וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: נדחתה ההחלטה בנוגע לקריאות הגזעניות

בית הדין יקיים דיון נוסף בנושא הקריאות הגזעניות נגד הפועל ר"ג. הקבוצה נקנסה ב-8,000 שקל על התפרצות אוהד למגרש

בבית"ר ירושלים ממתינים בסבלנות להכרעת בית הדין בנוגע לעונש על הקריאות הגזעניות של האוהדים במשחק הליגה האחרון נגד הפועל רמת גן בשבת (0:0). אתמול (רביעי), כידוע, התקיים הדיון בעניין, כאשר קורנפיין הציג את הטיעונים שלו כדי למנוע את העונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות בפועל, שכן מדובר בעבירה השלישית מסוגה העונה של הקבוצה.

היום הודיעה ההתאחדות כי "בעניין זה הוחלט כי תתקיים ישיבה נוספת בנושא בהשתתפות נציגי שחקנים ואוהדים של בית"ר". בכל מקרה, הקבוצה צפויה להיענש במשחק ללא קהל. הדיין עמנואל סלע כתב בהחלטה כי "לא נדרש להיות מתמטיקאי דגול על מנת לחשב מהו העונש שיש לגזור על הקבוצה על פי התקנון" והדגיש סעיף שמחדד כי כי על בית הדין לגזור על הקבוצה הפחתת שתי נקודות ליגה וקנס של 32 אלף שקל. יחד עם זאת, ציין הדיין כי על פי אמרת רבי יוחנן, "לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה", כלומר אם הקבוצה תשכנע אותו באמצעות דברי שחקנים ואוהדים כי הם מסוגלים לפעול ללא סייג במטרה להפסיק עם הקריאות הגזעניות, בית הדין יקל בעונשה של הקבוצה. בהתאחדות הודיעו לקורנפיין כי עד יום ראשון בשעה 12:00 הקבוצה תודיע למזכירות האם בדעתה לשכנע כי היא מסוגלת להפסיק את הקריאות הגזעניות, או שתספוג עונש כבד יותר של הפחתת עונש וקנס. שני השחקנים שיופיעו בפני בית הדין הם אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן.

גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל אמר כי גורמים בבית"ר ירושלים יופיעו בפני בית הדין, והעריך כי בית הדין יסתפק הפעם בעונש על תנאי או קנס גבוה, אך בפעם הבאה שיישמעו קריאות גזעניות, יופעל הסעיף שיביא להורדת נקודות בפועל. מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "הנהלת המועדון מתייחסת ברצינות להצעתו של הדין הנכבד עמנואל סלע, נשלח מכתב אישור להתאחדות לכדורגל על קיום ישיבה משותפת בנוכחות הנהלת המועדון, נציגות משחקני הקבוצה ונציגות אוהדים אצל בית הדין וזאת על מנת להציג בפני הדיין הנכבד את תוכנית המועדון בסיוע האוהדים למניעת תופעת הגזענות".

מעבר לנושא הזה, בית"ר ספגה קנס כספי על סך 8,000 שקל בפועל בשל התפרצות אוהד למגרש במהלך המשחק נגד הפועל תל אביב בטדי לפני כשבועיים. הדיין עמנואל סלע ציין כי במידה והקבוצה תמציא מסמכים המעידים על מיצוי הדין עם האוהד שפרץ אל כר הדשא באותו המשחק, יופחת הקנס ל-5,000 שקלים בלבד.

קורנפיין: "לא הייתי נותן לנו שום עונש"

"היה דיון ארוך", סיפר קורנפיין בראיון לגלי צה"ל. "הצגנו את מה שהיה לנו להגיד בפני בית הדין. אנחנו מחכים לעונש ואי אפשר לדעת אף פעם איך יהיה העונש". קורנפיין תיאר את פעילות בית"ר כנגד הגזענות: "בשנה וחצי האחרונות הנהלת הקבוצה נקטה ונוקטת יד קשה נגד תופעת הגזענות. אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים. אין לנו הרבה כוח והכלים לטפל בזה לבד. דרך הפיתרון צריכה להיות הרבה יותר עמוקה בשילוב של המשטרה וההתאחדות לכדורגל. אני לא יכול להרחיק את האוהדים מהמגרשים. לצערי זו תופעה שנראית כאילו היא נחלת בית"ר ירושלים בלבד, אבל היא הרבה יותר רחבה".

יושב ראש הקבוצה גם נשאל איזה עונש היה נותן לבית"ר, אילו היה במקום דייני בית הדין, ואמר: "לא הייתי נותן לנו שום עונש. אין כיום ועשר שנים אחורה קבוצה בארץ שעושה מה שאנחנו עושים כיום. העניין הוא שענישה של משחקים ללא קהל נותנת את הכוח לתופעה ולכן לא הייתי נותן שום עונש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully