וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור של אירופה: אפשר להשוות בין ראול לדויד וייה?

27.3.2011 / 14:09

נבחרת המחזור, ספיישל מוקדמות יורו: הצדעה למלך השערים החדש של ספרד, הצצה לכוכב המרכזי של גאורגיה, ושוער אגדי ללא מחליף

הליגות הבכירות פינו בסוף השבוע את מקומן לטובת המשחקים הבינלאומיים ונבחרת המחזור שלנו משתנה בהתאם. השבוע, היא מורכבת כולה משחקנים אירופאים שכיכבו במשחקי סוף השבוע במסגרת קמפיין מוקדמות יורו 2012. הנבחרות הבכירות ביבשת עשו חיל במשחקי שישי ושבת, עשו צעד משמעותי בדרך להעפלה לאליפות ושלחו לא מעט שמות גדולים ל-11. נבחרת ישראל לא הצליחה לייצר נציג לסגל, אבל יריבותיה לבית ו' דווקא כן.

מגן נבחרת אנגליה אשלי קול. Alex Livesey, GettyImages
אשלי קול ואנגליה רואים את האור/GettyImages, Alex Livesey

שוער

ג'אנלואיג'י בופון – איטליה

45 דקות בלבד רשם השוער במונדיאל לפני שנכנע לפציעה בגבו, שהשביתה אותו לחצי שנה. בינואר חזר בופון למגרשים ומיד קיבל גם את סרט הקפטן מצ'זארה פראנדלי. וכמה שבאיטליה התגעגעו. בשישי, השוער בן ה-33 היה שקט ובטוח, שלט ברחבה וסיפק שתי הצלות מרהיבות כשאיטליה חזרה מסלובניה עם 0:1 גדול שמקרב אותה מאוד ליורו 2012. המשחק סיפק עוד הוכחה לנתון שבארץ המגף מכירים היטב: לפראנדלי יש בסגל המון כישרון, אבל אין עוד מחליף בשל וטוב לבופון.

ג'אנלואיג'י בופון שוער נבחרת איטליה הודף כדור מול סלובניה. Claudio Villa, GettyImages
מה הם היו עושים בלעדיו? בופון/GettyImages, Claudio Villa

הגנה

מגן ימני: גרגורי ואן דר וויל – הולנד

כשהיא בהרכב חסר מאוד, נבחרת האוראנג' טיילה בקלות מפתיעה בבודפשט (0:4), שמרה על המאזן המושלם והפרש השערים המרשים. מי שעשה את מירב הנזק להונגרים הוא מגן אייאקס בן ה-23. ואן דר וויל סיפק שני בישולים והזכיר למה הוא נחשב לאחד המגנים הימניים ההתקפיים הטובים באירופה. צ'לסי ומנצ'סטר סיטי כבר נאבקות על שירותיו ובקיץ, מחירו אמור לעמוד על כ-20 מיליון יורו. בינתיים, להונגרים יש יומיים להתכונן ולנסות לעצור את הפריצות של ואן דר וויל, לפני מפגש נוסף בין הנבחרות באמסטרדם.

בלם: פיליפ מקסס – צרפת

ביום רביעי יחגוג בלם רומא 29 ובשישי הוא סידר לעצמו מתנת יום הולדת מוקדמת בדמות שער בכורה במדים הלאומיים. הטריקולור גמגמו בלוקסמבורג, קארים בנזמה הרבה להחמיץ, אבל למזלו של לורן בלאן, הבלם שלו בא לעבודה ונגח את הראשון לפני שיוהאן גורקוף סגר עניין. צרפת הגדילה את הפער בראשות בית ד' ומקסס יכול להתעסק בשקט בשאלה שמטרידה אותו לאחרונה – מה תהיה התחנה הבאה כאשר חוזהו יסתיים בקיץ?

בלם: נבן סובוטיץ' – סרביה

הבלם הנהדר של בורוסיה דורטמונד תפס מנהיגות בהיעדרו של נמניה וידיץ' הפצוע ועזר לסרביה לחזור לחיים בבית ג'. לעיני יציעים ריקים בבלגרד, זכר להתפרעות החוליגאנים בגנואה, סרביה נקלעה לפיגור מול צפון אירלנד. האורחים התבססו על התקפות מתפרצות, אבל נתקלו בסובוטיץ' שהפגין משחק יציב, סגר היטב את הרחבה וגלישה שלו מנעה שער שני מנייג'ל וורתינגטון. היציבות של סובוטיץ' במרכז ההגנה עזרה לסרבים להפוך את הפיגור לניצחון 1:2 ולהיצמד לסלובניה במקום השני. החוליגאנים יכולים להישאר רגועים.

מגן שמאלי: ואסיליס טורוסידיס – יוון

אחת הביקורות הגדולות על לואיס פרננדז ונבחרת ישראל נעוצה דווקא ביכולת היריבות. לא רק שקיבלנו בית קל, אלא שגם קרואטיה ויוון הפייבוריטיות לא מרשימות ומכאן ההרגשה שצריך להוציא יותר. אם יוון תהיה ביורו, יהיה לכך אחראי אחד – טורוסידיס. המגן בן ה-25 מסתמן כווינר ענק. אחרי שכבש את שער הניצחון מול ניגריה במונדיאל ואת שער הניצחון מול לטביה באוקטובר, הוא עשה זאת שוב. כשיוון הייתה ב-10 שחקנים בדקה ה-95 במלטה. יוון ממשיכה לקרטע ולגנוב ניצחונות כל הדרך לראשות הבית הישראלי. לאבי לוזון נשבר הלב.

שחקני יוון חוגגים עם מבקיע השער ואסילי טורוסידיס. רויטרס
כך עושים זאת נכון. טורוסידיס חוגג עם יוון/רויטרס

קישור

לבאן קוביאשווילי – גאורגיה

"הניצחון של גאורגיה פתח את הבית", טען דודו אוואט ובצדק. במובן מסוים, השער הדרמטי של קוביאשווילי, הקשר הוותיק של הרטה ברלין, החזיר את ישראל לתמונה לפחות עד המפגש בשלישי. גאורגיה ממשיכה להיות ההפתעה של הבית בזכות שילוב מרתק בין צעירים לוותיקים מנוסים בדמותו של קוביאשווילי ומאמן נמרץ על הקווים. פרננדז בהחלט יכול לקחת דוגמא. על האמירה לפיה "גאורגיה פייבוריטית", לעומת זאת, הוא בהחלט יכול היה לוותר.

סקוט פארקר – אנגליה

אחת הבעיות הבולטות של אנגליה במונדיאל הייתה חסרונו של קשר אחורי שיפנה את סטיבן ג'רארד ופרנק למפארד למשימות בנייה התקפיות. קאפלו ניסה בעמדה מספר שחקנים עד שחזר לאופציית פארקר, בין היתר גם אחרי שניהל שיחה עם מאמנו בווסטהאם. פארקר הוא אחד שיודע לקחת הזדמנות. בשבת בווילס, בהופעה הראשונה שלו בהרכב מזה שנתיים וחצי, הוא שיחק לפני הרביעייה האחורית ונראה נהדר, חילץ כדורים והיה מעורב בבניית ההתקפות. ההופעה של פארקר זכתה לשבחים ובאנגליה יש לא מעט המשוכנעים: מדובר בקשר האחורי האנגלי הטוב ביותר.

אשלי יאנג – אנגליה

בעוד פארקר היה אחראי על הסדר והארגון בצד ההגנתי, הקשר הנפלא של אסטון וילה היה אמון על הת'כלס. יאנג סחט את הפנדל אותו כבש למפארד ובישל את השני לדארן בנט, כשאנגליה סיימה רבע שעה קסומה ביתרון 0:2, שנשמר עד הסיום. "השיטה שלנו עבדה כי שחקנים כמו יאנג היו פשוט מצוינים", החמיא קאפלו לקשר שצבר עוד כמה נקודות זכות. בקיץ, הוא הולך להיות אחד המלפפונים החמים בפרמיירליג והופעות כאלה רק מעלות את מחירו.

מסוט אוזיל – גרמניה

ההופעות האחרונות של אוזיל במדי ריאל מדריד זיכו אותו בלא מעט הופעות במדור הזה. ההופעה במדי הנבחרת הייתה המשך ישיר לכושר הפנטסטי בו הוא נמצא. בדיוק כמו במרכז השדה של הבלאנקוס, אוזיל תפס פיקוד ועשה ככל העולה על רוחו כשגרמניה התעללה בקזחסטן. הוא היה מעורב בכל התקפה, איים על השער וחילק מסירות גאוניות. זה נגמר עם שני בישולים ו-0:4. גרמניה של יואכים לב תופסת לאט את מקומה כנבחרת הכי אטרקטיבית ומהנה באירופה.

מסוט אוזיל שחקן נבחרת גרמניה. Alex Grimm, GettyImages
נמצא בכושר מדהים, והוכיח שוב מול קזחסטן את היכולות שלו. אוזיל/GettyImages, Alex Grimm

התקפה

תומאס מולר – גרמניה

החלוץ חווה עונה לא יציבה כמו יתר חבריו בבאיירן, אבל כשהוא לובש את חלוצת הנבחרת משהו משתחרר אצלו. שימו לב לנתון המדהים: אחרי הצמד מול קזחסטן, למולר, שזכה בנעל הזהב במונדיאל, יש שבעה שערים ב-14 הופעות בנבחרת והוא בן 21 בלבד. מולר תופקד באגף ולאחר מכן הוסט למרכז והיה נהדר בשתי העמדות והציג שיתוף פעולה מושלם עם מירוסלב קלוזה הבלתי נגמר. הקמפיין הנהדר של גרמניה (חמישה ניצחונות והפרש שערים 1:17) הוא המשך ליכולת במונדיאל וכבר ברור שהחבורה של לב תגיע לפולין ואוקראינה כאחת המועמדות לזכייה.

דויד וייה – ספרד

צ'כיה הגיע מוכנה היטב למפגש עם אלופת אירופה בגרנאדה. היא צופפה היטב, נתנה לספרד להניע כדור במרכז השדה בצורה סתמית וחיסלה את הניסיונות ל"טיקי-טאקה" – צירוף המסירות המהיר. כדי לפתוח בונקר שכזה, ויסנטה דל בוסקה נזקק להברקה אישית והוא קיבל אותה מהווינר הכי גדול שלו. פעולת יחיד של וייה סידרה שוויון בדקה ה-68 וחמש דקות מאוחר יותר הכריע החלוץ את ההתמודדות בפנדל קר רוח. 46 שערים במדי הנבחרת הפכו את וייה (29) למלך שערי ספרד בכל הזמנים עם שניים יותר מראול. זה הזמן לפתוח בהשוואות.

דויד וייה חלוץ נבחרת ספרד. רויטרס
זה הזמן לפתוח בהשוואות לראול. וייה/רויטרס

שווים אזכור

קירן ווסטווד (אירלנד) – הציל ניצחון בדקה ה-87

כריסטיאן מאג'ו (איטליה) – משחק הגנה נקי מטעויות

פיליפ לאהם (גרמניה) – כאב ראש להגנה הקזחית

ווסלי סניידר (הולנד) – מי צריך את רובן?

ג'ק ווילשייר (אנגליה) – המנהיג הבא של שלושת האריות

אדין דז'קו (בוסניה) – שער ניצחון דרמטי

איידן מקגידי (אירלנד) – פתיחה סוערת, המשך פושר

שחקן נבחרת אנגליה ג'ק ווילשייר. Shaun Botterill, GettyImages
המנהיג הבא של שלושת האריות. ג'ק ווילשייר/GettyImages, Shaun Botterill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully