וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי מתקרב לבג"ץ

28.3.2011 / 17:15

בניגוד ללא מעט מקרים אחרים, בג"ץ החליט שלא לדחות בינתיים את העתירה נגד הענקת פרס ישראל ליו"ר מכבי ת"א. מזרחי התבקש להשיב בתוך שבועיים

בג"ץ הורה לשר החינוך גדעון סער ולשמעון מזרחי להשיב עד ל-10 באפריל בשעה 14:00 לעתירה שהוגשה כנגד הענקת פרס ישראל בספורט למזרחי.

בשבוע שעבר עתרו לבג"ץ שלושה חובבי כדורסל – שי גיל, נחום אביר ואבישי רצאני – בטענה כי הועדה שבחרה לפני כשלושה שבועות בשמעון מזרחי לחתן פרס ישראל בספורט לשנת תשע"א הייתה נגועה בניגוד עניינים. עיקר הטענות כוונו כלפי יו"ר ועדת הפרס, טל ברודי, ששימש כחבר דירקטוריון מכבי תל אביב ומחזיק בקשרי ידידות עמוקים עם מזרחי.

"מכף רגל ועד ראש מהותו, נפשו וליבו של מר ברודי נגועים בניגוד עניינים אינהרנטי כלפי המערכת והאישים עמם הוא צועד יד ביד עשרות בשנים, מאז הפך בעצמו לסמל המועדון הזה", נכתב בעתירה. "הקשר מעולם לא נותק, הקשר חזק, הקשר חברי ומקצועי כאחד. לא ניתן פשוט לא ניתן להעלות על הדעת כי בנסיבות שכאלה תהיה למר ברודי נגיעה כלשהי בהחלטה לזכות את חברו הטוב בפרס ממלכתי.

"...מצב זה מלכתחילה אינו תקין, מכיוון שקיים בו חשש טבוע כי מי ששתה וממשיך לשתות מבארות מועדון הכדורסל של מכבי ת"א יכוון את עצותיו ואת המלצותיו באופן שייטיב עם המועדון ויקנה לו יתרון על יתר המועמדים שזהותם לעותרים אינה ידועה".

עוד כתבו העותרים כי "הכלל בדבר מניעת ניגוד עניינים הנו אחד מאמות הסיפין של המשפט המנהלי הישראלי. הוא נובע מעיקרי הצדק הטבעי והוא מבטא את חובת האמון שחב כל בעל תפקיד ציבורי כלפי הציבור. הפרתו של כלל זה מהווה פגם חמור. קל וחומר, כאשר ההפרה של האיסור יורדת לשורש ההחלטה, כבענייננו... בנסיבות העניין נשוא העתירה, הפגם כאן הוא גם במהות וגם במראית העין, ומכאן חומרתו".

יצוין כי במקרים רבים מוצא בג"ץ שאין עילה מספקת, ודוחה מיד את העתירה. השופטת אסתר חיות לא דחתה את העתירה, אלא כאמור, הורתה לשר החינוך ולמזרחי להשיב לטענות בתוך שבועיים.

העותרים מיוצגים בידי עורכי הדין מיכאל דבורין, עובדיה כהן ועובדיה גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully