וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון בסגל לקראת לטביה וגיאורגיה

16.3.2011 / 12:00

קפטן הנבחרת זומן לקראת צמד המשחקים החשובים, זימון בכורה לטואטחה. דודו ביטון הועדף על פני אלירן עטר וטוטו תמוז

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מאמן נבחרת ישראל לואיס פרננדז ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים נוספת לקראת צמד המשחקים מול לטביה וגיאורגיה בעוד כשבוע וחצי. כזכור, נבחרת ישראל מדורגת רביעית בבית 6 של מוקדמות אליפות אירופה 2012, ואם ברצונה לשמור על סיכוי לכבוש את אחד משני המקומות הראשונים ברור לכולם, כולל למאמן עצמו, כי חייבים לנצח את שני משחקי הבית שיתקיימו ב-26/3 וב-29/3.

החדשות הגדולות מהסגל שפרסם פרננדז לצמד המשחקים ככל הנראה מגיעות מכיוונו של הקפטן הפצוע יוסי בניון, שנכלל למרות שבכלל לא בטוח שיוכל לתרום דקות על כר הדשא. מזל טוב מגיע לטאלב טואטחה הצעיר ממכבי חיפה שקיבל זימון בכורה, כאשר רשימה חלקית של השחקנים שנותרו מחוץ לסגל כוללת את טוטו תמוז ואלירן עטר, על פניהם הועדף חלוץ שרלרואה דודו ביטון. גם מאור מליקסון, שעל פי דיווחים נמצא על הכוונת של נבחרות ישראל ופולין, נותר בחוץ.

הסגל המלא: דודו אוואט, אריאל הרוש, דודו גורש, דקל קינן, רמי גרשון, איציק כהן, טל בן חיים, טאלב טואטחה, דני בונדר, יואב זיו, ביברס נאתכו, בירם כיאל, ערן זהבי, אייל גולסה, אלמוג כהן, אלרואי כהן, גל אלברמן, מאור בוזגלו, ליאור רפאלוב, גילי ורמוט, אליניב ברדה, בן שהר, עומר דמארי, דודו ביטון, יוסי בניון.

טואטחה: "שמחה וגאווה גדולה להיות מוזמן לנבחרת"

"אלה שני משחקים שאנחנו חייבים לנצח", אמר פרננדז בפתח דבריו במסיבת העיתונאים. "אני חייב את כל הכלים בידיים כדי להכין את הנבחרת למשחקי הבית האלה, אני מקווה שהקהל יתמוך ובלומפילד יהיה מלא", אמר פרננדז. "יש שחקנים מנוסים וגם צעירים, הייתה לי בעיה עם פיפ"א, והייתי חייב לפתור אותה כי אני מאמן הנבחרת והייתי רוצה להמשיך ולאמן את הנבחרת. המטרה שלי היא להגיע למקום השני בבית הזה, אנחנו יודעים שמקום ראשון יהיה קשה להשיג בגלל קרואטיה, ולכן ננסה להשיג את השני".

לגבי הסגל המתהווה הוסיף המאמן הצרפתי ואמר: "שבוע אחרי שבוע עקבתי וראיתי את המשחקים ואת השחקנים, וכמו שאמרתי - יש כאלה שנמצאים בכושר ויש כאלה שבכושר פחות טוב, לכן נחכה גם למשחקים של סוף השבוע. רציתי מאוד שדדי בן דיין יהיה בסגל, אבל לצערי הוא נפצע. גילי ורמוט יחזור מחר לאימוני הפועל תל אביב, אהיה נוכח במשחק שלו באשדוד ואני מקווה ומצפה שיעשה משחק טוב".

פרננדז נדרש למצבו של הקפטן יוסי בניון, שסובל מפציעה זה זמן רב ונמצא בספק רב לשני המשחקים אך בכל זאת זומן: "אני בקשר עם יוסי מאז הפציעה שלו, תמיד צריך להתחשב ולדעת על ההתפתחות של הפציעה, לדבר איתו ישירות. הוא חזר לאימונים עם הקבוצה. הוא יגיע בשבוע הבא, אפילו אם הוא יהיה איתנו ולא ישחק זה מאוד חשוב".

על זימונו של חלוץ שרלרואה דודו ביטון אמר פרננדז: "דודו ביטון הבקיע הרבה שערים, הוא הגיע לשרלרואה ובסופו של דבר הבקיע שם ארבעה שערים. הוא שחקן מעניין, וחשבתי על הרבה שחקנים בעמדה הזאת: תומר חמד, אלירן עטר, מאור מליקסון, טל בן חיים - הם קרובים מאוד, אבל דודו כבר היה בסגל".

בעוד שבהתקפה למאמן הלאומי היו לא מעט התלבטויות, בחלק ההגנתי מציאת שחקנים היתה קשה יותר - ולא בפעם הראשונה. "בישראל יותר קשה למצוא שחקני הגנה", הודה המאמן הצרפתי. "כשאני רואה משחקים בסופי שבוע בליגה אני מנסה למצוא שחקנים בהגנה כי אין לנו הרבה פתרונות בחלק הזה. כשאני רואה את הבלמים במועדונים הכי גדולים בארץ - רובם הם זרים".

על זימונו המפתיע של המגן השמאלי הצעיר של מכבי חיפה, טאלב טואטחה, אמר פרננדז: "כבר שלושה-ארבעה חודשים שאני עוקב אחרי טאלב טואטחה. הוא לא שיחק הרבה בתחילת העונה, אבל בחודשים האחרונים, מאז שהוא משחק, רואים שהוא שחקן שיש לו פוטנציאל מאוד גדול ואיכויות. עכשיו צריכים לראות באיזה מערך אפשר להשתמש בו, זה דבר חדש בשבילו, קידום שהוא ירוויח על המגרש. מדובר בשחקן מאוד מבטיח".

טואטחה עצמו התרגש מאוד מהזימון ואמר: "שמחה וגאווה גדולה בשבילי להיות מוזמן לנבחרת, עכשיו אני צריך לעבוד קשה כדי להצדיק את הזימון שלי".

דודו ביטון הגיב לזימונו, ואמר לוואלה! ספורט: "אני שמח, חיכיתי לרגע הזה. מעכשיו אעשה הכל על מנת להוכיח שמקומי בסגל, במטרה להשתייך באופן קבוע לנבחרת. הדבר מיוחד מאוד עבורי, גם כשהייתי בנבחרות צעירות, ובמיוחד עכשיו, כשמדובר בנבחרת הבוגרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully