וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הוכחנו שאנחנו לא אוסף של בודדים"

30.3.2011 / 19:45

מאמן מכבי תל אביב מאמין שהפציעה של פרקינס לא תשפיע במשחק הרביעי נגד קאחה לבוראל (ה', 20:45, 10, 5HD)

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אחרי עונה ארוכה ורצופת עליות ומורדות, הגיעה מכבי תל אביב לרגע האמת. מחר (חמישי) יארחו הצהובים את קאחה לבוראל במשחק הרביעי בסדרת רבע גמר היורוליג (20:45, ערוץ 10 ו-5HD) כשהם ביתרון 1:2, בידיעה שניצחון ביתי נוסף ישלח אותם לפיינל פור בברצלונה, והפסד יחזיר אותם לויטוריה למשחק חמישי ומכריע בעמק הבאסקים.

"זה האתגר הגדול ביותר שלנו עד כה"

הניצחון המוחץ 60:81 אתמול בהיכל הציב את קבוצתו של דיוויד בלאט על סף העפלה למעמד השיא של המפעל, אבל החדשות הרעות על פציעתו הקשה של דורון פרקינס העיבו על מצב הרוח במועדון, והשחקנים הביעו את רצונם להשלים ניצחון בסדרה מול הקהל הביתי ולהקדיש אותו לגארד הפצוע. לפני האימון שוחח דיוויד בלאט עם דורון פרקינס בטלפון ואמר לו: "כולם תומכים בך ומתגעגעים אליך". גם חברו הטוב, ג'רמי פארגו, דיבר איתו עם עיניים דומעות.

"אני שמח שיש לנו את הזכות להיות במצב הזה", אמר בלאט במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "האתגר הוא גדול כי היריב איכותי ומנוסה וגם עם יומרות שלא פחות גבוהות משלנו. אנחנו צריכים לשחק בלי אחד השחקנים המשמעותיים ביותר שלנו, דורון פרקינס, אבל לאורך כל השנה הוכחנו שאנחנו קבוצה ולא אוסף של שחקנים בודדים. מה שאנחנו עושים ביחד בכל מה שקשור למשחק הוא הרבה יותר ממה שכל אחד יכול לעשות באופן אישי. אנחנו מצפים למשחק גדול. אנחנו ניתן את הכל. אנחנו מבקשים ויודעים שהקהל שלנו ייתן מעל ומעבר ואנחנו נצטרך את זה".

באופן ספציפי אמר בלאט על פציעתו של פרקינס: "אני חושב שג'רמי פארגו היה שחקן חשוב עוד לפני הפציעה של דורון פרקינס. נכון שבלי דורון אנחנו פחות עמוקים, אבל יש לנו גארדים טובים וכל אחד יצטרך לתת הרבה יותר מעצמו על מנת למלא את החלל".

בלאט דיבר גם על החשיבות של פארגו במשחק בחמישי, ואמר: "יש לו כישורים ויכולת לשחק בכמה עמדות, הוא מבין את המשחק, מסוגל גם לשחק ולייצר בשביל עצמו וגם בשביל הקבוצה. חשוב שלקבוצות יש שחקנים כאלה. פארגו עשה התקדמות בכל המישורים. זה לא היום לדבר רק על ג'רמי פארגו. יש לנו את קאחה לבוראל ולא משחק אולסטאר".

על היריבה, אותה פוגשים הצהובים בפעם השישית העונה, הוסיף בלאט: "קאחה לבוראל היא קבוצה מסוכנת מאוד, קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה ויודעת איך לשחק במצבים שונים. לנו יש את האתגר הגדול ביותר שלנו עד כה".

מילאן מצ'באן: "דורון הוא אחד השחקנים הכי חשובים שלנו והשחקן הכי טוב שלנו העונה, אנחנו נצטרך להיות מוכנים לשחק בלעדיו ובלי התמיכה שלו. הוא חבר טוב ובן אדם מצויין ולא יהיה פשוט בלעדיו, אבל נצטרך לעשות את המקסימום שלנו עבורו". על המשחק עצמו אמר מצ'באן: "אנחנו מצפים למשחק קשה מאוד, לא היו לנו יותר מדי ימים להתכונן למשחק הזה אז נראה מה יהיה. אנחנו מקווים שעם התמיכה של הקהל ננצח במשחק ונעלה לפיינל-פור, מגיע לנו להיות שם. זה המשחק הכי חשוב שלנו העונה ואנחנו צריכים להיות מרוכזים, יש לנו אנרגיה שאחנו רוצים להביא גם עכשיו".

טל בורשטיין גם הוא כאב את פציעתו של פרקינס, ואמר: "אתמול בערב שיחזרתי עם אשתי בלילה את אותם רגעים שעברו עליי בפציעות הקודמות, זה באמת לא נעים. עוד לא יצא לי לדבר עם דורון, רק שלחתי לו SMS שאנחנו איתו ושיחלים במהרה".

"אין לי שום בעיה שיהיו דברים על הכתפיים שלי, ברור שלא רציתי שזה יקרה בסיטואציה כזו אבל זה חלק מהענף לצערנו וצריך לעלות ולעשות את מה שעשיתי כל החיים, לשחק", הוסיף בורשטיין. "אמנם לא שיחקתי הרבה לאחרונה, אבל אין מה לעשות - יש לי ביטחון. זו לא השנה הראשונה שלי, אני מאמין בעצמי ומאמין שיהיה בסדר. עכשיו אני צריך להתכונן לקבל דקות יותר משמעותיות וכמו במשחק הקודם, לתרום את מה שאני יכול ויודע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מירזה טלטוביץ': "החיסרון של פרקינס עזר להם"

קאחה לבוראל מקווה לשלוח את הסדרה למשחק חמישי, אבל גם היא יודעת שעם התצוגה הדלה שלה ביום שלישי, יהיה לה קשה לעשות את זה. השחקנים של אלופת ספרד סובלים מעייפות ומעומס בעקבות רצף המשחקים הקשה, שכלל כמובן את המשחק מול מנורקה בליגה ביום ראשון האחרון, אבל בקבוצה שמים את הנושא הזה בצד.

מירזה טלטוביץ', שקלע 14 נקודות ביום שלישי, אמר: "העובדה שהפסדנו במשחק האחרון יכולה להשפיע עלינו לטובה. זה לא נעים להפסיד, בטח לא ב-21 נקודות. אם רוצים להילחם ולקחת את הכרטיס לפיינל פור, צריך לעשות הכל בכדי לנצח". טלטוביץ' התייחס לחסרונו של פרקינס, ואמר: "אני חושב שבמשחק האחרון החיסרון שלו דווקא עזר להם כי הם איבדו שחקן חשוב מאוד וזה הכניס אותם לאנרגיה וטירוף, יש להם אחד את השני, את המגרש הביתי שלהם וסגל של שחקנים מצויינים בשביל לנצח ולשחק טוב, אנחנו צריכים לשחק חזק יותר בחמישי".

הכוכב הבוסני אופטימי מאוד, ומוסיף: "ההבדל היחיד בין המשחק הקודם לבין המשחקים שלנו בספרד מול מכבי הם שפשוט מאוד לא שיחקנו טוב, שיחקנו טוב רק בחצי הראשון והיינו מאוד עייפים וחלשים ומול קבוצה כמו מכבי תל אביב אסור להיגרר ליכולת לא טובה כי היא מענישה מיד. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לנצח פה ואפילו יותר מזה".

פרננדו סן אמטריו, שקלע רק חמש נקודות בשלישי, אמר: "נותר לנו משחק אחד בלבד שאנחנו עוד יכולים לנצח, אנחנו צריכים להיות מאוחדים כולנו יחד. אנחנו נשארים ביחד ויודעים שאנחנו יכולים לנצח את המשחק הזה בתל אביב, נעשה את המקסימום בשביל לעשות את זה. אנחנו צריכים להיות יותר אגרסיביים בהגנה ולהיות יותר מרוכזים בהגנה, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח פה ולהעביר את ההכרעה בסדרה הזו אלינו, אנחנו קבוצה חזקה שמאמינה בעצמה ואנחנו נגיע להילחם עד הסוף, נהיה רגועים וננסה לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully