וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין גיבה את הקהל

16.3.2011 / 16:15

הקבוצה עמדה לדין בשל הקריאות הגזעניות. הדיין: ”קורנפיין ביקש ממני להקל עליהם בעונש”. בית הדין דחה את ההחלטה

ברני ארדוב

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

בית"ר ירושלים עמדה הערב (רביעי) לדין על ידי ההתאחדות לכדורגל בשל הקריאות הגזעניות של אוהדיה במשחק הליגה האחרון של המועדון נגד הפועל רמת גן בשבת (0:0). תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא החליט להעמיד את המועדון לדין לאחר דו"ח השיפוט של חיים יעקב, כאשר לדיון הערב הצטרפה גם העמדה לדין בגין סעיף זהה במשחק של הירושלמים נגד הפועל תל אביב במחזור הקודם. בסופו של דבר בית הדין לא קיבל החלטה לגבי העונש ודחה אותה למועד אחר.

כידוע, נגד בית"ר ירושלים עומד עונש הפחתת שתי נקודות על תנאי, שכן מדובר בעבירה השלישית מסוגה העונה של הקבוצה. יושב ראש המועדון איציק קורנפיין שנכח בבית הדין המשמעתי ניסה להגן על אוהדי הקבוצה אל מול הדיינים, בפרט בנוגע לקריאות נגד סלים טועמה: "השיר על טועמה מתחיל חזק, אבל בשורה - 'אני שונא את כל הערבים' - משתיקים את זה".

"יש שיפור גדול ביציע", המשיך קורנפיין. "נגד הפועל תל אביב הייתה רגרסיה ואנחנו בודקים אותה. המציאות היא שיומיים לפני המשחק, אוהדי הפועל תל אביב הציתו את בית וגן וציירו כתובות נאצה על הקירות. למחרת המשטרה עצרה אוהדים ומנעה מהם להגיע למשחק. אני לא מצדיק, אך זה השפיע. ניזוקנו מכל כיוון - גם הציתו את המתקן, גם עצרו אוהדים וגם דרישות העבודה של המשטרה גדלו".

בנוסף, קורנפיין הציג מכתב ממשטרת ישראל בנוגע לאוהד שקפץ למגרש במשחק מול הפועל תל אביב, לפיו אותו אוהד לא גרם לנזק, נעצר והוגש נגדו כתב אישום. "נתבע כל אוהד שיגרום לנו נזק וגם את אוהדי הפועל תל אביב על מה שעשו. אני מצפה שיתחשבו בנו כמו שהתחשבו בקבוצות אחרות, למרות שזה בתקנון - אף קבוצה לא נענשה, והורדת נקודות לא על הפרק", אמר היו"ר. לאחר מכן נכנסו קורנפיין ומנחם נידם לשיחה בשש עיניים עם הדיין, במטרה להציג לו את כל הדרכים בהם הם נלחמים באלימות ובגזענות הקהל.

"אני רוצה להגיד לכם את מה שקורנפיין אמר לי כי זה לא סוד", אמר הדיין. "הוא סיפר על שיתוף הפעולה עם המשטרה ועל חברת החקירות שבית"ר שכרה שמטפלת בבעיה בדרכים שלה. קורנפיין חזר והדגיש שבית"ר היא קבוצה שנלחמת הכי הרבה בגזענות, וכמו שהפועל תל אביב ומכבי תל אביב שעמדו לדין לא נענשו על פי תקנון, הוא מצפה שגם בית"ר תזכה להקלה. הוא הביא גם כתבה שהעונשים של משחקים ללא קהל הם לא אפקטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully