וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן על התואר: על נפילתו ועלייתו של מייקון

יניב בינו

1.4.2011 / 20:00

בעונה שעברה הוא היה המגן הטוב בעולם. אבל העזיבה של מוריניו דיכאה אותו, המקום בהרכב נבחרת ברזיל עבר למישהו אחר, והנפילה נעצרה מעט רק עם בואו של לאונרדו לאינטר. בדרבי של מילאנו מייקון רוצה להכריז סופית: חזרתי. לא רק למקום הראשון באיטליה

כשהצרות החלו ליפול על מייקון הן, כמאמר הקלישאה, ירדו עליו בצרורות. גארת בייל עקף את המגן שעד לא מכבר נחשב הכי טוב בעולם, והקערה התהפכה על המגן הברזילאי הימני. "הוא כבר לא כל כך מהיר, כפי שהיה בעבר", נכתב עליו עם קורט הגון של רשעות בעיתונות האיטלקית, שכאילו רק חיכתה לנפילתו. לפתע אף פרצה חרושת שמועות בהקשר להרגלי הבילוי של מייקון - שהוא הולך בדרכו של אדריאנו, התאהב בטיפה המרה, פוקד רבות את הברים במילאנו ויוצא מהם כמאסף. "לא רק מונית מול בייל הוא היה צריך, אלא גם אחת שתאסוף אותו אחרי שהוא מסיים את הבילויים שלו", המשיכו בארץ המגף לסנוט בו. זמן לא רב חלף מאז, והברזילאי הבינלאומי יכול להוכיח שכפי שחלה נסיגה בכושר שלו הוא יכול לשוב לטופ במהרה.

שחקן נבחרת ברזיל מייקון. Kirsty Wigglesworth, AP
באיטליה נהנו לסנוט במגן. מייקון במדי נבחרת ברזיל/AP, Kirsty Wigglesworth

"אין עוד תחושה כזו, קשה להסביר זאת"

רק עם סיומה של העונה שעברה היה מייקון על גג העולם. אינטר והוא זכו בטרבל הנוצץ תחת הדרכתו של ז'וזה מוריניו, כאשר הם עוקפים, כזכור, את ברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות. כולם נדהמו נוכח העוצמה, הטכניקה והעליונות הפיזית של "הענק" – הכינוי שהודבק לו באיטליה, שבגיל נוער גרמיו סירבה לצרפו כיוון שהיא סברה שהוא לא מפותח מספיק.

למרות שזכה בשלושה תארים בעונה שעברה ונגע כמעט בכל שיא אפשרי, הזימון לנבחרת ברזיל והידיעה שיהיה שחקן בהרכב של דונגה במונדיאל בדרום אפריקה היו הדבר המרגש ביותר עבורו. "אין עוד תחושה כזו, קשה להסביר זאת", סיפק הצצה נדירה למחשבותיו. "לראות את שמך מופיע ברשימת סגל הנבחרת למונדיאל. אחותי בכתה, אבי בכה, אמי בכתה. זה היה רגע ייחודי ויקר ערך שלא ניתן להחליפו באחר". מייקון התרגש, וידע היטב מדוע הגיע עד הלום: "הצוות המקצועי של הנבחרת יודע מצוין מי אני ומה אני מביא. אני אחד שעובד תמיד, אחד שלא נח לרגע ומביא את הכדורגל שלו למגרש".

"מייקון נהנה ביותר בתקופה של מוריניו"

אז מה קרה בחודשים הספורים מאז שנגע שנגע בשמיים ועד אותו רגע כל כך סמלי בו השאיר לו גארת בייל אבק? אחת הסיבות המשמעותיות לדעיכה ביכולתו היא בין היתר הפרידה ממוריניו. הפורטוגלי – מאמן של שחקנים - השאיר לבבות שבורים רבים לאחר כל אחת מעזיבותיו, וגם המגן הברזילאי נמנה עליהם. "הוא אחד המגנים הטובים ביותר שאימנתי בכל הקריירה שלי. שחקן נפלא שכובש שישה-שבעה שערים בשנה, הוא פשוט פנטסטי", אמר עליו מוריניו בעבר.

"מייקון נהנה מאוד בתקופה של מוריניו", ניתחו באיטליה בעבר את צרות המשחק של הנראזורי. "מוריניו סיגל לאינטר שתי שיטות התקפה - כדורים ארוכים לעברו של זלאטן איברהימוביץ' והפריצות המהירות של מייקון באגף ימין והחיתוך שלו למרכז".

מייקון היה נחוש לעבור לריאל מדריד והתבטא לא אחת על רצונו להמשיך לשחק תחת מוריניו, ממנו קיבל את כל חופש הפעולה ששחקן רוצה במגרש, אלא שהעסקה לא הבשילה עקב מספר גורמים. אינטר לא שכחה את המעבר של רוברטו קרלוס לריאל בעבר, ולא מיהרה לשחררו אולי בניסיון לכפר על משגה העבר.

מעבר לכך, יש שטוענים שמייקון מצא גם את סוכנו, אנטוניו קליינדו, כאשם, כשהיחסים ביניהם, כך נטען באיטליה, ידעו ימים טובים יותר. מאז הקיץ האחרון השניים לא משדרים על אותו גל, ושמועות רבות נפוצות חדשות לבקרים לגבי מעבר עתידי שלו לבירת ספרד. סוכנו של המגן לא אהב את גל הפרסומים, והוציא לאחרונה הודעה בה מסר: "כל מי שטוען שהוא סוכנו של מייקון ומנסה לנהל משא ומתן בשמו, מסתכן ויישא באחריות ובנזק שהוא יגרום".

גם ההדחה הכואבת עם הסלסאו ברבע גמר גביע העולם והביקורות הנוקבות מבית לא תרמו כמובן למצבו. תוסיפו לכך את הגעתו של רפא בניטז בתחילת העונה, עימו למייקון היו יחסים לא טובים כמו מוריניו, ותבינו למה התקשה הברזילאי לשחזר את יכולת השיא שהציג אשתקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"איך עוצרים את בייל?"

יש שקבעו נחרצות כי הפרפור של בייל את מייקון בצמד המשחקים באלופות העיד על היחלשות כוחו וירידת קרנו של מייקון. שוער טוטנהאם אורליו גומז חשף כי לפני המשחקים ניסה מגן אינטר לחלוב ממנו מידע כיצד הוא אמור להתמודד עם הוולשי הקיצוני. "הוא אמר לי: 'בייל מהיר מאוד, איך אפשר לעצור אותו?'. אחרי המשחק, כשמייקון שוב דיבר איתי, הוא נשמע אחרת: 'הוא לא מהיר, הוא כמו רעם, כמו ברק'", סיפר גומז בפתיחות. לעיני המצלמות פרגן מייקון לבייל: "בשני המשחקים הוא עשה לי ולנו הרבה צרות. אין ספק שהוא אחד השחקנים הטובים ביותר ששיחקתי מולם", ובייל מצידו החמיא למגן: "הוא בסך הכל בחור טוב. כל פעם שהוא בעט בי, הוא ביקש סליחה".

"מייקון הראה בעונה שעברה דברים מדהימים - כל מה שאתה מבקש משחקן כדורגל: טכניקה, מהירות, כוח, קלאסה, בעיטה, אתלטיות, והכי חשוב הבקיע שערים מכריעים. בגלל כל אלו, היה קשה כל כך לראות אותו בצורה כזאת מול בייל", נכתב עליו באיטליה. "הוא לא רק נשאר מאחור כאילו שמהירותו דעכה, אלא אף אנמי מאוד מבחינה התקפית. ההשפעה הגדולה שהייתה לו על המשחק של אינטר בתקופה של מוריניו פחתה בהרבה".

חוסר ההתאמה בין בניטז ואינטר המשיך לזעוק למרחקים וגם ומייקון, כמו כולם, ידע זאת. לאחר שני הפסדים רצופים שספגה הקבוצה, ללאציו ו-ורדר ברמן, אמר הברזילאי: "אני לא יודע מה הבעיה שלנו, אבל הפציעות הן בהחלט לא הבעיה היחידה שיש לנו בקבוצה".

"עדיין בטופ"

לאחר הזכייה באליפות העולם לקבוצות וחילופי המאמנים, אינטר חזרה מעט לעצמה. גם מייקון, כמו כל הקבוצה, נראה אחרת על כר הדשא. "מאז שלאונרדו הגיע, האווירה בקבוצה מצוינת", העיד המגן על ההבדל. "לאונדרו הצליח לחבר אותנו והעביר את הרעיונות ותכנית המשחק שלו לכולנו. זה לא רק אני, כולם מרגישים הרבה יותר טוב – המוטיבציה חזרה לנו".

הגעתו של לאונרדו הביאה את הבעלים מאסימו מוראטי לפתוח את הארנק בגדול, אבל בצורה מעמיקה ומחושבת. אינטר, בניגוד גמור למילאן, לא שפכה כספים על כוכבים מזדקנים, אלא רכשה שחקנים צעירים לטווח הארוך, בתהליך חכם להצערת הסגל ולבנייתו לקראת השנים הבאות. "החתמותיה של אינטר בינואר הוכיחו בצורה מרשימה את התכנון והבנייה של המועדון לעתיד", כתב הפרשן אנטוניו לבאטה. "בעוד מילאן מצאה פתרונות לטווח הקצר, אינטר השקיעה בדור העתיד שלה".

הנראזורי נמצאים בכושר טוב מאוד לאחרונה, כשגם מייקון חזר להציג יכולת טובה אם כי קיימים עדיין לא מעט פערים בהשוואה לתפוקה שלו מהעבר. די להביט במאזן שעריו כדי לראות את התמונה הכללית: מאז שעבר לאירופה, ב-2004/5, לא סיים עונה בלי לכבוש לפחות שער אחד, מלבד השנה. בהשוואה לעונה שעברה, בה רשם שיא של שבעה שערים, זה בהחלט לא מספיק. לזכותו עומדת העובדה שנפצע ולא שיחק באופן סדיר לגמרי. מעבר לכך, המשא על הגב כבד יותר כשעיתונאי איטליה כבר הנחיתו את ראפיניה מגנואה בסן סירו בשנה הבאה. כמו כן, אם להסתמך על המשחק מול נבחרת סקוטלנד, הוא גם איבד את מקומו בהרכב נבחרת ברזיל המתחדשת של מאנו מנזס.

אלא שכעת, למרות הכל, יש לאינטר ומייקון הזדמנות לכפר על העונה שהחלה בצליעה. ב"קוריירה דלו ספורט" החלו להיערך מבעוד מועד לדרבי דלה מדונינה וערכו השוואה בין המגנים הימניים של שתי היריבות העירוניות, איגנסיו אבאטה ומייקון. "אבאטה הוא מגן נפלא שנותן עונה מצוינת", נכתב, "אבל מייקון עדיין עומד בראש הפודיום של המגנים בעולם, בצוותא עם דני אלבס וסרחיו ראמוס".

גם מאמן נבחרת יפן אלברטו זאקרוני, שטעם משתי הקבוצות של מילאנו בעבר, נדרש להשוואה לקראת הדרבי הגדול של עיר האופנה. "אינטר נמצאת בתקופה טובה, כאשר השלד של הקבוצה רץ כבר מספר שנים ביחד. היא במומנטום, אבל בסופו של דבר אם מייקון יהיה טוב, היא תנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully