וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודה אחת הופחתה ממאזנה של בית"ר ירושלים

22.3.2011 / 16:15

למרות הבטחת המועדון לפעול למיגור הגזענות, בית הדין העניש בחומרה את המועדון. ברוכיאן נפצע, חשש שייעדר מספר שבועות

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל החליט היום (שלישי) להעניש את בית"ר ירושלים בהפחתת נקודה אחת ממאזנה בעקבות הקריאות הגזעניות של אוהדיה. למרות ההבטחה של ראשי המועדון והשחקנים לפעול למיגור האלימות והגזענות תוך כדי שיתוף פעולה עם האוהדים, בחר בית הדין להפעיל את העונש על תנאי שעמד נגד הקבוצה בעקבות עבירות קודמות העונה והוריד נקודות. כמו כן, נגד בית"ר יעמוד עד סוף העונה עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות נוספות בגין עבירות דומות, והפחתת נקודה על תנאי בעונה הבאה. הקבוצה אף נקנסה ב-60 אלף שקלים.

ראוי לציין כי בעקבות הפחתת הנקודה יש כעת במאזנה של בית"ר ירושלים 31 נקודות במקום 32, ולאחר הקיזוז בכל מקרה יהיו לה 16 נקודות. לכן, אם בית"ר אכן תסיים את הליגה הסדירה עם מספר נקודות זוגי, לעונש שהטיל בית הדין לא תהיה כל משמעות.

מוקדם יותר היום הגיעו ראשי בית"ר ירושלים לדיון חוזר בהתאחדות, והציגו אופטימיות זהירה. מלווים בשחקנים אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן, כמו גם בכמה מהאוהדים, הם הציגו תכנית עבודה למיגור הגזענות ומספר פעולות שיכללו שיתוף פעולה של שחקנים ואוהדים על מנת ליצור קירוב ולטפל בבעיה מהשורש.

במהלך הדיון אמר אבירם ברוכיאן לדיין: "אני מודה שלא הבנתי את החומרה של הקריאות הגזעניות והבנתי אחרי הישיבה עם איציק שאני נלחם לחינם". הדיין עמנואל סלע אמר: "אני מבין הרבה דברים אבל לא קריאות גזעניות. כאוהד כדורגל אני לא מקבל את זה".

ברוכיאם עשוי להיעדר מספר שבועות

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין סיכם בפני הדיין: "אני לא נאיבי לחשוב שהכל ייעלם. זאת מלחמה עיקשת שאין לנו דרך אחרת להתמודד. מדובר פה בזהות של מועדון שמעבר לפן הספורטיבי משדר זהות וחינוך".

קורנפיין אמר בסיום הדיון: "ברור לנו שזה תהליך שלוקח זמן, אבל אני משוכנע שבטווח הארוך נוכל לפתור אותו. אני מקווה מאוד ששכנענו את בית הדין שאנחנו עושים הכל ונעשה הכל להמשיך ולטפל בתופעה. זאת לא בעיה רק שלנו אלא של עוד קבוצות. אני מקווה ומאמין שבית הדין לא יפחית לקבוצה נקודות".

במהלך הדיון אמר דיין בית הדין כי הוא יכול היה לתת לבית"ר עונש חמור יותר על תנאי, אבל מבחינת הקבוצה זה עלול להרע עוד יותר את מצבה, שכן היא עשויה בעתיד לשוב לבית הדין ולהישפט על עונש חמור יותר.

במועדון מסרו בתגובה על העונש: "קיבלנו את גזר הדין, מבחינת המועדון זהו גזר דין חמור וקשה ובעל השלכות עתידיות ומשמעותיות. מועדון בית"ר אלדן ירושלים עשה, עושה ויעשה כל שביכולתו על מנת למגר את התופעה הבזוייה של קריאות גזעניות ביציעים. אנו לומדים את פסק הדין והחלטה האם להגיש ערעור תתקבל בימים הקרובים".

מעבר לנקודה שהופחתה ממאזנה של הקבוצה, קפטן הקבוצה אבירם ברוכיאן סובב את הקרסול באימון הקבוצה ונלקח לצילום בסיומו. קרסולו של התנפח מאוד ובקבוצה חוששים שהוא עשוי להיעדר מספר שבועות אך רק לאחר הצילום תתברר חומרת הפציעה.

(עדכון ראשון: 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully