וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תישאר, תישאר, תישאר: נבחרת המחזור

14.3.2011 / 9:53

רובן מפציץ כמו קרויף? הפיטבול של סביליה מחסל את ברצלונה? בנזמה עם מספרים של רונאלדו? טוטי עם חגיגה מיוחדת בדרבי הרומאי? כן, כולם בנבחרת המחזור, אבל מה הם שווים בלי המנייה הבטוחה בשער, אדווין ואן דר סאר. לא רק פרגי מתחנן היום: אל תפרוש

רגע לפני ארבעת משחקי הגומלין הנוספים של שמינית גמר ליגת האלופות, ערכו שש משמונה הקבוצות המשתתפות במפגשים הפתוחים (צ'לסי – קופנהאגן מחוץ למשוואה) הכנה אחרונה בזירה המקומית. חמש מתוכן הוכיחו כי הן מוכנות לאתגר האירופי, השיגו ניצחונות חלקים וגם הכניסו נציגים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, ורק האלופה המכהנת אינטר קלקלה את המאזן המושלם. מלבד כוכבי ליגת האלופות, נמצאים כאן גם הפיטבול שנשך את ברצלונה, הלהיט של הליגה האיטלקית וכוכב אורח שלא ממש מתגעגע לבית"ר ירושלים.

שוער

אדווין ואן דר סאר - מנצ'סטר יונייטד

מפגש רבע גמר הגביע בין מנצ'סטר יונייטד לארסנל המחיש בפעם המי יודע כמה את ההבדלים בין שתי הקבוצות. התותחנים מציגים כדורגל שובה עין, חושבים על העתיד ומגדלים צעירים, אבל הנאיביות תמיד בעוכריהם. למנצ'סטר יונייטד, לעומת זאת, יש את שני הדברים להם הקבוצה של ארסן ונגר משוועת - אופי בכמויות ושוער גדול בין הקורות. גם בגיל 40, אדווין ואן דר סאר הוא נכס לכל קבוצה. השוער ההולנדי הבלתי נגמר ניפק סדרה מרשימה של עצירות מול רובין ואן פרסי וסמיר נאסרי, והגיע לשיאו עם הצלה כפולה מול לורן קוסיילני, רגע לפני השער השני של יונייטד. אלכס פרגוסון ימשיך להתחנן בפניו שישחק עוד עונה, אוהדי הקבוצות היריבות רק מחכים לרגע שיפרוש.

הגנה

מגן ימני: אנדראס בק - הופנהיים

לקבוצה היחידה בבונדסליגה שעברה שני משחקים מול דורטמונד ללא הפסד, קוראים הופנהיים. דווקא בעיצומה של תקופה רעה ותוצאות מאכזבות, הופנהיים העלתה הילוך וסיפקה את הפתעת המחזור בגרמניה. המארחים הציגו משחק הגנה משובח וידעו גם לעקוץ, כשהמגן הימני אנדראס בק סידר את שער הניצחון לוודאד איביסביץ'. בק, שחקן סגל נבחרת גרמניה, נתן עוד תזכורת מדוע קבוצות בכירות באירופה רודפות אחריו, עם משחק מצוין באגף ונטרול התקפת המוליכה.

בלם: דיאן לוברן - ליון

סגנית האלופה המשיכה גם בשבת את הריצה הנהדרת שלה - הפסד בודד ב-21 משחקים - וחזרה מסושו עם ניצחון 0:2. ההבדל בין ליון הנוכחית לזו של פתיחת העונה טמון במרכז ההגנה, שהתייצב דווקא במשחקים מהם נעדר הקפטן הברזילאי כריס. שיתוף הפעולה בין פאפ דיאקטה לדיאן לוברן מוכיח את עצמו, כשמי שבולט הוא בעיקר הבלם הקרואטי, שמול סושו ניצח בכל העימותים והעניק להוגו לוריס ערב שקט בין הקורות. לוברן סיים את תקופת ההתאקלמות שלו, ובגיל 21 הפך לאחד משחקני המפתח בליון. עכשיו יש לו את בנזמה על הראש.

בלם: דנטה - בורוסיה מנשנגלאדבך

בניגוד לצמרת הגרמנית, שם דורטמונד מחזיקה ביתרון מבטיח בדרך אל התואר, תחתית הבונדסליגה לוהטת וכוללת קבוצות כמו ורדר ברמן, וולפסבורג ושטוטגרט שזכו באליפויות בעשור האחרון. מי שנמצאת במצב הכי קשה היא בורוסיה מנשנגלאדבך, שבשבת ניצלה בתוספת הזמן מול ורדר ברמן מהפסד שאולי היה סותם את הגולל על סיכוייה לשרוד. דנטה הברזילאי, שבמשך 90 דקות היה הטוב בשורות גלאדבך ומנע מההגנה הגרועה בליגה להתפרק פעם נוספת, עלה לעזרת ההתקפה ועם מסכת המגן על פניו נגח את שער השוויון הדרמטי. "לא האמנו שנשיג נקודה", אמר הכובש בסיום. "התיקו הזה הוא כמו ניצחון".

מגן שמאלי: דויד גרסיה - אספניול

בניגוד לברצלונה, הקבוצה השנייה של קטלוניה דווקא ידעה לאסוף את שלוש הנקודות במחזור עם ניצחון חלק 0:2 על דפורטיבו לה קורוניה. דויד גרסיה, שקיבל בחזרה את המקום בהרכב בעקבות מכירתו של דידאק למילאן, הזכיר לכולם שיש לו עדיין מה למכור גם בעונתו ה-10 במדי אספניול, הקבוצה היחידה בה שיחק במהלך הקריירה. המגן השמאלי הפיקח הצטיין בניצחון הביתי על דפור, תמך בהתקפה ובישל שער לאיבן אלונסו עם הגבהה מדודה. זה יספיק להארכת חוזה נוספת?

קישור

לוצ'ו גונזאלס - מארסיי

אלופת צרפת לא יכולה להתגאות העונה ביותר מדי משחקים טובים, אבל בכל פעם שהצליחה להרשים היה זה בעיקר הודות להצטיינותו של לוצ'ו גונזאלס. המבקרים סברו שזה קורה מעט מדי, ובקרב הצמרת מול ראן קיבל לוצ'ו הזדמנות לענות. הקשר ניהל ביד רמה את מרכז השדה של מארסיי, מצא את הרשת וסחף את קבוצתו לניצחון חוץ מרשים (0:2). גם אוהדי הקבוצה מודעים לתלות בארגנטינאי, ובסקר שנערך לאחרונה טענו 70 אחוזים מהם כי העונה של מארסיי תקום או תיפול על כושרו של לוצ'ו. גם בעונה שעברה הוא התעורר מאוחר. איך זה נגמר? עם אליפות.

גארי מדל - סביליה

קבוצות הדרג השני בספרד לא הצליחו להשיג ולו נקודה אחת במשחקים מול ברצלונה וריאל מדריד העונה. עד שבאה סביליה. האנדלוסים היו שותפים למשחק נהדר מול האלופה ברצלונה, שעזבה את רמון סאנצ'ז פיחואן עם נקודה אחת בלבד. לא מעט מזל היה לסביליה, שנעזרה בקורות, בהחמצות של חלוצי בארסה ובשתי הצלות גדולות של גארי מדל ממש מקו השער. שחקן הכלבו הצ'יליאני, שהגיע בינואר מבוקה ג'וניורס ומסוגל לשחק גם כמגן וכבלם, תופקד בקישור, קיבל את ליאונל מסי כפרויקט אישי ונלחם בגבורה גם מול צ'אבי ואנדרס אינייסטה כדי לשמור על הנקודה. עכשיו גם כוכבי ברצלונה מכירים את הפיטבול.

אריאן רובן - באיירן מינכן

ההודעה הרשמית על פרידה מלואיס ואן חאל בתום העונה עשתה רק טוב לבווארים. השחקנים הבטיחו לשחק בשביל המאמן, וכבר במשחק הראשון התפוצצו עם שישייה על המבורג האומללה, שפיטרה את מאמנה ארמין פה בסיום. כרגיל, כשבאיירן מינכן נראית טוב זה בעיקר בזכות פרנק ריברי ואריאן רובן. הצרפתי הבריק עם שלושה בישולים ושער, אבל עדיין ניגן כינור שני להופעה פנטסטית של עמיתו ההולנדי. רובן, שנפצע בחימום וכמעט הוצא מההרכב, הרגיע את האליאנץ ארינה עם שער נפלא בדקה ה-40, ובהמשך השלים שלושער וגם בישל לריברי. עם שמונה שערים בשמונה משחקי ליגה, ואן חאל יכול רק לשער מה היה מצבו אילו היהלום שלו היה כשיר בחלקה הראשון של העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

התקפה

פרנצ'סקו טוטי - רומא

כמעט שש שנים חיכה פרנצ'סקו טוטי לרגע בו יחגוג שוב שער בדרבי. דווקא העונה, כשהוא ובעיקר הקבוצה רחוקים מאוד משיאם, הקפטן ידע להתעלות וסחף את רומא ל-0:2 יוקרתי על היריבה העירונית לאציו. טוטי, שעד הדקה ה-70 בעיקר הזין את חבריו במסירות טובות וסחט כמה וכמה מצבים נייחים, כבש את הראשון בכדור חופשי והוסיף את השני בפנדל לפני שרץ לחגוג עם המאמן/חבר וינצ'נזו מונטלה והאוהדים ביציע. "השמחה שלי כפולה", אמר אחרי הצמד שכבש. "זה היה דרבי חלומי עבורי".

אלכסיס סאנצ'ז - אודינזה

מי שרוצה לחזות בכדורגל שמח ואטרקטיבי בליגה האיטלקית, צריך קודם כל לחפש את המשחקים של אודינזה. הקבוצה הכי לוהטת בסריה A נלחמת על מקום בליגת האלופות, וביום ראשון התעללה בקליארי עם 0:4 פנטסטי בכיכובם של אלכסיס סאנצ'ז ומלך שערי הליגה אנטוניו די נטאלה. שני שחקני ההתקפה נאבקו על המקום בנבחרת שלנו, אך לבסוף הפור נפל על סאנצ'ז הנפלא. הצ'יליאני נמצא בעונת השיא בקריירה שלו, והפעם להטט עם שער סולו מרהיב והוסיף שני אסיסטים. עם 12 שערי ליגה ועוד 10 בישולים, אפשר להבין מדוע נשיא אודינזה טוען שסאנצ'ז שווה כמו מסי.

קארים בנזמה - ריאל מדריד

זה לקח כמעט שנתיים, אבל אפשר להגיד שקארים בנזמה סוף כל סוף נחת במדריד. ז'וזה מוריניו, שהחתים את עמנואל אדבאיור מפני שחש כי "בסגל אין חלוץ אמיתי", נאלץ לתת קרדיט לחלוץ הצרפתי, ולאחרונה גם זוכה לתמורה הולמת ממנו. שני שערי הניצחון מול הרקולס, במשחק בו נראה חד ומשוחרר מתמיד, העלו את מאזנו של בנזמה העונה לתשעה שערי ליגה, כאשר שמונה מהם הובקעו בסיבוב השני. בנוסף, זהו צמד שלישי ברציפות שלו - הישג שרק כריסטיאנו רונאלדו רשם בריאל מדריד. עכשיו מצפה לבנזמה מפגש חוזר בליגת האלופות עם האקסית ליון, מולה כבש במשחק הראשון אחרי שקם מהספסל. האם הוא מסוגל להסיר את המנחוס הכפול של ליון ושמינית הגמר?

שווים אזכור:

ז'אן פרנסואה ז'ילה (בארי) - שמר על המתח באיטליה

רוברט הות (סטוק סיטי) - בחזרה לשנות השבעים

פטיט (קלן) - הקרנבל נמשך

אדן הזארד (ליל) - הילד גם ווינר

סרחיו אגוארו (אתלטיקו מדריד) - קשה לשחק לבד

אנטוניו די נטאלה (אודינזה) - החצי השני של סאנצ'ז

אוליבייה ז'ירו (מונפלייה) - שם קץ לחלום האליפות של פ.ס.ז'

כוכב אורח

ז'ואנו פינטו - ארמיס

זוכרים אותו? החלוץ הברזילאי שהגיע לבית"ר ירושלים של אוסי ארדילס ב-2006 והתגלה כפלופ, עבר בקיץ 2009 מהליגה הפורטוגלית לארמיס הקפריסאית, ורשם עונת בכורה נהדרת עם 23 שערים. ביום ראשון פגש ז'ואנו עוד שני אנשי בית"ר לשעבר, יצחק שום ודריו פרננדז, ולא עשה הנחות כאשר כבש שלושער לרשתה של אלקי לרנקה תוך 22 דקות (פעמיים מהנקודה הלבנה) והעלה את מאזנו העונה לשמונה שערי ליגה. מי יודע, אולי איתו ההתקפה האנמית של הירושלמים הייתה נראית אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully