וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, סמים ו"האח הגדול"

18.3.2011 / 20:25

הכשרון שלו הכה גלים, מנצ'סטר יונייטד עקבה אחריו, אבל הוא פרש לטובת חיי הלילה והסלבריטאיות. סיפורו של סשה צ'ורצ'יץ'

סשה צ'ורצ'יץ' כבש את אחד מהשערים היותר יפים ביותר של בולטון ב-20 השנה האחרונות. בנובמבר 1995 הוא אסף כדור במרכז המגרש בסטמפורד ברידג', חלף על פני כל שחקן של צ'לסי שניסה לעצור אותו, מסר לאלן תומפסון כדי לקבל ממנו את הכדור בחזרה בנגיעה אחת, וסיים עם בעיטה לרשת של דימיטרי חארין.

בדרך כלל שערים מהסוג הזה מהווים את גולת הכותרת בקטעי יוטיוב של שחקני כדורגל, אבל אצל הסרבי המצב שונה בתכלית והקליפים הנצפים ביותר שלו הם דווקא כאלו בהם הוא מחנה את המרצדס שלו ברחוב במונטנגרו, פותח את הדלתות, משמיע מוזיקת טראנס בקולי קולות ורוקד על גג הרכב.

זהו סיפורו של שחקן סופר כשרוני ששתי קבוצות אנגליות שברו את שיא ההעברות שלהן כשרכשו אותו, שמנצ'סטר יונייטד וצ'לסי הוזכרו כמי שמעוניינות בשירותיו, ושפרש מכדורגל בגיל 29 בגלל שהקריירה הספורטיבית שלו פגעה בחיי הלילה שלו. זהו סיפורו של סשה צ'ורצ'יץ'.

כדורגלן העבר סשה צ'ורצ'יץ במדי אסטון וילה בשנת 1996. Gary M. Prior, GettyImages
במקום שהשער המפורסם שלו במדי בולטון יככב ביוטיוב, הקליפים הנצפים ביותר שלו מראים אותו רוקד לצלילי מוזיקת טראנס על גג המרצדס שלו. סשה צ'ורצ'יץ' במדי אסטון וילה/GettyImages, Gary M. Prior

"הגברים אהבו אותו אחר הצהריים, הנשים אהבו אותו בלילה"

סשה צ'ורצ'יץ היה קשר התקפי טכני שהבריק ב-OFK בלגרד בתחילת שנות ה-90 ושעבר בהמשך לפרטיזן בלגרד, לה סייע לזכות באליפות. ההופעות שלו בליגה הסרבו-מונטנגרית שהושפעה קשות מהמלחמה, גרמו להתעניינות גדולה בו מצד קבוצות ברחבי אירופה ולבסוף בולטון, שעלתה בסיום עונת 1994/5 לפרמיירליג, שילמה עבורו 1.5 מיליון ליש"ט ושברה את שיא ההעברות של המועדון.

הטרוטרס נלחמו באותה עונה נגד הירידה ובסיומה הפסידו ב-25 מתוך 38 המשחקים שלהם וסיימו עמוק במקום האחרון, אבל העיתונאית הלן דאף כתבה ש"צורצ'יץ' היה האור בעונה החשוכה של בולטון". אחרי שצ'ורצ'יץ' כבש צמד במשחק גביע נגד ברדפורד, מאמנה של האחרונה, כריס קמארה, אף הגדיל לכנות אותו "ג'ורג' בסט הסרבי", אבל גם הוא לא ידע כמה ההשוואה הזו עתידה להיות נכונה ולאו דווקא במונחים ספורטיביים.

את הניצנים הראשונים לאהבה הגדולה של הקשר הסרבי לחיים הטובים ניתן היה לראות כבר בעיר הצפון-מערבית ואנצו גמבארו האיטלקי, ששיחק בבולטון במשך חודשיים לצידו של הגאון הסרבי, סיפר ש"הרבה גברים אהבו לראות את הביצועים שלו בימי שבת אחר הצהריים, הרבה נשים אהבו לראות אותם בימי שבת בלילה", אבל המעבר לאסטון וילה היה זה שהאיץ את הקריירה של צ'ורצ'יץ' לאבדון.

הקשר הסרבי, שאחרי עונה אחת באנגליה הפך לאחד מהשחקנים הטכניים והיצירתיים בליגה שבאותם ימים לא הייתה עשירה בהם כמו היום, הרגיש ובצדק שהוא גדול על ליגת המשנה בכמה מידות ושכנע את ראשי בולטון לאפשר לו לעזוב. מאמן וילה, בריאן ליטל, היה זה ששכנע את ההנהלה שלו לשבור את שיא ההעברות של המועדון ולשלם עליו ארבעה מיליון ליש"ט, אבל בבירמינגהאם הרומן הקצר של צ'ורצ'יץ' עם הכדורגל החל להסתיים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
בריאן ליטל, מאמן אסטון וילה בשנת 1997. GettyImages
מאמן וילה, בריאן ליטל/GettyImages

"שורת הקוקאין הראשונה שלי הגיעה מבעלים של מועדון לילה"

למרות שנחת בווילה פארק כשחקן מוביל, צ'ורצ'יץ' התקשה למצוא את מקומו בקבוצה לאחר שתופקד במרכז המגרש ולא בעמדה הקדמית שהוא אוהב. היחסים שלו עם המאמן ליטל ידעו בעיקר מורדות ובשלב מסוים הוא הגדיר את המעבר לקבוצה כ"טעות הגדולה בחיי". מספר פציעות הקשו עליו להתרומם ובאותה תקופה הוא גילה את חיי הלילה של בירמינגהאם. בראיון שנים לאחר מכן סיפר ש"את שורת הקוקאין הראשונה שלי נתן לי בעלים של מועדון". באותה תקופה הוא צבע את השיער, עבר ניתוח פלסטי באף ובנוסף, רכש אוטובוס דו קומתי כדי לערוך בו מסיבות.

למרות שמדי פעם הוא הזכיר על המגרש שמדובר כאן בגאון קטן, היחסים של צ'ורצ'יץ' עם ליטל לא השתקמו וגם אחרי שזה התפטר וג'ון גרגורי הגיע, הסרבי לא מצא את מקומו ולקראת הישורת האחרונה של עונת 1997/8 הוא נמכר לקריסטל פאלאס תמורת מיליון ליש"ט (באותה תקופה עוד אפשר היה לרכוש שחקנים באמצע העונה). הקבוצה שהודרכה אז על ידי טרי ונבלס דשדשה בתחתית הפרמיירליג ובסופה הסרבי רשם ירידת ליגה שנייה באנגליה בתוך תקופה קצרה, אבל זו הייתה הצרה הקטנה ביותר שלו.

המעבר לקריסטל פאלאס היה כרוך גם במעבר לחיי הלילה של לונדון. בראיון ל"סקיי", אחרי שכבר היה רחוק שנות אור מהכדורגל האנגלי, צ'ורצ'יץ' סיפר על ההתאהבות שלו במועדוני עיר הבירה והוסיף שבשלוש מארבע השנים שלו באנגליה, הוא נהג להשתמש בצורה קבועה בקוקאין ואקסטזי (ולהעלות תהיות כיצד מעולם לא נתפס). "אין ספק שיש הבדל של יום ולילה בין כדורגל לסקס. אני לא יכול להגיע לאורגזמה מלהסתכל על אחד מחבריי לקבוצה, אבל המצב שונה לגמרי עם סינדי קרופורד", אמר באותם ימים.

הרומן עם קריסטל פאלאס נגמר בתום עונת 1998/9 ובזאת תם גם הרומן של צ'ורצ'יץ' עם הכדורגל האנגלי, אם כי אחרי שהוא פרש הוא חזר ללונדון ועבד כברמן במשך תקופה קצרה. אחרי קריסטל פאלאס הקשר הסרבי כבר היה עסוק בתכנון הפרק הבא והמריא לארצות הברית, שם חתם במדי ניו יורק מטרוסטארס תמורת שכר של חצי מיליון דולר לעונה.

מועדון לילה בלונדון. GettyImages
המעבר לקריסטל פאלאס היה כרוך גם במעבר לחיי הלילה של לונדון. בראיון ל"סקיי" צ'ורצ'יץ' סיפר על ההתאהבות שלו במועדוני עיר הבירה והוסיף שבשלוש מארבע השנים שלו באנגליה, הוא נהג להשתמש בצורה קבועה בקוקאין ואקסטזי/GettyImages

"תן לי לרצות את הנשים הללו כפי שלא ריצו אותן מעולם"

כשנחת בארצות הברית, צ'ורצ'יץ' המאוהב בתדמית הבעייתית שלו, הצהיר שהוא "יהפוך לדניס רודמן של הכדורגל", אבל כעבור תשע הופעות וסיפורים של אוהדים על הצטיינות בעיקר ברחבות הריקודים ובצריכת אקסטזי, הוא עזב למאת'רוול הסקוטית. בהמשך שיחק גם באוביליץ' ממולדתו וב-2001, אחרי שבמו ידיו ורגליו הוא הצניח את הקריירה שלו לביבים, הודיע על פרישה בגיל 29.

"ויתרתי על כדורגל למען סקס. אני מעדיף לכבוש במיטה מאשר על המגרש", הוא סיפר באותו ראיון ב"סקיי" בו הודה בשימוש ארוך שנים בסמים, "אני לא אחתום בעוד קבוצה גם אם יציעו לי 15 מיליון דולר. לעומת זאת, אם יציעו לי 15 נשים שונות מכל העולם, המצב יכול להשתנות. הייתי אומר ליו"ר שמציע לי את זה: 'בבקשה, תן לי לרצות את הנשים הללו. אני אענג אותן כפי שמעולם לא עינגו אותן לפני כן".

הציטוטים וההתנהגות הזכורה של צ'ורצ'יץ' הפכו אותו לחבר קבוע במצעדי הכדורגלנים הצבעוניים של התקשורת הבריטית, אבל עם הזמן שמו נעלם מהכותרות, עד 2007. באותה שנה התקיימה עונת ה-VIP הראשונה של תכנית "האח הגדול" בסרביה ולמרות שכדורגלן העבר התלונן לא פעם וביקש לפרוש, הוא זכה בתכנית הגמר ליותר מ-158 אלף קולות, הרבה לפני איש הטלוויזיה מאצ'ה מרינקוביץ' שקיבל 28 אלף הצבעות. כשיצא מהבית, צ'ורצ'יץ' כמו צ'ורצ'יץ', הצהיר בפני מנחי התכנית שאת 50 אלף היורו בהם זכה, הוא עומד לבזבז ב-12 השעות הקרובות.

אחרי שהשתתף בתכנית ריאליטי נוספת, הוזמן כדורגלן העבר לפורמט חדש ולא מאוד יצירתי של הטלוויזיה הסרבית, במסגרתו נכנסו עשרה זוגות מפורסמים למעין גרסה זוגית של "האח הגדול". למרות שהצהיר על עצמו לא פעם כעל "בודהיסט כבר הרבה שנים" וכעל "איש של שלום", לפני מספר שבועות צ'ורצ'יץ' תקף פיזית משתתף אחר ונזרק מהתכנית. אחרי מספר ימים הוחזר בלחץ הקהל הסרבי רק כדי להיות מושלך שוב אחרי שתקף מילולית משתתפת אחרת.

זהו העדכון האחרון מחייו הצבעוניים של סשה צ'ורצ'יץ'. מי שהגדיר פעם את מאמן ויו"ר אסטון וילה כ"אידיוטים", מי שהתחתן פעם עם אם חד-הורית אנגלייה כדי להבטיח שיקבל אישור עבודה ונפרד ממנה כעבור זמן קצר, כשרון גדול שהיה צובר הרבה יותר מ-14 הופעות במדי נבחרתו אילולא המלחמה, כדורגלן שלא האמין במונח "אורח חיים ספורטיבי" והחליט לזרוק לעזאזל את היכולת שבזכותה שולמו עליו במהלך השנים 6.5 מיליון ליש"ט. העדכון האחרון, עד העדכון הבא.

שחקן קריסטל פאלאס בשנת 1998, סשה צ'ורצ'יץ'. GettyImages
"ויתרתי על כדורגל למען סקס. אני מעדיף לכבוש במיטה מאשר על המגרש. לא אחתום בעוד קבוצה גם אם יציעו לי 15 מיליון דולר. לעומת זאת, אם יציעו לי 15 נשים שונות מכל העולם, המצב יכול להשתנות". סשה צ'ורצ'יץ' במדי קריסטל פאלאס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully