וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה עתירה נגד הענקת פרס ישראל לשמעון מזרחי

23.3.2011 / 13:16

שלושה אוהדי כדורסל פנו לבג”צ כדי למנוע את הענקת הפרס ליו”ר מכבי ת”א. הטיעון העיקרי: נוכחותו של ברודי בוועדת הפרס

לא כולם משלימים עם ההחלטה להעניק את פרס חתן ישראל בתחום הספורט לשנת תשע"א ליושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. בעתירה שהוגשה הבוקר (רביעי) לבג"צ על ידי שלושה אוהדי כדורסל כנגד שר החינוך, גדעון סער, ועדת השופטים לפי תקנון פרס ישראל ונגד מזרחי עצמו הם מפרטים את הסיבות שיש לשלול ממזרחי את הזכות הזו.

הסיבה העיקרית שמעלים השלושה, שהגישו את הבג"צ באמצעות עו"ד מיכאל דבורין ועובדיה כהן, "זאת מחמת חשש ממשי לניגוד עניינים ומשוא פנים בהחלטת המשיבה 2 (ועדת השופטים לתקנון פרס ישראל, א.ק.) אשר היושב ראש שלה, מר טל ברודי, הינו חבר אישי של הזוכה ומחובר באופן רציף עשרות שנים למועדון מכבי תל אביב ולהנהלתו בראשות הזוכה, והוא גם זה שהמליץ על מועמדותו של המשיב 3 (שמעון מזרחי, א.ק.)".

בעתירה טוענים האוהדים כי ברודי היה חייב למנוע את השתתפותו בהצבעה. "ברודי היה חייב להימנע מלהשתתף בהצבעה על בחירת המועמד שהוא עצמו הציע, ושומא היה עליו לפחות להדיר את רגליו מהצבעה זו אם לא להתפטר לחלוטין מוועדת הפרס", הם כתבו בעתירה. "משלא עשה כן, קיים חשש ממשי כי בהחלטת הוועדה להעניק את פרס ישראל למשיב 3 (מזרחי, א.ק) נפל פגם חמור של משוא פנים".

בעתירה צוטטו גם קטעים מתוך ראיון שנערך בוואלה! ספורט עם ברודי, שנשאל האם אין פסול בכך שהיה יושב ראש בוועדה שבחרה במזרחי כזוכה הפרס. "כל חבר ועדה יכול להמליץ על מועמדים שלדעתו ראויים לזכות בפרס ישראל. אני זה שהמליץ על שמעון מזרחי", אמר ברודי בכתבה. "לדעתי ראוי שאחרי 42 שנה של פעילות, מישהו שמייצג את הניהול של מכבי תל אביב בכדורסל יקבל את הפרס. אני אמנם חבר בדירקטוריון של מכבי, ולמעשה מאז הפרישה שלי ממשחק אני עוזר למכבי וכל הזמן נשאר חלק מהמערכת הזו. אני איש הקשר של מכבי ל-NBA. זה נכון שאני מייצג את מכבי, אבל לדעתי אני מייצג גם את הכדורסל הישראלי כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully