וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לבנות עליי: נבחרת המחזור באירופה, גרסת פורים

21.3.2011 / 13:40

שוער מתחזה, חלוצים בתחפושת ובדיחה על מועדון פאר שכאילו דוהר לאליפות. כולם בנבחרת המחזור של אירופה לחג פורים, כולל אחד, מסוט אוזיל, שמוכיח בשבועות האחרונים שריאל מדריד יכול לבנות סביבו את הקבוצה

למרות פגרת הנבחרות הקרבה ושלל המשחקים הבינלאומיים, הליגות באירופה המשיכו לספק דרמות, מהפכים ושערים נפלאים בסוף השבוע שעמד בסימן חג הפורים. רוברט גרין התחפש שוב לשוער רציני, שחקני ההגנה עטו על עצמם את מסכות החלוצים, פאלרמו סיפרה בדיחה על חשבונה של מילאן והכוכב האורח גרם לעשרות אלפים ביוון להרעיש ברעשנים. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט בסימן החג.

שוער

רוברט גרין - ווסטהאם

במחזור בו וולבס וגם וויגאן ניצחו והפכו את התחתית הצפופה באנגליה ללוהטת עוד יותר, אברהם גרנט צריך לשלוח זר פרחים ענק לרוברט גרין, שבמו ידיו העלה את ווסטהאם מעל הקו האדום עם 0:0 בווייט הארט ליין. גרין, שידע לא מעט עליות וירידות העונה, נעל את השער בדרבי הלונדוני מול טוטנהאם, מנע בעימותים ישירים מג'רמיין דפו לכבוש את שערו ה-100 והגיע לשיאו עם הדיפת כדור חופשי אדיר של גארת בייל לקראת הסיום. גם הארי רדנאפ ידע מי מנע מקבוצתו ניצחון: "היה לו יום גדול. רוברט הוא שוער מהרמה הגבוהה ביותר, כך שהוא מסוגל לספק יכולת כזו".

הגנה

מגן ימני: דני אלבס – ברצלונה

המחלוקת עם ראשי המועדון בנוגע להארכת חוזהו עדיין לא נפתרה וגם הפלרטוטים עם צ'לסי ומנצ'סטר סיטי הופכים רצינים יותר ויותר, אבל זה לא מונע מדני אלבס להמשיך לככב במדי ברצלונה. אלופת ספרד רחוקה מלהרשים בתקופה האחרונה ומסתפקת בניצחונות דחוקים בליגה (1:2 על חטאפה בשבת) כדי לשמור על חלום שחזור הטרבל. המגן הימני הוורסטילי היה הטוב בשורות הבלאוגרנה מול חטאפה, וגם כבש את השער הראשון בבעיטה אדירה מהאוויר. אלבס תמיד נמצא שם כשברצלונה מעט במצוקה, עם הגיחות התכופות באגף שמפרקות את הגנות היריב. האם בארסה תמשיך גם היא להיות שם בשבילו?

בלם: ג'וליו מיליאצ'ו – פאלרמו

בחודש האחרון נחשבה פאלרמו, ובעיקר נשיאה הקפריזי מאוריציו זאמפריני, לבדיחה הגדולה של הליגה האיטלקית. הסיציליאנים הפסידו חמישה משחקים רצופים, כולל ה-7:0 המחפיר בבית מול אודינזה שגרם לפיטוריו של דליו רוסי. בשבת הבדיחה דווקא הייתה על חשבונה של מוליכת הטבלה מילאן, שנוצחה 1:0 ברנצו ברברה וראתה לאחר מכן איך אינטר מצמקת ממנה את הפער לשתי נקודות בלבד לפני הדרבי הגדול. חלוצי מילאן ניסו בכל כוחם, אבל לא הצליחו לעבור את שחקן הנשמה של פאלרמו, ג'וליו מיליאצ'ו. הקשר שעשה הסבה לעמדת הבלם, עצר בגופו ניסיונות של הרוסונרי וגם בישל את שער הניצחון. היטיב לסכם סרסה קוסמי: "התרומה של מיליאצ'ו שוות ערך לשלושער".

בלם: דויד לואיז – צ'לסי

לא מעט העברות גדולות היו באנגליה בחודש ינואר. על שתיים מהן הייתה חתומה צ'לסי, שצירפה את פרננדו טורס מליברפול ואת דויד לואיז מבנפיקה. מי האמין שאחרי יותר מחודשיים, דווקא לבלם הברזילאי יהיו שני שערים בניצחונות על הקבוצות ממנצ'סטר, בזמן שהחלוץ הספרדי עדיין יחפש את שער הבכורה שלו. גם מול מנצ'סטר סיטי (0:2) המשיך דויד לואיז להוכיח שהוא בדרך להיות אחד הבלמים הטובים בעולם, עם הופעה נהדרת בהגנה (מישהו ראה את אדין דז'קו?) ותמיכה שגרתית בהתקפה, כאילו מדובר במשחק בליגה הפורטוגלית. הנה, אפילו על השער השני של צ'לסי היה חתום ראמירס, עוד חבר ברזילאי מבנפיקה.

מגן שמאלי: גבריאל היינצה – מארסיי

כמו בשנה שעברה, גם הפעם הקלאסיקו של צרפת עמד בסימן גבי היינצה. המגן/בלם הארגנטינאי, שהיה אהוב הקהל בפריס ואחרי סיבוב במנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד חזר דווקא לזרועות היריבה המרה מארסיי, שוב הצטיין בהגנת האלופה וכבש את השער הראשון בניצחון 1:2. בניגוד לנגיחה בעונה שעברה, הפעם היינצה הבקיע בבעיטה חופשית נפלאה ולאחר מכן ידע להנהיג את ההגנה של האלופה, שעלתה למקום השני. מעטים השחקנים שהצליחו להותיר חותם מבחינה מקצועית ואנושית הן בפ.ס.ז' והן במארסיי. הלוחם הארגנטינאי הוא אחד מהם.

קישור

ארתורו וידאל – לברקוזן

שבעה מחזורים לסיום העונה בבונדסליגה, ואולי למרות הכל יש לנו מאבק אליפות. המוליכה דורטמונד צברה נקודה אחת בשני המחזורים האחרונים, וסגניתה לברקוזן ניצלה זאת כדי לצמק את הפער לשבע נקודות ולהחזיר תקווה לקצת אקשן לקראת הישורת האחרונה. לברקוזן ניצחה 0:2 את שאלקה במשחק בו ניתן היה להבחין בהבדל המשמעותי בין שתי הקבוצות - מרכז המגרש. ארתורו וידאל, השחקן הטוב ביותר של לברקוזן העונה, שוב שימש כמנהל העבודה באמצע, שלט בקצב המשחק וביטל לחלוטין את שחקני הקישור שמולו עם 106 נגיעות בכדור. הקשר הצ'יליאני הוא הגורם העיקרי לכך שללברקוזן עוד מותר לחלום. ראשי באיירן מינכן, בינתיים, חולמים על צירופו.

ג'רמיין פנאנט - סטוק סיטי

התחתית הבוערת באנגליה לא מאפשרת לאף קבוצה מהמקום ה-10 ומטה להיות רגועה. מי שהצליחה להרים ראש ולהתרחק מעט בסוף השבוע היא סטוק סיטי, שהביסה בצורה מרשימה 0:4 את ניוקאסל ובמקביל צירפה גם אותה לקלחת. על הקונצרט החגיגי של סטוק ניצח הילד הרע ג'רמיין פנאנט, שאולי מתחיל להתעורר אחרי יותר מדי שנים מבוזבזות. הקשר האנגלי בישל את הראשון במשחק לג'ון וולטרס, ובדקה ה-47 כבש בעצמו את השלישי. היה זה שער הבכורה של פנאנט בסטוק, והראשון שלו מאז אפריל 2008, אז לבש את מדי ליברפול.

מסוט אוזיל - ריאל מדריד

קשר נבחרת גרמניה חוזר לנבחרת המחזור אחרי הפוגה קצרה. ריאל מדריד, כהרגלה בעשור האחרון, סיימה עוד דרבי מול אתלטיקו עם ניצחון (1:2) וממשיכה לנשוף בעורפה של ברצלונה לפני העימותים הישירים באפריל בליגה ובגביע (ובחצי גמר ליגת האלופות?). בניגוד להופעתו המרשימה בניצחון על ראסינג סנטנאדר, הפעם אוזיל כיכב בזמן שכריסטיאנו רונאלדו לצידו בהרכב. הקשר הנהדר, שבישל פעמיים באמצע השבוע מול ליון, המשיך לנהל את משחקה של ריאל ביד רמה וללא טעויות, כבש את השני והוכיח שריאל מדריד בהחלט יכולה להיות בנויה סביבו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

התקפה

מלאדן פטריץ' – המבורג

עונה לא פשוטה עוברת על המבורג, שבשבוע שעבר הגיעה לשפל חדש כשחטפה שישייה מבאיירן מינכן, פיטרה את מאמנה ארמין פה וקנסה את השוער פרנק רוסט שתקף את ההנהלה. איך מתאוששים? כובשים שישייה בבכורה של המאמן החדש. מיכאל אונינג תפס את עמדת ממלא המקום וראה את שחקניו מרשימים עם 2:6 ביתי על קלן. מעל כולם בהמבורג היה מלאדן פטריץ'. החלוץ הקרואטי כבש שלושער נפלא תוך 31 דקות במחצית הראשונה, וגם סחט פנדל שהוביל לשער השישי. פטריץ' אמור היה לבעוט בעצמו מהנקודה הלבנה, אך החליט לוותר לזה רוברטו הברזילאי, שהשווה במשחק את שיא ההופעות לשחקן זר בבונדסליגה (330 - כמו הבוסני סרגיי ברבארז). מי אמר שלא מפרגנים בהמבורג?

סלומון רונדון – מלאגה

לפני שבועיים היו מי שסתמו את הגולל על סיכוייה של מלאגה לשרוד בליגה. הקבוצה של מנואל פלגריני הושפלה עם שביעייה בסנטיאגו ברנבאו, ולאחר מכן הפסידה גם לאוסאסונה ונקברה במקום האחרון. אלא שבשבוע שעבר הגיע ניצחון חוץ מפתיע על ריאל סוסיאדד ונתן תקווה מחודשת שנמשכה במחזור האחרון לאור הניצחון 0:2 על אספניול. שני הניצחונות הללו רשומים על שמו של רונדון. החלוץ הצעיר מוונצואלה היה עוד קודם לכן נקודת האור היחידה של מלאגה העונה, והתחושה הזו רק התגברה אחרי הצמד מול אספניול שהעלה את מאזנו בליגה ל-12 שערים. לפתע מלאגה המוספדת רק נקודה מחוף מבטחים.

אדינסון קבאני – נאפולי

חודש ושבוע שבת החלוץ האורוגוואי הנהדר של נאפולי מהבקעה, עד שפגש את קליארי. הקהל בסן פאולו ידע שמדובר בהזדמנות בלתי חוזרת של קבוצתו לצמק שוב את הפער מהפסגה לשלוש נקודות, למרות ההתבטלות מול מילאן בקרב הצמרת האחרון, ומי אם לא קבאני דאג להשאיר את הנקודות בבית. החלוץ כבש את הראשון בפנדל וקינח עם שער ניצחון בהקפצה מעל השוער האורח. קבאני, עם 22 שערי ליגה, עדיין לא אמר את המילה האחרונה במאבק על תואר מלך השערים מול אנטוניו די נטאלה. הדברים נכונים גם לגבי נאפולי ומאבק האליפות.

שווים אזכור

חאבי וראס (סביליה) – פאלופ יכול לפרוש

כריסטיאן זקארדו (פארמה) - ככה נשארים בליגה

מתיו ג'רביס (וולבס) – הרוויח את זימון הבכורה לנבחרת אנגליה

פרנק ריברי (באיירן מינכן) – רק לא ליגה אירופית

פרנצ'סקו טוטי (רומא) - חגיגות ה-200

ז'רביניו (ליל) – מזל של אלופים

לואיס סוארז (ליברפול) – כמה היה חסר מול בראגה

כוכב אורח

רפיק ג'בור – אולימפיאקוס

באוגוסט הדיחה מכבי תל אביב את אולימפיאקוס מהליגה האירופית וגרמה לפיטוריו של אוואלד לינן. הבלון של מכבי התפוצץ מאז, אבל מבחינת היוונים היה זה הרגע המכונן של העונה. ראשי המועדון החזירו את ארנסטו ואלוורדה לתפקיד המאמן, וביום ראשון באו על שכרם וחגגו את האליפות ה-38 כשנותרו שלושה מחזורים לסיום העונה. אולימפיאקוס עשתה זאת בסטייל, כשמחצה 0:6 בדרבי את א.א.ק אתונה המדורגת שלישית. מי שהצטיין מבין סוללת הכוכבים באדום היה האלג'יראי רפיק ג'בור, שהגיע בינואר לאולימפיאקוס מא.א.ק והעניש את האקסית עם צמד. מאז הגעתו הבקיע ג'בור בכל המשחקים הגדולים – מול אריס, פנאתינייקוס, פאוק וא.א.ק. כך כובשים את לב האוהדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully