וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים בנבחרת: "דקל קינן צריך לשחק"

25.3.2011 / 12:28

בנבחרת הופתעו שבלם קרדיף לא תורגל בהרכב ללטביה (שבת, 20:05, ערוץ 10) פרננדז: "אפשר להלחיץ את ההגנה שלהם"

קובי אליהו

צפו בלטביה מתכוננת למשחק

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נבחרת ישראל תתייצב מחר (שבת, 20:05, ערוץ 10 וספורט 5 HD) בבלומפילד להזדמנות האחרונה שלה להציל את קמפיין מוקדמות יורו 2012, כשתארח את נבחרת לטביה. אחרי ארבעה מחזורים מדורגת הנבחרת במקום הרביעי, עם ארבע נקודות בלבד וניצחון בודד על מלטה החלשה. בנבחרת מקווים שבעזרת אצטדיון מלא ותמיכה של הקהל לאורך 90 דקות, השחקנים יעמדו במשימה וישיגו שש נקודות במשחקים מול לטביה וגאורגיה (ביום שלישי).

ההתאחדות הזמינה כ-1,000 ילדים מיישובי עוטף עזה להתארח במשחק הקרוב, וגם ילדים מעוטי יכולת ממרכזים שונים בארץ. כמו כן, נרכשו דגל פריסה ענק בגודל של 35 מ"ר ו-35 דגלי הנפה גדולים בצבעי כחול-לבן ותופים, ומתוכננת תפאורה מיוחדת לזכרו של קפטן הנבחרת בעבר, אבי כהן ז"ל. מספר אוטובוסים לאוהדים ברחבי הארץ סובסדו במטרה להגדיל את כמות הצופים. הספונסרית, AIG, תרקיד את האוהדים באמצעות תזמורת כלי נשיפה ססגונית ומיוחדת ולפני המשחק תוצב באצטדיון רוגטקה ענקית שתשליך חולצות ליציעים. אביהו שבת ישיר את ההמנון.

פרננדז בונה על שחקני הקו

שחקנים בנבחרת תהו אתמול לגבי הסיבות שהובילו את המאמן לואיס פרננדז לתרגל את דקל קינן בהרכב השני לקראת המשחק. מספר שחקנים סיפרו כי לפני ההתכנסות סברו שקינן, יחד עם דודו אוואט ובירם כיאל, יהיה השחקן הבכיר והופתעו מאוד מהתרגול הטקטי אמש. קינן משחק בקביעות בהרכב של קרדיף, אך בין השניים עלו לא מעט משקעים לאחר ההפסד ביוון, כשקינן עוד ששיחק בבלקפול. פרננדז לא זימן אותו לסגל שפרסם מאוחר יותר לקראת משחק הידידות מול סרביה ונראה שתמך בדברים שהשמיע יו"ר ההתאחדות נגד השחקן. ב-11 המשחקים בהם שותף במדי קרדיף, שיחק בממוצע יותר מ-80 דקות.

"אין שחקן בנבחרת שלא חושב שקינן צריך לשחק", אמר שחקן בנבחרת. "טל בן חיים לא משחק, אבל הוא עדיין הבאנקר שלו. אין לי שום דבר אישי נגד איציק כהן, אבל אין מה להשוות בין בלקפול וקרדיף לקבוצה ישראלית. קינן משחק ברמה אחרת". שחקן אחר התייחס למשקעים שהיו בעבר בין המאמן לקינן. "הכי קל זה לבוא ולומר שיש משקעים ביניהם, אבל צריך לזכור שפרננדז אחראי על מבחן התוצאה. אני לא מאמין שהוא עושה לקינן בכוונה כי אם הוא נכשל, ההשלכות ברורות. אולי הוא פשוט לא מעריך אותו".

התמונה באימון אתמול הייתה די ברורה, ולא השתנתה גם באימון המסכם הערב שהיה סגור לתקשורת. באסיפה היום אמר המאמן לשחקניו: "יהיה לנו משחק קשה. זה סוג של משחק אגרסיבי ונצטרך לשחק עם הרבה הקרבה. לטביה נבחרת מאוד מסודרת. הם לא מרבים להניע כדור ואם הם נלחצים בהגנה הם שולחים כדורים ארוכים לחלוצים. זו נבחרת שמצטיינת במשחק הראש ולכן אני דורש ריכוז".

יוסי בניון שנחת אתמול ואישר את הידיעה בוואלה! ספורט בסוף השבוע, לפיה נערכה שיחה עם פרננדז בנוגע לאפשרות שייכלל בסגל, אמור להשתלב במחצית השניה. אתמול שוחח בניון עם המאמן ונראה שישתלב במחצית השניה של שני המשחקים, אבל רק במידת הצורך. על פי גורמים שונים בנבחרת, השניים סיכמו כי הקשר ייכנס למגרש רק במקרה שבו המאמן יזדקק לו, ולא בכל מקרה, משום שאין כוונה לסכנו. ההערכה היא שאם הנבחרת תוביל בהפרש של שני שערים ומעלה, בניון ישחק בכל מקרה.

בנבחרת סיפרו כי עוד בתחילת השבוע, במהלך ההתכנסות, גילי ורמוט ובן שהר הרגישו שלא יפתחו בהרכב ואף אמרו זאת לחלק מהשחקנים. פרננדז ערך לשחקניו אסיפה טקטית, וההרכב שבחר למשחק כולל שלושה בלמים – רמי גרשון, כהן ובן חיים. פרננדז בחר לשחק במערך של 3:5:2, עם שני שחקני קו, טאלב טואטחה ויואב זיו. בקישור האחורי ישחקו ביברס נאתכו ובירם כיאל.

כזכור, בנבחרת הסבירו אתמול שהשיקול העיקרי לספסול אלמוג כהן הוא העובדה שמדובר בשחקן דפנסיבי, בניגוד לנאתכו שמסוגל להשפיע יותר בחלק הקדמי. ליאור רפאלוב ישחק מאחורי שני החלוצים, עומר דמארי, שכבש בתחילת השבוע והיה ברור שיפתח בהרכב, ואליניב ברדה שיתפקד בשעת הצורך כשחקן קו. בנבחרת תולים תקוות רבות בעיקר בשחקני הקו, מתוך ידיעה שהכושר הגופני עשוי להכריע. זיו וטואטחה יתעסקו במשימות הגנתיות והתקפיות כאחד, כשברדה יקל על טואטחה בחלק מהזמן וינוע לאורך הצד השמאלי.

שחקנים בנבחרת טוענים כי העובדה שהליגה הלטבית בפגרה, תהווה יתרון, מה גם שהנבחרת מונה לא מעט שחקנים מהליגה המקומית. גורם מקצועי בנבחרת טען: "זה יכול לשחק לטובתנו, אבל מצד שני אולי דווקא בגלל זה נצטרך להיזהר מהם. הם יגיעו רעבים". בסביבתו של פרננדז סיפרו כי המאמן לא שרוי תחת לחץ לקראת צמד המשחקים. "הוא סבור שהנבחרת מסוגלת להוציא שש נקודות מול לטביה וגיאורגיה", אמר אחד ממקורביו.

הרכב נבחרת ישראל: דודו אוואט, רמי גרשון, איציק כהן, טל בן חיים, יואב זיו, ביברס נאתכו, בירם כיאל, טאלב טואטחה, ליאור רפאלוב, עומר דמארי, אליניב ברדה.

סטרקובס שם מבטחו בהגנה

כמו ישראל, גם לטביה נמצאת אחרי ארבעה משחקים עם ארבע נקודות, המורכבות מניצחון על מלטה ותיקו מול גאורגיה לצד הפסדים לקרואטיה ויוון. הלטבים בונים על ההגנה הסולידית שלהם, שבקמפיין הקודם מנעה מישראל לכבוש באצטדיון רמת גן וסידרה להם ניצחון 0:1, כאשר גם במשחק הראשון בריגה לטביה לא הפסידה (1:1).

"אנחנו יודעים שמצפה לנו משחק קשה מאוד", אמר המאמן הלטבי אלכסנדר סטרקובס. "אנחנו מציבים לעצמנו מטרה גבוהה כי האווירה בנבחרת מצוינת ואפשר לראות את האיזון בין הצעירים לוותיקים. המשחק חשוב לנו כמו שהוא חשוב לישראל מבחינה אסטרטגית. ביצענו מעקב אחרי נבחרת ישראל ונתארגן בהתאם. בקמפיין הקודם היה מאמן אחר ושחקנים אחרים, כשעכשיו ישראל מסתמכת פחות על כוכבים וסגנון המשחק שלה שונה. כל תוצאה חיובית תיחשב להישג. אם נשחק בהגנה כמו שאנחנו יודעים, הכל אפשרי".

לטביה הגיעה לישראל בסגל חסר יחסית ללא אחד מכוכבי הנבחרת, אלכסנדר צאונה (23), קשרה הפצוע של צסק"א מוסקבה. גם חלוץ אינטר באקו, גירטס קרלסונס, אחד המבקיעים הבכירים של לטביה, נשאר מחוץ לסגל בגלל פציעה. רגע לפני ההמראה לישראל נופו גם המגן הצעיר ולדמיר בספלובס והקשר ולדימיר קולסניצ'נקו, מי שכבש את שער השוויון נגד בישראל בלטביה (1:1). כך הגיעה הנבחרת לתל אביב עם סגל של 19 שחקנים הכולל שלושה שוערים.

למרות החיסורים, הסגל של סטרקובס לא עבר שינויים גדולים ומתוך ה-11 שניצחו ברמת גן בספטמבר 2009 אמורים לפתוח חמישה שחקנים גם בשבת. השמות הבולטים בהרכב הם של החלוץ ארטיום רודנבס מלך פוזנן, שכבש העונה שלושער נגד יובנטוס בליגה האירופית, הקפטן קספר גורקס מי שכבש את שער הניצחון ברמת גן וחלוץ ארגוטליס היוונית מריס ורפקובסקיס הוותיק.

הרכב משוער, נבחרת לטביה: אנדריס ואנינס, ריטוס קיאוקליס, דניס איבנובס, קספר גורקס, דניס קצ'אנובס, איבן לוקיאנוב, ארטיס לזדינס, מקסים רפלסקיס, אנדריי רובינס, מריס ורפקובסקיס, ארטיום רודנבס.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully