וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

יובל קליין

4.4.2011 / 13:25

המדור השנתי מפציע עם פינות חדשות של יובל קליין, שיסקור את ביצועי השחקנים והקבוצות ויעיף מבט לשבוע שיבוא

שחקני סיאטל מארינרס עם שחקני אוקלנד אתלטיקס במשחק פתיחת העונה. Justin Sullivan, GettyImages
תודה לאל שזה התחיל. שחקני סיאטל ואוקלנד פותחים את העונה/GettyImages, Justin Sullivan

.מדי שבוע נציג לכן את המיטב מהשבוע האחרון ב-MLB, נביט לעומקו של כל בית וניתן קצת צבע וסטטיסטיקה שילוו את ה"בוקס סקור" שלכם. ראינו רק סופשבוע אחד של בייסבול, שהספיק לנו כדי לצפות בחבטות ניצחון, טעויות מביכות, איבוד שמירה, אין ספור הומראנס וטריפל פליי אחד. אם השבוע לא כתבנו על הקבוצה שלכם, תבואו בשבוע הבא, או שגם אז לא יהיה מה לכתוב על הקבוצה שלכם. בכל מקרה, אל תתביישו לתת בטוקבקים.

איאן קינסלר שחקן טקסס ריינג'רס. Tony Guttierez, AP
איאן קינסלר וטקסס נראו מצוין בסוף השבוע הראשון/AP, Tony Guttierez

AL מזרח

סוויפ השבוע: בולטימור אוריולס מטאטאים את טמפה ביי רייז. לפני מספר שבועות מאמן האוריולס באק שוואלטר פתח את הפה על היאנקיז ובוסטון, והיתה תחושה שהוא ישתוק מהר מאוד ברגע שיפגוש את אחד משניהם. אבל האם שוואלטר ידע משהו שאנחנו לא? בפגרה אף אחד לא דיבר על הפיצ'ינג של האוריולס, והנה הם עושים בית-ספר לרייז, הקבוצה שידענו שיש לה רק פיצ'ינג השנה. ג'רמי גאת'רי פתח עם 6 סטרייקאאוטים בשמונה אינינגים, למחרת היה זה כריס טילמן שלא הרשה חבטה במשך שישה אינינגים וביום ראשון זאק בריטון היה המגיש הפותח היחידי שהרשה ריצה אחת. בהחלט מפתיע מאוד.

שימו לב ל: קייל דרבייק (טורונטו בלו-ג'ייז). בשנה שעברה החליטו בטורונטו לענות לבקשתו של רוי האלאדי ולהעבירו למתמודדת על האליפות. בתמורה, העבירה פילדלפיה פיליז שלושה פרוספקטים לקנדה ובשבת אחד מהם החל לפרוע את השטרות. דרבייק, 24, רשם את הניצחון הראשון שלו בקריירה, על מינסוטה, תוך שהוא מרשה חבטה בודדת בשבעה איניניגים. אביו של קייל דאג דרבייק זכה בתואר הסיי-יאנג בשנת 1990, ובצירוף מקרים טיפוסי בבייסבול, גם הוא רשם את הניצחון הראשון שלו בקריירה מול הטווינס.

הנתון הסטטיסטי השבועי: הפעם אחרונה שבולטימור פתחה את העונה ב-0:3 הייתה ב-1997, וזאת השנה האחרונה בה הם הגיעו לפלייאוף. מצד שני, בוסטון רד-סוקס מעולם לא הגיעה לפלייאוף אחרי שלושה הפסדים רצופים בתחילת העונה.

מבט קדימה: הרד-סוקס, שהחלו את העונה ברגל שמאל, ינסו לרשום ניצחון ראשון בקליבלנד ואחר כך יגיעו לראשונה העונה לפנוויי פארק, שם יחכו הבחורים בפסים, ניו יורק יאנקיז, לקלאסיקה של אמריקה. יהיה מעניין גם בקמדן יארדס, שם הווייט סוקס ינסו ליצור רושם שהם רציניים.

שחקני בולטימור אוריולס חוגגים ניצחון. J. Meric, GettyImages
האם זה ייגמר כמו ב-97'? שחקני האוריולס חוגגים/GettyImages, J. Meric

AL מרכז:

סדרת השבוע: קנזס סיטי רויאלס הראו המון אופי בסוף השבוע האחרון, כשבשלושת הניצחונות שלהם הם חזרו מפיגור באינינגים המאוחרים של המשחק, ופעמיים זו הייתה חבטת ניצחון, פעם של הרוקי קילה קא'איוהי ופעם של מאט טריינור באקסטרה אינינגס. המגישים הפותחים של האיינג'לס הרשו רק ארבע ריצות ב-20 אינינגים, אבל הריליברים נכשלו שוב ושוב מול המחבטים של אלכס גורדון, בילי באטלר וג'ף פרנקור.

שימו לב ל: גורדון בקהאם. שחקן הבסיס השני ואחד השחקנים המבטיחים של שיקגו וייט סוקס איכזב בגדול בשנה שעברה, כשחבט רק ל-25.2 אחוזי חבטה והאוהדים בצד הדרומי של העיר כבר איבדו את הסבלנות שלהם לגביו. את העונה בקהאם פתח בסערה עם חמש חבטות בשמונת הניסיונות הראשונים שלו, ביום ראשון הוא המשיך ביכולת המוכרת עם 0 מ-3. גורדון בקהאם יכול להיות הג'וקר של הווייט סוקס השנה. הם יודעים שהם יקבלו ריצות מקרלוס קוונטין ואדם דאן, אבל כל חבטה מצד בקהאם תתקבל בתופים ובמחולות.

הנתון הסטטיסטי השבועי: 8,726 צופים בלבד הגיעו ביום ראשון לפרוגרסיב פילד כדי לראות את קבוצתם קליבלנד אינדיאנס רושמת ניצחון ראשון. זה המספר הנמוך ביותר באיצטדיון מאז נפתח ב-1994. בשבת הגיעו 1,127 יותר ובמועדון תירצו את זה בשלג שירד באותו בוקר. אתמול עדיין היה קריר, אבל השמיים היו בהירים ככה שאין יותר תירוצים.

מבט קדימה: אחרי סופשבוע קשה בקנדה, מינסוטה טווינס מגיעה למקום בו היא נכשלת מדי שנה, יאנקי סטדיום. לרויאלס יהיו שני משחקים עם יריבות פנימיות: בבית מול החברה של אוזי גיין משיקגו ואחר כך הם ייצאו לעיר המכוניות לפגוש את הטייגרס.

גורדון בקהאם שחקן שיקגו וייט סוקס. Harry Howe, GettyImages
מסובב אותה כמו בקהאם/GettyImages, Harry Howe

AL מערב:

סוויפ השבוע: העסקים בטקסס כרגיל. אחרי עונת שיא בה הקבוצה הגיעה לוורלד סירייס, הקו ההתקפי של הקבוצה לא לוקח זמן מנוחה. בשלושה משחקים מול בוסטון, הקבוצה רשמה 11 הומרים ו-26 ריצות, יותר מכל קבוצה אחרת העונה בסדרת הפתיחה. השיא היה הגראנד-סלאם של אדריאן בלטרה מול קבוצתו לשעבר. איאן קינסלר הראה עד כמה הוא טוב כשהוא כשיר, וביחד עם נלי קרוז, השניים עשו היסטוריה כשהריינג'רס היא הקבוצה הראשונה אי פעם שמציגה שני שחקנים שרשמו הומראן בכל משחק מפתיחת העונה.

הנתון הסטטיסטי השבועי: איצ'ירו סוזוקי, האיש והחליפות, חבט לסינגל בשבת מול אוקלנד. זו הייתה החבטה ה-2,248 שלו במדי סיאטל, מה שהעניק לו את המקום הראשון במספר החבטות של המועדון בכל הזמנים. סוזוקי, בעונתו העשירית בקבוצה, עבר את אדגר מרטינז.

מבט קדימה: סיאטל יורדת דרומה לטקסס למפגש מעניין בתוך ה-AL מערב, שיכלול מפגש בין קינג פליקס לסי ג'יי ווילסון. האיינג'לס ינסו להתאושש ממפגש קשה עם קנזס-סיטי מול שתי קבוצות AL מזרח: טמפה ביי בחוץ וטורונטו בבית.

איצ'ירו סוזוקי שחקן סיאטל מארינרס. Jed Jacobsohn, GettyImages
מה היה קורה לו הגיע לליגה חמש שנים מוקדם יותר? איצ'ירו/GettyImages, Jed Jacobsohn

NL מזרח:

סוויפ השבוע: כמה משוגעים הימרו בתחילת העונה על עונה מושלמת לבוסטון רד-סוקס ולפילדלפיה פיליז. בינתיים, ההימור המטורף על הפיליז עדיין בחיים, ועם כזאת רוטציה הכל נראה אפשרי. יוסטון עוד עשתה תעלול 1 באפריל כשהובילה על הפיליז בשתי ריצות באינינג ה-9, אך אל חשש, שם תמיד מוצאים דרך להפסיד, וזה מה שקרה כשברנדון ליון הרשה שלוש חבטות לניצחון של הפיליז. רוי האלאדיי, קליף לי ורוי אוסוולט הגישו ביחד ל-19 אינינגים, 14 חבטות, 6 ריצות, הליכה אחת (אוסוולט) ו-23 סטרייקאאוטס - אאוץ'. הדבר המועדד הנוסף מעיר החירות הוא ווילסון ואלדז בעמדת הבסיס השני במקום צ'ייס אטלי.

רגע של תרבות: היוצרים של "איש משפחה" לא פסחו על האפשרות לצחוק על המטס. בפרק ששודר ביום ראשון (שידור חוזר), נראה התינוק סטואי כשהוא במשחק של המטס, הכרוז מכריז על הגשת הפתיחה (נשמעת חבטה) והוא מודיע על סיום העונה. במציאות, מייק פלפרי לא הרשה חבטה בהגשה הראשונה, אלא הוליך את כריס קוגלן מפלורידה, אבל המצב של סטואי לא היה יותר טוב כי המטס הפסידו.

מבט קדימה: המטס יגיעו לפילדלפיה, שתנסה לשמור על מאזן מושלם. עוד מפגש תוך-ביתי יהיה בין וושינגטון שמעודדת מהפתיחה של ג'ייסון וורת' ותפגוש את פלורידה בחוץ. בסוף השבוע אולי נראה את הקדימון לגמר הנשיונל ליג השנה: אטלנטה ברייבס מול הפיליז.

סטואי גריפין. yes
היי, רגע, המטס ניצחו שניים. Victory shall be mine!/yes

NL מרכז:

סוויפ השבוע: מילווקי ברוורס עשו הרבה רעש בפגרה כדי לזכות בנשיונל ליג סנטרל, אבל האלופה סינסינטי רדס ממש לא התרשמה ועשתה את שלה עם סוויפ ביתי קליל. הריצות של הרדס התפזרו לאורך כל הליין אפ, כשהלילה התופס ריאן הניגן רשם שיא קריירה עם ארבע חבטות. מי ששיתק את המחבטים של הברו-קרו היה טראוויס ווד הצעיר, שהמשיך את היכולת מהשנה שעברה עם שבעה סטריקאאוטים וריצה בודדת בשבעה אינינגים.

הנתון הסטטיסטי השבועי: בבכורה שלו בריגלי פילד, מאט גארזה רשם שיא קריירה של 12 סטרייקאאוטס. רק חבל שהוא הרשה גם 12 חבטות ושקרלוס מרמול החליט להרוס למגיש הימני את ה-W הראשון שלו העונה.

מבט קדימה: למילווקי לא יהיו חיים קלים בבית מול אטלנטה והיא תצטרך למצוא את הניצחון הראשון שלה העונה. הקרדינלס, ללא מאט הולידיי, יארחו את פיטסבורג שבאה עם המומנטום אחרי שני ניצחונות בריגלי פילד. יוסטון תתארח בסינסינטי, ונדמה שהאסטרוס יחפשו את הניצחון הראשון שלהם בסדרה נגד פלורידה בסוף השבוע.

מאט גארזה שחקן שיקגו קאבס. Charles Rex Arbogast, AP
נו, בחייכם, חבר'ה, תנו לי לנצח. גארזה/AP, Charles Rex Arbogast

NL מערב:

סדרת השבוע: הדודג'רס ניצחו את הג'איינטס בסדרה של ארבעה משחקים. לוס אנג'לס סופסוף הראתה את הנשק הקטלני שלה מאט קמפ. כשהמחבט של קמפ טעון הוא קטלני מאוד, אפילו על הרוטציה של הג'איינטס, וחמש חבטות ושלושה ריביז גרמו לאוהדי הדודג'רס להתלהב לקראת העונה הקרובה. אולי הם התלהבו יותר מדי, כשלאחר הניצחון במשחק הפתיחה החליטו שני אוהדי דודג'רס לפוצץ אוהד מסכן של הג'איינטס במכות ולשלוח אותו לבית החולים. ג'ונתן ברוקסטון הזיע על הגבעה אבל הצליח לרשום שלוש שמירות, והאמת - יש סיבה לאוהדי הדודג'רס להתלהב. רק תחסכו מאיתנו את הביקור באיכילוב.

שימו לב ל: הפציעה של קודי רוס העבירה את אוברי האף לאאוטפילד ונתנה לברנדון בלט את המקום בעמדת הבסיס הראשון. בלט, 22, נחשב על ידי רוב הפרשנים כמועמד המוביל לזכות בתואר רוקי השנה ואולי להדיח את האף מההרכב הראשון. את הקסם שעליו כולם מדברים הוא הראה כבר במשחקו השני בקריירה, ששלח כדור למרכז הדודג'ר סטדיום כדי לרשום הומר של שלוש ריצות. לפני משחקו הראשון בלט התראיין וסיפר שהוא מרגיש לא בנוח ללבוש חליפות: "אני מטקסס ואין לי בגדים כאלה". עם כזאת יכולת, כדאי שיכין אחת לקראת טקס רוקי השנה.

מבט קדימה: סן דייגו, שהרשימה מאוד מול הקרדינלס, תחזור הביתה לפגוש את האלופה מסן פרנסיסקו, שמצידה תחכה עד ליום שישי כדי לחזור הביתה ולקבל את טבעות האליפות מול סנט לואיס ואלברט פוחולס. המפגשים בין הקבוצות של קליפורניה ימשיכו כשלוס אנג'לס תגיע לסן דייגו. ביום שישי נראה מפגש מרתק בין שני מגישים צעירים: טראוויס ווד (רדס) ואיאן קנדי (אריזונה).

ברנדון בלט שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Mark J. Terrill, AP
יש למה לצפות. ברנדון בלט/AP, Mark J. Terrill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully