וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עובר על ג'רמי פארגו?: מכבי תל אביב חייבת את הגארד שלה בכושר טוב יותר

השיחה עם בלאט לא עזרה, המו"מ על החוזה פגע. ורד כהן תוהה מוויטוריה: האם העייפות בקאחה תשחק תפקיד במשחק השני

1. האיש שמתפוגג לאיטו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניגוד למקרה הזה, בזמן האחרון הוא לא מצליח להתרומם. פארגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאשר נשאל דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב, לפני המפגש הראשון מול קאחה, על המשבר המתמשך שבו נמצא ג'רמי פארגו, הוא ניסה למזער את החששות. "הוא שחקן נהדר, והרבה בזכותו אנחנו פה. הוא יתרום עוד הרבה ואנחנו צריכים אותו כדי להמשיך להתקדם", אמר בלאט. אלא שהמשבר של פארגו לא מבין כנראה עברית, כי הוא נמשך.

מכבי תל אביב, בואו לא נשכח, הייתה קבוצת קליעה רעועה ממילא, ולעת עתה איבדה את פארגו – שאיכשהו היה חודר ומייצר נקודות ולא מעט פעמים דחף את מכבי לניצחונות. במשחקים האחרונים – הן בליגה הישראלית והן ביורוליג – פארגו ממעט לקלוע ונראה מהוסס וחסר ביטחון. המשחק אמש (שלישי) לא היה שונה (314 מהשדה, ו-7 נקודות בלבד ב-33 דקות).

רק לפני כחודש וחצי נראה פארגו בשיאו. השחקן החברותי הרבה לצחוק, להתבדח, ולא אחת אף עזר לאפסנאי לסחוב את הכביסה אל המכונית. בדיוק כשנראה היה שהוא נטמע היטב בממסד הצהוב, משהו מהחדווה של השחקן נגוז. אמש, בחדר ההלבשה לאחר ההפסד, הרכין פארגו את ראשו ונמנע מקשר עין עם הנוכחים. השחקן לא פתח בחמישייה מספר פעמים בחודש האחרון, וכשנשאל על כך אמר: "יש לנו מספיק שחקנים טובים בסגל, ואני לא יודע למה אני לא עולה בחמישייה במשחקים האחרונים. זו שאלה שצריך להפנות למאמן. אני מקבל כל מה שמחליטים ועושה בשביל הקבוצה את כל מה שאני יכול כשאני עולה מהספסל".

אולם מאחורי הקלעים, הגארד הצעיר לא לוקח את זה בשוויון נפש. לפני כשבוע ביקש פארגו לקיים שיחה עם דיוויד בלאט, שבה אמר שהוא לא מרוצה מדקות המשחק שלו וביקש לשחק יותר. בלאט השיב לו כי ישקול זאת וש"יהיה בסדר". השיחה הצליחה, אך החולה מתוסכל. גורם המקורב לשחקן סיפר לוואלה! ספורט כי פארגו ממורמר מאחר שלפני חודש וחצי הוא חשב שיסגור את תנאי החוזה שלו במכבי תל אביב לעונה הבאה. בפועל הוצע לו סכום של 500 אלף דולר, שהיה נמוך מדרישותיו, והעסקה לא נסגרה, מה שיצר אצלו תסכול.

ואכן, קשה שלא להבחין בהקבלה בין המשבר המקצועי שעובר השחקן לאכזבה מהחוזה. סמיכות שאינה בהכרח אקראית. בלאט מבין אמנם את חשיבותו של הגארד, אבל בינתיים, בדומה למכבי עצמה, השחקן מתפוגג, ועוד במאני טיים של העונה. האם ייתכן שהחיסכון עלה ביוקר?

שחקן מכבי תל אביב ריצ'ארד הנדריקס. ברני ארדוב
האם נכון היה להוריד אותו מהמגרש למרות שתרם? הנדריקס/ברני ארדוב

2. האיש שחטף צו אשפוז

בזמן שסופוקליס שחורציאניטיס שוב קרטע מול המאסיביות הספרדית, בהגנה ובהתקפה, ריצ'רד הנדריקס סייע רבות בהורדת יתרונה של קאחה לבוראל במחצית השנייה. זה לא הפריע לבלאט לקרקע אותו. האפקט היה גלוי לעין: בדקות שהנדריקס הורד אל הספסל, הייתה נסיגה חדה ביכולת של מכבי.

אל אחד מפסקי הזמן לאחר שסופסל, התקרב הנדריקס עטוף במגבת ומהורהר. קשה שלא להאמין שהשחקן תהה בעצמו מדוע הוא חטף צו אשפוז על הספסל, במקום לאפשר לו להסיט את המומנטום. כשעה אחר כך, בחדר ההלבשה, הנדריקס היה מהשחקנים המעטים שהסכימו לדבר. כשנשאל מדוע קורקע אף ששיחק טוב, והאם נכון היה להסירו מהמגרש למרות שתרם, העדיף הנדריקס לענות בהנדריקס אלגנטית: "אנחנו קבוצה ואני חלק מקבוצה. אתרום מה שאני יכול לסדרה בצורה חיובית, אני רק מנסה להביא אנרגיה, זה כל מה שאני מנסה לעשות", אמר לוואלה! ספורט .

הנדריקס, שהובא מהליגה הספרדית – הליגה ממנה מכבי סובלת בשנים האחרונות, הצטיין גם מול ברצלונה. אם כי, חשוב לזכור גם את הצד השני: הסטטיסטיקה מראה שהנדריקס מצטיין ומעלה את מספריו בעיקר במשחקים בהם מכבי תל אביב מפסידה, נתון אליו מעדיף גם המאמן רוני בוסאני להיצמד. "אני לא יוצא מגדרי ממה שראיתי במשחק הראשון", אומר בוסאני. "הנדריקס היה בסדר גמור, אבל הוא חי מהדברים שנותנים לו, מריבאונד התקפה או מסירות, אבל הוא לא יוצר, הוא לא מקבל כדור למטה ועושה דברים".

"אני לא חושב שהנדריקס גרם לבעיה בקאחה לבוראל", ממשיך בוסאני. "כשסופו קולע 16 נקודות זה הרבה יותר משמעותי מזה שהנדריקס קולע 16, כי סופו מושך עבירות, מביא שמירה כפולה, מוציא כדור החוצה ועוד דברים. הנדריקס עושה את זה תוך כדי המשחק, וזה בסדר, אבל ההשפעה של סופו יותר גדולה. כשסופו מקבל כדור, ליריב יש בעיה, הוא משאיר שחקנים פנויים לקליעה, אבל הזריקות לא נכנסו במשחק הראשון".

3. העוינות שהבריזה

אוהדי קאחה לבוראל מניפים דגלי פלסטין. אודי ציטיאט, מערכת וואלה!
פה ושם דגל פלסטין, לא משהו היסטרי/מערכת וואלה!, אודי ציטיאט

האוהדים של באסקוניה סיפקו אמנם שריקות בוז רמות למכבי תל אביב בכל הזדמנות, כשגם על ליאור אליהו לא חסו. דגלי פלשתין הונפו פה ושם, קריאות נזרקו, אולם האווירה הייתה עוינת פחות מהצפוי. אולי גם בשל העובדה ששוטרים רבים בחנו את המכוניות כבר כשלוש שעות לפני המשחק, וכוחות האבטחה הורגשו היטב באולם ומחוצה לו. שתי דקות לסיום, כמה אוהדים אף מיהרו לצאת. מזכיר קצת את האוהדים בנוקיה, למישהו?

לא רק היעדרם של גילויי השטנה מצד הקהל של קאחה הקלו על חייה של מכבי תל אביב. "למכבי תל אביבי יש דבר אחד יותר קל", אמר גורם בקאחה לבוראל לוואלה! ספורט בסיום המשחק. "דיוויד בלאט דיבר על הבדלי אינטנסיביות בין הקבוצות פה לקבוצות בליגה הישראלית. אולי זה טוב למכבי, כי השחקנים לא סובלים אחר כך מעייפות ומפציעות כמו שאנחנו, הספרדים, יכולים לסבול עם שני משחקים קשים בשבוע".

טוב או לא? נדע בסיומה של הסדרה. לבוראל ניצחה את המשחק הראשון, אבל אף אחד בקאחה לא מזלזל במשחק הבא. בטח לא תחת עינו החדה וידו הקשוחה של המאמן דושקו איבנוביץ'. גם העיתונאי הספרדי אנקו אוגארה אינו מאמין שהסדרה תהיה קלה. כבר במחצית הוא הימר בביטחון: "אולי אנחנו מובילים, אבל אני אומר שיהיה כאן משחק חמישי". גם ארמנדו, תושב ויטוריה בן 22, רחוק מלחגוג. "מכבי קבוצה טובה ואני חושב שלמרות שאנחנו מובילים, אף אחד כאן לא בטוח שמנצחים את מכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully