וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "נארח את יוון בבלומפילד”

30.3.2011 / 18:16

יו"ר ההתאחדות כינס מסיבת עיתונאים, אותה ניצל כדי להחמיא לפרננדז: "הראה היערכות נכונה, תכנית המשחק שלו עבדה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אבי לוזון כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים מחויכת במיוחד, יממה אחרי שנבחרת ישראל גברה 0:1 על גאורגיה והשלימה צבירת שש נקודות בתוך ארבעה ימים. כזכור, הנבחרת עלתה בעקבות הניצחון למקום השלישי בבית ו' עם 10 נקודות, כמו לקרואטיה השנייה ואחת פחות מיוון המוליכה, להן יש גם משחק חסר. לוזון התייחס במסיבת העיתונאים לסיכויי הנבחרת, החמיא לא מעט למאמן הצרפתי, התייחס להכנות העתידיות של הנבחרת, דיבר על סוגיית האיצטדיונים שנמצאים בשלבי בנייה, וגם נשאל על

"בכל מקרה פרננדז היה מסיים את הקדנציה"

לוזון פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "אני במצב רוח מעולה, אני מאושר מהתוצאות שהיו לנו בימים האחרונים. לואיס פרננדז הראה את ההיערכות הנכונה שלו לצמד המשחקים, כאשר מראש הוא ידע שלפחות חלק מהשחקנים שישחקו במשחק הראשון לא ישחקו במשחק השני. גם במשחק אתמול, הוא אמר מראש שהוא יעשה חילופים כדי לנצח את המשחק.

"אני שמח שתוכנית המשחק שלו עבדה לפרטי פרטים מבחינתו והוא ניצח. כולכם ראיתם את האהבה הגדולה של השחקנים לפרננדז, שמשמש כאבא רוחני, הם אוהבים מאוד, מכבדים אותו. הכדורגל הישראלי למרות כל הפרשנים לרגע שמנסים מדי פעם לפגוע בכדורגל הישראלי ובכדורגלן הישראלי, מצליח".

יו"ר ההתאחדות חשף גם כי הנבחרת תמשיך לארח את משחקי הבית באצטדיון בלומפילד, בו ניצחה את שני המשחקים השבוע. "המשחק נגד יוון ישוחק באיצטדיון בלומפילד", אמר לוזון, "ליבי ליבי על כך שעשרות אלפי אנשים שירצו להיות במשחק לא יוכלו, אבל אתם יודעים שמגרש מנצח לא מחליפים. ראינו איזו אווירה נהדרת הייתה בבלומפילד. הקהל הוא השחקן ה-12 שלנו ואנחנו מאמינים בכל ליבנו שגם במשחק נגד יוון הקהל ידחוף את הנבחרת שלנו לניצחון".

לוזון התייחס לשאלה האם היה מפטר את פרננדז במידה שהנבחרת לא הייתה משיגה שש נקודות משני המשחקים האחרונים. "ב-20 השנה האחרונות אני לא זוכר מעולם שמאמן לא סיים את הקדנציה שלו", אמר יו"ר ההתאחדות, "לא משנה אם חלילה היה מפסיד את שני המשחקים, הוא היה מסיים את הקדנציה שלו בכל מקרה. אני מאחל ומתפלל שהוא יביא אותנו לאן שכולנו רוצים שיביא אותנו, ואז ההסכם שלו אוטומטית מוארך בשנתיים".

על שיטת הקיזוז אמר לוזון: "יש המון פנים לכאן ולכאן. יש כאלה שאומרים ששיטת הקיזוז היא מצוינת, אבל אמרתי אז ואני אומר עכשיו: אחרי שנתיים, כלומר רק אחרי שתסתיים העונה, נשב כל הקבוצות ונחליט אם טוב ורצוי להמשיך בשיטה. הקבוצות הן אלה שתחלטנה. שיטת הקיזוז היא חלק ממחשבה איך לשמור על עניין בליגה. גם הפלייאוף האמצעי נבע מהסיבה שאותן ארבע קבוצות שאין להן עניין בצמרת או בירידה, לא יהיה מצב שהן יפסידו את כל המשחקים נגד הטוענות לכתר או שישפיעו על הירידה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אני לא צריך מנהל טכני שימליץ לי על מאמן כזה או אחר"

לוזון הגיב בביטול לטענות שמי מהשחקנים או המאמנים משותף בגלל הקרבה אליו או למכבי פתח תקוה. "הדבר היחיד שמנחה כל מאמן זה רק אם הוא יביא את התועלת והניצחון. עומר דמארי, עומר גולן, טל בן חיים מוכשרים בפני עצמם. הם לא שם בגלל חסדו של אבי לוזון. לא רק שהם לא מקבלים פרוטקציה במרכאות, אלא חובת ההוכחה עליהם. הלוואי ובמשחק הבא בלטביה יחליט פרננדז להעלות ילד אחר, שיבקיע גם שער ניצחון. כולם בחדר ההלבשה לפני המשחק אמרו שטל בן חיים ייכנס ויבקיע שער. לא יודע למה, אבל זו הייתה התחושה של המאמן הלאומי ועוזרו. גם ביציע אמרתי שבן חיים תוך עשר דקות יבקיע שער".

לוזון דיבר גם על התכניות שלו לגבי האצטדיון הלאומי: "יהיה איצטדיון חדש ברמת גן, זה ייקח כמה שנים. 21 חברות מחו"ל ניגשו למכרז אדריכלים, 15 עומדים בתנאי הסף, ומתוכם ייבחרו חמישה. כל אחד ייתן את המודל שהוא ממליץ עליו. איצטדיון רמת גן לא אמור רק לארח את המשחקים, אלא לארח גם מופעים, אולי את גמר ליגת האלופות. מן הראוי שיהיה איצטדיון לאומי חדש, המקורות יושגו. מי שמכיר אותי יודע שכשאני סימנתי מטרה, אני אשיג אותה.

"אני לא יודע אם הליגה הישראלית נמצאת במקום השישי, שמיני או עשירי. הליגה יותר טובה מכל הליגות במזרח אירופה, קרואטיה, סלובניה, וכו'. היא יותר טובה ויותר איכותית. גם הליגה הספרדית, שיותר טובה משלנו, אבל אם היה פה מצב בארץ כפי שקורה בליגה הספרדית, שיש שתי קבוצות כמו ריאל וברצלונה שמנצחות כמעט את כל המשחקים, אני חושב שכולכם הייתם שוחטים את הליגה. לשמחתי זה קורה ויש לנו ליגה מאוד איכותית ומעניינת, אין תוצאות ידועות מראש".

יושב ראש ההתאחדות התייחס לסוגיית זכויות השידור, ואמר: "לצ'רלטון, לערוץ 1 ולערוץ הספורט יש חוזה לעוד שנה. אנחנו מנסים להגיע להסכמה עם צ'רלטון שמשחק אחד לפחות ישודר ב-HD ולהגדיל את איכות השידור ומספר המצלמות".

לוזון נשאל גם על העובדה שבראש הנבחרות הצעירות אין מאמן ראשי, ומדוע לא קיימת ועדה מקצועית שתמנה בעתיד את מאמן הנבחרת, ואמר: " אני איש מקצוע. לכל חברי המזכירות לכדורגל יש את היכולת לאבחן מה טוב ומה לא טוב. אני לא צריך מנהל טכני שימליץ לי על מאמן כזה או אחר. אנחנו רוצים לבחור מאמן טכני שיהיה אחראי על בית הנבחרות ועל הנבחרות הצעירות, אמרנו את זה יותר מפעם אחת. כשיהיה מישהו שייבחר, אנחנו נודיע על כך".

לוזון התייחס גם לעונשו של ערן זהבי, שספג הערב הרחקה ממשחק אחד בפועל בעקבות סילוקו מסגל הנבחרת, ואמר: "אין לי יד ורגל בעונש. ערן זהבי עשה טעות. אין לי ספק שהוא יודע שעשה טעות ואני מקווה שהוא יתנצל ושהוא לא יחזור על הטעות הזו, לא הוא ולא אף שחקן אחר. זו זכות גדולה להיות שחקן בנבחרת ישראל. כשאני עומד כל פעם מחדש בשירת התקווה, יש לי צמרמורת בכל הגוף, וזה מה שאני מצפה מכל שחקן שמייצג את נבחרת ישראל".

מנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה, התייחס לנושא הגזענות במגרשים, ואמר: "אנחנו לא מתייחסים כהתאחדות למהות הענישה. יש מדיניות ברורה של אופ"א ופיפ"א לענישה בנושא הגזענות. ההתאחדות נפגשה עם בית"ר ועם איציק קורנפיין, שמנסה להילחם בתופעה הזו. לא העמדנו אותם לדין על מנת להילחם בתופעה הזו. יחד עם זאת, כשאתה רואה שאתה לא מצליח למגר את התופעה, יש מדיניות ברורה של העמדה לדין ולתופעות האלה אין מקום במגרש הכדורגל. האוהדים צריכים להבין את זה כי בסופו של דבר הם מושפעים ממשחקים ללא קהל או מהורדת נקודות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully