וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטבן באטיסטה: "לא חותם על משחק חמישי, רק ניצחון"

אקס מכבי תל אביב מתגעגע ("יהיה תענוג לשוב לישראל") אך חולם על פיינל פור עם קאחה לבוראל ("נעשה הכל כדי לעלות"). ראיון

אם סדרת רבע גמר היורוליג בין מכבי תל אביב וקאחה לבוראל שתצא מחר (שלישי) לדרך לא מרתקת מספיק, צפויים שני סיפורים די פיקנטיים שאמורים להוסיף לקרב על הפיינל פור עניין אנושי נוסף. הראשון הוא זה של ליאור אליהו, שעזר לבאסקים לחגוג אליפות היסטורית בליגה הספרדית אשתקד ובקיץ החולף שב למכבי תל אביב, והשני הוא אסטבן באטיסטה. הסנטר האורגוואי (27, 2.08 מ') ששיחק בשורות הצהובים בעונת 2007/08 הוחתם במהלך העונה בקאחה לבוראל, ומחר הוא יפגוש לראשונה את האקסית.

"מי אני שאקבע אם זה נכון או לא נכון שמכבי ויתרו עליי, זו היתה ההחלטה שלהם"? אומר הערב (שני) באטיסטה בראיון לוואלה! ספורט, בהתייחסו להחלטה של הצהובים לוותר עליו דווקא לאחר שגילה שיפור מסוים לקראת סוף הקדנציה בתל אביב. "הם בחרו מי יישאר ומי לא יישאר, אלה דברים שקורים בכדורסל, עבורי זו כבר היסטוריה והשארתי מאחור את מכבי. אין לי שום דבר אישי כלפי מכבי, בסך הכל אהבתי מאוד את העיר, את האנשים ואת היחס והיה לי טוב. כדורסל זה כמו עסק, וככה צריך להתייחס אליו. אני לא לוקח את זה אישית. אם צריך לעזוב, עוזבים, אלה החיים".

אסטבן באטיסטה שחקן מכבי תל אביב מול אריק וויליאמס שחקן אבלינו. ברני ארדוב
עדיין חושב על הימים בצהוב. באטיסטה/ברני ארדוב

במהלך הקיץ החלו להסתובב שמועות מסוימות שדיברו על חזרה אפשרית של באטיסטה למדים הצהובים. מסתבר שהסנטר היה מודע להן. "שמעתי את השמועות הללו. זה נחמד מאוד לשמוע, כי זה אומר ששיחקתי טוב בעונה שעברה בספרד, אבל אף אחד לא דיבר איתי ממכבי. רק שמעתי את השמועות, שללא ספק עשו לי טוב. עכשיו בקבוצה שונה ואני נהנה להיות בה".

באטיסטה פתח את העונה בפואנלברדה הספרדית, בשורותיה היה אחד השחקנים המצטיינים בליגה הספרדית בעונה שעברה. יכולת מוצלחת גם העונה הביאה את קבוצת הפאר מחבל הבאסקים לצרף אותו לשורותיהם באמצע העונה, לקראת השלבים המכריעים. ומה דעתו על שיתוף הפעולה עם דושקו איבנוביץ' הוותיק והקשוח? ובכן: "הוא דורש הרבה מאוד מהשחקנים ואני שמח מאוד שיש לי מאמן כזה. הוא מאמן מצוין, מאמן קשוח שרוצה להוציא את הטוב ביותר מהשחקנים שלו והוא מצליח בזה. התכונות שלו עזרו לי מאוד להשתלב פה".

"קאחה שילמו הרבה כסף עבורי. הוכחתי שאני מתאים לרמה הזו, השתלבתי טוב בקבוצה ואני באמת באמת שמח בה", הוסיף באטיסטה, שמעמיד ממוצעים של 7.3 נקודות ו-6.2 ריבאונדים ב-19 דקות משחק מאז הצטרף לאלופה הספרדית. עם יכולת כה יעילה מהספסל והשיפור הקבוצתי הגדול של הקבוצה, אין זה פלא שבאטיסטה מאמין שהבאסקים בדרכם לפיינל פור. "אני מאוד מקווה שננצח את הסדרה בפחות מחמישה משחקים ונעלה לפיינל פור, אבל בכל מצב מדובר בסדרה קשה, מכבי קבוצה מאוד טובה שעשתה העונה הרבה מאוד החלטות טובות. מהסדרה הזו רק קבוצה אחת תקבל את הכרטיס לשלב הבא וצריך לעשות הכל על מנת לזכות בו. אני לא חותם על משחק חמישי אלא על ניצחון, לא אכפת לי כמה משחקים זה ייקח לנו".

ובכל זאת, יהיו התוצאות בשני המשחקים הראשונים בויטוריה אשר יהיו, הסדרה תשוב לתל אביב למשחק נוסף אחד לפחות. באטיסטה מרוצה מכך. "ש לי אנשים שהם כמו משפחה שניה בתל אביב והלב שלי איתם, זה יהיה תענוג מבחינתי לחזור ולראות את האוהדים של מכבי בנוקיה כי הם תמיד גרמו לי להרגיש כמו בבית".

לבסוף נשאל הסנטר על סוגיית מוני פנאן. כזכור, לאחר התאבדותו של המנהל המיתולוגי צצו פרסומים לפיהם פנאן היה חייב כסף לשחקני עבר רבים, ביניהם גם באטיסטה. "אני לא יכול להגיד הרבה על מוני כי לא הייתי שם אלא הייתי בספרד, אבל אני לא יודע שום דבר מעבר למה שכבר פורסם. זה עצוב מאוד מה שקרה עם מוני אבל אני באמת לא יודע שום דבר מעבר לזה על כל ענייני הכספים. השמועות שהוא היה חייב לי הרבה מאוד כסף היו בכל מקום, אבל אני לא רוצה להגיב בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully