וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: "גאורגיה פייבוריטית ביום שלישי"

אחרי ה-1:2 על לטביה, מאמן הנבחרת לא מקל ראש ביריבה הבאה. דודו אוואט: "הניצחון של גאורגיה פתח את הבית"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נבחרת ישראל חזרה לחיים. אחרי ההפסדים לקרואטיה וליוון, הנבחרת השיגה את ניצחונה השני במוקדמות יורו 2012 והתגברה בבלומפילד על נבחרת לטביה 1:2. אליניב ברדה כבש את שער היתרון בדקה ה-16, הקפטן הלטבי קספר גורקס הישווה בדקה ה-62 אחרי כשל בשמירה כתוצאה מבעיטה חופשית, אבל מאור בוזגלו המחליף עם בישול גאוני לבירם כיאל בדקה ה-81 השאיר את הנבחרת עם שלוש הנקודות לפני המפגש עם גאורגיה בארץ בעוד שלושה ימים.

למרות שלואיס פרננדז התבטא במסיבת העיתונאים כי הוא מתכוון לשחק עם חמישה שחקני הגנה, ניכר כי הוא שיחק עם חמישה קשרים ושלושה שחקני הגנה בלבד (יואב זיו וטאלב טואטחה שיחקו כקשרים). הניצחון של גאורגיה הפיח תקוות בנבחרת. שחקן בנבחרת אמר: "הניצחון הזה פתח את הבית ועכשיו אנחנו יכולים בהחלט לעלות לשלב הבא. המשחק ביום שלישי הוא משחק של חיים ומוות. אם נפסיד לגאורגיה, ברור לכולם שלא נעלה. אם ננצח, הבית נפתח מחדש".

בנבחרת ניכרה אכזבה מספיגת השער מהמצב הנייח. פרננדז הזהיר במהלך השבוע מפני ספיגה מהמצבים הנייחים, למרות שהנבחרת לא שמה על כך דגש באימונים. בעניין יוסי בניון, הרי שהקפטן החל להתחמם לקראת הסיום והיה אמור להיכנס, אבל פרננדז שוחרר איתו, ובניון מצידו העדיף שלא להסתכן ולכן הוחלט להכניס את גילי ורמוט במקומו. אגב, במשחק עצמו נכח בין השאר המאמן הלאומי הקודם, דרור קשטן.

לואיס פרננדז: "טואטחה הוא רוברטו קרלוס של הכדורגל הישראלי"

בסיום המשחק, מאמן הנבחרת, לואיס פרננדז, היה מאושר. "השארנו ללטבים תקווה כשלא עלינו ל-0:2 כאשר הם כבשו ממצב נייח, אבל אני שמח שהנבחרת ידעה לחזור", אמר המאמן הצרפתי. "יצרנו הרבה הזדמנויות, אבל זה מאחורנו ונצטרך לשחק נגד הנבחרת הכי טובה בבית, שזו גאורגיה, שניצחה את קרואטיה. כאשר עשינו תיקו בגאורגיה, אמרתי שזו נבחרת קשה מאוד ואנחנו לא הפייבוריטים ליום שלישי אלא הגאורגים. היה לנו שבוע לעבוד מבחינה פיזית וטקטית לקראת המשחק וראיתי חלק גדול ממה שעבדנו עליו היום בערב. בטח אתם העיתונאים תגידו שזו רק לטביה, אבל ישראל לא ניצחה את שני המשחקים האחרונים מולה".

המאמן המשיך והחמיא לגאורגים: "כשעשינו 0:0 נגד גאורגיה, הייתה לי הרגשה שזו נבחרת טובה וחזקה. כדי לנצח אותם ביום שלישי, נצטרך לשחק היטב ולהיעזר בתמיכת הקהל. אם ננצח, מצבנו יהיה טוב להמשך. גאורגיה פייבוריטית ליום שלישי כי לא ניצחנו שם, והיא ניצחה את קרואטיה. אם זה לא פייבוריטית, אז מה כן?"

המאמן התייחס גם להופעת הבכורה של טאלב טואטחה, שבאופן די מפתיע זכה לפתוח בהרכב. "מי שאומר שאני לא נמצא בארץ, שיידע שזיהיתי את טואטחה במשחק אימון של מכבי חיפה בתחילת העונה עוד לפני שהוא שיחק בהרכב", אמר המאמן. "דיברתי עם טל בנין ותמיד אמרתי לו שיש לו הרבה איכויות ושאנחנו צריכים לחשוב עליו. כבר חודשיים הוא משחק בהרכב של מכבי חיפה. הוא רוברטו קרלוס של הכדורגל הישראלי, אולי לא עם אותם עוצמות ואיכויות, אבל עתידו לפניו".

פרננדז התייחס גם לעובדה שהמשחק נערך בבלומפילד כשהנבחרת עזבה את איצטדיון רמת גן, ואמר על השינוי: "אני אוהב איצטדיונים שהקהל קרוב למגרש, ובישראל זה בלומפילד וטדי. ביקשנו לשחק בבלומפילד, ויהיה טוב אם הקהל יבוא קצת יותר. כולם אוהבים לשחק באיצטדיון מלא בקהל, ואני לא בטוח שברמת גן היינו מנצחים". על יוסי בניון, שנותר על הספסל, אמר: "אני מרוצה שיוסי בניון בסגל והכל יכול לקרות לקראת יום שלישי. הוא לא יכול לפתוח בהרכב אלא רק לסיים משחק, ולכן היססתי עד הרגע האחרון אם להכניס אותו".

על משחק ההגנה של הנבחרת, אמר המאמן: "מאז שהגעתי ניסיתי לתת הזדמנויות לצעירים בחוליית ההגנה. טל בן חיים נמצא במצב לא טוב כי הוא לא שיחק כמה חודשים, אבל הוא עדיין לוחם ומנהיג. רמי גרשון משתפר וגם איציק כהן. לוקח זמן לעבוד על הגנה אישית ואיזורית. צריך לזכור שבמרבית הקבוצות הגדולות, בתפקיד הבלמים משחקים שחקנים זרים". לסיום הזכיר פרננדז עובדה שאנחנו יודעים היטב, ואמר בבדיחות: "אני המאמן הישראלי הראשון שניצח את לטביה. עשיתי את הנס הזה".

יואב זיו: "התוצאה שהייתה משקפת יותר הייתה 1:5"

גיבור הערב של הנבחרת, בירם כיאל, הסכים כי הנבחרת לא הרשימה יתר על המידה, אך שמח כי הוא וחבריו ידעו לצאת עם ידם על העליונה: "היו לנו הרבה הזדמנויות לנצח", אמר קשר סלטיק, "עשינו את זה קשה. שוב קיבלנו שער במצב נייח, אבל הכי חשוב מבחינתו שניצחנו, בסופו של דבר זה הדבר המתוק ביותר". על היריבה הבאה, אמר הקשר: "גאורגיה זו נבחרת חזקה, ואנחנו מודעים לזה שמחכה לנו משחק קשה מולם. נעשה את הכל עם התמיכה של הקהל ואני מקווה לטוב".

דודו אוואט הוסיף: "בסך הכל הצגנו יכולת טובה, היינו דומיננטים. הייתה אווירה ביתית וחמה בבלומפילד וזה מה שהביא את הניצחון". שוער מאיורקה נשאל על הניצחון המפתיע של גאורגיה על קרואטיה, וטען כי מדובר בתוצאה טובה לנבחרת ישראל: "זו בהחלט תוצאה טובה, זה פתח את הבית. אבל אנחנו צריכים להתרכז בעבודה שלנו - לקחת שלוש נקודות גם ביום שלישי. יהיה לנו קשה נגדם. כולם זלזלו בתיקו שעשינו בגאורגיה, אבל עכשיו רואים עד כמה הם נבחרת חזקה". על האווירה הביתית, הוסיף השוער: "בבלומפילד הייתה אווירה יוצאת מן הכלל כי ברמת גן נבחרות מגיעות ומרגישות כמו בבית".

איציק כהן, שחווה הופעת בכורה בהרכב, היה מרוצה, ואמר בסיום: "אין מאושר ממני גם בשביל הנבחרת וגם בשביל עצמי. זה חשוב מאוד שניצחנו. אנחנו רוצים להמשיך במטרות שלנו ולהשיג לפחות את המקום השני. זה היה חשוב עבורנו. הבנתי שגאורגיה ניצחה ולכן המשימה הופכת להיות קשה יותר. מההתחלה הצבנו מטרה לקחת שש נקודות, ולכן את המחצית הראשונה ניצחנו".

יואב זיו: "יש עוד תקווה. אני חושב שהמשחק עצמו ולא רק התוצאה נותנים לנו תקווה. שיחקנו כמו שרצינו לשחק. התוצאה שהייתה משקפת יותר הייתה 1:5 ולא 1:2. כל ה-11 נתנו תשובות, החילופים היו מצוינים. לא יהיה קל לקחת שש נקודות, אבל זה אפשרי. כל עוד אנחנו מנצחים, אנחנו מרוצים מזה".

ביברס נאתכו: "הכי חשוב זה שניצחנו. גם מבחינה אישית היה לי משחק לא רע בכלל, ואני מקווה שתהיה המשכיות. אנחנו צריכים להשיג שלוש נקודות נגד גאורגיה ולהמשיך הלאה. חייבים לנצח כדי לשפר את הסיכויים להעפיל. שיחקנו כדורגל טוב והגענו להרבה מצבים. היה חסר מי שידחוף את הרגל, אבל שיחקנו כדורגל נכון. עשינו את שלנו ועכשיו הולך להיות משחק חדש ואחר נגד גאורגיה. קשה לשחק תוך שלושה ימים שני משחקים. האמנתי שננצח גם כשהיה 1:1. היינו צריכים להיות רגועים, וזה מה שעשינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully