וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "שום דבר לא אבוד פה"

למרות ההפסד לקאחה, מאמן מכבי ת"א אופטימי: "אסור לצאת מהפוקוס, ארים את כולם". צפו בדיווח המיוחד של שליחינו לספרד

מערכת וואלה!

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל, שליחנו לספרד

זה לא היה הערב של מכבי תל אביב, שראתה את קאחה לבוראל מנצחת בקרב הראשון בסדרת רבע גמר היורוליג 70:76. בזמן שהשחקנים של דושקו איבנוביץ' צלפו בזריקות מבחוץ, הצהובים עשו את זה שלוש פעמים בלבד במשך 40 דקות, וכעת כל הלחץ נמצא על הכתפיים של דיוויד בלאט, שחייב לנצח ביום חמישי במשחק השני שנערך בספרד כדי למחוק את יתרון הביתיות של אלופת ספרד.

מפתיע לראות שריצ'רד הנדריקס סיים כקלעי המוביל של מכבי תל אביב עם 16 נקודות, בזמן שיתר חבריו פשוט נקלעו לערב בינוני. ליאור אליהו סיים עם 12 נקודות, צ'אק אידסון קלע 11 ודורון פרקינס, שסיים עם 0 מ-4 לשלוש, סיים עם עשר נקודות. דקות אחרי סיום המשחק, שקט שרר בחדר ההלבשה. הבעלים דייויד פדרמן בחן את דפי הסטטיסטיקה, בעוד מרבית השחקנים אף סירבו להתראיין לתקשורת והעדיפו להרכין את ראשם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל הלחץ עובר כעת ליום חמישי. שחקני מכבי תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלאט: "יש הרבה נקודות לאופטימיות"

"הרבע הראשון לא היה טוב, וידענו שזה אחד המפתחות למשחק", סיכם דייויד בלאט, מאמן הקבוצה, את ההפסד. "כמובן שהקליעה לשלוש ואחוזי הקליעה פגעו בנו. הגענו ל-17 זריקות יותר מהם, אבל לא הכנסנו את הכדור לטבעת. הייתה לנו הזדמנות לנצח, וכדי לעשות את זה אנחנו נצטרך להתחיל את המשחק בצורה טובה יותר ביום חמישי כדי לדעת לתרגם את ההזדמנויות לסלים. כמו כן אנחנו צריכים לשמור ברמה גבוהה יותר".

לקראת המשחק ביום חמישי, בלאט מאמין כי מכבי תל אביב יכולה לנצח: "אנחנו צריכים להיות אופטימים לקראת המשחק השני ולהאמין. אם היינו קולעים קצת יותר טוב משלוש וגם משתיים, זה היה אחרת. זה לא יהיה קל, אבל זה אפשרי. אחרי המשחק אמרתי לשחקנים שהם היו ביום לא מספיק טוב. זה דבר שחוזר על עצמו בשלושת המשחקים שהם משחקים בספרד. אנחנו לא עושים את ההתאמות מספיק מהר, ואמרתי לשחקנים ששום דבר לא אבוד פה. נצטרך לתת את כל מה שיש לנו ביום חמישי".

בלאט המשיך והתייחס למשחק עצמו, ואמר: "הם לא הפתיעו אותנו, ידענו להחזיק אותם על 70 נקודות ויש לנו סיכוי לנצח בחמישי. לא עשינו עבודה טובה על קלעי השלוש שלהם. היו רגעים שעשינו זאת אבל לא תמיד וזה אומר שלא עשינו את העבודה עד הסוף. הקליעה לשלוש זה לא הכוח שלנו אבל אנחנו צריכים לעשות הרבה יותר ממה שעשינו עד עכשיו. היום לא שיחקנו נגד קבוצה שאפשר להרשות לעצמנו לא להיות קרוב לשיא. יש קבוצות שאפשר, אבל לא נגד קאחה לבוראל בבית שלה.

"יש הרבה דברים ללמוד מהם, יש גם הרבה נקודות לאופטימיות", הוסיף המאמן. "היו דברים טובים ואם נעשה דברים כאלה יותר טוב, נוכל להשתפר. זו סדרה ואסור לצאת מהפוקוס. זה הזמן להרים את כולם ולעשות את מה שצריך. הרעיון פה היה להוציא באלאנס מאזור הצבע עם ההכנסה של מצ'באן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אידסון: "אנחנו צריכים ללמוד הרבה דברים לפני יום חמישי"

צ'אק אידסון, שחווה ערב בינוני שכלל 11 נקודות, הוסיף: "זה ממש לא המשחק שציפנו שיהיה כאן הערב. פתחנו לא טוב ונתנו להם לקחת יותר מדי זריקות פשוטות וזה פגע בנו מאוד. גם כאשר כבר חזרנו ונראה היה כאילו אנחנו ממש במשחק, פתאום עשינו כמה טעויות והמשחק פשוט ברח לנו מהיד. אנחנו צריכים ללמוד הרבה דברים וכמה שיותר מהר לפני המשחק ביום חמישי. זו סדרה וידענו שבסדרה אנחנו בטח לא ננצח את כל המשחקים. אני חושב שכן עשינו הכנה טובה אבל היו כמה דברים שפשוט לא התמודדנו איתם היום ונקווה לשפר ליום חמישי".

ליאור אליהו: "לא הייתה משמעות מבחינתי לחזור לפה. מבחינה מקצועית, אם יצאנו בשש הפרש, זה נותן לנו מוטיבציה ביום חמישי". על הסיבה להפסד הערב אמר אליהו: "נתנו להם הרבה זריקות נוחות והם קלעו היום באחוזים נהדרים לשלוש". הפורוורד אף התייחס לסוגיית הלחץ בגלל שלב ההצלבה, ואמר: "אני לא חושב שהיינו בלחץ בגלל המעמד. אני מקווה שביום חמישי זה ייראה אחרת, ושנקלע באחוזים טובים יותר".

ריצ'רד הנדריקס: "היו הרבה מאוד טעויות במשחק הזה. לא היינו מרוכזים דווקא ברגעים שבהם היינו קרובים יותר מתמיד, פה הייתה הטעות העיקרית שלנו. אנחנו צריכים לעבוד קשה מאוד לפני המשחק ביום חמישי כי אנחנו רוצים לנצח ולהגיע לישראל לפחות עם ניצחון חוץ אחד. אני יודע שלא יהיה פשוט אבל למדנו אותם קצת היום אבל בעיקר אני בטוח שאנחנו נלמד מהטעויות שלנו ונשפר אותן".

על הסיכויים להמשיך לפיינל פור, אמר הקלעי המצטיין של מכבי תל אביב הערב: "זו סדרה, ובסדרה לא הכל קורה כמו שאתה מתכנן. אתה פתאום יכול לנצח משחקים שבכלל לא היית פייבורייט בהם. נתנו להם לקלוע יותר מדי מהשלוש ושילמנו מחיר יקר. חבל שלא ניצלנו את הרגעים בהם היינו על סף מהפך בשביל לעקוץ אותם. ההפסד הזה מאכזב אבל הכל יכול לקרות בסדרה".

דרק שארפ אמר בסיום לוואלה! ספורט: "הפסדנו אבל אני מרגיש טוב. נלחמנו, זרקנו, אבל החמצנו הרבה ליי אפים קלים. הם קלעו כמה שלשות חשובות והתנפלו עלינו במחצית הראשונה. הפסדנו כמה משימות שהיינו צריכים לבצע בהגנה, אבל נלחמנו".

דושקו איבנוביץ': "אפשר לנצח גם במשחק השני"

בצד המנצח האופטימיות של דושקו איבנוביץ', מאמן קאחה לבוראל, ניתזה לכל עבר. "הייינו צריכים להתקיף את ההגנה של מכבי וניסינו לעשות את זה. במחצית הראשונה שיחקנו טוב יותר מאשר במחצית השנייה והיינו צריכים להגן טוב יותר. אני מאמין בקבוצה שלי ולכן אפשר לנצח את מכבי גם במשחק השני".

על המשחק של הצהובים, אמר המאמן: "הנדריקס, סופו ואליהו שיחקו טוב מאוד. צריך לשחק חזק מולם, וזה לא משנה איך הם על הפרקט. המשחק ביום חמישי הוא משחק על הפיינל פור. אנחנו צריכים להיות סבלניים ולא לתת להם להשיג את הקצב במשחק. המשחק הראשון בסדרה לא קובע הרבה כי הקבוצות לומדות אחת את השנייה. המשחק הבא יהיה הרבה יותר קשה ובוודאי לא פשוט, מכבי תגיע מוכנה יותר ואנחנו נצטרך לעשות התאמות מולה".

פרננדו סן אמטריו, שסיים משחק מצוין עם 13 נקודות (3 מ-5 לשלוש), אמר: "היום עשינו הכל כמו שצריך, פתחנו חזק מאוד את המשחק וזה היה הדבר הכי נכון לעשות מבחינתנו. ברחנו למכבי ואחרי זה היה לה קשה מאוד לחזור למשחק. כל פעם שהם קצת התקרבו אלינו, דאגנו לברוח להם מחדש וזה מה שניצח לנו את המשחק. יהיו עוד מספר משחקים בסדרה הזו שלא צפויים להיות קלים בכלל אבל אנחנו נעשה את המקסימום בכדי לנצח גם את המשחק ביום חמישי על מנת שנוכל לבוא לישראל עם נקודות זכות רבות ויתרון משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully