וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקינס יהיה חייב לקחת על עצמו יותר במגרש הפתוח

שרון דרוקר

24.3.2011 / 17:11

זו רק אחת העצות בתדריך שהכין עבורכם שרון דרוקר, עוזר מאמן מכבי תל אביב בעונה שעברה, לקראת המשחק השני מול קאחה

בשלב הזה ההיסטוריה נמצאת נגד מכבי תל אביב. קשה לחזור מפיגור בסדרה וזה קרה מעט מאוד ביורוליג של השנים האחרונות. גם אנחנו לא הצלחנו לעבור בעונה שעברה את פרטיזן אחרי שהפסדנו את המשחק הראשון. אבל כל זה לא אמור לעניין את דיוויד בלאט. ההיסטוריה לא רלוונטית. היא טובה לפרשנויות ולהערכות, אבל מבחינתו של בלאט, נתוני הטריוויה הללו דינם להישבר.

היו למכבי יומיים כדי לנתח את הטעויות שלה מהמשחק הראשון. השחקנים צפו בוידאו שהכין צוות האימון ועכשיו הם יודעים מה עליהם לתקן ואיפה הם יכולים להשתפר. לדעתי, אחת התובנות החשובות ביותר מהמשחק הראשון נוגעת להגנה של מכבי. בחלק הראשון של המשחק, מכבי ביצעה חילוף אוטומאטי על כל חסימה של ויטוריה. זה גרם להגנה שלה להתכווץ, ובזכות משחק המסירות המצוין של הבאסקים תמיד נמצא השחקן הפנוי מחוץ לקשת.

התוצאה הייתה מטווח של שלשות ו-12 הפרש למארחים בסיום הרבע הראשון. במשך 30 הדקות הבאות ניסתה מכבי לסגור את הבור הזה, ללא הצלחה. אני מניח שזה הלקח הראשון שיתוקן. במשחק הערב מכבי כבר לא תבצע חילופים אוטומאטיים, מה שיכריח את שחקני ויטוריה לקחת זריקות מכדרור ותוך כדי תנועה. זה הרבה פחות נוח ואמור להוריד את האחוזים שלהם מבחוץ.

אין לקאחה שחקן ששובר הגנות – אפילו לוגאן לוקח את רוב הזריקות שלו משלוש – ולכן שמירה טובה על שחקני הקו האחורי של ויטוריה תקרב את מכבי למקום שהיא רוצה להיות בו בסוף הערב.

התקפית, מכבי יכולה לעשות שני דברים: קודם כל, היא צריכה לעשות שימוש בטל בורשטיין, שלא שיחק במשחק הראשון. זה ייתן למכבי מוביל כדור נוסף ובעיקר שחקן עם הרבה ניסיון וחוכמת משחק. בהגנה, הרוטציה הארוכה תביא לכך שמכבי תוכל לשמור עוד יותר אגרסיבי ולא תפחד לבצע עבירות. הדבר השני שמכבי תוכל לעשות הוא לשלב את הנדריקס או מצ'באן בעמדה מספר 4 לצד סופו. זה יעזור למכבי לסגור את הצבע ויקשה על ויטוריה לצבור נקודות מבפנים.

***

אין ספק שמכבי תלחץ את שחקני החוץ של ויטוריה. ויטוריה תלך יותר פנימה, לגבוהים. במקום בלאט, אני לא הייתי מביא עזרה על באטיסטה או על באראץ, כי המשמעות היא שחקן פנוי מחוץ לקשת. לדעתי, באטיסטה ובאראץ לא ינצחו את מכבי מבפנים. במקביל, בלאט צריך לתדרך היטב את הגבוהים שלו. הנדריקס, מצ'באן וסופו צריכים לדעת להסתדר עם שחקני הפנים של לבוראל בהגנה אישית.

מעט שחקנים של מכבי מגיעים למשחק הזה בכושר שיא, אבל זה לא בהכרח רע. יש למכבי הרבה שחקנים שהוכיחו העונה שהם טובים, ויודעים שהעונה עוד לא הלכה לאיבוד עבורם. הם יגיעו הערב במוטיבציית שיא. סופו, שקלע במשחק הראשון רק ארבע נקודות, ייתן לדעתי משחק טוב יותר הערב. כנ"ל לגבי פארגו, שלא בלט ביום שלישי. פרקינס יהיה חייב לקחת על עצמו יותר במגרש הפתוח ולחדור הרבה לטבעת. בתחילת המשחק הקודם מכבי שלחה את פרקינס ללואו-פוסט, ואני חושב שזה רעיון טוב שצריך להשתמש בו גם הערב. אין לויטוריה גארד שמסוגל לשים גוף על פרקינס.

שמעתי את איבאנוביץ' מדבר על הלחץ הגדול שיימצאו בו שתי הקבוצות. יכול להיות שמכבי תהיה אפילו לחוצה יותר – היא יודעת שהפסד נוסף יקרב מאוד את ויטוריה לפיינל פור – אבל מראש מכבי ידעה שהיא צריכה לקחת רק משחק חוץ אחד משניים כדי להעביר את ההכרעה הביתה, לתל אביב. בניסיון הראשון זה לא הלך. יש לה הזדמנות נוספת לעשות את זה הערב. אני חושב שההפסד במשחק הראשון יכניס את שחקני מכבי לטירוף. הם יעלו למגרש כדי לטרוף את ויטוריה מהדקה הראשונה.

מכבי צריכה להמשיך הערב עם מה שהביא אותה עד הלום. היא צריכה ללחוץ על ויטוריה בכל הכוח. הרוטציה של ויטוריה קצרה, והמאמץ שיידרשו לו הגארדים שלה בהגנה ישפיע עליהם בהתקפה. כבר ביום שלישי ראינו שכשמכבי לחצה, שחקני ויטוריה התבלבלו ומסרו את הכדורים לידיים הלא נכונות. במקום איבאנוביץ', הייתי מודאג מאוד מהלחץ של מכבי. ויטוריה גם תצטרך לשים דגש על ריבאונד ההתקפי של מכבי. אם ויטוריה לא תשמור על ריבאונד ההגנה, כמו שקרה לה במשחק הראשון, היא תהיה בצרות. קשה לי להאמין שמכבי תחטיא את כמות הזריקות שהחטיאה ביום שלישי. ליאור אליהו החטיא ממצבים נוחים מאוד, וזה לא יקרה לו שוב. לכן אסור יהיה לויטוריה לאפשר למכבי הזדמנויות נוספות בהתקפה, כי במשחקים מהסוג הזה כל פוזשן יכול להכריע.

אני מעריך שויטוריה לא תשנה הרבה מהמשחק שלה. היא תמשיך להפציץ מבחוץ. טלטוביץ' ימשיך לקבל יד חופשית בהתקפה. הוא לוקח כמות כזו של שלשות במשחק שטרם ראיתי ברמות האלה. כשזה עובד, היריבה בצרות. במשחק הראשון הוא לא פגע (2 מ-8 מבחוץ). מעניין איך יגיע למשחק הערב.

כשהלחץ מדבר הידיים רועדות, ולכן אני מניח שנראה משחק צמוד יותר מהמשחק הראשון. אני מעריך שהסקור יהיה סביב ה-70 נקודות. זה משחק שיוכרע בדברים הקטנים. ההימור שלי הוא דווקא על מכבי, שתצליח להפיק לקחים, תוריד את האחוזים של ויטוריה מהשלוש ובסופו של דבר תנצח ותעביר את יתרון הביתיות אליה, לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully