וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלו: "מקווה שזו תחילת היסטוריה בדרך לפיינל פור"

פורוורד מכבי ת"א חגג את הניצחון על קאחה לבוראל. פארגו על סל הניצחון: "רק רציתי לקבור את הזריקה". בלאט: "משחק ענק"

יח"צ - חד פעמי

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל, שליחנו לספרד

אומרים שבסדרה, להבדיל ממשחקים בודדים, ניתנת לקבוצה היכולת לתקן, והערב (חמישי) הצליחה מכבי תל אביב להוכיח שהתיאוריה הזו נכונה. קבוצתו של דיוויד בלאט אמנם עדיין סבלה מיום חלש בהגנה, וחלק נכבד משחקניה שוב לא הופיע בחלק ההתקפי, אבל דווקא ברגעי הסיום הצליחה מכבי לעשות את העצירות בהגנה, בלו מצא את היד שלו מחוץ לקשת, ומעל כולם, ג'רמי פארגו לקח את האחריות 1.6 שניות לסיום וקבר סל ניצחון שיכול להיות שווה עלייה לפיינל פור. מכבי ניצחה 81:83, השוותה את הסדרה ל-1:1 והעבירה את יתרון הביתיות ליד אליהו, שם היא תנסה לסגור את הסיפור בשבוע הבא.

דיוויד בלאט, שהתקשה מאוד לעצור את המהלכים של המארחים במשך רוב המשחק, היה נרגש מאוד בסיום. "היה משחק ענק. משחק מאוד מאוד מהנה לצופים, קצת מתוח ועצבני, אבל עם הרבה החלטות חיוביות, אנרגיות, מהלכים והרבה מאוד לב. לקחנו משחק שהיה קשה מאוד לקחת". המאמן התייחס לחזרה הגדולה של הצהובים דווקא אחרי העבירה החמישית שנשרקה לסופוקליס שחורציאניטיס: "עם ההרכב הזה ניצחנו בחודשיים האחרונים לא מעט משחקים. אני חייב להגיד מילה טובה לליאור אליהו שישב הרבה דקות על הספסל, לא הוריד את הראש נכנס למשחק ועשה מהלכים גדולים. הוא ניצח לנו את המשחק יחד עם שתי הפעולות של ג'רמי. הוא התנהג כמו מקצוען, כמו ששחקן מכבי צריך להתנהג".

על פארגו עצמו אמר בלאט: "הוא היה יוצא מהכלל היום, והוא היה צריך לצאת מהתקופה הפחות טובה שלו. ישבתי איתו ודיברתי איתו קצת. לפעמים שחקן צעיר צריך לשבת, להסתכל, ללמוד, ולחזור יותר טוב. הוא היה ענק היום. גם בלו עבד ביומיים האחרונים, מאז המשחק ביום שלישי. הוא עבד נכון מנטלית על עצמו ונתן פה הצגה. הוא לא איבד את הדרך, עבד קשה גם בהגנה, וזה מה שעושה קבוצה. כשאנשים מראים אישיות ורק חושבים איך לעזור".

המאמן רמז ליחס רע שקיבלה הקבוצה מאנשי קאחה לבוראל ואמר: "מילה חשובה לאוהדים שלנו. הם נתנו לנו את האנרגיה. נלחמנו, לקחנו משחק גדול והשווינו את הסדרה, אבל הכל יכול לקרות ביורוליג". לקראת המשחק השלישי אמר: "היה היום שיפוט מאוד ביתי ואני מקווה שעם שיפוט רגיל נוכל לבוא ולתת את המשחק הרגיל שלנו בבית ולנצח את המשחק השלישי שהוא המפתח. נקודה".

איש המשחק ללא ספק היה ג'רמי פארגו, שסבל ממשחק בינוני, כל זאת כמובן, עד 1.6 שניות לסיום המשחק. "לקבור את הזריקה, רק על זה חשבתי", אמר פארגו החוגג בסיום. "הראנו הרבה תשוקה ורצון. עשיתי את זה כבר בעבר, ולשמחתי זה קרה הערב. נשארנו על המסלול וניצחנו. ידענו שאם נשאר מאוחדים דברים טובים יקרו. מה שקרה היום עם הקבוצה שלנו לא היה הפתעה". הגארד נשאל מה משמעות הניצחון הזה, ואמר: "זו מהמורה שעברנו בדרך. התגברנו על זה ואנחנו חייבים להמשיך לשחק חזק. אנחנו חייבים להתרכז לקראת המשחק הבא. אנחנו יכולים ללכת קדימה, כל עוד נשחק בקשיחות ונשמור על צניעות".

דיוויד בלו, שהיה האיש של הצהובים ברבע השלישי, וסיים את המשחק עם ארבע שלשות אמר לאחר הניצחון הגדול: "אני מקווה שזו ההתחלה של היסטוריה בדרך לפיינל פור". על המשחק הבא שיתקיים ביד אליהו, ויהווה המפתח עבור שתי הקבוצות להמשך, אמר הפורוורד: "הולך להיות קרב גדול בתל אביב, אבל אנחנו נהיה מוכנים".

סופוקליס שחורציאניטיס, שהצטיין עם 22 נקודות והיה זה שהותיר את מכבי במשחק בזמן ששאר חבריו לא ממש הופיעו, אמר בסיום: "ניסיתי לגרום למשחק להפוך לקל יותר עבור החברים שלי". על סל הניצחון אמר היווני: "ג'רמי קלע זריקה פשוט מדהימה ואני ממש שמח שהצלחנו לנצח פה". על הקהל שהתגרה בו לאחר שהורחק אמר הענק: "לא אכפת לי מהקהל. לעומת הקהל ביוון, הקהל פה הוא כמו חתולים. הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו ושהשגנו את ניצחון החוץ הכל כך חשוב הזה".

צ'אק אידסון הצטרף אל חבריו בסיום המשחק בחגיגה במרכז המגרש, למורת רוחם של האוהדים המקומיים. "וואו, כמה שאני שמח! זה היה משחק מדהים, עשינו את הדברים בצורה הנכונה ולמדנו מכל הדברים הלא טובים שעשינו במשחק הראשון מולם. מכבי תל אביב לא ניצחה פה הרבה מאוד שנים וסוף סוף עשינו זאת. עכשיו אנחנו כבר ב-1:1 בסדרה ואנחנו יכולים לצאת לתל אביב בידיעה ששני המשחקים האלה תלויים בנו ושאנחנו יכולים למנוע חזרה לכאן למשחק חמישי. אני אישית לא הרגשתי את הלחץ, אבל בשורה התחתונה הניצחון הוא שלנו ואנחנו מרוצים ונוסעים לישראל עם נחת ועם ציפייה לשוב ולעשות את הדברים באותו מוד חיובי".

"עכשיו המשימה היא עלינו"

בוויטוריה היו המומים בסיום המשחק הערב. הקבוצה הבאסקית שלטה לאורך כמעט כל המשחק, והיתה קרובה מאוד לעלות ליתרון 0:2, ממנו היה קשה מאוד לצהובים לחזור. אלא שחוסר ריכוז לא אופייני של שחקניו של דושקו איבאנוביץ', שלח אותם לחדרי ההלבשה עם הפסד כואב. עתה יודעת קאחה כי היא חייבת בעצמה להשיג ניצחון חוץ ביד אליהו, אחרת, איש לא יזכור לה את ההופעות המצויינות שרשמה.

"זו לא התוצאה לה ציפיתי", אמר בסיום מאמן הקבוצה, דושקו איבאנוביץ', "אבל אני מברך את מכבי תל אביב על המשחק שלה ועל הניצחון. הם הגיעו לכאן ונלחמו עד תום". המאמן אף הודה: "היו להם כמה זריקות מהקו שלא נכנסו ואם הם היו נכנסות אז אולי המשחק היה נגמר לטובתם לפני הדקה האחרונה. הם עשו מהפך גדול ועכשיו המשימה היא עלינו- לנסוע ולגנוב שם ניצחון אחד על מנת להעביר את ההכרעה שוב אל הידיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully