וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה למדתי מהסדרה מול פרטיזן?

שרון דרוקר

22.3.2011 / 17:29

שרון דרוקר, עוזר מאמן מכבי תל אביב לשעבר, מכין אתכם לסדרה מול קאחה לבוראל ומזכיר את הלקח הכי חשוב מאשתקד: הלחץ הוא על המארחת

מעמד ההצלבה לא זר למכבי תל אביב. גם לא האולם בויטוריה. מכבי גם ודאי יודעת שהמפתח הוא בשליטה בקצב המשחק. זה גם לא יחדש לה יותר מדי אם נאמר שהיא צריכה ללכת פנימה, לגבוהים, דבר שימנע לא מעט רגעי מומנטום מקאחה לבוראל, וימעיט את איבודי הכדור. גם הטענה שאסור לתת לויטוריה מהלכי מומנטום של שלוש נקודות או סל ועבירה, לא תאיר פרטים שלא מוכרים לקבוצה הכל כך מנוסה שלנו מישראל.

אם כבר, מכבי צריכה לחזור לסדרה שלנו מול פרטיזן בלגרד, ולהסיק משהו הרבה יותר חשוב, לפני בכלל שנוגעים בפרטים הטקטיים: הלחץ בסדרות כאלה הוא על הקבוצה המארחת. בעונה שעברה יתרון הביתיות היה שלנו, ולצערנו כולנו זוכרים איך זה נגמר.

לכן מכבי צריכה קודם כל לעשות את הדברים שהביאו אותה למעמד הזה. הלחץ לא עליה. גם אם צריך לוותר על מתפרצת אחת או על התקפת מעבר מהירה ובתמורה להימנע מאיבוד כדור שיכול לגרום למומנטום של קאחה. במשחק חוץ כל כך קשה, השליטה בקצב היא המפתח. לכן, לדעתי, ככל שמכבי יהיו יותר במשחק או יובילו, ויאותתו לשחקני קאחה שהם בעניינים ויודעים מה הם צריכים לעשות כדי לנצח, הדקות יעברו והלחץ על לבוראל יגבר.

בעיני, אין קשר בין התקופה האחרונה של מכבי למשחק הזה. הליגה, בטח בתקופת מעבר שבין הטופ 16 להצלבה, היא לא מדד. היום (שלישי) באים למשחק שצריך לנצח אותו, ואם מנצחים אותו, המצב של מכבי בסדרה הוא פנטסטי. מהצד הספרדי, קאחה צריכה להימנע מאיבודי כדור, והם דיברו על זה בראיונות של לפני המשחק. הם צריכים להעביר את כובד המשקל לתוך הצבע של מכבי, לסבך את סופו בעבירות וללכת בכל הכוח על ליאור אליהו, דיוויד בלו וריצ'רד הנדריקס. הם מעריכים שיש להם יתרון בצבע, ומשחק נכון של הספרדים בצבע יפתח בפניהם את הקליעה משלוש, ובתחום הזה הם הכי טובים ביורוליג. אם יהיה אפשר לשבור את הלחץ של מכבי בסלים קלים – הם יעשו את זה. קאחה תהיה כל הזמן על המגרש עם שניים או שלושה מובילי כדור, קשה לי להאמין שנראה משחק כמו מול לובליאנה או רומא שבאו עם מוביל כדור אחד מול מכבי, והתפרקו.

לקאחה, כדאי לשנן, חסר שחקן מחליף למירזה טלטוביץ'. אין להם שחקן בעמדה מספר 4 שייכנס למשבצת. אם טלטוביץ' ייצא, אז יש להם את אסטבן באטיסטה ואת סטנקו באראץ', שהם שני שחקנים בעמדה מספר 5. ואז, מי שיעלה הוא נמנייה בייליצ'ה בעמדה מספר 4, דבר שהם כבר עשו.

שחקן מפתח של מכבי הוא צ'אק אידסון. מעבר לתרומה ההתקפית, ההשפעה החיובית על חבריו והקליעה משלוש, הוא יצטרך לתת מענה הגנתי לפרננדו סן אמטריו, שהוא השחקן הכי חשוב אצל קאחה. סן אמטריו הוא סמול פורוורד שחודר, ששם את הכדור על הרצפה, עם קליעה טובה משלוש. אחד השחקנים שהכי התקדמו בצורה משמעותית בספרד, וזה בעצם המאצ' אפ שיכריע את המשחק לדעתי. ליאור אליהו וסופו הם יתרונות, אבל הערך המוסף של מכבי זה צ'אק אידסון.

כמו שהבנתם, יחסי הכוחות די שווים. אף אחד מהנתונים שציינתי אינו מכריע, אבל הוא יכול להיות כזה אם מכבי תשוב ותשנן את הפרט המרכזי: הלחץ הפסיכולוגי הוא על הבאסקים. אפשר היה לחוש בזה כאשר שחקניהם פנו לקהל המקומי וביקשו את תמיכתו. זה לא מראה על ביטחון רב. מי שצריך את האוהדים, חושש מהאוהדים. לכן, ככל שמכבי ישלטו בקצב, או בשאר המפתחות שציינתי, הלחץ הזה רק ילך ויגבר, ומי יודע: בסדרה הזו, לעומת אירועי פרטיזן, הוא יהיה לטובת מכבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully