וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה ליסודות: דיוויד בלאט הבין מה יביא לקבוצתו ניצחון בוויטוריה

25.3.2011 / 0:56

דיוויד בלאט הפסיק עם הניסויים, חזר להאמין בשחורציאניטיס ובהגנה והמסר הופנם. אין סיבה שהסדרה תחזור לוויטוריה

בשבועות האחרונים נראה היה שדיוויד בלאט הפסיק להאמין בנוסחה המצליחה של תחילת העונה. הוא הוריד את ג'רמי פארגו לספסל כדי לחזק את הרכב המחליפים ובמשחק הראשון פתח בחמישיה עם מילאן מצ'באן מאותה סיבה בדיוק. כשסופוקליס שחורציאניטיס נכנס, האיש שהיה הבסיס להתקפה של מכבי נגע בכדור רק לעיתים נדירות.

אתמול חזר בלאט ליסודות. הוא הנחה את שחקניו למסור ליווני בכל הזדמנות, וזה גמל לו ב-22 נקודות בפחות מ-22 דקות. בהגנה הוא ניסה בפתיחה לעצור את השלשות של קאחה על ידי חילופים אוטומטיים בכל חסימה, שמנעו רוטציות הגנתיות מסובכות ולא השאירו אף שחקן חופשי. אלא שהשלשות הספרדיות נכנסו בכל זאת, לעיתים עם יד על הפרצוף. כאן נכנס לתמונה האלמנט המשמעותי השני: בלאט הזכיר לשחקניו באמצעות חילופיו שההגנה היא שהביאה אותם לרבע גמר היורוליג. המהלכים שלו נראו לעיתים מעט היסטריים, אבל המגמה שהסתתרה מאחורי רובם היתה הענשת כל שחקן שפוגע במכבי בהגנה. אליהו חטף ברבע השני שלשה מלוגאן ולא חזר עד לדקות הסיום; הנדריקס פישל בהגנת הפיק אנד רול וקיבל רק 13 דקות; מנגד, פניני הלוחם זכה ל-22 דקות בזכות המאמץ והזיעה. במחצית השניה המסר הופנם, ומכבי הסתערה על כל ריבאונד התקפה והיתה ראשונה לכל כדור. שוב נראו התמונות המוכרות של מתפרצות מהירות של פארגו ופרקינס, כמו מול נמושות היורוליג. זה לא הזיק, כמובן, שבלו איפס סוף סוף את הידית והשאיר את האורחת במשחק כמעט במו ידיו.

הניצחון של מכבי מרשים במיוחד כיוון שהושג למרות שיפוט עוין, ולאחר שהערב כבר נראה אבוד, לאחר יציאתו של שחורציאניטיס בחמש עבירות, 5:26 דקות לסוף. כאן כיפר בלאט על שגיאותיו מהמשחק הראשון, הבריק כשהימר על הרכב נמוך, עם אליהו ובלי שחקן ציר וניצח את המשחק. השאלה היא אם המסר שהעביר אתמול לשחקניו יופנם, ואם מכבי תזכור את היסודות שלה – הגנה ושחורציאניטיס - גם ביד אליהו. אם בלאט גם יחדד את הרוטציה שלו – אידסון האנמי צריך לשחק פחות ומצ'באן צריך להמתין לעונה הבאה – אין סיבה שהסדרה הזאת תחזור לויטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully