתחרים שלפני עם מלא 300 הנקודות.

התחרות בקוריאה היתה צמודה מאד, ריכטר עבר את הסט הרביעי באופן מושלם וכך גם את הסט החמישי והעפיל למקום השני. גם איבוד הנקודה הנוספת בכדור השני של הסט השישי לא שינה את המיקום. ריכטר העפיל לגמר מהמקום השני. ראשון העפיל לגמר ההונגרי פטר סידי שהשיג 598 נקודות, ריכטר הוביל חבורה של חמישה קלעים עם 597 נקודות, בזכות 51 קליעות בול.
בגמר ריכטר דורג ראשון עם תוצאה מצוינת של 104.6 נקודות בדיוק כמו ההונגרי, שלישי סיים וונג טאו מסין שקבע 104.4 נקודות. ליאור מדלל נקלע ליום חלש, קבע רק 585 נקודות ודורג במקום ה-61 בתחרות בה השתתפו 73 קלעים.

בטקס חלוקת הפרסים ארעה תקלה מצחיקה, כאשר הכרוז הציג את הזוכה במקום השני הוא הכריז – "במקום השני סרגיי ריכטר מהרפובליקה האיסלמית האיראנית". חברי המשלחת הישראלית מיהרו לתקן והכרוז הקוראני מיהר להתנצל על הטעות המביכה.

מחר תתקיים התחרות בירי 60 כדור בקליבר 0.22 במצב שכיבה ובה ינסה מאמנו של ריכטר, גיא סטריק, להשיג את הקווטה האולימפית. במקביל תתקיים גם התחרות ברובה אוויר לנשים בה ישתתפו אלה שטרנברג וחן טל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully